Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.

We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!

Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!

NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
@ Sneeuwwitje,

Het is gisteren goed gegaan. Heb 's avonds nog wel wat chips gehad maar ben binnen mijn limiet gebleven. Ik ga straks even een kommetje havermout maken als tussendoor.
Het lopen ging heel goed vandaag! Hebben ruim 30 kilometer gelopen en het was prachtig weer!

Misschien morgen nog een rondje, dat is namelijk een goede training voor de vierdaagse; twee dagen achterelkaar.

Komende week gaat qua eten een moeilijke week worden vrees ik, omdat ik ongesteld moet worden. Dan hou ik altijd vocht vast en heb ik zin in eten. Hopelijk kan ik me in houden...
Hier een zeer slecht weekend gehad. Ik ben echt doodmoe ook. Ik ga nu slapen en morgen weer opnieuw beginnen.
Wat vervelend HVM, hopelijk kun je een beetje bijslapen vannacht! Slaap lekker!

Ik heb vandaag toch nog een rondje gewandeld, ben benieuwd of ik morgen wel m'n bed uit kan komen 😁
@ sneeuwwitje, goed bezig met wandelen. 4-daagse lijkt me heel leuk om mee te lopen, wil ik ook nog ooit een keer doen, wel zelf ooit de kennedymars meegelopen, was ook leuk. Heb dat ook altijd als ik ongesteld moet worden, vooral zin in lekkers en chocola... succes voor deze week.

@ hvm: Hoop dat je goed geslapen hebt, nieuwe week nieuwe kansen.

Ben zelf net terug van mijn rondje hardlopen. liep niet zo lekker vandaag, mijn broek bleef maar afzakken tijdens het lopen haha... Op zich dan wel weer een heel goed teken. Gister samen met mijn dochter cakejes gebakken, en heb me gelukkig heel goed kunnen inhouden met snoepen daarmee, daarna 1 kleine mini cupcake gehad, dus weer best trots op mezelf. was wel heel gezellig.
Hoi meiden

Mag ik met jullie meeschrijven? Ik schrijf al mee in het gezellige topic Dag kilo's dag dag, maar zou nog wel een extra stok achter de deur kunnen gebruiken.

Ik schommel al tijdenlang tussen de 60 en de 70 kilo. Dat ben ik enorm zat. Ik heb de power en het doorzettingsvermogen om ineens heel veel af te vallen en daarna denk ik al snel weer; "ach wat nu kan het weer even!". Daar heb ik nu genoeg van. De laatste tijd weer goed bezig en weeg nu zo'n 65 kilo. In principe best voor mijn lengte van 1.70 maar ik wil er toch echt graag nog meer vanaf.

Mijn doel is om voor onze vakantie naar Italië 13 juli nog 5 kilo kwijt te raken. Alles wat er meer afgaat is mooi meegenomen. Ik weet mijn streef niet precies, heb hem voor mezelf eerst op 60 en daarna wil ik verder kijken.

Het lukt me de laatste tijd beter om de goede keuzes te maken. Gewoon geen alcohol meer en niet meer elke keer zwichten voor de lekkere borrelhappen. Hoeveel zin ik er ook in heb, de volgende dag ben ik extra trots. En alcohol is echt mijn valkuil want dan wil ik er ook wat lekkers bij.

Mijn dochter is net jarig geweest én ik moet komende week ongesteld worden dus zit ik een paar kilo boven de 65, maar dat kan nooit helemaal kloppen.

Als ik mee mag schrijven, geef ik alle gegevens nog even dikgedrukt door!
Hoi Roos,

Welkom hier. Hier is iedereen welkom om mee te schrijven.

Leuk een vakantie naar Italië.

Groetjes Hvm
welkom Roos,

Meer mensen geeft een betere stok achter de deur

Hier ook wat streven om voor de vakantie nog wat extra te verliezen.
Hoi Roos, leuk dat je mee komt schrijven. We waren nog maar met z'n drieën dus iemand erbij is leuk.

Als je je gegevens even doorgeeft dan zet ik je in de tabel!

Goed dat je weer zo gemotiveerd bent, maar stel je jezelf niet een te hoog doel. Je hebt een gezond BMI en 5 kilo in 7 weken is best veel met dit gewicht. Ik weeg ongeveer hetzelfde als jou en wil er ook zeker nog wat af (nog lang niet tevreden), maar doe het in kleine stapjes. Anders zit het er misschien na je vakantie dubbel en dwars bij...

@ HVM: heb je een beetje bij kunnen slapen?

@ Smukke: wat goed dat je je hebt kunnen inhouden met de cakejes! En irritant van die broek, ik heb net een nieuwe gekocht omdat ik er helemaal gek van werd dat hij zo afzakte!

Ik had gisteren mega trek, denk dat het door al dat wandelen komt. Vraagt toch ook behoorlijk wat energie van je lichaam. Vandaag gelukkig niet te veel spierpijn. Hopelijk morgen weer een rondje hardlopen.
Hierbij dan mijn gegevens;

Naam: Roos

Leeftijd: 26

Lengte: 1.70

Startgewicht: 70

Huidig gewicht: 65

Afgevallen totaal: 5

Streefgewicht: eerst maar eens 60, daarna kijk ik verder.

Ik keek vanmorgen op de weegschaal en toen gaf hij 69 aan. Onmogelijk, maar wel erg frustrerend. Ik moet volgende week ongesteld worden en die week ervoor is een ramp. Erger me er kapot aan, hou zoveel vocht vast. Voordeel is weer dat er dan volgende week ineens zo 5 kilo afknalt. Maar het ontmoedigt me wel een beetje.

Geen idee Sneeuwitje of dit een te hoge eis is. Een kilo per week lukt me wel, mijn valkuil is alleen dat élke keer als ik mijn streef bereik, ik dan denk dat ik weer los kan gaan. Die knop is nu om, losgaan is nooit de bedoeling. Maar 1 keer per week iets extra's moet kunnen.

Alvast bedankt voor het in de tabel plaatsen! En inderdaad, wat is het hier stilletjes!
Roos: je staat in de tabel! Jeetje Roos, wat een verschil zeg die 5 kilo. Weet je dan wel ongeveer op hetzelfde moment? Een kilo per week is mooi, maar best wel veel. En dan dus lastig om weer vast te houden, beter iets langzamer en dan blijvend afvallen. Sport je eigenlijk ook?

Hier een matige dag, voel me helemaal niet fit. Spierpijn, futloos. Moet ongesteld worden dit weekend, weet niet of het daar aan ligt of aan het intensieve weekend met hardlopen en wandelen. Wilde eigenlijk gaan hardlopen uit het werk, maar eerst maar even gegeten. Vanavond maar even kijken of ik nog een rondje ga maken...
Goede morgen dames,

@ sneeuwwitje, hoe is het nu? nog gelopen gisteravond? wel goed naar je eigen lichaam luisteren.

@ Roos, 5 kg is wel echt een groot verschil met ongesteld zijn? is dat verschil bij jou altijd zo groot?

Hier een rustig dagje met alle tijd voor mezelf, vandaag lekker vrij, en dochter is weg op haar eerste schoolreisje, dus die hoef ik pas na schooltijd op te halen. Dus lekker een dag voor mezelf. Gister vakantie geboekt, wordt een weekje all inclusive naar kreta, dus goede motivatie om nog wat kg te verliezen
Goeiemorgen

5 kilo is inderdaad erg veel. Heb afgelopen weekend een bbq gehad voor mijn dochters 6e verjaardag. Dus dat speelt ook mee. Vanmorgen stiekem gewogen en er was alweer 2 kilo weg. Dus het zijn geen echte kilo's maar gewoon vocht. Hou inderdaad erg veel vocht vast met menstruatie, en als ik niet oplet al helemaal. Nu dus weer aan de groene thee en water, dan merk ik gelijk verschil.

Wat heerlijk zeg Kreta! Wanneer gaan jullie?
Wij gaan 28 Juli, veel drinken helpt bij mij ook heel veel voor het afvallen. is ook iets waar ik echt op moet letten, als ik dat niet doe dan drink ik gewoon te weinig, fijn dat er iig alvast 2 kg af is.
Vanmorgen 81,5, minder afgevallen dan ik had gehoopt, maar ja is iig weer minder dan vorige week (en heb gelukkig nog wat weekjes voor mijn vakantie )
Goed zo Smukke, iets eraf is beter dan gelijk! Waarop had je dan gehoopt? En weet je hoe het komt?

Mijn gewicht blijft 65 voor in de tabel
Hoi allemaal. Ik ben weer terug in het land der levenden. Poeh, ik woog vanmorgen 82,1 . Gelukkig nog iets eraf. Vorig weekend was niet het beste weekend. Logeerde met de kinderen bij mijn moeder, maar daar slaap ik slecht. Had ook nog een keelontsteking en dat samen met de vermoeidheid zorgde ervoor dat ik de diepvries van mijn moeder met ijsjes flink geplunderd heb. Niet goed. Het resultaat zag ik vandaag op de weegschaal. 3 Ons eraf. Nou ja er is tenminste iets af.
De rustdagen hebben me goed gedaan, spierpijn is weg en ik heb weer meer energie. Gisteren nog even een rondje hardgelopen en morgen heb ik een 10 kilometerloopje. Vind het altijd erg spannend, want wil graag een goede tijd neerzetten. Maar ga ook proberen om er van te genieten

Woog vanochtend 65,2, die 64 is zo dichtbij!!

@ HVM: jouw gezondheid heeft het al zwaar te verduren gehad dit jaar... Hopelijk wordt het snel mooi weer, waardoor je weer wat kan opladen!

@ Smukke: leuk vooruitzicht een weekje naar Kreta!
@ roos: had op iets meer gehoopt, gewoon goed opgelet en toch redelijk wat gesport, maar ja, soms kan je er toch niets van zeggen.

@ sneeuwwitje: hoe is de 10 km gegaan? beetje redelijke tijd? en genoten?

Hier vandaag niet zo'n leuke dag, een oom van mij die erg ziek is ligt op sterven, veel te jong (pas 58) en ja brengt me erg terug naar wat er gebeurd is met mijn moeder.. Zijn nu aan het wachten op een telefoontje.

verder vandaag een flinke fietstocht gemaakt van ongeveer 84 km, mijn benen voelen nu wel wat moe, maar was wel een mooie tocht.
Smukke, wat een vervelend nieuws. Nog belangrijk nieuws gehad met dat telefoontje? 58 is zeker veel te jong!

Heel veel sterkte
Hello Ladies,

Graag zou ik me willen aanmelden voor deze groep.

In de afgelopen weken heb ik mij heel erg laten gaan ... junkfood,snoep enz.

Graag zou ik graag minimaal 5 kilo willen afvallen.

Lengte: 1.60

Leeftijd: 27

Huidig gewicht: 62,7

Streef gewicht : 57,0

Netanya_7
Welkom Netanya. Wel leuk om wat meer mensen hier te hebben.

Vanmorgen telefoontje gehad dat mijn oom is overleden, waarschijnlijk zaterdag de uitvaart. Probeer wel op te letten, gister alleen wel een beetje een vreetbui gehad. Maar ja, ga mezelf ook niet kwalijk nemen nu, alleen moet nu wel goed mijn best doen om weer meteen op te pakken om op te letten. Ken mezelf als ik dat nu niet meteen doe wordt het alleen maar moeilijker.
Gecondoleerd Smukke wees een beetje lief voor jezelf
Och Smukke, gecondoleerd. Wat een naar bericht over je oom. Denk maar even goed om jezelf.
Hallo! Wat leuk dat jullie dit samen doen. Lijkt me erg motiverend voor iedereen!!! Ik zou graag met jullie meedoen... kan dat nog?

Leeftijd: 21

Lengte: 1,66

Startgewicht: 73,6

Streefgewicht: 65

Voor iedereen heel veel succes!

Groetjes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven