Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
Felice! Je hebt post!😆 Vriendin van me wil graag je hulp.

Groetjes Hvm
Ik heb sinds gisteren mijn kop weer uit het zand gehaald 😬 Bewegen ging wel goed, maar eten niet. Roomboter op brood is zoooo lekker 😉 maar dat gaan we nu dus niet meer doen. Ga straks (als het eten gezakt is) even een rondje hardlopen.
Ik heb mijn hoofd ook weer uit het zand gehaald. 84,1 was de schade vanmorgen. We gaan maar weer aan de slag. 😯
Heb mezelf naar buiten gesleept gisteravond, maar toen ik eenmaal buiten was ging het wel lekker.

Was vanochtend 65,9, gelukkig net weer onder de 66, ging afgelopen week aardig hard richting de 67... Dit is weer een motivatie om beter mijn best te doen!

@ HVM: hoe is het met je gezondheid, voel je je wel weer beter?
Hier gaat het goed 😊 Zondag hardloopwedstrijdje gehad, ging heel goed. Nu wel heel veel spierpijn, maar wil morgen weer een rondje lopen!

Eten gaat ook veel beter, zou het komen doordat het weer beter wordt?

Hoe is het met de rest?
Het gaat hier beroerd. Iedereen hier is weer eens ziek. Vooral voor de kinderen vind ik het heel zielig. Deze week compleet geen aandacht voor iets anders. ..
Ach, HVM het gaat ook maar door bij jullie 😞 Heel veel beterschap!

Op het werk waren ook heel veel collega's ziek, je zou toch zeggen dat die griepgolf eens moet stoppen, het is al eind april...
Ja het begint saai te worden. Ik weet het. Het ene virus eruit, en de volgende erin. Ja je blijft bezig. Maar kind is echt zielig nu. Heeft al 2 dagen hoge koorts en voelt zich echt beroerd. Vervelend is dat oudere broer toch naar school moet. Nu probeer ik het zo te regelen dat iemand anders de oudste uit school haalt. Maar 's ochtends moeten we de oudste wel wegbrengen. En dan heb ik echt met de lieverd te doen.
hallo dames, zou graag met jullie meeschrijven.

Ik ben na een aantal heftige jaren flink wat kilo's aangekomen en ja die mogen er wel weer af van mij. Heb een jaar geleden voorzichtig besloten de knop om te draaien, en ben het afgelopen jaar van de 89 kilo langzaam terug gegaan naar de 84 kilo. Natuurlijk een goede start. maar mag toch wel ietsje sneller. Dus besloten om iets beter mijn best te doen, wat gezonder te eten (ben niet van plan om echt te gaan lijnen, maar minder tussendoortjes, meer groente) wat meer te sporten etc, zal voor niemand hier onbekend klinken denk ik Verder ben ik 1.68 lang. Als jullie dat leuk vinden kan ik nog wel wat meer van mezelf vertellen, maar nu ga ik eerst even snel nog een rondje hardlopen voor ik mijn dochtertje (van 4) uit school ga halen.
Welkom Smukke!

Hvm, ik zal dit weekend naar mijn mail kijken, zit nu op mijn werk en ben de laatste tijd nauwelijks op het forum, sorry; -)

Wat vervelend dat je steeds zieken om je heen hebt zeg!

Lekker dat je weer goed bezig bent Sneeuwwitje!!

Ik verzuim met wegen en lijnen...ik wil het zo graag, afvallen maar ik ben ook een emotiesnoeper merk ik.. en emoties zijn er nogal, we weten sinds kort dat mijn moeders lever vol uitzaaiingen zit en dat hakt er even in. Daarom forum ik ook wat minder maar ik ben er nog wel hoor
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Welkom smukke! Leuk dat je hardloopt, hoe vaak en ver loop je?

@ Felice: wat een verschrikkelijk nieuws. Kan me voorstellen dat je vol zit met emoties en dat het eten even niet de aandacht heeft. Veel sterkte...

@ HVM: hoe is het in de ziekenboeg, is er al wat verbetering?

Hier gaat het goed, echt een fijn gevoel. Gisteren niet zoveel zin om te gaan hardlopen. Wilde vanmiddag na het werk, maar het liep een beetje uit dus was laat thuis. Ga zo even een rondje lopen als het eten weer gezakt is
He Sneeuwwitje wat goed zeg!

@ Felice, wat vreselijk, ik snap dat je aandacht nu naar andere dingen gaat. Veel sterkte.

Hier gaat het niet goed. Zo dat is eruit. Ik ben echt al weken op mijn laatste benen aan het lopen qua energie en de rek is er nu echt uit. Ik had deze week geen puf om aan eten te denken. Heb vanwege slaapgebrek zelfs heel erg honger gehad. Ik heb nu een weekend voor mezelf gepland. Ik ga uit logeren. Even helemaal niets moeten. Het voelt heel egoïstisch maar als ik niet gewoon heel cru een weekend wegga, dan maakt manlief allemaal extra afspraken. En dan ben ik weer alles in mijn eentje aan het doen.

Nou ik hoop dat dit gaat werken, morgen zit mijn hoofd nog even in het zand.

Oh ja over de zieke, kind blijkt de zesde ziekte te hebben. Had vanmiddag een heel rood hoofd van de vlekjes. 😷 Er is een incubatietijd van 1-2 weken, dus dan zal de jongste wel ziek worden. Ik schrijf het maar vast in de agenda. ..
Bedankt

ik zal mezelf even iets meer van mezelf vertellen, zal proberen het kort te houden maar moet het even van me af schrijven.

Ik ben 31 jaar, woon in noord-brabant, ben 10 jaar samen geweest (waarvan 6 jaar getrouwd) met mijn ex. Helaas was hij erg agressief met woorden. Hierdoor de laatste aantal jaren van mijn huwelijk niet echt gelukkig geweest. Vaak uitgescholden, deed nooit iets goed genoeg, deed in mijn eentje het hele huishouden en voedde in mijn eentje ons kind op, de 3 jaar dat ik met kind bij hem ben geweest zijn de aantal keren dat hij haar in bed of bad heeft gedaan of 's morgens haar uit bed heeft gehaald bijvoorbeeld op 1 hand te tellen. Natuurlijk allemaal omdat hij de kostwinner was en tja als je al 40 uur per week werkt dan zou het toch erg oneerlijk zijn als je na een dag hard werken iets moet doen. En alles wat ik deed was niet goed genoeg. Altijd op mijn tenen lopen, nooit goed genoeg voelen. Verder in 2011 een zware longontsteking gehad, en naar mijn idee nooit meer helemaal hersteld. Daarbij ben ik een emotie eter, dus ja ben na zwangerschap/longontsteking/zware periode flink wat aangekomen.

Gelukkig heb ik altijd veel steun en hulp gehad van mijn moeder, tot ze helaas 2 jaar geleden te horen kreeg dat ze kanker had en 10 dagen later overleed. Dit heeft mij wel doen inzien dat het leven te kort is om zo ongelukkig te zijn. Bij mezelf nagegaan of ik dit nog wel wilde zo. En het was eigenlijk wel duidelijk voor mij dat dat niet zo was. Besloten om de stap te maken om bij mijn man weg te gaan. Maar dat was een moeilijke stap om te maken en ik moest mijn verhaal aan iemand kwijt, en aangezien al de vrienden van mij en mijn ex gezamenlijk waren was dat lastig. Toevallig toen weer in contact gekomen met een deense jongen die ik uit mijn studietijd ken van een uitwisselings project. Veel met hem gepraat en met zijn hulp uiteindelijk de stap kunnen maken.

Woon inmiddels bij mijn vader, wil graag weer een eigen plekje hebben maar dat zal nog wel even duren. Mijn gesprekken met mijn deense vriend werden langer en langer tot ik na een tijd besefte dat ik verliefd was geworden op een jongen die 800 km verderop woont, oeps... Inmiddels hebben we al ongeveer een jaar een lange afstands relatie. Hij is iemand die tevreden is met mij zoals ik ben, en mij weer wat eigenwaarde terug heeft gegeven. smukke is overigens deens voor schoonheid, zijn koosnaampje voor mij

Ik voel me gelukkiger over mezelf dan ik in jaren ben geweest en dat is uiteindelijk de reden geweest dat bij mij de knop om ging. Wilde weer wat gaan hardlopen, ik heb altijd heel veel gesport gehad maar na die longontsteking is het me nooit meer echt gelukt. Na 1,5 minuut hardlopen had ik mijn tong op mijn schoenen hangen. Nu ben ik er dus 1 maand geleden achter gekomen dat ik ook vrij zware astma heb, dat verklaarde dus veel. Nu aan de medicijnen en na 3 dagen aan de medicijnen kon ik in een keer 10 minuten aan een stuk hardlopen zonder te stoppen! Wil weer terug naar mijn oude lichaam en conditie. Dus op dit moment probeer ik iedere dag een rondje hard te lopen (ongeveer een half uurtje) en dan zien we wel weer verder.

Sorry voor de lap tekst

ow ja voor de tabel 31 jaar, lengte 1.68 startgewicht 89, huidig 83,6 streefgewicht 68kg
@ Smukke: wat een verhaal, knap dat je je leven zo omgegooid hebt. Je bent al goed op weg naar een goede conditie en een fit lichaam! Ik zal je zo even in de tabel zetten.

@ HVM: ik hoop dat je dit weekend even tot rust kunt komen, goed dat je voor jezelf gekozen hebt!!

Ik heb donderdagavond nog een rondje gelopen, maar had behoorlijk last van m'n benen. Denk nog door het wedstrijdje van zondag, dan forceer je de boel toch een beetje. Ga straks (tussen de buien door) ook nog even een rondje lopen. Ik hoop dat het dan wat beter gaat. En maandag ga ik wandelen.

De weegschaal was wel oké vanochtend: 65,3. Het gaat langzamer dan ik gehoopt had, doe voor mijn gevoel wel echt goed m'n best. Maar goed, heb me ook een periode niet zo goed gedragen en voordat je dat er weer af hebt ben je ook weer een periode verder...
Hmmm, gisteravond iets minder goed gegeten; chipjes, chocorozijnen en wijntjes. Heb wel hardgelopen, dus ik hoop dat dat weer compenseert... De rest van de week maar weer goed opletten.

Heb voor de komende tijd iig een sportschema gemaakt, zodat het qua bewegen goed gaat.
klinkt wel lekker sneeuwwitje, helaas niet altijd goed voor de weegschaal. Ben zelf gister uit eten geweest, en ja als ik uit eten ga dan probeer ik wel wat op te letten, maar ook wel om gewoon te genieten en mezelf niet te veel te ontzeggen. ach ja, we zien wel weer aan het eind van de week. Schema's maken helpt hier ook altijd wel, toch wat makkelijker om met jezelf afspraken vol te houden als het op papier staat.
Hi meiden!

Hier ben ik weer eens!

Sneeuwitje: een schemaatje is een soort stok achter de deur toch? Ik probeer ook meestal van te voren te bepalen wanneer ik wil sporten in de komende week, en waar eventueel ruimte zit om te schuiven. Ook qua avondeten een beetje vooruitdenken helpt me.

Hvm: hoe was je weeekendje?
@ suus: hoe is het met de voorbereidingen voor jullie bruiloft?

@ HVM: hoe was je weekendje?

@ Smukke: hoe is het met jou? Nog hardgelopen?

Heb maandag heerlijk gewandeld, mooie route en ook nog een lekker zonnetje er bij! Vanmiddag hardgelopen. Nu even twee dagen rust, want ik voel het wel in de benen.

Vergrijp me soms nog wel aan de chocola... Waarom koop ik dat dan ook
Hoi allemaal. Het was echt even lekker om niet voor de kinderen te hoeven zorgen. Erg hè? Gewoon even tijd voor jezelf. Maar ik ben dus ook ziek geworden weer. Ik ben inmiddels de tel kwijt hoeveel virussen ik nu alweer te verwerken heb gehad. Het wordt supersaai zo😷. Nou gaat alles hier gewoon door maar ik heb nu alleen geen stem meer vanwege een keelontsteking en dat is toch lastig in combinatie met kinderen die niet luisteren 😅.

Sneeuwwitje; ik vind dat je het ontzettend goed doet. Ik hoop dat ik vrijdag mijn hoofd weer uit het zand durf te halen.

@Suus; idd hoe gaat het met jullie voorbereidingen? De voorpret vond ik geweldig!

@Smukke; Het is een heel verhaal. Goed dat je aan jezelf werkt. Je bent al een heel eind op weg! En welkom nog!

@ Felice, hoe gaat het met jou sinds dat nare bericht?
Hallo,

@sneeuwwitje; ben de laatste weken heel goed bezig geweest met hardlopen, deze week nog maar 2x geweest helaas, mijn dochter heeft vakantie, en omdat ik er alleen voor sta, kan ik helaas niet zomaar even weg. ben wel van plan om dit weekend weer door te zetten en ben deze week een aantal keer met mijn dochter wezen fietsen, maar ja in haar tempo is dat niet echt zo bijzonder.

@ hvm; dank je en beterschap, wel herkenbaar ben ook vaker ziek sinds ik de kleine heb. en dan heb ik er nog maar 1...

Lekker hectisch weekje hier, fijn zo'n vakantie voor een kind , maar ja ook wel weer gezellig. volgende week heb ik zelf gelukkig ook vrij, dus dan wat leuke dagjes weg samen met haar. ik ben wel op aan t letten op wat ik eet, maar niet echt aan het lijnen, dus ja hoop het afvallen voornamelijk met wat meer bewegen voor elkaar te krijgen. dus ja zal niet echt opschieten deze week. maar ja alle beetjes zijn meegenomen, heb ondanks etentje zaterdag en koningsdag mezelf redelijk in kunnen houden wat ongezond eten en snoepen betreft dus goede hoop op een klein beetje eraf.
Het gaat hier niet goed! Het roer moet echt om. Heb een rotweek achter de rug. Lig namelijk mezelf 's nachts iedere keer wakker te hoesten. En gisteren lag ik eindelijk te slapen toen de buurman het een goed idee vond om voor het slapen gaan (00:30) nog even luide muziek te draaien. Daarna is het bij mij niet meer goed gekomen. Het vervelende is, dat als ik moe ben (en dat ben ik al weken ) ik veel meer eet en snaai dan normaal. Gevolg op de weegschaal; 85,7 😢

Dit kan zo niet meer! Ik ga weer proberen om calorieën te tellen. Dat werkte de vorige keer heel goed. Probleem alleen was dat ik er geen tijd meer voor had om alles uit te rekenen. Maar het moet gewoon! Ik voel me zo'n slappeling. Vorige keer lukte het met gemak om meer dan 40 kg kwijt te raken en nu blijf ik hangen op 11-12 kg.
Het gaat hier niet goed! Het roer moet echt om. Heb een rotweek achter de rug. Lig namelijk mezelf 's nachts iedere keer wakker te hoesten. En gisteren lag ik eindelijk te slapen toen de buurman het een goed idee vond om voor het slapen gaan (00:30) nog even luide muziek te draaien. Daarna is het bij mij niet meer goed gekomen. Het vervelende is, dat als ik moe ben (en dat ben ik al weken ) ik veel meer eet en snaai dan normaal. Gevolg op de weegschaal; 85,7 😢

Dit kan zo niet meer! Ik ga weer proberen om calorieën te tellen. Dat werkte de vorige keer heel goed. Probleem alleen was dat ik er geen tijd meer voor had om alles uit te rekenen. Maar het moet gewoon! Ik voel me zo'n slappeling. Vorige keer lukte het met gemak om meer dan 40 kg kwijt te raken en nu blijf ik hangen op 11-12 kg.
Hier toch nog wat eraf 83,0 wel blij mee na beetje rommelige week.

@hvm: kom op, je kan het! misschien zorgen als je dan toch aan het snaaien gaat dat je bijv worteltjes in huis hebt ipv slechtere dingen. natuurlijk het beste om gewoon niet te doen, maar ja soms ook wel zo moeilijk.
@ HVM: ik kan me voorstellen dat je lichaam veel behoefte heeft aan energie (dus eten) als je elke keer ziek bent en zo weinig slaapt. Dat vraagt veel van je lichaam. Misschien dat je kunt proberen om je vooral te richten op gezonde dingen en zorgen dat je niet te weinig eet.

@ Smukke: dat is wel lastig als je dochter thuis is om hard te lopen. Fijn dat er toch nog iets af is.

@ Felice: hoe gaat het met jou en je familie?

Heb nu vakantie, dus de structuur is weg en vooral veel thuis zijn. Maar ik ga lekker bewegen door te wandelen en hard te lopen!
Eerste dag calorieën tellen is hier goed gegaan. Vanmiddag naar een verjaardag geweest en netjes alleen komkommer /tomaten /paprika en wortel genomen. Morgen weer een nieuwe dag. Ik ga ervoor. Ik wil zo graag die kilo's kwijt. Ik weet dat ik me dan een stuk beter voel. Maar ik ben er wel achter dat het opschrijven echt nodig is voor mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven