Wanneer op kraamvisite

28-04-2015 22:18 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanavond tante geworden van een schattig nichtje. Het liefst zou ik morgen al op kraamvisite gaan, maar..... Ik ken de nieuwe partner van mijn broer helemaal niet. Hij is sinds enkele maanden met haar samen, maar is haar nog nooit voor komen stellen. (Ook niet bij mijn ouders) Ze wonen niet in de buurt, dus ben ook nog nooit bij hun langs gegaan.

Ze is dus een compleet vreemde en ik kan me dus voorstellen dat ze voorlopig niet op ons zit te wachten.

Wat zouden jullie in dit geval doen.
Wachten tot je uitgenodigd wordt.
Vragen wanneer je langs mag komen en melden dat je er begrip voor hebt als de moeder nog even moet bijkomen.
Wachten op uitnodiging! Wel zowiezo feliciteren en vragen hoe het met ze gaat.

Hoe komt de situatie zo?
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Wat een rare situatie dan.

Poeh, dan zou ik mijn broer gewoon even bellen en de vraag recht voor zijn raap stellen. Maar ik weet niet hoe jullie band is natuurlijk.

Gefeliciteerd trouwens!
Bellen om ze te feliciteren en zeggen dat je niet kan wachten! Maar ook echt wel snapt, dat ze even onder elkaar willen zijn. Dus, wanneer je komen mag
quote:matroesjka_ schreef op 28 april 2015 @ 22:20:

Wachten tot je uitgenodigd wordt.

Ik werd nooit uitgenodigd voor kraambezoek en heb dit zelf beide keren ook nooit gedaan. Die gewoonte ken ik ook niet.

Was altijd op initiatief van het bezoek.
ehm waarom ben je nog nooit eerder uit jezelf langs gegaan?

Wat is je contact nu met je broer? en wat is er mis met hem even bellen om het te overleggen?
Dan pak je dat ding waar je altijd appjes mee stuurt, dan praat je erin en zeg je: van harte gefeliciteerd met jullie meisje

Als jullie een beetje zijn bijgekomen van alle commotie dan wil ik graag komen kijken

Laten jullie even weten wanneer het schikt?

Zo zou ik het doen hoor

Het is maar een suggestie
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Even bellen en overleggen wat hen het beste uitkomt en je daar aan aanpassen. Zelf wilde ik de viste zo snel mogelijk. Ik voelde mij goed en wilde mijn kind aan iedereen laten zien, ook omdat er nog hulp van de kraamhulp was. Maar ik ken heel veel mensen die daar totaal anders over denken.

Dus...even bellen.
Ik begrijp er niks van. Je broer is sinds "enkele maanden" met deze vrouw? Hoe kunnen ze dan nu al een kind hebben? Is het wel zijn kind of heeft het een andere vader? Is het wel jouw nichtje?
Is de baby ook na enkele maanden geboren?

Wat ik altijd doe: gefeliciteerd en laat me weten wanneer het schikt dat ik langs kom.
Is je broer wel de vader? Je schrijft dat hij sinds enkele maanden samen is met haar, ik las het alsof hij haar heeft leren kennen terwijl ze zwanger was
Ik vind dat je als broer/zus gelijk de eerste dag welkom bent. Maar ja, als de moeder van het kindje niet kent... Dan ligt het misschien anders. Dus je broer bellen! Dat kan nl ook met de meeste telefoons.
Ik heb nog nooit mensen uitgenodigd, sinds wanneer doe je dat als nieuwbakken ouders? En ik ben ook nog nooit uitgenodigd.

Ik zou daar ook niet op zitten wachten, voor je het weet zijn ze kwaad omdat je na 4 maanden nog niet ben langs geweest.

Bellen/wappen met felicitaties en vragen wanneer je dat live mag komen doen. En dat je begrijpt dat dat niet meteen hoeft te zijn.
Als er sprake was van een normale band tussen broers en zussen zou ik de dag na de geboorte al gaan en bij alle anderen een felicitsitkaartje sturen en in de 2e/3e week bellen om een afspraak te maken.

Gezien jouw familieverhoudingen wellicht wat apart/moeilijk liggen zou ik je broer bellen en hem vragen wanneer het zou uitkomen.
Uhm...

Ik heb dezelfde tips als alle bovenstaande

en dezelfde vragen als alle bovenstaande
quote:NYC schreef op 28 april 2015 @ 22:30:

Als er sprake was van een normale band tussen broers en zussen zou ik de dag na de geboorte al gaan en bij alle anderen een felicitsitkaartje sturen en in de 2e/3e week bellen om een afspraak te maken.

Gezien jouw familieverhoudingen wellicht wat apart/moeilijk liggen zou ik je broer bellen en hem vragen wanneer het zou uitkomen.Ook dan zou ik dat eerst vragen.
quote:Honeymoonquiz schreef op 28 april 2015 @ 22:20:

Vragen wanneer je langs mag komen en melden dat je er begrip voor hebt als de moeder nog even moet bijkomen.Dit!
quote:bubbelwijn schreef op 28 april 2015 @ 22:26:

Even bellen en overleggen wat hen het beste uitkomt en je daar aan aanpassen. Zelf wilde ik de viste zo snel mogelijk. Ik voelde mij goed en wilde mijn kind aan iedereen laten zien, ook omdat er nog hulp van de kraamhulp was. Maar ik ken heel veel mensen die daar totaal anders over denken.

Dus...even bellen.Ik zou inderdaad daar weer helemaal niet op zitten te wachten :-). Dus echt even overleggen wat de ouders willen en je niet opdringen. Ik heb een tante die zich bij mijn zus opdrong en al op visite was geweest voor ik langs kon komen, dat vond ik wel raar. Maar het ligt ook erg aan de band met je familie.
quote:Haley schreef op 28 april 2015 @ 22:26:

Ik begrijp er niks van. Je broer is sinds "enkele maanden" met deze vrouw? Hoe kunnen ze dan nu al een kind hebben? Is het wel zijn kind of heeft het een andere vader? Is het wel jouw nichtje?Ja het is zijn kind, ze zijn sinds augustus samen of zo
quote:Feeksje1977 schreef op 28 april 2015 @ 22:31:

[...]

Ook dan zou ik dat eerst vragen.Ja ik ook. Maar ik zou het bij een ander dan mijn eigen (schoon)zus niet wagen om te vragen of ik direct/de volgende dag al zou mogen komen kijken.
Waarom heb je haar nog niet ontmoet in de weken voorafgaand aan de bevalling? Je wist toch dat er een kind onderweg was, of komt dat als een totale verrassing. Ik had het niet op dit moment aan laten komen denk ik, maar goed zo sta ik er in. Wel grappig dat jij het kindje direct als nichtje ziet, is het wel een kind van je broer dan?
quote:renate73 schreef op 28 april 2015 @ 22:33:

[...]

Ja het is zijn kind, ze zijn sinds augustus samen of zoIs het kind te vroeg geboren of heeft hij de eerste keer meteen raak geschoten?
quote:Feeksje1977 schreef op 28 april 2015 @ 22:29:

Ik heb nog nooit mensen uitgenodigd, sinds wanneer doe je dat als nieuwbakken ouders? En ik ben ook nog nooit uitgenodigd.

Ik zou daar ook niet op zitten wachten, voor je het weet zijn ze kwaad omdat je na 4 maanden nog niet ben langs geweest.

Bellen/wappen met felicitaties en vragen wanneer je dat live mag komen doen. En dat je begrijpt dat dat niet meteen hoeft te zijn.

Ik heb met mijn broer geappt en gevraagd of we op kraamvisite mochten komen. Mijn vraag is meer, zit een kraamvrouw in de eerste periode te wachten op een voor haar onbekende.

Overigens lopen mijn broer en ik niet de deur bij elkaar plat normaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven