*September 2008* #2

23-01-2008 21:03 2610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, oh het begint nu echt spannend te worden hier, met de eerste geboortes!

Hier alles goed, net een echo gehad. Alles prima, de baby lag op zijn duim te zuigen. Het gewicht is nu ongeveer 2900 gram, maar ik moet nog een maandje dus het zal nog wel toenemen.
Jeetje Zwitsal, serious business. A.s. weekend ben je gewoon al mama; en dus ook geen september mama maar een augustus mama!

Hondje, Kiara, bij jullie dus loos alarm. Hoop dat dat niet teveel tegenvalt! Kan me zo voorstellen dat je je er dan stiekem op instelt dat het kindje er misschien wel heel snel is en dat je dat ook wel weer leuk zou vinden.

Hebben we nog steeds niets van Vivalover gehoord?

Ben vanochtend weer bij de vk geweest, alles goed, hoef pas over twee weken terug te komen bij bijna 38 weken. Kindje ligt goed met het hoofdje naar de uitgang maar is nog niet ingedaald (blijkbaar dalen 2e of 3e kindjes vaak pas bij de geboorte in). Heb vanochtend het beladvies gekregen - gezien mijn stortbevalling van vorige keer moet ik bij de eerste wee meteen bellen en me bij het breken van de vliezen direct op de grond werpen - maar heb het idee dat die hele bevalling wel weer ver na de 40 weken gaat plaatsvinden. Zal tegenvallen als baby opeens besluit er bij 37 weken al uit te komen.

Morgen laatste werkdag.....eens even kijken of ik rond een redelijke tijd het pand kan verlaten of dat het weer ergens in de avond wordt

Groet, mamayahoo
Hoi Hoi,

Hier ook nog alles rustig, buiten regelmatig wat harde buiken en oefen weeen.

Ik heb het overdag wel heerlijk rustig nu dochter op school zit. Ze vind het trouwens erg leuk.

Moet wel erg opletten dat ik nu niet teveel op een dag wil doen. Want dan komt mijn lichaam aardig in protest.

Probeer nu ook iedere dag voor ik mijn dochter ophaal ook nog even op bed te gaan liggen. (gisteren al niet gelukt).

Vanavond moet ik weer op controle bij de VK.

ZWITSAL: spannend zeg vrijdag ingeleid worden. Ben je er erg zenuwachtig voor?

Nou ik ga even rustig op de bank met een kopje koffie.

Twisje
Zwitsal, spannend vrijdag. Lijkt me wel gek om te weten dat je dit weekend je kindje in je armen hebt.

Twisje, fijn dat je dochter het naar haar zin heeft op school maakt het toch wel makkelijker.

Mamayahoo, succes met je laatste werkdag!

Hondje en Alejandra, fijn dat alles goed was.

Kiara, geen vliezen gebroken dus. Lijkt me wel gek je bereid je toch een beetje voor op dat het begonnen is en dan is het dus helemaal niks.\

Hier verder alles rustig, we krijgen alleen morgen kijkers voor ons huis. Dus moet vandaag aan het poetsen.

Kreeg gisteren bericht dat kdv geen plaats heeft voor beide kids (ivm de verhuizing). Baal er flinkt van, heb 3 maanden geleden aangemeld, had dat toen dan gezegd. Had ik toen al verder kunnen kijken naar andere oplossing.

En ze kunnen (willen?) ook geen indicatie geven over wanneer er wel plek is.
Hier ook nog rustig. Was gister 37 weken, dus ik kan nog wel even wachten hoor

Gister een lekker dagje gehad. Zoon was de hele dag bij oma aan het spelen. Had hij wel even nodig en ik ook!

Vanmorgen was het eerste wat hij vroeg, of we nog naar oma gingen.

Zwitsal, spannend zeg, vrijdag inleiden! Ben je waarschijnlijk van het weekend mama!

Twisje gaat het goed met je dochter op school? Vindt ze het leuk?

Mamayahoo,nou dan hoop ik niet dat je vliezen breken als je aan het winkelen bent ofzo. Staat zo gek als je je zelf ineens op de grond gooit

Ik ga even de hond uitlaten, het is nu nog droog!
Twaalfsept dat is ook mooi balen dat er geen plek op het kdv is! Beetje raar dat ze dat niet gelijk gezegt hebben. Dat weten ze dan echt al wel.

En kunnen ze inderdaad geen richtlijn geven hoe lang het dan eventueel wel gaat duren?

Balen dus!
Nou hier echt al niet meer droog hoor. Zoon vond het prachtig om vanmorgen door de gietende regen naar de auto te rennen.

Lekker naatie, zo'n dagje voor jezelf.

En denk ook niet dat ze het niet kunnen geven maar gewoon niet willen.
Goedemorgen,

Mamayahoo, succes vandaag met je laatste werkdag! Het zal wel vreemd aanvoelen dat je er niet meer heen hoeft. En wat een spannend bel-advies heb je gehad zeg!

Twisje, fijn dat je dochter het naar d'r zin heeft op school. Da's een hele geruststelling. Ik ken het dat je teveel wilt doen, maar dat je lichaam je terugfluit. Wel aan toegeven he!

Twaalfseptember, balen van het kdv! Helemaal zuur dat je niet weet wanneer het wel zou kunnen. Heb je nog iets anders in de buurt (of evt een gastouder ofzo)?

Ik moet eigenlijk naar de winkel maar het regent zo. Ben daarnet ook al nat geregend toen ik dochter weg ging brengen naar het kdv en heb daar eigenlijk niet zo veel zin in. Maar om nou de hele ochtend te gaan zitten wachten..

O, hier verder alles nog rustig..
Ha meiden,

Even een korte update van mij (heb al heeeel lang niet geschreven, ik sta zelfs niet meer in de lijst zag ik , maar zo af en toe lees ik jullie schrijfsels nog wel 'even' bij)

Bijzonder dat -bijna- alle beebs nog in de buik zitten, zo eind aug.. (Ben ook erg benieuwd naar Vivalover!)

Ben morgen 35wkn zwanger van onze tweeling, gaat nu toch wel erg hard... Ons duo doet het gelukkig hartstikke goed, helaas liggen ze schots en scheef (haha dwz de onderste in stuit, de andere dwars) dus dat gaat een keizersnee worden. De gyn zei dat ze liever niet ingrijpen voor de 37e wk, dus ik verwacht dat we binnenkort wel een datum gaan prikken (raar idee trouwens!)

Eigenlijk mag ik over mn eigen gezondheid ook niet echt klagen,

mijn buik is natuurlijk wel enorm (en zwaar..) en natuurlijk hebben ook de onvermijdelijke kwaaltjes de kop opgestoken. Vreselijk tintelende handen met 'doof''en stijf gevoel in m'n vingers (dus typen, schrijven etc is moeizaam) vocht vasthouden op warme dagen, last van m'n rug/bekken/stuitje, slecht slapen (leve de Olympische Spelen! )

Tussen de laatste klusjes door (het lijkt wel of dat lijstje nooit leegraakt..) probeer ik zoveel mogelijk te rusten en te genieten van het stereo-getrappel in mijn bolle buik.

We hopen dat 'Jip&Janneke' nog een lekker een paar weekjes blijven zitten en goed groeien, dan hou ik me met alle liefde nog een paar weekjes rustig!

Meiden, jullie ook allemaal veel succes met de laatste loodjes,

groetjes Charliez
Hoi,

Hier nog alles rustig dus hier waarschijnlijk geen 20-08-2008 baby. Wel vanmorgen een sms-je gehad van vrienden van mijn man en zij hebben vandaag een zoontje gekregen (nu ja zoontje hij was ruim 4600 gram en 57 cm lang). Leuk hoor en een mooie datum.

Charliez, leuk dat je ons even op de hoogte houdt van je tweeling. Ik zou echt niet weten waar ik in mijn buik nog een tweede kindje zou moeten stoppen, al zegt iedereen dat mijn buik nog aardig bescheiden is.

12-09 echt belachelijk van het KDV. Bij ons krijg je binnen een week een bevestiging van inschrijving en de mededeling of je definitief geplaatst bent of dat je op de wachtlijst staat. Dus als je dan op de wachtlijst staat kun je je meteen ook elders voor alle zekerheid gaan inschrijven. Wel weet ik dat het bij ons nu ook erg moeilijk is. Er is eigenlijk alleen plek voor broertjes en zusjes van kinderen die er al een plekje hebben. Voor nieuwe aanmeldingen is het zeer lastig en moet je echt geluk hebben. Bij Mark was dat totaal nog niet en werd ik bijna uitgelachen omdat ik zenuwachtig was dat het niet meer zou lukken (was er toen met 14 weken zwanger ofzo)

Ik heb zo een bruiloft en wil buiten ook even gaan kijken. Zo eerst de buienradar maar even checken want de bruiloft wordt voltrokken op een boot.

Groetjes

Carry
Hallo!

Net bij de VK geweest en de kleine is volledig ingedaald, vandaar dus die steken die ik voelde afgelopen dagen.

Even een vraagje, hebben jullie al nagedacht over pijnstilling? Heeft een van jullie bijvoorbeeld al laten vastleggen dat je een ruggenprik wil of andere pijnstilling?

Charliez, fijn dat het zo goed met jou en je tweeling gaat! Succes met de keizersnee straks!
Zooo Zwitsal wat spannend zeg!!!!

Mooie datum, 22-08

12-09: das ook raar dan! Hadden ze inderdaad ook wel eerder aan kunnen geven, wat ga je nu doen?

Mamayahoo: Spannend beladvies inderdaad, ben heel benieuwd! lekker hoor met verlof, lekker van genieten.

Charliez: fijn dat goed gaat met jou en de 2 beebs. nog ff volhouden!

Vandeweek begon mijn gyneacoloog over pijnstilling, ze hebben 2 dingen, ruggeprik (24 uur per dag beschikbaar!) of een prik met soort morfine-achtig spul in mn been. Ik heb niks vast laten zetten, ik weet namelijk niet of ik t wil. Als ik het echt niet meer hou wil ik misschien wel een ruggeprik, maar ergens heb ik ook zoiets van: ik wil t zelf proberen!

heb nog steeds erg last van mn rug/bekken. Heb fysio gebeld voor een afspraak. Word morgen teruggebeld.

Hier ook %^^*& weer... zit saai binnen.
Hallo allemaal,

Hier alles nog goed en rustig, hoor. Baarmoeder was 3 cm lager, dus betekent dat het kindje nog verder in het bekken is ingedaald. Vandaag precies 38 weken.

Hebben jullie last van nesteldrang? Nou, ik, niet, maar mijn ouders des te meer. Mijn vader is al de hele week in de tuin aan het werk en mijn moeder komt vrijdag beetje poetsen.

Over pijnstilling denk ik niet na, want ik hoop thuis te bevallen en dan krijg je dat toch niet. Hebben jullie al wel nagedacht over hoe te bevallen? Ik heb verloskundige wel gevraagd voor de zekerheid de baarkruk mee te nemen...

Succes allemaal, ga ff rusten nu.
Hoi Hoi,

Ik wil geen pijnbestrijding, ik wil de bevalling op eigen kracht doen.

En als je je zelf goed kunt ontspannen en rustig kunt blijven maakt je lichaam zelf een stofje aan dat als een soort pijnstiller werkt.

Dit is me bij de 1st bevalling ook goed gelukt dus ga ervan uit dat, dat nu ook weer gaat lukken.

Maar er zijn natuurlijk wel grenzen. Als het echt niet gaat maakt het me niet uit wat ze geven als ze maar iets geven. Maar eerst zelf proberen.

Maar iedereen moet doen wat haar het beste, prettigste lijkt.

Groetjes,Twisje
Weer heel veel geschreven zeg!

Vandaag even naar stad geweest (had ik beter niet kunnen doen, want is toch wel vermoeiend..) vanmiddag nog even wezen zwemmen met zn drietjes...dus heb het nu eigenlijk wel een beetje gehad :-)...zo lekker ff met de beentjes languit!

Alejandra, zo volgens mij is dat al best veel toch? 2900 gram? volgens mij groeien ze de laatste 4 weekjes ook nog wel wat...bij mij schatte ze vorige keer VK met 37+1 de kleine op zo'n 3200 gram. Mijn dochtertje woog bij geboortje 3870, dus ga er wel van uit dat deze ook niet echt klein wordt :-)

Twisje, fijn dat het zo goed loopt met dochtertje op school! en lekker dat het zo op het einde van de zwangerschap is, zodat je voor jezelf wat meer rust kan nemen! (of lekker kan poetsen haha)

12-9 ik heb laatst ook een telefoontje gehad van KDV dat er op dit moment nog geen plaats beschikbaar is...maar ze zei dat het elk moment wel weer kan veranderen..hopelijk is er tegen 1 december wel een plekje vrij. Heb me ook al opgegeven met week of 14...helaas dus ook nog geen definitieve bevestiging...

Charliez...leuk wat van je te horen, en ook dat het (redelijk) goed met je gaat! je hebt al het idee dat je met 1 kindje in je buik geen ruimte meer hebt...moet je voorstellen met twee! Volgens mij ben je dan op dit moment ook een soort attractie van mensen die kijken naar je grote buik :-)

Winterlelie in princiepe wil ik dit keer thuis bevallen, dus dan geen pijnstilling...

vorige keer liep ik 2 weken overtijd waardoor de bevalling ingeleid werd...in eerste instantie had ik helemaal niet over ruggenprik nagedacht, maar het duurde zooo lang en was vermoeid dat de gyn vroeg, wil je een ruggenprik, ik twijfelen...toen zei mijn man, joh doe het nu maar..wat ben ik blij dat ik dat toen gedaan heb!!! Mocht ik bijvoorbeeld weer overtijd lopen of ingeleid worden om welke reden dan ook, dan zal ik zeker meteen een ruggenprik vragen. Maar als het dus gewoon 'natuurlijk' thuis wordt...dan natuurlijk niet (zo een heel verhaal haha).

Paulien, hier behoorlijk last van nesteldrang...manlief ook (volgens mij was het eenmalig bij hem haha) hij heeft in iedergeval heel veel klusjes gedaan! super! Volgende week komt mijn mams me ook nog een dagje helpen schoonmaken! lekker hoor!

Mamayahoo, idd wat een bevalling dan zeg...je 'poept' ze zo uit dan :-). Mijn eerste duurde vanaf de eerste wee tot aan de geboorte wel zo'n 40 uur snik...ze zeggen dat een tweede sneller gaat, dus laten we dat maar hopen!

fijne avond!
Ik wil ook graag thuis bevallen, dus zonder pijnstilling.

Heeft iemand van jullie wel eens van een geboorte-tens gehoord of misschien ervaring ermee? Het schijnt een apparaatje te zijn die ook pijnstillend werkt.
O, o, ik was zo gemeen vandaag. Tijdens de lunch met mijn collega's me uitgerekt en gezegd 'mmmm, wat zal ik eens gaan doen morgen'. Op zich goede laatste werkdag gehad, was alleen jammer genoeg wel de laatste die het pand verliet om half 7. Dat had ik toen ik heenging wat anders gepland. Maar goed, ik ben nu wel helemaal klaar dus dat is wel een lekker gevoel.

Charliez, leuk om even van je te horen en fijn dat de tweeling nog veilig in de buik zit. Maar inderdaad, waar laat je twee kinderen in 1 buik?

Hier ook geen pijnbestrijding; ik vond de pijn de vorige keren wel meevallen. Maar nu ging het natuurlijk wel heel snel bij mij. Bij 40 uur ben je volgens mij zo uitgeput dat je met pijnbestrijding veel beter kan ontspannen. Maar als je het wilt, pijnbestrijding, dan wel lekker voor jezelf opkomen hoor, het gaat erom dat jij zo ontspannen mogelijk (voor zover dat kan natuurlijk) door zo'n bevalling heengaat.

Prettige avond!
Goedemorgen!

Heb trouwens de laatste paar dagen echt last van mijn heupen/dijen als ik wakker wordt..

denk dat het komt door al het gewicht wat 'erop' drukt! Ik moet 'ze' nu helemaal masseren, om ze weer een beetje 'op gang te helpen'

Dat slapen vind ik maar een ramp hoor, die laatste paar weekjes...

Fijn Mamayahoo, dat het werk erop zit voor je! Je bent best wel lang doorgegaan! maar ook wel lekker dat je nu een stapje terug kunt nemen...gaan je kids gewoon nog naar het kdv?

Toch 'weinig' spontaan vroegbevallingen hier..volgens mij kijkt iedereen er wel naar uit dat er eerdaags eentje aan de beurt is, want bij een aantal 'mag' het tenslotte al komen...

Belle hoe is het bij jou? volgens mij al paar daagjes niks 'gehoord' :-)
Hier nog geen nieuws, de baby heeft het prima naar d'r zin in hotel - restaurant mama . Ik vind het wel een bijzondere periode, wachten op een baby. Ik maak alle afspraken onder voorbehoud en mijn man ook. En natuurlijk elke dag wel iemand aan de lijn of de mail om te informeren. En ik begin elk telefoongesprek met 'nee, nog geen baby'.

Ik heb het met de verloskundige wel gehad over pijnstilling en het is beschikbaar als ik het wil. Vanwege de grootte van de baby raadde de gynaecoloog wel een poliklinische bevalling aan, ook omdat het mijn eerste is. Dus dan is pijnstilling ook wel binnen bereik. Ik zie wel tegen die tijd. Gisteren dacht ik toch echt dat het begonnen was, ik had zo'n rugpijn. Maar dat hield best lang aan, dat leek me echt te lang voor een wee. Achteraf denk ik dat het vooral kwam omdat ik een ongemakkelijke houding had liggen slapen. De weeen ademhaling van de yoga kwam me in ieder geval prima van pas en schoot me ook meteen te binnen . Het is hier schitterend weer vandaag. Misschien ga ik vanmiddag nog even zwemmen, niet buiten, dat lijkt me erg fris.

Zwitsal: ben je al een beetje rustig geworden?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
zwitsal: wat spannend dat je vrijdag gaat bevallen, lijkt me na alles wat je al hebt gehad wel een opluchting, of niet? hier zit iedereen in elk geval te wachten en te twijfelen wanneer het nu begint, terwijl jij het gewoon al weet! Dus dit weekend ben je moeder, wat leuk voor je!

mamayahoo, wat goed dat je het hebt volgehouden, ik wilde ook langer doorwerken, maar zit nu sinds dinsdag thuis en bevalt me ook wel weer.... aan de andere kant wordt hier nu het halve huis verbouwd, dus echt rusten zit er niet in, met al die werklui die rondlopen

alejandra: het klinkt inderdaad als een flinke baby, maar misschien valt de groei de laatste weekjes mee en komt hij/zij op een gemiddelde uit, toch?

kiaa: ik heb ergens gehoord/gelezen over de tens, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het weer vergeten ben... maar er is een site geboortetens.nl

Heb alleen nog niemand gehoord die het gebruikt heeft... zal eens aan de vk vragen, maar ik denk dat als ik aan de pijnbestrijding ga, dat ik dan het echte werk wil :-) ruggenprik vind ik alleen een eng idee, maar ik heb ook gehoord over een injectie in je been dat alleen de scherpe randjes eraf haalt...

zal eens wat op het forum zetten, misschien zijn er vrouwen die goede ervaringen hebben met die Tens.

hier is alles nog rustig, ben alleen erg snel moe, en wil poetsen (gebeurt niet zo vaak) maar kan niet, of tenminste, heeft zo weinig nut, alles is stoffig.....

nog 2 weken dan is alles klaar, dus de baby is voorlopig nog van harte welkom hier binnen.... daarna mag ze van mij wel komen, hoor.... vind er niet zoveel meer aan, aan dat zwanger zijn, wil nu weleens moeder worden :-)

fijn dat het met iedereen (redelijk) goed gaat, jammer dat er nog niets van vivalover bekend is...

fijne dag allemaal!
ZWITSAL: Heel veel succes en sterkte morgen. Probeer je niet te druk te maken (makkelijk gezegd vanaf hier). Morgen een paar zware uurtjes maar dan heb je dat lieve kleine prulletje in je armen. En zijn wij allemaal jaloers op jou.

Twisje
Hoi,

Ik heb het met de VK nog niet gehad over pijnbestrijding. Bij Mark heb ik een prik in mijn been gehad en dat was wel heel welkom op dat moment. En op het moment dat het wel erg veel pijn deed (bij de laatste ontsluitingsweeen) mag je helaas geen ruggeprik meer. Voor wie het wel wil: soms moet je het van te voren aanvragen anders doen ze heel moeilijk. Dan kan je maar beter hebben aangegeven dat je het evt wel wil en het dan niet gebruiken, dan het wel willen en op dat moment nog een hele discussie moeten voeren. Zelf heb ik zoiets van dat ik het met evt weer zo'n prik in mijn been wel moet redden.

Gisteren nog een bruiloft gehad, maar toch te veel gestaan. Ik wist vannacht echt niet meer hoe ik moest liggen van de pijn. De dag ervoor had ik een misstap gemaakt bij de creche en sindsdien doet mijn schaambeen heel vervelend. Morgen maar even aankaarten bij de VK. Maar verder trok ik de bruilof nog heel goed.

Groetjes

Carry
Hoihoi,

wat is het hier weer gezellig! Leuk hoor.

Hier gaat alles goed, ben alleen super moe. Vandaag is dochter thuis en ze ligt net op bed. Ik ga ook zo op de bank liggen, ff uitrusten zolang het kan.

Heb behalve een pijnlijke buik niets te melden.. Maar hebben jullie dat ook, dat alles zo gevoelig is (buitenkant buik, onderkantje, blaas)?

Zwitsal, als je nog komt om te lezen: heeel erg veel succes morgen, hoe laat mag je je melden (en hoe laat mogen we op de tribune gaan zitten)?
Zwitsal heeel veel succes morgen en alvast gefeliciteerd met jullie wondertje.

Net naar de VK geweest en alles was goed. Zwanger volgens het boekje (aldus de VK)........5 ons aangekomen, bloeddruk 100/60 en mn buik is 34 centimeter, ijzer 7.7.

Hoop dat de bevalling ook conform het boekje gaat verlopen.....nog minimaal een weekje blijven zitten. Ik ben het eerlijk gezegd nog helemaal niet zat en van mij mag het nog wel even duren. Ga zo met mn man de klossen halen....weer een ding die van het lijstje geschrapt kan worden.

Fijne donderdag allemaal
Hondje: komt me bekend voor, die pijnlijke onderkant, vooral als ik net geplast heb. Daarna trekt het wel weg, maar het voelt niet helemaal zoals het voelt.

Verder ben ik een beetje energieloos, misschien toch een beetje laag ijzer. Ik had vanacht ook nog eens honger, volgens mij stapelt die baby nog een beetje, dat is nu toch een stuk makkelijker dan na de geboorte, dan moet ze het allemaal zelf doen .
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven