Oeps, vergeten...

21-08-2008 23:38 199 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gewoon even benieuwd naar jullie mening, want over onderstaande loop ik nu al een poosje te malen en ik weet niet zo goed wat ik ermee moet.

Een van mijn oudste en beste vriendinnen is getrouwd. Het was een mooie dag, ik vond het toch wel fantastisch dat ik iemand die ik al zoveel jaren ken (vanaf de middelbare school) heb zien trouwen.

Er was alleen iets wat me wel een beetje stak. Ze is vergeten dat ik (en mijn vriend) vegetarier zijn en was er dus warme maaltijd voor ons. En ik kon hoog en laag springen, maar de locatie van het feest wilde nog niet eens frietjes voor ons in het vet gooien. Ik werd er gewoon verdrietig van. Ik wilde niet weg van het trouwfeest van een van mijn oudste en beste vriendinnen, maar we moesten echt wat eten (ik had al 5 uur niks meer gehad of zo), dus zijn we maar even van het feest weg gegaan om ergens anders dan maar wat te eten.

Ik heb tijdens het feest, toen het diner geopend was, gevraagd of ze aan de vegetariers had gedacht. Nee dus, vergeten. En ergens begrijp ik het ook wel, het is zo veel geregel, zo'n feest. Dan denk je daar niet aan. Maar aan de andere kant, ze kent me al zo lang, hoe kan ze het nou zijn vergeten? Dat steekt me gewoon een beetje. En misschien stel ik me ook wel aan, maar ik voelde me echt een beetje lullig.

Ik had van te voren trouwens nog overwogen om haar eraan te herinneren (ik doe dat ook altijd bij familiefeestjes), maar ik vind het zo egoistisch lijken, je eigen maaltijd veilig stellen. Maar ja, het had een hele ongemakkelijke situatie voorkomen. Ze zei ook: had maar gemaild...

Ik heb tijdens het feest er niks meer over tegen haar gezegd, ik wilde haar er niet mee lastig vallen op haar eigen bruiloft. Heb geprobeerd mijn eigen maaltijd te regelen (meestel lukt dat wel), maar omdat de locatie zo ontzettend moeilijk deed, was ik dus wel genoodzaakt om ergens anders een hapje te eten.

Ik voel me dus nog steeds een beetje gepasseerd. Is dat terecht of stel ik me aan? Moet ik het hierover hebben met haar? Of moet ik me er maar overheen zetten...
Ik lust echt, maar dan ook echt geen aardappels en tja dan eet ik wat anders of niks (dat je ergens anders een hapje bent gaan eten kan ik wel begrijpen).

Vind niet dat je bij een goede vriendin daar een punt over moet maken. Snap dat je je vervelend voelt, maar je bederft haar pret door het er nog een keer over te hebben.

Succes!!!
Eh Noa, sommige mensen mindfucken zichzelf: Convincing yourself that by over analyzing a situation you can gain control over it when, in reality, it is impossible to control.
Ja, maar dat vond ik hier echt niet van toepassing.

Anyway, ik ben het met velen eens, het is gebeurd, was niet leuk, maar begin er niet meer over.

Ik ga ervandoor, lekker vegetarisch lunchen.
Cum non tum age
quote:thakinka schreef op 22 augustus 2008 @ 11:05:

Eh Noa, sommige mensen mindfucken zichzelf: Convincing yourself that by over analyzing a situation you can gain control over it when, in reality, it is impossible to control.

Ja. En dan hier de kwisvraag:

Maak van bovenstaande een goed lopende en grammaticaal kloppende nederlandse zin, en probeer hierin de C1000 term "vegetarisch vlees" te verwerken.
Het is ergens wel logisch dat de catering niets heeft gebakken. Bruidsdiners worden maanden vantevoren doorgesproken en alles wordt aangepast ingekocht. Ook zitten ze vaak aan een strak schema.

Ik zou er niet eens meer over beginnen. Zou het verschrikkelijk jammer vinden als er zulke gesprekken nog na de bruiloft moeten plaatsvinden. Het geeft toch een smet denk ik. Zinloos ook, want het is toch al geschied. Je kunt volgende keer beter vooraf iets melden dan achteraf zeuren.

Eh Noa, sommige mensen mindfucken zichzelf: Convincing yourself that by over analyzing a situation you can gain control over it when, in reality, it is impossible to control.Sommige mensen knoeien zelf met hun brein ; overtuig jezelf ervan dat wanneer je een situatie gaat analiseren je er altijd beter aan doet een pakje vegetarisch vlees in je handtas te stoppen want in de werkelijkheid heb je nou eenmaal niet de controle ...........................nee; onmogelijk !!!!!!!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Convincing yourself that by over analyzing a situation you can gain control over it when, in reality, it is impossible to control.Door jezelf ervan te overtuigen dat je door er maar over na te blijven denken er wel spontaan een pakje vegetarisch vlees voor jou gebakken had kunnen worden , terwijl je in werkelijkheid daar niets aan kunt doen omdat je daar geen controle over hebt .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
BGB lekker bééézig. Vooralsnog heb jij de BBQ-schotel voor 24 personen gewonnen. FF afwachten wat de dag nog brengt...
Ik ga het er niet over hebben met haar. Ik was ook niet van plan om er een big deal van te maken. Ik blijf erbij dat ze echt niet weet dat ik even ben weg gegaan, er waren ontzettend veel gasten en familie uit buitenland. Voor en na het diner heb ik haar ook niet gesproken. Ik heb alleen tegen haar gezegd, joh, maak je niet druk, ze kunnen vast wel wat voor ons maken. Dat kon niet, dus zijn mijn vriend (ook vega ja) ergens anders naartoe gegaan. Als ze er ooit naar vraagt, zal ik gewoon eerlijk zeggen dat ik heel eventjes ben weg gegaan.

Verder vind ik het heel wat theatraler op zo'n feest om met een bordje met komkommertjes een stukje stokbrood weg te eten als iedereen een berg met vlees op zijn bord heeft liggen. Dan gaan mensen namelijk dingen vragen is mijn ervaring en dan ligt het er allemaal wel heel dik bovenop. Ik vind dat ik het correct heb afgehandeld door er heel stilletjes tussen uit te piepen, even wat naar binnen douwen en weer terug te komen.

Zo, en nou hou ik erover op.
Als ik vegetarier ben en ik ga naar een feest van zo'n 100 man, waarvan ik weet dat ik de ENIGE ben met een afwijkend dieet. Dan neem ik mijn eigen brood mee.

Waarom zou ik overdreven veel aandacht opeisen? Iedereen eet gezamenlijk van de grote pot, maar voor mij moet er een speciaal dineetje worden klaargemaakt?
quote:Suy schreef op 22 augustus 2008 @ 10:42:

Jullie zijn ergens anders gaan eten, probleem dus opgelost.

Get over it.

Als je bewust kiest om geen vlees/vis etc. te eten kun je er niet maar altijd van uitgaan dat iedereen in elke situatie rekening met je houdt.

Het is jouw keuze om vegetarisch te zijn dus dan had jij het vantevoren nog een keer extra moeten benadrukken. Heb je niet gedaan dus dan achteraf ook niet gaan zeuren......

Precies!

Ik vind dat jij je vreselijk aanstelt en eigenlijk diep zou moeten schamen dat je hier een punt van maakt.

Die dag draaide niet om jou, maar om haar.

Echt ongelooflijk dit
Frankly my dear, I don"t give a damn
.
Ik vind het helemaal niet overdreven. Als je iemand al zo lang kent mag je er toch van uit gaan dat hij of zij weet dat je geen vlees eet. En dat dus van te voren goed heeft geregeld met de feestlocatie. In mijn familie- en kennisenkring is het in ieder geval wel heel vanzelfsprekend dat er wordt doorgegeven hoeveel vegetariërs er mee-eten, dat hoef ik echt niet van te voren nog speciaal door te geven (ik ben zelf ook vegetariër). Ik vind het van het restaurant overigens nog veel slechter; die hadden bij het bespreken al moeten vragen of er nog mensen met dieetwensen zouden komen. Misschien had je vriendin er zelf niet aan gedacht, maar op het moment dat zo'n vraag gesteld wordt waarschijnlijk wel. Verder vind ik het argument dat iedereen dan patat zou willen grote kolder; ze hadden gewoon duidelijk kunnen maken dat dat alleen voor de vegetariërs was.

Overigens zou ik zelf niet naar de snackbar zijn gegaan; ik zou geprobeerd hebben me te redden op sla en stokbrood (en eventueel extra veel toetjes of borrelnootjes of wat dan ook). Ik kan me wel voorstellen dat je teleurgesteld bent omdat je vriendin blijkbaar niet aan jullie gedacht heeft bij het regelen van het diner.

quote:JohnnyCake schreef op 22 augustus 2008 @ 11:29:

Als ik vegetarier ben en ik ga naar een feest van zo'n 100 man, waarvan ik weet dat ik de ENIGE ben met een afwijkend dieet. Dan neem ik mijn eigen brood mee.

Waarom zou ik overdreven veel aandacht opeisen? Iedereen eet gezamenlijk van de grote pot, maar voor mij moet er een speciaal dineetje worden klaargemaakt?Als er een feest is van zo'n 100 man verwacht je niet de enige vegetariër te zijn. Een groot deel van de mensen is tegenwoordig vega, en vaak wordt er ook standaard wel iets voor vega's geregeld(of kan er ter plekke wel iets in elkaar geflanst worden). En denk jij dat je minder aandacht trekt als je gewoon net als ieder ander een bordje met eten uit de keuken krijgt dan wanneer je daar tijdens het diner demonstratief met je broodtrommeltje op tafel gaat zitten?
quote:Capibara schreef op 22 augustus 2008 @ 11:45:

Een groot deel van de mensen is tegenwoordig vega, en vaak wordt er ook standaard wel iets voor vega's geregeld(of kan er ter plekke wel iets in elkaar geflanst worden).

Echt? Niet bij mij in de buurt!

Tsja, kijk. Ik heb alle begrip voor mensen die geen vlees kopen, om wat voor reden dan ook. Maar als je eenmaal op een feest bent waar er vlees geserveerd wordt (dat beest is dus al lang dood en geslacht), heb je dan liever honger dan dat je denkt, oh well...een keertje vlees daar ga ik niet dood van?

Ben heel benieuwd, ik heb gewoon heel weinig hardcore vega's in mijn vriendenkring.
quote:raspberry schreef op 22 augustus 2008 @ 12:09:

[...]als iedereen een berg met vlees op zijn bord heeft liggen. Een beetje nuance zou je goed staan.
quote:JohnnyCake schreef op 22 augustus 2008 @ 12:05:

Maar als je eenmaal op een feest bent waar er vlees geserveerd wordt (dat beest is dus al lang dood en geslacht), heb je dan liever honger dan dat je denkt, oh well...een keertje vlees daar ga ik niet dood van?Ja. Sterker nog; het is zelfs al een aantal keer gebeurd bij personeelsfeestjes van ex waar weinig of niets vegetarisch te eten was dat ik me inderdaad heb moeten behelpen met stukjes stokbrood en de sla die er als garnering bij lag. Dat ik vegetariër ben is uit principe en ik zet mijn pricipes niet zomaar overboord omdat ik een avondje wat minder te eten heb.
Ik denk dat je het netjes heb opgelost. Ik vind het alleen niet getuigen van veel klantvriendelijkheid dat de catering niet even voor iets anders wou zorgen. (ik zou persoonlijk niet naar die locatie gaan als ik zou weten waar het was, ik heb nogal veel mensen in mijn omgeving met voedselallergie)
quote:Capibara schreef op 22 augustus 2008 @ 12:09:

[...]

dat ik me inderdaad heb moeten behelpen met stukjes stokbrood en de sla

En stap jij ook eens uit die slachtofferrol. Ik heb een aantal vegetarische vrienden, en ik snap hun motivatie heel goed.

Ik kan er alleen niet goed tegen dat veel vegetariers ook automatisch de neiging hebben anderen als vleesetende lompe klootzakken te beschouwen. Dat proef ik in dit topic ook weer.

Kies, volg je keuze en sta er achter. Met alleen een stokbrood, sauzen, kruidenboter(?)en sla ben je toch niet zielig? Eet je morgen weer wat extra.
Ik vind trouwens de 'vegetarische' gerechten vaak een lachertje. Leggen ze vis neer voor de vegetariërs. Hoe hypocriet.
quote:Costello schreef op 22 augustus 2008 @ 12:12:

En stap jij ook eens uit die slachtofferrol.Ik voel me geen slachtoffer hoor, ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Ik doe het mezelf aan tenslotte. Maar ik vind het wèl verdomd slordig en klantonvriendelijk als een restaurant in deze tijd (waarin meer en meer mensen vegetarisch eten) niet eens voor een vega-alternatief wil zorgen.
quote:Suzeli schreef op 22 augustus 2008 @ 12:14:

Ik vind trouwens de 'vegetarische' gerechten vaak een lachertje. Leggen ze vis neer voor de vegetariërs. Hoe hypocriet.Hypocriet van wie? Ik eet ook geen vis, het is dus gewoon domheid van het restaurant als ze denken dat vis wel vegetarisch is.
quote:Capibara schreef op 22 augustus 2008 @ 11:45:

Als er een feest is van zo'n 100 man verwacht je niet de enige vegetariër te zijn. Een groot deel van de mensen is tegenwoordig vega, en vaak wordt er ook standaard wel iets voor vega's geregeld(of kan er ter plekke wel iets in elkaar geflanst worden). Ik ken er werkelijk niet eentje in mijn omgeving die vega is..
Kom op zeg, ik ben 3 maanden geleden getrouwd en ik heb er niet bij nagedacht om rond te vragen wat de dieet wensen waren. (nu hadden we ook een buffet, dus was niet aan de orde)

Daarbij hadden we een aantal hele moeilijke eters (broer en vrouw van getuige) en ik had er echt schijt aan of die wel of niet genoeg te eten hadden. Dan heb je gewoon dikke pech. Mijn dag, mijn feestje. Dan eet je maar alleen stokbrood. Of gewoon wat de pot schaft. Jammer dan als je niet genoeg te eten hebt.

Daarnaast, maakt een vega wel gewoon vlees klaar als ik kom eten?
"ik ben het, Barbabelladingdong"
@Capibara: Ik las dat je idd ook geen vis eet. Getuigd van inzicht. Ik had niet de bedoeling om je aan te vallen.

Ik ken n.l genoeg vegatariërs die wel vis eten, en vaak nog veel en vaak vis ook. Dat vind ik hypocriet. gewoon omdat ze daardoor hun eigen overtuiging gigantisch onderuitschoffelen.
quote:superstar_2 schreef op 22 augustus 2008 @ 12:16:

Ik ken er werkelijk niet eentje in mijn omgeving die vega is..Bijna 5% van de Nederlanders is vegetariër. Daarnaast is er ook nog een grote groep mensen die een of meerdere keren per week geen vlees of vis eet. Dat jij dus geen vega's kent ligt aan jou. Op zo'n feest van 100 man zijn er gemiddels dus 5. Maar misschien ken je ze wel maar besef je het niet (collega's ofzo)?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven