Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
@annie: vandaag 39,3 weken en met Floor was ik 40,5 dus ik hoop dat het binnen nu en een ruime week wel is gebeurd.

Maar een week duurt nog best lang als je steeds zit te wachten.
Haha, hier ook spanning voor Pebbles, maar nog geen baby in zicht dus.

Verder weinig te melden. Dus alleen maar een zwaai uit Eindhoven...
@fluf, hebben jullie vante voren geen gesprek gehad op school over hoe Ian en Des een beetje inelkaar steken en waar ze daar op school tegen aan kunnen lopen? Anders zou ik dit alsnog doen, want he is voor de kids ook erg naar om weer van een school te veranderen en dan weet je ook niet wat je er voor terug krijgt. Succes iig.

verder weinig te melden dus een zwaai van uit het sappemeerse!
Ja, we hebben een uitgebreid gesprek gehad en ook vandaag weer op hun huidige school. Maar het mocht tot nu toe niet baten. En dat gesprek heb je natuurlijk niet met de kinderen die in hun klas zitten. En daar wringt nou juist de schoen. Als Des word afgeschrven als rare sukkel, als de jongens te horen krijgen dat ze saai zijn omdat ze geen nintendo ds hebben, als Des met zijn spellingsproblemen naats het slimste kind van de klas word gezet en die dus op Des gaat inhakken over zijn fouten en de juf de plaatsen niet veranderd, als Ian zich als de klasclown gaat gedragen om in ieder geval de lachers op zijn hand te krijgen, als ze alletwee met buikpijn en hoofdpijn opstaan, etc. etc. dan loopt het dus niet bepaald goed in de groep. En dat ligt voor een groot deel aan mijn jongens, dat weet ik. Maar de school is anders, de kinderen zijn anders. Harder, meer op presteren en hebben gericht en als je boven het maaiveld uitsteekt gaat je kop eraf. Waarschijnlijk is gewoon de combinatie jongens - school niet zo gunstig. Maar wat doe je er dan dus mee? Lastig hoor. Ze zeggen wel eens kleine kinderen - kleine zorgen, grote kinderen - grote zorgen. Het lijkt zomaar waar te zijn....
@fluffy: inderdaad lastig. Aan de ene kant kan je je kinderen niet tegen alles beschermen en is het misschien een goede (maar wel harde) leersschool.

Aan de andere kant moet het natuurlijk wel acceptabel blijven, zeker omdat jouw kinderen net wat anders in elkaar zitten dan anderen.

Begrijp ik trouwens goed dat alle kinderen daar een DS hebben? In onze tijd......................(o wat voel ik me oud ).

Ik heb de kalender op het toilet net eens even zitten bestuderen en ik zou morgen wel een mooie dag vinden.

Het is dan 20-08-2008 en vandaag en overmorgen zijn er al verjaardagen in de familie.
anoniem_1909 wijzigde dit bericht op 19-08-2008 11:55
Reden: correct Nederlands blijft lastig
% gewijzigd
pffft als jij je al oud moet voelen! Ik wordt straks alweer 31!!!!! (maar voel me soms 80!)

morgen is idd wel erg mooi......zo wel heel erg mooi zijn als de baby besluit dan te komen.

@Fluf, sja is een erg lastig probleem, ik denk da thet op andere scholen niet veel anders is eerlijk gezegd. De school is over het algemeen wel een afspiegeling van de maatschappij en die is erop het moment erg op gericht om zoveel mogelijk te hebben. Ook krijgen veel van die kienders zo'n ds ding omdat hun ouders te veel werken. Jouw kinderen hebben gewoon fijn een moeder thuis die er ook is wanneer ze uit school komen. Ze hoeven niet naar de NSO, BSO of weet ik wat voor O. Dat is een Luxe die zich niet in materiele dingen is uit te drukken. Maar dat snappen ze nu ws nog niet en daar help je ze ook niet mee. Je helpt ze er ook niet meeom ze in een keer alles te geven wat de rest ook heeft. maar wat dan wel? ik ozu het niet weten eerlijk gezegd. Je zou ze miss kunnen leren om tegen die plaageeesten te zeggen, wanneer ze weer eens worden uitgescholden voor sukkel of weet ik het omdat ze geen ds of andwer super sonisch ding hebben, "maar ik heb wel een moeder die thuis op me zit te wachten!" makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.

of evt nadenken over een school waar meer kinderen zijn zoals jouw jongens. dat maakt het voor hen een stuk makkelijker, ze zouden meer zelfvertrouwen kunnen krijgen, maar wellicht wel en stempel omdat ze daarvoor ws met een busje worden gehaald. (en ook daar lopen kinderen rond wiens ouders last hebben van compensatie drang)
Meiden, kwam even kijken of het al zover was bij Pebbles...niet dus, helaas...

Uit de kweek is niets gekomen, geen blaasontsteking dus, maar wat het dan wel is, weet ik niet. De buikpijn is inmiddels zo goed als over maar ik voel me vreselijk beroerd, vanochtend vroeg stond ik al gal te kotsen en de hele dag heb ik misselijk en met hoofdpijn op de bank gehangen. Jasmijn was vannacht ook weer vreselijk aan het spoken dus ik ben nog verrot ook.

Sorry voor dit ego zeikbericht maar ik ga de bank nu weer op...
Nou nog niets....Was ervan overtuigd,,,,

Fluf: heb je inmiddels een diagnose. En kunnen jullie geen aanvraag voor een rugzakje doen voor extra ondersteuning.

Als school niet meewerkt wordt het lastig en dan zou ik ook gaan orienteren op andere scholen.

Succes, pittig zo...

Mmmoi: niet fijn buikpijn. Misschien toch gewoon het zwanger zijn. Rustig aan doen maar.

Ga eten!
Vanmiddag weer bij de VK geweest en die was verbaasd dat ik nog niet bevallen was. Ze had verwacht dat het afgelopen week al zou gebeuren en vond het ook tijd worden. Ze vond zelf morgen wel een mooie dag, ik hoop dat ze gelijk krijgt.

Ze heeft wel lang naar het hartje geluisterd omdat ik aangaf dat het zo rustig was in mijn buik. De hartslag was in rust inderdaad iets lager dan normaal maar niet zorgelijk. Zodra de baby bewoog ging de hartslag wel flink omhoog dus de conditie van de baby is gelukkig nog steeds prima.

Hopelijk is de rust in mijn buik en de lagere hartslag een voorteken (je moet ergens je hoop uit putten toch?).

@mmmoi: "jammer" dat je geen blaasontsteking oid had. Nu moet je je maar weer rot voelen zonder dat je weet waar het aan ligt.

@ringel: ik voel me op het moment ook een stuk ouder dan dat ik ben. Echt een oud wijf dat bijna niet meer kan lopen en moeite heeft met opstaan enzo.

Hahai!

Spanning om Pebbs (en ook om mij?????)

Pebbs; ik vind morgen ook een mooie datum (mijn vader wordt dan 60 hihi)

Ik ga voorlopig nog niet bevallen hoor! Enne.. mijn uitgerekende datum is 1 oktober (morgen nog 6 weken), maar...... ik krijg een geplande ks waarvan ik de datum wel weet, maar voor iedereen geheim houd!

Had gewoon niet zoveel te melden, vandaar dat ik niet kwam posten (wel lezen hoor).

De man heeft nu vakantie dus we zijn overdag met vanalles bezig (vooral opruimen) en dan heb ik pas tijd als Ella op bed ligt. Morgen dus mijn vaders verjaardag (die eigenlijk vorige week zondag groots gevierd zou worden, maar door het overlijden van mijn neef, is het afgelast). Morgen ook nog naar het zkh. Mijn moeder moet ook; krijgt jaarlijkse uitslag en volgens mij is ze strontzenuwachtig dat het fout is. Maar die tuttebel plant die afspraak dan ook op mijn vaders' verjaardag! Doe dat dan een dag eerder of later, die dokter maakt dat toch geen hol uit. Ik kan me daar errug over opwinden, maar ja... is niet goed.

fluff wat een gedoe met die school.... maar het is wel wat ringel zegt; zo is de maatschappij en ook Ian en Des zullen zich daar in moeten voegen, hoe moeilijk dat ook voor hen is. Ik vind wel dat de school hen zoveel mogelijk moet ondersteunen op alle gebieden. Het jammere is natuurlijk ook dat zoiets heel leerkracht afhankelijk is (ik kan me zo grote zorgen maken over een PDD-NOS kind wat nu in groep 7 komt bij een juf die minstens autistisch is en niet om kan gaan met afwijkend gedrag (ze heeft totaal geen inlevingsvermogen). Blijf het gesprek aan gaan en probeer het open te houden, zonder oordelen, vertel gewoon wat jouw jongens nodig hebben! Sterte er mee in elk geval!

Mmmoi; balen dat je je zo verrot voelt! En dat het geen oorzaak heeft is natuurlijk helemaal k**.... Jij ook een dikke knuf!

Babba; wat jammer dat je op je werk niet meer kunt forummen!

Hier alles zijn gangetje; Ella is naar haar nieuwe kamertje verhuisd en dat gaat goed. Haar oude kamertje is nu een zooi... er staan nog spullen in die onze jongen kan gebruiken, maar ook dingen die gewoon weg moeten en dingen die ik op moet ruimen (maar ik kan zo moeilijk bukken...). Zijn kleertjes zijn wel gewassen en gestreken, zo cute! Al die stoere (blauwe!) pakjes en spijkerbroekjes en pyjama'tjes....

Voor Ella ook wat nieuwe outfits gekocht en die zijn ook al in haar nieuwe kast beland, dus het komt goed hier hoor!

Gisteren de proefdruk van het kaartje opgehaald en begonnen met het schrijven van de envelopjes (oh en ik meld het vast even... jullie krijgen geen kaartje..... we hebben er nu al 120 te versturen en dan heb ik jullie en de meiden van mijn "andere" msn-groep niet meegeteld; dan komen we uit op 160 ofzo.... sorry alvast!)

Verder kijk ik de godganse dag naar de Olympische Spelen! SUPER!! Waterpolo, baanwielrennen, dressuur, turnen... zolang ik zelf niet hoef te sporten, vind ik het geweldig! Ik zap tussen Ned 1, de Belgen, Eurosport en BBC... hihi.

Zo, dat was het wel weer! Groetjes!
Ris, ik beloof je plechtig dat we ook voor jou de tribune opzetten over 3 weken. Kezersnede of niet, ook voor jouw ukkepuk reusje gaan we steeds even forum checken of er al nieuws is. Leuk he jongenskleren. Heel anders dan meisjeskleertjes. En stukken makkelijker. Geen gedoe met maillots en rokjes, gewoon truitje broekje. Zalig.
En de klapstoel staat weer uit...wat drinken erbij...

@Ris: Eind september ga ik mijn klapstoel weer uit het stof halen voor jou hoor! Spannend ook, dat schiet ook alweer erg op zeg!

@Ringel: Hoeveel weken ben jij nu eigenlijk? Heb jij nog veel last van kwaaltjes (gehad)? Ik hoor je er niet zo veel over?

Mijn buikpijn is over gelukkig. Ik drink heeeeel veeeel sinaasappelsap, schijnt goed te zijn tegen blaasontstekingen. Kan ik het iig voorkomen voor volgende keer, want volgens mij was het dan iig een beginnende ontsteking die ik 'weggedronken' heb. Ben nog wel heel misselijk en moe steeds. Er komt weinig uit mijn handen, ik heb gewoon geen energie! Errug irritant is dat. Ik hoop dat het snel over is, maar bij Jasmijn duurde het tot de 16e week, dus dan heb ik nog 6 weken te gaan helaas...

Ga zo op de koffie bij mijn vriendin, kunnen die meiden lekker spelen. Het is hier alweer regenachtig, jammer. Volgende week schijnt het mooier weer te worden. Ik hoop dat het echt zo is, want dan is het hier feestweek met allerlei activiteiten. Ik vind het altijd zo sneu als dat allemaal in het water valt. Zaterdag starten wij hier in de straat met een straatbbq, is altijd heel gezellig. Manlief, ik en een ander stel organiseren het dit keer, dus druk druk!

Meiden, tot later, en Pebbs, ik duim nog steeeeeds voor je!
Ik kom me weer even melden.

Vannacht weer van 1 tot 5 wakker gelegen met oefenweeen maar het wilde weer niet doorzetten.

De schoonmaakster is nu lekker mijn huis aan het poetsen en ik ga zelf even bij de buurvrouw op visite. Straks wil ik nog even naar de markt.
Hoi hoi,

Mmmoi, ik kom naast je op de klapstoel zitten!! Gezellig! En dan drinken we lekker thee en als het laat wordt een alcoholvrije coctail!! Heb overigens afgelopen weekend mijn eerste wijntje weer eens gehad, zo'n miniflesje Rose; ik was me toch teut na 2,5 glas! Lief grapt dat het ook niet niks was, een hele fles wijn voor mezelf! Hahahahaha

Ris, succes vandaag in ziekenhuis, en van harte met je vader!!! Mijn zusje is vandaag jarig, een echte feestdag dus!!

Jammer dat we geen kaartje van je krijgen, vind het zo leuk en heb best al een verzameling (ik bewaar ze allemaal). Bij ons hangen de felicitatiekaartjes nog, iemand een idee wanneer het nromaal is om ze weg te halen?

Vandaag met Sverre naar de fysio, hij heeft een voorkeushouding en ik wil niet weer met een hempje in de weer gaan. We doen al heel veel om het tegen te gaan, eerlijk gezegd denk ik zelfs dat we vandaag voor niks gaan, want ik zie de afplatting afslinken, bovendien draait hij nou zelf ook wel zijn hoofdje.

Gisteren visite gehad van een vriendin met haar dochter, Mats en zij zijn zulke vriendjes niet normaal mee, ze kussen, omhelzen, spelen samen maar ze kletsen vooral veel, gaat maar door, achter elkaar aan rennen, heerlijk. 's avond kwamen vrienden hun dochter even een uurtje brengen, ook met haar kan Mats heerlijk spelen, zo leuk om te zien dat het echte peuters worden, samen gillen (wie hardst kan). Ik kan niet wachten tot Sverre en Mats samen kattekwaad uithalen! Hebben jullie kinderen al voorkeuren voor vriendjes/ vriendinnetjes?
He Pebbels wel vervelend hoor dat het steeds niet doorzet. Kan me voorstellen dat je daar ondertussen behoorlijk van baalt. (plus al die energie die het kost en niks oplevert)

@mmmoi ik ben nu 16 weken en 2 dagen. Heb eigenlijk geen last van kwaaltjes, behalve dan idd blaasontsteking. Maar ik mag van de vk cranberrietebletten nemen om de boel "zuur" te houden. Alleen slik ik ze op het moment niet meer omdat ik op de 1 of andere manier teveel vitamines binnenkreeg en mijn lijf moe werd van het afbreken darvan. Sinds ik niks meer slik heb ik me toch een partij energie!

@Ris, ook jammer dat we geen kaartje krijgen (maar wel te begrijpen hoor) zet je er dan wel 1 op je hyves? Ben toch wel erg nieuwsgierig hoe je ventje gaat heten. En die geplande keizersnee.....hmmmmmmm als je mannetje al zo groot is en je bent "pas" over 6 weken uitgerekend, denk ik dat je met een week of 4 ook weer een trotste mama bent. Ha wordt een september kindje en ik weet uit ervaring dat die heeeeeel erg leuk zijn (ben er zelluf 1)

@Annie, Mayte heeft wel heel duidelijk een voorkeur voor buurmeisje. Is zoo schattig om te zien. Idd elkaar omhelzen als ze elkaar ff niet hebben gezien. Gillen als ze elkaar zien, achterelkaar aan rennen samen in de knuffeltent. Mayte is sowieso wel heel gericht op andere kindjes, mar is vaak nog een tikkie verlegen om mee te doen. Maar als de wat grotere kindjes met haar spelen vindt ze dat helemaal geweldig en begint ze helemaal te stralen!

Vandaag binnen een uur naar de tadarts, supermarkt en kringloopwinkel geweest! we hebben tijd over!
*zucht* heeeeele diepe *zucht* over een paar minuten weer naar werk. HEt gewone leven is echt echt echt weer begonnen.

Is het stom dat ik toch wat zenuwachtig ben?
@pebbs, wat vermoeiend voor je. Ik hoop dat ej overdag wat bij kunt tanken.

@ringel, ik kan dan ook altijd een beetje tegen het `normale leven` opzien hoor. Is dus niet echt raar.

Wat een drukte vanochtend voor jullie. En wat leuk dat Mayte zo goed met haar buurmeisje kan.

Ik zie Roan niet zo heel vaak met andere mensen erbij. Omdat lief en ik vrij veel werken zijn we de weekeinden en onze vrije dagen toch wel erg op elkaar gericht. Ik hoef op mijn vrije dag niet zo nodig met een vriendin af te spreken, laat mij maar lekker bij mijn kereltje.

@annie, dat kan ik me ook nog wel herinneren, het eeste wijntje na de bevalling. Hahaha. Grappig hoe snel je dan teut bent.

@ris, voor jou ook een tribune hoor. Elke dag even kijken of de keizersnee al geweest is. Er ligt me trouwens iets van bij dat je de datum een keer genoemd heb, maar ik kan me vergissen.

@mmoi, ik heb altijd gehoord dat cranberrydingen goed tegen blaasontsteking is. Mag je dat niet hebben? Ik las ook dat het mooier weer wordt vlg week, en lief en ik hebben nog vakantie. Heerlijk!

Vandaag een lekker thuishangdagje. Ik mocht vanochtend uitslapen. Was er pas om half tien uit. Tussen de middag lekker aan tafel gegeten met z'n drieen, eitje gekookt, vers wit brood. Heeeeerlijk.
Nog niks van Pebbels.........

En niks van de rest? saai!

Mijn eerste werkdag was wel weer oke. Kids verteld dat we weer een kindje krijgen en ze reageerden eigenlijk wel leuk. Nieuws moest wel even bezinken, maar later op de dag kwamen ze met allerlei vragen. Vandaag dus sexuele voorlichting geven en vertellen en uitleggen hoe dat nu in mijn lijf gaat op het moment.

Mayte vandaag weer voor het eerst naar de oppas. volgens mij heeft ze een poep broek dus moet even wassen en aankleden.
Jammer, nog niks van Pebbs gehoord...ik had echt weer zo'n gevoel, maar ja, vorige keer hebben we al gemerkt dat mijn intuïtie niet echt klopt

Vandaag rustig dagje. Straks op visite bij een oude kennis, gezellig. Die heeft een zoontje van een maand jonger dan Jasmijn, maar vergeleken bij haar is hij echt nog een baby. Leuk is dat. Ze kunnen vast leuk samen spelen.

@Ringel: Gelijk weer gewend op je werk dus. Vond je het leuk om te vertellen dat je zwanger bent? Ik zie er eigenlijk best tegenop, zo op de 1e schooldag tegen de kids straks...

@Krokus: Ik hoop voor je dat je mooi weer hebt in je vakantie, want dan heb ik het ook Ik mag wel cranberriesap drinken, de vk zei al óf dat, óf sinaasappelsap. En dat laatste vind ik lekkerder, zeker nu er ook de milde versie van is.

@Annie: Ha, een cocktail, daar zou ik nou ook wel trek in hebben 's avonds. Jammer dat we het bij de alcoholvrije versies moeten houden, die zijn toch een stuk minder lekker...

Ik vind het toch verdacht dat Pebbs alleen gisterenochtend hier langs is geweest en verder niet. Meestal komt ze wel vaker. Zou het dan toch?!?!!? Leuk hè, dat je zo mee kan leven met iemand. Zelfs mijn moeder vraagt iedere keer als ik bij haar ben of er al iets gebeurd is, hihi.

Nou meiden, ik ga Jasmijn d'r haren even fatsoeneren en dan ga ik zo weg. Tot later!
Hahahaha, Mmmoi, een kind van anderhalf nog een baby vinden. Jasmijn is toch geen puber? Maar ik snap wel wat je bedoelt hoor.

Ringel, leuk dat er goed gereageert werd door de kinderen. Is er al wat te zien bij je en voel je de uk ook al??

Krokus, hoe gaat je vakantie, net werd gezecht dat er vanaf zaterdag de zomer weer gaat komen. Gelukkig maar want het lijkt nu wel herfst.

Pebbles, Pebbles, zet hem op! Misschien vandaag?

hahahaha is er al wat te zien? euh.....ja! In de 4 weken die ik niet op het werk ben geweest is m'n buik toch echt wel gegroeit! Heb nu een buikopvang van 100 cm! en ben al 6 kilo aangekomen. Nu stond ik gisteravond met kleren en tas op de weegschaal dus mag er nog een kilo of 1 1/2 van af trekken, maar ik begin toch al wel aardig uit te dijen.

@mmmoi ik zag er ook best wel tegen op om het de kids te vertellen hoor (zenuwachtig incl zweethandjes) maar het viel me alles mee en ze houden er voor nu ook wel ff rekening mee, maar ik denk, wanneer het weer "gewoon" is, dat ze dat minder gaan doen. Nah ja dat zien we dan wel weer.

zie er nu tegenop om MAyte weer naar de oppas te brengen.
He jammer, nog geen nieuws van Pebbles.

Fijne dag allemaal, meiden!
Ondanks alle positieve karma die jullie mijn kant opsturen heb ik een hele rustige (en vooral lange) nacht gehad.

Ik ben pas een half uur wakker dus ik zal de slaap wel nodig hebben gehad (of ik ben gewoon lui).

@ringel: helaas is de dagelijkse sleur voor jou weer begonnen. Wel leuk dat de kinderen op je werk veel interesse hadden in je zwangerschap.

@mmmoi: Wat lief dat je moeder ook al zo meeleeft. Veel plezier bij die kennis vandaag.

@annie: het is een prachtige link die je in je mail hebt geplakt maar ik kan er geen plaatje uit halen. Ik zal eens knippen en plakken, kijken of ik je "geheime boodschap" kan lezen.

@krokus: jullie nemen het er echt van in de vakantie zie ik. Ik krijg al honger van de eitjes met witbrood waar je het over hebt.

Gaan jullie nog weg eigenlijk?

@ris: lekker van je verlof aan het genieten dus? OS kijk ik niet zoveel maar ik heb inderdaad al een paar keer sporten gezien waar ik normaal nooit naar kijk.

Van mij krijgen jullie trouwens wel een kaartje (als het adres goed op de groep staat). De envelopppen liggen al geschreven en gefrankeerd klaar.

grmbl grmbl dacht ik dat ik als eerste kon feliciteren...nee hoor.

Pebbles baby GA NOU EENS GEBOREN WORDEN!!!!!!!!!

lekker dat je zo lang hebt kunnen slapen. Is dat een teken aan de wand? Weet nog wel dat ik heel vaak naar het toilet moest voor nr2 boodschappen en dat ik daar tijdens het persen geen last van had dus (toch wel fijn) en ook de laatste nacht voor Bday goed geslapen.....dusseuh......vingers gekruisd!
Ik heb mijn buik net even heel dicht bij het beeldscherm gehouden om de boodschap van Ringel luid en duidelijk over te kunnen brengen.

Stel nou dat ik 2 weken over tijd ga dan zijn jullie volgens mij allang afgehaakt met aanmoedigen. Ik ben natuurlijk pas over 2 dagen uitgerekend.

(moet ik toch niet aan denken hoor, dat ik nu nog 2 weken moet)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven