Mode & Beauty alle pijlers

Kringloop koopjes

10-01-2012 12:31 1132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naast vintage, ben ik ook gek op het afstruinen van kringloopwinkels. De sport van het zoeken, spotten, passen en scoren vind ik zo af en toe heerlijk. Het liefst doe ik het samen met andere liefhebbers, dan kan je ook nog eens topstukken voor elkaar vinden.

Vinden jullie wel eens wat? Laat hier je kringloop-aankopen zien!
Haha Snoesje. Wat een route had jij zaterdag! (We hadden elkaar bíjna kunnen treffen bij de Koningskroon )
Een paar maanden terug heb ik de IJhallen ontdekt. Helemaal geweldig . Was er afgelopen zondag weer en heb echt leuke dingen gescoord.

- nieuwe blouse van Zara met het kaartje er nog aan voor 5 euro.

- bandagejurk van French Connection voor 15 euro.

- jumpsuit van Asos met het kaartje er nog aan voor 20 euro.

Met het pak was ik helemaal blij. Ik ben behoorlijk lang en pas die pakken nooit (gevalletje cameltoe) en dit was een speciale tall collectie dus hij zit perfect
If you can dream it you can do it
Klinkt leuk !

Plaatje ?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ga ik morgen maken! Ik moet hem even aantrekken want op het hangertje ziet het er veel minder leuk uit
If you can dream it you can do it
Ik kan aan het Damsterdiep nou nooit iets leuks vinden. De enige keer dat ik iets leuks zag was het een jaren '70 Brabantia broodtrommel. Jullie hebben ze vast wel eens gezien. Die oranje dingen met de paars en bruine bloemetjes erop. Partner vond het spuuglelijk en dat kwam helaas het huis niet in. Dag later gingen we eten bij de buren en vertelde de buurvrouw enthousiast dat ze de dag ervoor een geweldige boordtrommel had gekocht. Heb haar verteld dat ze die indirect aan mijn partner te danken had.
quote:blije-bij schreef op 14 april 2015 @ 14:45:

Ik kan aan het Damsterdiep nou nooit iets leuks vinden. De enige keer dat ik iets leuks zag was het een jaren '70 Brabantia broodtrommel. Jullie hebben ze vast wel eens gezien. Die oranje dingen met de paars en bruine bloemetjes erop. Partner vond het spuuglelijk en dat kwam helaas het huis niet in. Dag later gingen we eten bij de buren en vertelde de buurvrouw enthousiast dat ze de dag ervoor een geweldige boordtrommel had gekocht. Heb haar verteld dat ze die indirect aan mijn partner te danken had.Hahaha die broodtrommel heb ik een paar weken geleden nog gekocht! (Mamamini Helperoostsingel). (heb ik ook nog hier geschreven, staat wellicht op vorige pagina)
Zijn jullie buren ?
Ik ga het me bijna afvragen. Ik weet dat niets op internet anoniem is maar nou komt het wel heel erg dichtbij

Labellei, had jij eters de dag nadat je de broodtrommel hebt gekocht?
Hahaha nee blije-bij!

Maar heeft je buurvrouw de broodtrommel nog? Of heeft ze 'm tóch weer ingeleverd bij de Mamamini? (Misschien vond haar partner 'm ook wel spuuglelijk )
Goed. Ik was al bijna bang hoe ik nog meer in bedekte termen uit kon vissen wie je bent. Ow, mag ik je leeftijd weten?

En buurvrouw heeft de broodtrommel nog steeds. Haar vriend vind hem ook spuuglelijk maar deze werd er doorgedrukt.
Ik woon alleen, dat scheelt, dus ik heb de broodtrommel ook nog. Hij is mooi!

(En ik ben 42 jr oud).
Mijn zenuwen doen weer normaal. Tenzij je glashard zit te liegen maar daar ga ik maar niet vanuit. Daar ga ik bijna nooit vanuit, alhoewel sommige topics wel het slechtste in mij naar boven halen. Ze is de helft van jouw leeftijd. En de broodtrommel is inderdaad mooi. Ik zag vrijdag bij Mijn Tafel Oosterstraat bij de achterwand trouwens nog twee bussen in dezelfde print staan.
quote:blije-bij schreef op 14 april 2015 @ 20:06:

Mijn zenuwen doen weer normaal. Tenzij je glashard zit te liegen maar daar ga ik maar niet vanuit. Daar ga ik bijna nooit vanuit, alhoewel sommige topics wel het slechtste in mij naar boven halen. Ze is de helft van jouw leeftijd. En de broodtrommel is inderdaad mooi. Ik zag vrijdag bij Mijn Tafel Oosterstraat bij de achterwand trouwens nog twee bussen in dezelfde print staan.Oooh die bussen moet ik ook nog hebben ooit kopen .

Fijn dat je weer gekalmeerd bent. Ben verder 100% eerlijk hoor. Zélfs vwb mijn leeftijd.
Ik vind het knap van je. Zit zelf nog in de ontkenningsfase. In de Oosterstraat kan het snel gaan maar volgens mij heb ik ze ook aan het Damsterdiep bij de Mijn Tafel zien staan. Een tijd geleden had je de prullenbak bij Goud Goed in Roden. Maar ik weet niet hoe hard het daar gaat. Dat ik het spul niet in mijn huis mag hebben staan houd niet in dat ik er zomaar voorbij kan lopen.
Eén grote en drie kleine porseleinen Arzberg serveerschalen, voor ¤ 5,25 in totaal bij Fair Back.

De bijbehorende borden vond ik niet praktisch, geen randje om ze vast te houden en veel waren beschadigd. Er stonden ook nog een soepterrine (wat móet je met zo'n ding ?) en wat andere onderdelen.

Fotootje komt nog, ik heb nu geen daglicht.
De Kringloopwinkels lezen mee. Jullie verpesten de markt.

De prijzen stijgen en hier is het niet meer interessant om iets te gaan zoeken daar.

Zo incidenteel wordt er iets laag geprijsd. Spullen van de Action liggen daar zelfs duurder dan bij de Action zelf
Niemand verplicht je toch om iets te duur te kopen ?

Zolang ik voor een paar euro mooi Arzberg porselein scoor hoor je mij niet klagen.

Met de te dure, goedkope meuk blijven ze vanzelf zitten.

OPHEFFINGSUITVERKOOPALARM !!!

Geen kringloop, wel goedkoop. ActieMaxi aan de Noorderstationsstraat in Groningen gaat over drie weken sluiten. Nu 25% korting op het gehele assortiment. Ik heb flink ingeslagen en ter plekke ook maar een turkentas gekocht, ik kreeg het echt niet in mijn rugtasje.

http://www.aktiemaxi.nl/

[/img]
Sorry, quoten lukt bij mij niet meer, maar hoezo de markt verpesten?

Die snap ik niet. Het is juist interessant om iets bijzonders te vinden voor weinig. Tuurlijk kun je het soms ook goedkoper vinden bij de Action maar daar heb ik nog geen Tiffanylamp gezien bijvoorbeeld. Voor kleding kun je ook naar de Primark maar dan heb je iets wat iedereen heeft.

Ik vind het leuk iets te hebben wat niet iedereen heeft. En als je bedoeld dat het voor mensen is met bijvoorbeeld een bijstandsuitkering dan is het nog steeds goedkoop en anders kun je uitwijken naar de action.
Tinypic en / of Dropbox doet vreemd.

Nog even geen foto van het servies.
De markt verpesten....

De prijzen worden hoger en hoger.

Eers Arzberg voor 0,40 en nu voor 3 euro. Bijvoorbeeld.

Oooooooooh, lezen is niet voor iedereen even makkelijk.

Zulke schalen, maar een iets ander patroontje, wel dezelfde stijl.

Eén grote en drie kleine voor ¤ 5,25 in totaal kan ik niet duur noemen.

Zo'n soepterrine stond er gisteren nog bij FairBack en deze dekschalen staan er ook al een tijdje.

Onpraktische deksels, en daardoor onverkoopbaar, vrees ik.

Gelukkig heb ik 2 dozen vol met ander serviesgoed. Is ook prima, want ik koop ze alleen als ze onder een bepaalde prijs zitten.

Ik heb echt prachtige dingen gekocht, maar ben er klaar mee.

Te duur en ik laat het staan. Koop alleen als ik het echt kan gebruiken. Gelukkig ben ik de enige die het nog nodig had.

Heb een paar leuke vintage meubels en hebbedingetjes gescoord. Voordat zij wisten dat het opnieuw verkocht zou worden tegen hoge prijzen. Het was niet goedkoop, maar leuk genoeg en stond al langer op mijn verlanglijstje.

Ik ben er blij mee. Een lamp van 2 euro van glas. Andere lamp van ander merk die niet erg duur is, maar wel zoals ik zocht. Ik ken het en zoek het.

Ach, er lag een Ikea van 4,50 vol met verfspatten en vergeeld. Is nu weer te koop voor 5 euro.

Die heb ik dus wel gewoon nieuw en schoon dus.

Ik ben soms blij dat er een stukje af is, want dan hoef ik niet te twijfelen. Beschadigingen afplakken doen ze ook.
quote:Pumps_italiaans schreef op 17 april 2015 @ 15:19:

De markt verpesten....

De prijzen worden hoger en hoger.

Eers Arzberg voor 0,40 en nu voor 3 euro. Bijvoorbeeld.

Oooooooooh, lezen is niet voor iedereen even makkelijk.

Ik krijg echt het idee dat jij een beetje de weg kwijt bent . Mensen komen hier trots hun koopjes laten zien, en jij wijst beschuldigd met je vingertje. Bah!

Alsof kringloopwinkels massaal het viva forum lezen en aan de hand daarvan de prijzen verhogen.

Die trend is al een paar jaar bezig.

En hier verschillen de prijzen per winkel, in de ene winkel zijn alle spijkerbroeken, ongeacht merk, rond de 6 euro, bij de ander zijn ze allemaal 15 euro. Dat vind ik veel te duur voor een tweedehands broek.
quote:fiftiesdarling schreef op 10 januari 2012 @ 12:33:

Om maar te beginenn:

Gisteren heb ik, naar mijn mening natuurlijk, weer goed gescoord. Ik heb een wol/casmere-mix kokerrok, angora trui, Harrods tweed jasje, zijden sjaal, kittige broche en leren loafers gevonden voor 18 euro in totaal.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]Ooooooh, wat leuk. Die had ik nog niet gezien. Dit lijkt wel nieuw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven