Wegwerpcamera's op bruiloft

21-04-2015 20:41 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi hoi,

Ik ga over een kleine 3 maanden trouwen en zit dus druk in de voorbereidingen.

Nu zaten we te denken dat het misschien leuk is om op het feest wegwerpcamera's te gebruiken aangezien de fotograaf geboekt staat voor de ceremoni en een fotoshoot.

Nu slaat toch weer de twijfel toe, leuk? of toch misschien niet?

Hebben jullie hier ervaring mee? en hoe is het jullie bevallen? en hoeveel camera's hebben jullie toen gebruikt/gekocht?

Groetjess
ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Wij hadden blije foto's voor wie wilde bij ingang receptie. Hoefde niet, mocht wel. Mensen kwamen daardoor lachend binnen. Begeleiding door neefjes in studentenleeftijd die het leuk brachten.

Accessoires: stola's, kleurrijke sjaals, zonnebrillen, hoedjes, bosjes bloemen.

Mensen waren zeer nieuwsgierig naar hun eigen foto, veel mensen wilden hem graag hebben.
Anders een polaroid camera met wat setjes instantfoto's aanschaffen http://www.hema.nl/winkel ... _NL%2Fpnl_product_type%3E{books%3Bshop}%2F%24s%3Dpolaroid&fh_secondid=pnl_60300120

Of maak een photobooth dat voegt tenminste nog iets toe.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Bij ons heeft een gast overigens de hele ceremonie (ongevraagd) gefilmd. Ik heb die film nog nooit terug gekeken, want voor ons hoefde het niet. Anders hadden we daar nl wel iemand voor ingehuurd ik vond dat wel een beetje vervelend, dat iemand dus echt alles heeft gefilmd.
Wij hadden het ook, dat was ook voordat iedereen een telefoon met camera had (bijna 12,5 jaar getrouwd). En we hebben daar twee albums met erg leuke foto's, sommige erg grappig, aan over gehouden.
quote:coravanmora schreef op 21 april 2015 @ 21:57:

[...]

Ik baal er altijd zo van dat ik daarvoor gevraagd wordt In mijn schoonfamilie. Ik vind fotograferen wel leuk maar feesten ook.Ik voel me dan een vreemd soort alleen staande als partner van! Op alle fotowaardige momenten, ging man dan foto's maken, en zat ik 'alleen'.
Misschien is een photobooth een leuk idee?
Mijn neef heeft toen alle kinderen zo'n camera in handen gegeven en dat zijn verrassend leuke foto's geworden. Stonden ook leuke dingen op waar de ingehuurde fotograaf niet aan gedacht had
Ik zou het niet doen! 1x zon bruiloft mee gemaakt geloof me die bruid stond met rode wangen haar foto's op te halen , vreselijke onzin foto's zijn er gemaakt na een paar borrels! Wij hebben ook geen fotograaf gedaan maar zijn harstikke leuke foto's van het feest. Wij hadden gewoon 2 mensen die af en toe foto's maakte die konden even goed genieten van het feest
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Waarom zou je met rode wangen de foto's ophalen? Niemand die ze ziet in de winkel. Ik snap niet zo goed dat je je daarvoor schaamt eigenlijk.
Bedankt voor de tips ik zal alles even door Google heen halen.
ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
@ Coravanmora: Je kunt toch ook gewoon "Nee" zeggen als je wordt gevraagd om foto's te maken.

Zeker als je dichtbij het bruidspaar staat is een feest 'door je camera heen meemaken' toch echt anders.

Ik zou niet een van de gasten aanwijzen als fotograaf, zeker niet in plaats van een professionele. Stel dat die gast nu net de bijzondere momenten mist of niet scherp op de foto heeft, dan baal je daar nog jaren van. Wij hebben de professionele fotograaf ook op het feest een paar uur foto's laten maken, van de gasten, de cadeaus en de openingsdans etc... Aanwezigen hebben soms wel foto's gemaakt met hun telefoon, en een app om ze teuploaden en te delen lijkt me een goed plan. Via facebook zou ik dat niet doen, lees hun privacyregelement maar eens door, dan zijn jouw trouwfoto's voortaan eigendom van meneer Zuckerberg.
quote:coravanmora schreef op 21 april 2015 @ 21:57:

[...]

Ik baal er altijd zo van dat ik daarvoor gevraagd wordt In mijn schoonfamilie. Ik vind fotograferen wel leuk maar feesten ook.Jammer dat ze je vragen terwijl je er eigenlijk geen zin in hebt, want het is dan lastig neezeggen. Ik bedoel natuurlijk iemand vragen die dat zelf ook graag wil doen. Iemand die dat vaker doet op bruiloften uit eigen beweging.
Ik was op een bruiloft waar verschillende digitale camera's lagen. Volgens mij geleend van familie en vrienden en overal zat een briefje opgeplakt dat hij bij de bruiloft hoorde zodat mensen hem niet per ongeluk meenamen.

Heb je hetzelfde effect maar dan met betere kwaliteit en zonder ontwikkelgedoe.

Nadeel is dat, mocht er een camera kapot gaan of kwijtraken, je misschien een camera moet vergoeden aan vrienden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven