Bewust kinderlozen willen compensatie

20-08-2008 10:51 212 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zag net deze link staan en toevallig hadden we het hier op het werk ook over gehad... Wat vinden jjullie? Zouden (bewust) kinderlozen ook een compensatie moeten kunnen krijgen omdat mensen met kinderen zwangerschaps/bevallings/ouderschapsverlof kunnen krijgen?

In eerste instantie vond ik het klinkklare onzin, maar later dacht ik... tsja ik heb wel erg genoten van mijn verlof. Oké ouderschapsverlof betaal ik (gedeeltelijk) zelf, maar het andere verlof...

Ik kan me toch wel voorstellen dat men dit wil...

Wat vinden jullie?
Ik zou best gratis betaald verlof willen, drie maanden sabattical... heerlijk!

Maar puur als compensatie omdat ik geen kinderen wil? Daar zitten m.i. teveel haken en ogen aan. Want wat doe je dan bij die kinderlozen waarbij toch ineens de hormonen opspelen en een kind krijgen? Mogen die dan geen verlof meer?

Het enige wat ik goed geregeld wil zien is de sterilisatieprocedures van nu. Er wordt enorm veel geld uitgegeven aan mensen die moeilijk kinderen kunnen krijgen, maar er wordt heel moeilijk gedaan over sterilisaties... En wellicht een alleenstaandentoeslag, voor mensen die alleen wonen en geen gebruik kunnen maken van alle voordelen die gezinnen hebben maar wel net zoveel kwijt zijn aan een woning e.d.
Excuse me, maar wie betaalt straks je AOW? Als die dan nog bestaat. Erg kortzichtig dit.

En ik heb niet eens kinderen.......
Alsof ik in mijn zwangerschapsverlof lekker drie maanden op reis zou kunnen gaan of het als een sabbattical zou kunnen zien,....

Ik heb me op mijn zwangerschapsverlof na nog nooit 1 dag ziek gemeld op mijn werk. Mijn collega ging laatst door haar rug en heeft drie maanden thuisgezeten. Mijn andere collega brak een been op een skivakantie en kon ook een paar weken niet aan het werk. Zullen we een gemiddelde nemen wat ik aan extra vrije dagen kan opnemen om dat te compenseren?
Ik snap wel dat ze allemaal dezelfde aantal vrije dagen willen. Maar goed, iemand die vier kinderen krijgt, krijgt vier keer verlof. Hoe gaan ze dat dan doen? Als ik zeg, ja ik ben niet bewust kinderloos, maar ik had echt super graag 7 kinderen gehad, krijg ik ook 7 keer de tijd die iemand krijgt die wel die zwangerschappen heeft doorlopen? Bovendien krijg je dan ook weer de discussie over de mannen die geen zwangerschapsverlof krijgen en de mannen zonder kinderen die dan ook de dagen willen. Ik denk dat het een beetje storm in een glas water is...
Ik las het net al op het andere toppic. Ik heb 2 kinderen en heb dus 2x gebruik gemaakt van zwangerschapsverlof. Ik werk daarnaast al sinds mijn 20e en heb nog nooit gebruik gemaakt van ww/bijstand enz. Ben bijna nooit ziek (hooguit eens een dagje). Als we dan zo gaan beginnen kan ik ook nog wel wat dingen verzinnen waar ik voor gecompenseerd zou willen worden. Ik zeg toch ook niet dat ik vindt dat ik later recht heb op maar AOW omdat mijn kinderen dat betalen.

Pav
Het past prima in het tijdsbeeld waarin velen zich tekort gedaan voelen en met argusogen kijken naar 'lusten' van een ander.
Had op het andere topic al gereageerd Als je aan iedere individuele wens tegemoet komt dan is het hek van de dam. Zwangerschapverlof is nu eenmaal wettelijk geregeld en als je dan toevallig geen kinderen wilt dan moet je ook niet gaan zeuren over die 16 weken. Die kan een bewust kindvrije ook wel krijgen. Moet ze eerst wel zwanger worden.
quote:Pauline65 schreef op 20 augustus 2008 @ 11:09:

Het past prima in het tijdsbeeld waarin velen zich tekort gedaan voelen en met argusogen kijken naar 'lusten' van een ander.

mooi gezegd!

Wat een bullshit!!
The time is now
wel heel kortzichtig hoor.... dus omdat mensen die wel kinderen willen dit van de staat " krijgen" moet iedereen dat maar krijgen??

Dan vind ik ook dat ik recht zou hebben op t geld wat mensen in de bijstand krijgen, want he die zitten toch ook lekker thuis en krijgen toch ook geld....

en die krijgen daar boven op ook nog allerlei subsidies vanuit de belastingdienst etc...

onzin natuurlijk wat ik zeg, maar dat is net zo`n onzin als dat mensen die geen kinderen willen dan maar 16 wkn betaald verlof moeten krijgen... t moet niet gekker worden
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Klinkt mij ook een beetje als: 'zij zijn groot en ik ben klein en das niet eerlijk'...

Oftewel: wat jij krijgt wil ik ook en anders ga ik stampvoeten.

Lekker laten stampvoeten zou ik zeggen.
Ach zo zijn er wel meer te verzinnen. Mensen die een huurwoning hebben die dan ineens hypotheekrenteaftrek willen.
quote:laulau83 schreef op 20 augustus 2008 @ 11:12:

Klinkt mij ook een beetje als: 'zij zijn groot en ik ben klein en das niet eerlijk'...

Oftewel: wat jij krijgt wil ik ook en anders ga ik stampvoeten.

Lekker laten stampvoeten zou ik zeggen.Dat had ik op het andere topic al gemeld. Het klinkt een beetje als verwend gedrag.
verongelijkt gemauw.

iedereen betaalt belasting, en dat is voor iedereen, klaar. Of je nou wel of niet naar het museum wil, met het OV reist, hypotheekrente hebt, aow-er bent etc etc..

waar kinderloze mensen wel gelijk in hebben is dat sommige mensen heel vervelend reageren op hun keuze, stomme opmerkingen zoals "je krijgt later spijt want dan ben je eenzaam' en: ' goh, je wil zeker alleen maar aan jezelf denken he?'
quote:RosieRo schreef op 20 augustus 2008 @ 11:16:

verongelijkt gemauw.

iedereen betaalt belasting, en dat is voor iedereen, klaar. Of je nou wel of niet naar het museum wil, met het OV reist, hypotheekrente hebt, aow-er bent etc etc..

waar kinderloze mensen wel gelijk in hebben is dat sommige mensen heel vervelend reageren op hun keuze, stomme opmerkingen zoals "je krijgt later spijt want dan ben je eenzaam' en: ' goh, je wil zeker alleen maar aan jezelf denken he?'das weer een andere discussie!!!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:RosieRo schreef op 20 augustus 2008 @ 11:16:

verongelijkt gemauw.

waar kinderloze mensen wel gelijk in hebben is dat sommige mensen heel vervelend reageren op hun keuze, stomme opmerkingen zoals "je krijgt later spijt want dan ben je eenzaam' en: ' goh, je wil zeker alleen maar aan jezelf denken he?'Eens, maar dat is een andere discussie.
Ik heb geen kinderen en vind dat zwangerschapsverlof verlengd zou moeten worden naar 6 maanden na de bevalling en 4 weken extra voor de vader. Ik zie in mijn omgeving te vaak dat moeders uitvallen doordat ze het niet bolgewerkt krijgen en dan uitvallen op het werk met alle ellende van dien. Dus langer verlof met extra hulp van vaders om aan de situatie te wennen met de hoop dat ze zich daarna volledig op het werk kunnen richten zodra ze weer terug zijn.

En ik gecompenseerd worden omdat ik geen kinderen heb? Tsja, what's next? Compensatie om dat ik, bovenmodaal inkomen en gezond, geen aanspraak kan maken op huursubsidie, zorgtoeslag, ziektekostenaftrek etc etc.

Ik vind het nogal stemmingmakerij tussen ouders en zij die dat niet zijn, zorgt alleen maar voor vingertjesgewijs en tweedeling in de kampen ouders en kinderlozen.......
quote:MissMMM schreef op 20 augustus 2008 @ 11:21:

Ik heb geen kinderen en vind dat zwangerschapsverlof verlengd zou moeten worden 4 weken extra voor de vader. Ik vind ook dat vaders meer verlof zouden moeten krijgen. Wat is het nu? Een aantal dagen toch? En ouderschapsverlof? Is dat voor vaders net zo mogelijk als moeders die het aanvragen? Dat zou in mijn ogen gelijk moeten zijn!
Vaders worden geacht na 2 dagen weer aan het werk te moeten als ik me niet vergis.
Ik hoef echt geen compensatie voor het zwangerschapsverlof dat ik misloop.

Waar ik wel echt heel raar van stond te kijken is dat een collega van mij zijn vaderschapsverlof gewoon in 1 keer kon opnemen om 3 maanden te gaan reizen met zijn gezin. Moet jij eens proberen om 3 maandene vakantie op te nemen.......

En daarbij, ouderschapsverlof voor mannen is toch bedoelt om de zorgtaken een beetje eerlijker te verdelen? Dat doe je niet in een camper in Griekenland.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Het zwangerschaps / ouderschapsverlof hoeft in mijn ogen niet langer.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:Pauline65 schreef op 20 augustus 2008 @ 11:09:

Het past prima in het tijdsbeeld waarin velen zich tekort gedaan voelen en met argusogen kijken naar 'lusten' van een ander.Helemaal mee eens!
quote:HoiPippiLangkous schreef op 20 augustus 2008 @ 11:37:

Waar ik wel echt heel raar van stond te kijken is dat een collega van mij zijn vaderschapsverlof gewoon in 1 keer kon opnemen om 3 maanden te gaan reizen met zijn gezin. Moet jij eens proberen om 3 maandene vakantie op te nemen.......

En daarbij, ouderschapsverlof voor mannen is toch bedoelt om de zorgtaken een beetje eerlijker te verdelen? Dat doe je niet in een camper in Griekenland.Ook helemaal mee eens. Dit is gewoon misbruik maken van, in mijn ogen.
Ah, andere topic toch gevonden. Als bewust kindervrij mens vind ik die compensatie grote flauwekul.

Met het tweede deel van het artikel ben ik trouwens weer wel heel erg eens
Wees blij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven