Mode & Beauty alle pijlers

Kringloop koopjes

10-01-2012 12:31 1132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naast vintage, ben ik ook gek op het afstruinen van kringloopwinkels. De sport van het zoeken, spotten, passen en scoren vind ik zo af en toe heerlijk. Het liefst doe ik het samen met andere liefhebbers, dan kan je ook nog eens topstukken voor elkaar vinden.

Vinden jullie wel eens wat? Laat hier je kringloop-aankopen zien!
Adem in, adem uit.

Wijze woorden Snoes.

Vandaag even bij de lokale kringloopwinkel geweest. Helaas vooral verwassen kleding, niet duur, maar ik ga het toch niet dragen, dus alles netjes laten hangen.
Zou me bijna zorgen over je maken als ik je reacties en je profiel lees, PI......
On topic: ik heb dinsdag ook weer eens aardig gescoord na tijden

- 2 hele gave zwarte broeken

- 1 superleuk zwart tuniekachtig jurkje van G-Star

- een witte blouse van Mexx

- een rose longsleeve van (even merk vergeten)

- een leverkleurige bewerkte blouse, ook van een bekend merk maar ook even kwijt

- een ecru kleurig soort vestje

Alles echt zgan! In totaal 25 euro kwijt.
Mooie score, Lamamma.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Klinkt goed! lamamma! Is dat in de kringloop bij de milieustraat?
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Nee Olleke, daar kom ik al een tijdje niet meer...daar vragen ze voor een verwassen hema t-shirt uit het jaar blok nog gerust 5 euro. Het is een winkeltje in de straat achter waar de netto-rama eerst zat, vlakbij het slotjesveld. Echt de moeite waard om eens te kijken naar de kleding daar! Hing ook nog een supergaaf ecru leren jasje van Mexx, helaas te klein voor mij, snik....
Ja he snoesje? Was er ook erg blij mee. Vroeger gingen we ook vaan naar kringloopwinkels in Breda, Waalwijk, Den bosch maar heb nu geen auto meer. Op MP heb ik de laatste tijd ook heeeele gave aankopen gedaan. Een vrij grote flatscreen met ambilight en een bijpassend tv meubel voor 125, bezorgd en in elkaar gezet en al! Tv is een phillips zwart/zilver met melkglazen vierkante voet en het meubel is zwart hout met een melkglazen en een zwart deurtje op ronde zilveren poten.Gingen samen wonen. Het is niet het nieuwste model natuurlijk maar weinig gebruikt en in superstaat! Beter dan die container die ik had en zoveel plaats innam haha.

Verder een elektrische fiets zgan van een ouder echtpaar die er heel zuinig op waren geweest en amper gebruikt hadden omdat kort na de aanschaf de vrouw haar heup had gebroken. Voor 300!! Fietst heeeerlijk, ben er zo blij mee! Ik ben echt dol op tweedehands koopjes, kringloopwinkels en rommelmarkten. Jouw tuintafel lijkt me ook supergaaf Ol!
Ben echt dol op kringloopwinkels, maar merk dat in sommige plaatsen de prijzen steeds verder stijgen. Vooral bij tweedehands kledingboetiekjes kun je vaak verwassen kleding onder de noemer 'vintage' voor dezelfde prijs als iets nieuws van de H&M halen...

Maarrr soms vind je pareltjes! Bij mn laatste kringloopronde twee ledikant hoeslakentjes van aerosleep gevonden voor 1.25 per stuk. Normale prijs in de winkel; 16 euro per stuk!
Ik weet niet meer wie er van Dirndl hield. Bij Nelzer in de Oude Kijk in 't Jatstraat (Groningen) liggen bloesjes voor ¤17,50 per kilo. Zowel echte als C&A. Minimum afname een kilo.
Klopt, lamamma, die kringloop is niet wat het geweest is.

Ik ken die andere niet. Volgende keer dat ik in O. Ben zal ik er eens langs gaan. Klinkt goed!
Vandaag enorm geslaagd!!!

Een mooi prentenboek voor zoon, nieuw! 2 euro

Een bloesje voor mezelf 3,5 euro

Een mooie nepleren tas 6,5 (nieuw!)

Een Lap mooie tricot stof 2 euro. Ga er een jurkje a la King louie van maken

Drie witte lakentjes met een biesje voor babybed 3 euro

Twee mooie bloempotten 1,50

Ben zo blij!
quote:O.L.L.A schreef op 18 april 2015 @ 15:11:

Klopt, lamamma, die kringloop is niet wat het geweest is.

Ik ken die andere niet. Volgende keer dat ik in O. Ben zal ik er eens langs gaan. Klinkt goed!Terrasje doen dan Ol? Ken nog een hele leuke tweedehands kledingzaak hier. Wel ietsjepietsje prijziger maar superleuke (veelal merk) kleding vanaf maat 34 t/m 54, gewassen en op maat in rekken.
Dat is een date, Lamamma!
Leuk! ik pb je!
Leuk!, ik wacht je pb af.
Vind normaal nooit leuke kleding bij de kringloop, tot ik zaterdag tegen iets aan liep: een zalmroze 100% zijden blazer voor ¤6,50... Ik ben al jaren op zoek naar zoiets, en het zat als gegoten. Wiiieh helemaal blij. Was naar de kringloop op zoek naar een mooie hanglamp voor boven de eettafel, die ook gevonden voor ¤4,50. Mijn shopsessie kon niet meer stuk.

Ga in de toekomst maar weer eens wat vaker een kijkje nemen bij de kringloop. Sowieso met het oog op duurzaamheid en de portemonnee wel handig.
Superkoopjes, Msdoornroosje.

Ik heb vandaag een pokémonpoppetje, een opvouwbare frisbee en wat Donaldduckvakantieboeken gekocht. Die boeken zijn praktischer dan een stapel losse Duckies mee in de vakantiebagage.
Wow wat geweldig msdoornroosje! Wat kun je dan blij zijn met je aankopen hè?

Ik moet ook weer op jacht voor zomerkleding. Heb bijna niets meer. Ik hoop één dezer dagen weer toe te kunnen slaan.
Ja, heerlijk! Echt een aanvulling voor m'n garderobe ook.

Ik heb net zelf weer drie tassen vol kleding, schoenen en tassen naar de kringloop gebracht. Een combi van lentekriebels en verhuisplannen zorgt ervoor dat ik nu grondig aan het opruimen ben. Dus wie weet, misschien dat iemand op het viva forum wel heel blij gaat worden van mijn 'troep'.
Ik dacht dat ik geen zomerkleding (shirts) meer had. Totdat ik deze week de mand met strijkgoed "voor ooit een keer" pakte.

Hier in Duitsland geen kringloopwinkels aangetroffen. Wel heb ik gezien dat wijnglazen hier absurd duur zijn. Toeristenprijzen. 30 euro voor zes glazen. De Nederlandse kringloopwinkels verkopen ze voor een dubbeltje.

De Da Vinci Code, geïllustreerde hardcover nogmaals gekocht, maar nu in het Nederlands.

En een mooi sprookjesachtig kinderboek over rouwverwerking.

Voor ¤ 5,50 kan ik weer vooruit.

Deze keer even een bericht van de 'andere kant',nl als verkoper.

Heb voor komende weken een kast bij Mijn Tafel gehuurd en vanmorgen ingericht.Voor minimaal 2 weken betaal je dan 25 euro p.w..Huis en berging afgelopen dagen uitgeruimd op overbodige spullen.Bij Mijn Tafel de kast ingericht/geprijsd per plank met boeken/curiosa/huishoudelijk/ elek gereedschappen.Het schijnt dat vrijdagmiddag en zaterdag de beste verkoopdagen zijn,afwachten maar.Hopelijk ben ik volgende week steenrijk
Vraag blijft,why is the rum gone?
In de Oosterstraat ?

Daar was ik gisteren nog even.

Niets gevonden aan kringloop, maar wel een splinternieuwe e-reader gekocht. De Kobo Aura.

Nu nog even uitvogelen hoe en wat. Calibre en Adobe staan inmiddels op de laptop. Openbare bibliotheek en Gutenberg heb ik al voor elkaar gekregen.

Ik moet nog aan de huiswifi gekoppeld worden, maar dat is een militaire exercitie omdat Snoezeman de wifi overdreven zwaar heeft afgeschermd. Dat knapt hij dus maar op.
Snoesje,idd in de Oosterstraat.Volgens eigenaren zouden vooral curiosa en vinyl op dit moment goed lopen.Nou ja,blijft altijd maar afwachten.Heb wel leuke plek pal naast de koffie automaat.Hopelijk komen er veel koffie-verslaafden langs komende weken
Vraag blijft,why is the rum gone?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven