juice juice juice

18-04-2015 21:03 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik zag laatst op Netflix de documentaire Fat sick and nearly dead, waarin een man flink wat kilo's afviel door alleen maar op sapjes te leven. Het lijkt mij een makkelijke manier om wat extra groente binnen te krijgen (en dat er dan wat kilo's afgaan zou ook niet erg zijn ) Ik heb twee vragen aan jullie: Kan zo'n sapcentrifuge nu zoveel meer dan een blender? Want die heb ik al en die kan fruit prima aan. En verder: wat vinden jullie ervan om een tijdje (bijvoorbeeld een week) op van die sapjes leven?
Ik vind het niet zo gek dat je 2 ons niet in één keer wegkrijgt, hoor. Ik heb dat ook, ook al vind ik het gewoon lekker. Meestal lunch ik ook met wat groenten. En maak ook wel eens sapjes en ik blender, maar meer voor de afwisseling/gewoon wat lekkers.

De sapcentrifuge is echt voor sapjes, zoals je ook sap in een pak hebt. En de blender pureert gewoon tot papjes/yoghurtdranken. In de zomer vind ik selderijsap met een beetje venkel echt lekker (met ijsklontjes). En wortelsap met een beetje gember inderdaad, is ook lekker. Verder knauw ik er liever op ;)
Ik heb nog een blender nieuw in doos staan(want gewonnen) maar twijfel of een slowjuicer niet beter is. Iemand tips?
Het is niet echt te vergelijken Flashy. Een blender heeft een ander doel dan een (slow)juicer. De juicer haalt het vocht uit je eten en de blender pureert alles. Met een smoothie uit de blender behoud je dus je vezels en gebruik je het hele vrucht of de groente en met de juicer gooi je juist de vezels weg (al kan je ze ook verwerken in andere recepten), maar kan je meer groente of fruit in je sapje verwerken waarbij het idee is dat je dus meer vitamines en mineralen binnen krijgt.
quote:whopper schreef op 20 april 2015 @ 07:29:

[...]

Ik heb het vier dagen gedaan, gewoon om eens te proberen, en voelde me precies zo. En ging er ook beter uit zien. Geen honger gehad.

Nu eet ik twee dagen per week alleen maar groenten en fruit. De rest van de dagen eet ik er bruine rijst, aardappel, noten, granen en peulvruchten bij. Maar wel met mate. Ik voel me beter dan ooit.En wat drink je dan zo op een sapjesdag? Gewoon wat je hebt of heb het helemaal uitgekiend? En doe je dan ook alleen groente en fruit of ook bijvoorbeeld havermout erdoorheen?
quote:mona393 schreef op 20 april 2015 @ 18:58:

[...]

En wat drink je dan zo op een sapjesdag? Gewoon wat je hebt of heb het helemaal uitgekiend? En doe je dan ook alleen groente en fruit of ook bijvoorbeeld havermout erdoorheen?

Ik kocht gewoon de gehele groentenkraam op de markt leeg en gooide dan van alles door elkaar. Maar sappen doe ik niet meer, ik eet nu liever mijn groenten en fruit, dat vult lekker en dan heb ik de vezels ook.

Nee, geen havermout. Gewoon alleen groenten en fruit. Vandaag ook wat noten. En als ik ga hardlopen ook noten, wat bruine rijst, extra banaan.....
quote:whopper schreef op 20 april 2015 @ 21:36:

[...]

Ik kocht gewoon de gehele groentenkraam op de markt leeg en gooide dan van alles door elkaar. Maar sappen doe ik niet meer, ik eet nu liever mijn groenten en fruit, dat vult lekker en dan heb ik de vezels ook.

Nee, geen havermout. Gewoon alleen groenten en fruit. Vandaag ook wat noten. En als ik ga hardlopen ook noten, wat bruine rijst, extra banaan.....

Vertel eens wat je vandaag gegeten hebt (oprecht nieuwsgierig)

En vanwaar je avatar/ nickname???
quote:milna schreef op 19 april 2015 @ 21:20:

[...]

Bedankt! Ik ga dat binnenkort dan eens proberen. Die avocado, daar twijfel ik wel over, want ik vind avocado echt goor, maar misschien kan ik het vervangen door een mango. ThnxNee, ik zou het echt niet vervangen door mango, dan wordt het veel te zoet. De avocado zorgt er alleen voor dat het romig wordt, en je proeft het echt niet.
Tvp
quote:winkelfanaat schreef op 20 april 2015 @ 22:32:

[...]

Vertel eens wat je vandaag gegeten hebt (oprecht nieuwsgierig)

En vanwaar je avatar/ nickname???

Die Nick is natuurlijk een grapje. Ik spot graag met mezelf.

Vanmorgen gestart met een appel in stukjes en een banaan

Mee naar werk een doosje met stukjes appel en stukjes winterwortel. Dat heb ik gesnackt door de dag heen.

Lunch een verse salade van de saladebar zonder dressing. Groot bord.

Tussendoor nog een halve avocado met peper en zout, lekker zo uitgelepeld.

Thuis om vier uur een sinaasappel en een handje paranoten.

Avondeten rolletjes van gegrilde courgettereepjes met vers gemaakte pesto van cashewnoten en basilicum.

Toe een smoothie van banaan, gojibessen en lijnzaad.

Nog een paar paranoten bij de thee savonds.

En nu zit ik écht bomvol......
Wopper ik zal je vertellen wat ik gegeten heb vandaag:

ontbijt: smoothie van 1 geperste sinaasappel en mandarijn, 2 kiwi, 1 appel en wat yoghurt.

Lunch: bord havermoutpap met banaan

Tussendoor: een simit (zo'n brooddeeg-ring met sesamzaadjes van de Turkse bakker)

Avondeten: spaghetti bolognese (met roerbakgroente/rundergehakt/tomaat en extra geitenkaasblokjes erover

Tussendoor: 2 knäckebröd met slank kaas en hagelslag.

Nu best wel trek...
Ik vind het knap dat je met jouw menu bomvol zit. Eigenlijk heb ik altijd wel honger
De grap is dat ik ook altijd honger had. Nu dus niet meer.
quote:whopper schreef op 21 april 2015 @ 07:43:

De grap is dat ik ook altijd honger had. Nu dus niet meer.Hoe denk je zelf dat dat komt?
quote:winkelfanaat schreef op 21 april 2015 @ 07:51:

[...]

Hoe denk je zelf dat dat komt?Zit ik bij de psycholoog?
quote:winkelfanaat schreef op 20 april 2015 @ 23:09:

Wopper ik zal je vertellen wat ik gegeten heb vandaag:

ontbijt: smoothie van 1 geperste sinaasappel en mandarijn, 2 kiwi, 1 appel en wat yoghurt.

Lunch: bord havermoutpap met banaan

Tussendoor: een simit (zo'n brooddeeg-ring met sesamzaadjes van de Turkse bakker)

Avondeten: spaghetti bolognese (met roerbakgroente/rundergehakt/tomaat en extra geitenkaasblokjes erover

Tussendoor: 2 knäckebröd met slank kaas en hagelslag.

Nu best wel trek...neem ook eens een hand paranoten na het avondeten, net als Whopper, dat zijn caloriebommetjes, dan heb je echt geen honger 's avonds
quote:whopper schreef op 21 april 2015 @ 07:55:

[...]

Zit ik bij de psycholoog? Nee ik ben hier de gek
quote:lilalinda schreef op 21 april 2015 @ 08:28:

[...]

neem ook eens een hand paranoten na het avondeten, net als Whopper, dat zijn caloriebommetjes, dan heb je echt geen honger 's avondsCalorieën wil ik eigenlijk juist minderen. Prima gewicht maar wil net even een paar kilo kwijt voor het mooie...
Je kunt beter calorieën nemen - handje vol noten bijvoorbeeld - dan een bord pasta.
Van dingen als witbrood, pasta en rijst blijf ik honger houden. Nu ik dat uit mijn dieet heb geschrapt, eet ik niet alleen gezonder, maar is die vervelende constante knagende trek weg en energiepijl is vrij stabiel. Mooi voordeel is dat er 14 kilootjes vanaf zijn zonder dat gejojo en tellen van calorieën.
quote:blijekip schreef op 20 april 2015 @ 18:37:

Het is niet echt te vergelijken Flashy. Een blender heeft een ander doel dan een (slow)juicer. De juicer haalt het vocht uit je eten en de blender pureert alles. Met een smoothie uit de blender behoud je dus je vezels en gebruik je het hele vrucht of de groente en met de juicer gooi je juist de vezels weg (al kan je ze ook verwerken in andere recepten), maar kan je meer groente of fruit in je sapje verwerken waarbij het idee is dat je dus meer vitamines en mineralen binnen krijgt.Bedankt voor de uitleg!
quote:winkelfanaat schreef op 21 april 2015 @ 09:41:

[...]

Calorieën wil ik eigenlijk juist minderen. Prima gewicht maar wil net even een paar kilo kwijt voor het mooie...Maar zie het hongergevoel dan als positief, als 'afvalsignaal'.
quote:Sensy12 schreef op 21 april 2015 @ 12:18:

Je kunt beter calorieën nemen - handje vol noten bijvoorbeeld - dan een bord pasta.Maar een handje met noten is toch geen avondeten? Ik eet btw wel zoveel mogelijk de langzame koolhydraten. Gister dus volkorenpasta.
quote:lilalinda schreef op 21 april 2015 @ 12:29:

[...]

Maar zie het hongergevoel dan als positief, als 'afvalsignaal'. Nou van signaal kan je niet spreken hoor, het zijn meer mokerslagen
quote:winkelfanaat schreef op 21 april 2015 @ 15:38:

[...]

Maar een handje met noten is toch geen avondeten? Ik eet btw wel zoveel mogelijk de langzame koolhydraten. Gister dus volkorenpasta.Ik neem ze als tussendoortje en merk echt verschil in hongergevoel gedurende de dag.
quote:winkelfanaat schreef op 21 april 2015 @ 09:41:

[...]

Calorieën wil ik eigenlijk juist minderen. Prima gewicht maar wil net even een paar kilo kwijt voor het mooie...Maar dit zijn juist de goede calorieën he..... Dan laat je de slechte staan en neem je ( niet te laat ) savonds nog wat goede. Dan ga je ook niet slapen met trek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven