Gezellig samen afvallen mét tabel
zaterdag 16 maart 2013 om 14:06
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.
We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!
Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!
NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!
Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!
NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
vrijdag 6 maart 2015 om 14:04
Tja ik had een baan. En die mis ik echt heel erg. Maar het vervelendste is nog dat werken op dit moment geen haalbare kaart is gek genoeg. Ik was werkzaam in een industrie die heel veel last van de crisis heeft. Bovendien zou het in Nederland lastig zijn om hetzelfde werk weer te doen. Maar als ik nu in een andere tak aan de slag ga (wat zou ik dat graag willen ) , verdien ik zo weinig dat ik vanwege de kinderopvang er geld bij moet leggen. En dat kan financieel nu niet. Dus moet ik wachten tot ze naar school gaan.
zaterdag 7 maart 2015 om 09:43
@ HVM: ik heb daar ook zo'n last van, ben altijd blij als ik dat vocht weer kwijt ben. Wat goed dat je een paar beslissingen hebt genomen om alles wat leuker te maken. Kan me (natuurlijk maar een beetje) voorstellen dat het niet makkelijk is met 3 kinderen en zelf geen baan. Af en toe moet je zeker ook wat leuks aan jezelf gunnen! Wat balen dat je niet kunt werken, omdat jullie er dan geld bij moeten doen. Hopelijk kan dat dan straks als de kinderen naar school gaan.
@ Felice: tja, als de zak dan toch al open is Gelukkig is de weegschaal stabiel gebleven. Wat heerlijk even naar de sneeuw, geniet er van!!
Hier heeft een week netjes eten zijn vruchten afgeworpen, vanochtend 64,9! Ben weer op de goede weg
@ Felice: tja, als de zak dan toch al open is Gelukkig is de weegschaal stabiel gebleven. Wat heerlijk even naar de sneeuw, geniet er van!!
Hier heeft een week netjes eten zijn vruchten afgeworpen, vanochtend 64,9! Ben weer op de goede weg
zaterdag 7 maart 2015 om 09:56
quote:hvm schreef op 06 maart 2015 @ 14:04:
Tja ik had een baan. En die mis ik echt heel erg. Maar het vervelendste is nog dat werken op dit moment geen haalbare kaart is gek genoeg. Ik was werkzaam in een industrie die heel veel last van de crisis heeft. Bovendien zou het in Nederland lastig zijn om hetzelfde werk weer te doen. Maar als ik nu in een andere tak aan de slag ga (wat zou ik dat graag willen ) , verdien ik zo weinig dat ik vanwege de kinderopvang er geld bij moet leggen. En dat kan financieel nu niet. Dus moet ik wachten tot ze naar school gaan.Als je nou in de regio Den Haag Zoetermeer woont, stuur mij dan eens een pbtje met wat meer info over wat je hebt gedaan en graag zou willen. Ik bemiddel nl mensen naar werk en krijg dagelijks allerlei soorten vacatures binnen. En nee, geen uitzendwerk hoor, reguliere banen.
Tja ik had een baan. En die mis ik echt heel erg. Maar het vervelendste is nog dat werken op dit moment geen haalbare kaart is gek genoeg. Ik was werkzaam in een industrie die heel veel last van de crisis heeft. Bovendien zou het in Nederland lastig zijn om hetzelfde werk weer te doen. Maar als ik nu in een andere tak aan de slag ga (wat zou ik dat graag willen ) , verdien ik zo weinig dat ik vanwege de kinderopvang er geld bij moet leggen. En dat kan financieel nu niet. Dus moet ik wachten tot ze naar school gaan.Als je nou in de regio Den Haag Zoetermeer woont, stuur mij dan eens een pbtje met wat meer info over wat je hebt gedaan en graag zou willen. Ik bemiddel nl mensen naar werk en krijg dagelijks allerlei soorten vacatures binnen. En nee, geen uitzendwerk hoor, reguliere banen.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
zaterdag 7 maart 2015 om 16:16
Zo meiden!
Hier ook alles oke. Ik begrijp je wel, HVM..... Genoeg prio aan jezelf geven is erg belangrijk. Goed dat je daarmee bezig bent. Ik heb ook altijd zo last van die ongesteldheid.
Hier gaat het goed. Qua eten prima eigenlijk. Ik ben wat meer gaan eten bij ontbijt en lunch. En s avonds na het eten heel eventjes een kopje groene thee en dan wat gaan doen. Het kan zijn gewoon douchen en in bed tv kijken, maar kan ook kledingkast opruimen zijn, bruidskapsel zoeken op Pinterest, fotoboek maken, belastingaangifte doen etcetc zijn. Ik ben echt een ochtendmense en heb nu al een paar dagen van 5.30-6 uur crosstrainer gedaan. Vriendlief moet dan opstaan, en meestal wordt ik wakker en slaap dan toch niet meer. Dus waarom de tijd niet nuttig besteden?
Goede gewichten allemaal! Mijn complimenten! En idd; heerlijk die m&m's ).
Mijn lijstje voor vandaag is als volgt;
O; 2 lijnzaadcrackers met philepelphia light en rookvlees, groente smoothie met bleekselderij, komkommer en banaan, thee en water
T: 2 peren
L: kopje tomatensoep, 2 pistoletjes met filet american, 1 boetrham met nutella (oeps!)
T: alleen water
D: gekookte aardappels, wortels en kabeljauw
T: ?
Hier ook alles oke. Ik begrijp je wel, HVM..... Genoeg prio aan jezelf geven is erg belangrijk. Goed dat je daarmee bezig bent. Ik heb ook altijd zo last van die ongesteldheid.
Hier gaat het goed. Qua eten prima eigenlijk. Ik ben wat meer gaan eten bij ontbijt en lunch. En s avonds na het eten heel eventjes een kopje groene thee en dan wat gaan doen. Het kan zijn gewoon douchen en in bed tv kijken, maar kan ook kledingkast opruimen zijn, bruidskapsel zoeken op Pinterest, fotoboek maken, belastingaangifte doen etcetc zijn. Ik ben echt een ochtendmense en heb nu al een paar dagen van 5.30-6 uur crosstrainer gedaan. Vriendlief moet dan opstaan, en meestal wordt ik wakker en slaap dan toch niet meer. Dus waarom de tijd niet nuttig besteden?
Goede gewichten allemaal! Mijn complimenten! En idd; heerlijk die m&m's ).
Mijn lijstje voor vandaag is als volgt;
O; 2 lijnzaadcrackers met philepelphia light en rookvlees, groente smoothie met bleekselderij, komkommer en banaan, thee en water
T: 2 peren
L: kopje tomatensoep, 2 pistoletjes met filet american, 1 boetrham met nutella (oeps!)
T: alleen water
D: gekookte aardappels, wortels en kabeljauw
T: ?
woensdag 11 maart 2015 om 18:43
@ Felice: dank je wel Voel me er weer wat beter bij gelukkig.
@ Suus: wat fijn dat het goed gaat en dat je 's avonds afleiding hebt om niet te gaan snoepen. Zie je ook al wat terug op de weegschaal? Super leuk trouwens om dat soort dingen uit te zoeken voor de bruiloft!
Hier gaat het nu weer beter. Zit weer wat beter in mijn vel, het is ook zo stom; ik weet dat ik me er beter door voel, waarom doe ik het dan niet gewoon. Maar goed, nu weer in het ritme! Moest dit weekend ongesteld worden en voelde me zaterdag zo naar. Had spierpijn en was niet lekker. Had mijn hardloopkleren al aan, maar vriend keek mij aan en zei dat het misschien beter was als ik binnen zou blijven. Dus toen maar weer omgekleed en rustig op de bank gaan zitten, de volgende dag voelde ik me gelukkig weer beter. Heb toen een stuk gewandeld en maandag getraind bij de hardloopvereniging.
@ De rest: hoe gaat het met jullie?
@ Suus: wat fijn dat het goed gaat en dat je 's avonds afleiding hebt om niet te gaan snoepen. Zie je ook al wat terug op de weegschaal? Super leuk trouwens om dat soort dingen uit te zoeken voor de bruiloft!
Hier gaat het nu weer beter. Zit weer wat beter in mijn vel, het is ook zo stom; ik weet dat ik me er beter door voel, waarom doe ik het dan niet gewoon. Maar goed, nu weer in het ritme! Moest dit weekend ongesteld worden en voelde me zaterdag zo naar. Had spierpijn en was niet lekker. Had mijn hardloopkleren al aan, maar vriend keek mij aan en zei dat het misschien beter was als ik binnen zou blijven. Dus toen maar weer omgekleed en rustig op de bank gaan zitten, de volgende dag voelde ik me gelukkig weer beter. Heb toen een stuk gewandeld en maandag getraind bij de hardloopvereniging.
@ De rest: hoe gaat het met jullie?
donderdag 12 maart 2015 om 07:47
Hoi Sneeuwwitje, volgens mij heb ik deze week een redelijke week, want ik ben ziek zwak en misselijk. Dat is vervelend maar ook goed voor de lijn. Dus we zullen het morgen wel merken. Daarnaast heb ik de docu 'India's daughter' gezien. Nou dan vergaat je de eetlust ook wel. Afschuwelijk gewoon. Die daders vertellen wat ze gedaan hebben en vinden dat ook nog gerechtvaardigd. Want dan had ze maar thuis moeten zijn. Nou ja, ga niet in detail treden. Het is erg genoeg. Verder gaat het hier wel redelijk. Ik hoop binnenkort naar de kapper te gaan. Dat is ook alweer anderhalf jaar geleden
Tot morgen!
Tot morgen!
donderdag 12 maart 2015 om 14:44
Hvm; wat vervelend dat je je niet goed voelt! (Wel weer goed voor de lijn idd
) heerlijk naar de kapper!
Bij mij gaat het nog steeds wel oke. Ik neem af en toe een zonnebankje om een beetje te kleuren voor de bruiloft. Verder vanachtend goed begonnen met 5K hardlopen. Afgelopen zondag heb ik zelfs 7 K gerend!
Sneeuwitje; ik herken zo wat jij schrijft!! Ik weet verstandelijk dat ik me veel beter voel al met 5 kilootjes eraf. Maar toch trap ik in de valkuilen.... Kl*te is dat he? Maar we zitten weer op de goede weg.
Felice; wanneer vertrek je? Heel veel plezier!
Bij mij gaat het nog steeds wel oke. Ik neem af en toe een zonnebankje om een beetje te kleuren voor de bruiloft. Verder vanachtend goed begonnen met 5K hardlopen. Afgelopen zondag heb ik zelfs 7 K gerend!
Sneeuwitje; ik herken zo wat jij schrijft!! Ik weet verstandelijk dat ik me veel beter voel al met 5 kilootjes eraf. Maar toch trap ik in de valkuilen.... Kl*te is dat he? Maar we zitten weer op de goede weg.
Felice; wanneer vertrek je? Heel veel plezier!
vrijdag 13 maart 2015 om 06:17
zondag 15 maart 2015 om 08:03
Hi ladies,
Ik had gister verjaardag en wel watskchte dingen gegeten. Maar.....ik heb ervan genoten en ga vandaag weer gewoon op de gezonde voet verder. Ik ben net begonnen met 30 day shred, en ga vanavond nog 8km wandelen.
Hvm; voel je je nu wel weer beter? Mooi gewicht!
Ik ga zo even mijn haren verven, lekker doichen en dan krijgen we nog wat visite. Verder een relaxed dagje (het regent hier! Getver) en dan vanavond een wandeling.
Groetjes!
Ik had gister verjaardag en wel watskchte dingen gegeten. Maar.....ik heb ervan genoten en ga vandaag weer gewoon op de gezonde voet verder. Ik ben net begonnen met 30 day shred, en ga vanavond nog 8km wandelen.
Hvm; voel je je nu wel weer beter? Mooi gewicht!
Ik ga zo even mijn haren verven, lekker doichen en dan krijgen we nog wat visite. Verder een relaxed dagje (het regent hier! Getver) en dan vanavond een wandeling.
Groetjes!
vrijdag 20 maart 2015 om 14:43
Jeetje HVM, het zit je niet mee qua gezondheid. Gelukkig heeft dat wel een positief effect op het getal van de weegschaal, maar ik hoop toch echt dat je je snel weer fit gaat voelen!
@ suus: heb je nog lekker gewandeld? Hoe gaat het met de voorbereidingen voor de bruiloft?
Ik blijf steeds schommelen rond de 65 kilo. Deze week 3x hardlopen en 1x wandelen. Merk het wel aan mijn benen, die voelen soms behoorlijk zwaar! Maar het voelt ook wel weer lekker!
@ suus: heb je nog lekker gewandeld? Hoe gaat het met de voorbereidingen voor de bruiloft?
Ik blijf steeds schommelen rond de 65 kilo. Deze week 3x hardlopen en 1x wandelen. Merk het wel aan mijn benen, die voelen soms behoorlijk zwaar! Maar het voelt ook wel weer lekker!
zaterdag 21 maart 2015 om 05:25
Ja weet je wat het is, de kinderen nemen elk virus van school mee naar huis. En bij mij slaat een verkoudheid iedere keer weer mijn holtes in. Dus zodra ik weer verkouden ben, weet ik dat toch weer minstens 2 weken hoofdpijn etc zal hebben. Gelukkig duurt de loopneus maar 2 dagen. Het is wel wat saai voor mijn partner want ik kruip dan na een dag met de kinderen tegelijk in bed. En het lastige is dat ik dan weer niks ruik of proef, en kiespijn krijg. Ik kan ook niet wachten tot ze wat minder verkouden zullen zijn. Maar dat is helaas inherent aan kleine kinderen. Nou ja en het is dus mooi meegenomen dat het goed is voor de lijn
vrijdag 27 maart 2015 om 07:48
En het afvallen gaat hier gelukkig door. Vanmorgen woog ik 82,9 
Gewoon de 83 overgeslagen! Het helpt ook dat mijn man ook kilo's kwijt wil en ik zijn lunches klaar maak. Dat inspireert en is een goede stok achter de deur. Ik kan natuurlijk niet onder doen voor mijn man
.
Hoe is het met jullie allemaal? Het is hier stil!
Gewoon de 83 overgeslagen! Het helpt ook dat mijn man ook kilo's kwijt wil en ik zijn lunches klaar maak. Dat inspireert en is een goede stok achter de deur. Ik kan natuurlijk niet onder doen voor mijn man
Hoe is het met jullie allemaal? Het is hier stil!
zaterdag 28 maart 2015 om 07:53
Hallo ladies!
Sorry voor mijn afwezigheid, maar ik ben ziek geweest van de hooikoorts (omg)... En ik ben een klein weekje op vakantie geweest. Door dat laatste toch weer wat uit de gezonde routine geraakt. Dus vanaf vandaag er weer tegenaan!
Net begonnen met 30day shred. Zo naar een verjaardag aan de andere kant van het land. Dus even opletten met de keuzes.
Hvm; dat gaat lekker!
Tot morgen!
Sorry voor mijn afwezigheid, maar ik ben ziek geweest van de hooikoorts (omg)... En ik ben een klein weekje op vakantie geweest. Door dat laatste toch weer wat uit de gezonde routine geraakt. Dus vanaf vandaag er weer tegenaan!
Net begonnen met 30day shred. Zo naar een verjaardag aan de andere kant van het land. Dus even opletten met de keuzes.
Hvm; dat gaat lekker!
Tot morgen!
woensdag 1 april 2015 om 21:50
vrijdag 3 april 2015 om 06:28
Hier een slechte week helaas. 84,0 zei de weegschaal vanmorgen. We hebben deze week de verjaardag van mijn zoon gevierd. Het was gezellig, laten we het daar maar op houden. Wat doen jullie trouwens met de overgebleven resten na een feestje? Ik heb de overgebleven taart aan mijn man meegegeven om zijn collega's te verblijden. Maar wat te doen met de kaasjes en de amper/niet aangeraakte smeersels voor op de toastjes? De toastjes zelf zijn niet zo'n probleem, soms eet ik namelijk 's avonds een droog toastje ipv een koekje. Gelukkig zijn hier geen paasfestijnen in de planning, dus dat scheelt hopelijk wel een beetje in de kilo's van volgende week.
woensdag 8 april 2015 om 21:00
Ik ben weer een beetje op de been, duurt dan altijd langer dan je denkt. Vandaag ook weer hardgelopen, heerlijk! Ging alleen nog niet zo snel
Nu het mooie weer er weer aankomt wil ik weer strakker in m'n vel zitten, heb te veel paaseitjes gegeten... Waarom is chocola zo lekker 
@HVM: overblijfsels zijn altijd lastig, slim om het mee te geven aan je man voor collega's. Ik probeer er ook goed op te letten wat en hoeveel ik koop, zodat er minder overblijft.
@de rest: waar zijn jullie? Het is zoveel gezelliger om samen te schrijven
@HVM: overblijfsels zijn altijd lastig, slim om het mee te geven aan je man voor collega's. Ik probeer er ook goed op te letten wat en hoeveel ik koop, zodat er minder overblijft.
@de rest: waar zijn jullie? Het is zoveel gezelliger om samen te schrijven
donderdag 9 april 2015 om 12:11
Ik steek het liefst mijn kop in het zand deze week. Het gaat vreselijk beroerd hier. Moet natuurlijk ongesteld worden en ik ben ontzettend moe. Zou het liefst de hele dag in bed willen doorbrengen. Helaas zal dat de komende jaren niet gaan lukken . Maar intussen heb ik niet genoeg wilskracht om van die rotkoekjes af te blijven.
vrijdag 10 april 2015 om 09:36