Oeps, vergeten...

21-08-2008 23:38 199 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gewoon even benieuwd naar jullie mening, want over onderstaande loop ik nu al een poosje te malen en ik weet niet zo goed wat ik ermee moet.

Een van mijn oudste en beste vriendinnen is getrouwd. Het was een mooie dag, ik vond het toch wel fantastisch dat ik iemand die ik al zoveel jaren ken (vanaf de middelbare school) heb zien trouwen.

Er was alleen iets wat me wel een beetje stak. Ze is vergeten dat ik (en mijn vriend) vegetarier zijn en was er dus warme maaltijd voor ons. En ik kon hoog en laag springen, maar de locatie van het feest wilde nog niet eens frietjes voor ons in het vet gooien. Ik werd er gewoon verdrietig van. Ik wilde niet weg van het trouwfeest van een van mijn oudste en beste vriendinnen, maar we moesten echt wat eten (ik had al 5 uur niks meer gehad of zo), dus zijn we maar even van het feest weg gegaan om ergens anders dan maar wat te eten.

Ik heb tijdens het feest, toen het diner geopend was, gevraagd of ze aan de vegetariers had gedacht. Nee dus, vergeten. En ergens begrijp ik het ook wel, het is zo veel geregel, zo'n feest. Dan denk je daar niet aan. Maar aan de andere kant, ze kent me al zo lang, hoe kan ze het nou zijn vergeten? Dat steekt me gewoon een beetje. En misschien stel ik me ook wel aan, maar ik voelde me echt een beetje lullig.

Ik had van te voren trouwens nog overwogen om haar eraan te herinneren (ik doe dat ook altijd bij familiefeestjes), maar ik vind het zo egoistisch lijken, je eigen maaltijd veilig stellen. Maar ja, het had een hele ongemakkelijke situatie voorkomen. Ze zei ook: had maar gemaild...

Ik heb tijdens het feest er niks meer over tegen haar gezegd, ik wilde haar er niet mee lastig vallen op haar eigen bruiloft. Heb geprobeerd mijn eigen maaltijd te regelen (meestel lukt dat wel), maar omdat de locatie zo ontzettend moeilijk deed, was ik dus wel genoodzaakt om ergens anders een hapje te eten.

Ik voel me dus nog steeds een beetje gepasseerd. Is dat terecht of stel ik me aan? Moet ik het hierover hebben met haar? Of moet ik me er maar overheen zetten...
Euhh.. je eet wat de pot schaft?

Als je echt eet wat de pot schaft dan was het dus stokbrood geweest met 2 salades maar je bent weggegaan om te eten toch.
Hee joh Raspberry maak je niet zo druk. Natuurlijk is het niet zo netjes van je vriendin dat ze vergeten was dat je vegetarier bent, aan de andere kant komt er zoveel kijken bij het regelen van een trouwdag (en dat is echt waar, kan er zelf over meepraten), dat dit overduidelijk aan haar aandacht is ontsnapt. Ik zou er niks over zeggen, je hebt haar tenslotte op de bruiloft zelf al gevraagd of er iets anders te eten was, dus ze weet ervan. Waarom zou je haar daar achteraf nou nog lullig over laten moeten voelen?Als ze je nou een of andere klerestreek had geflikt, maar dit.... laten gaan joh, ze is toch je vriendin after all?
Als je had gegeten wat de pot schaft, dan had je gewoon stokbrood met salades gegeten en had je er niet zo'n big deal van gemaakt. En was er geen soep of 'n nagerecht waardoor je wat afwisseling had?

Ook vind ik dat mensen met speciale eetgewoonten (zeker als ze niet vanwege ziekte zijn) zelf 'n sultana o.i.d. in hun tas moeten hebben om ergens waar ze niet genoeg aan hun trekken komen de ergste honger te kunnen stillen. Hoe denkt je vriend er eigenlijk over dat je hem die maaltijd door de neus hebt geboord door hem over te halen elders te gaan eten? Of is hij ook zo strikt vegetarier?

Als mensen wegens ziekte niet mee kunnen eten zou ik me hard gemaakt hebben om je een vervangende hap te kunnen aanbieden, desnoods zou ik zelf iemand om friet hebben gestuurt om op jouw bord te kunnen leggen, maar iemand die uit vrije keus niet met de pot mee eet, tja jammer dan, die moeten zelf hun eigen plan maar trekken.
Hoi Raspberry,

Je moet er niet over blijven piekeren.

Weet je wat je doet?

Je nodigt het paar binnenkort uit bij je thuis en je maakt een heerlijk vegetarisch diner voor hen!

Groetjes, Beter Laat
Volgens mij is er zóveel te eten op een bruiloft waar geen vlees inzit! En als dat in jouw geval alleen stokbrood is, dan eet je dus alleen stokbrood die avond. Je vriendin is het vergeten (en terecht, jij bent niet de belangrijkste persoon op zo'n dag), dus jij bent degene die zich aan moet passen. Bij allergieen vind ik het anders; van vlees ga je niet dood, je wílt het alleen niet eten.

Kortom: in plaats van opheldering vragen aan je vriendin, zou je in mijn ogen je excuses aan haar moeten aanbieden, voor het feit dat jij zo lomp bent geweest om tijdens haar bruiloftsdiner te gaan snacken.

Wát een vertoning zeg...
Wat ik niet snap in dit verhaal, je vriendin heeft toch al gezegt "joh, had me gemaild". Dan heb je het toch al tegen haar verteld? Wat wil je dan nu nog een keer doen?

Daarbij, stel je niet zo aan en had gewoon wat meer stokbrood en wat meer sla gegeten. Ik neem aan dat ze dat wel voor je hadden kunnen regelen. Dan toch een keer niet iets warm.

Stop je aan het einde van de dag even bij de Mc drive om daar frietjes te halen.

En denk je niet dat je vriendin het gemerkt heeft dat je er niet was bij het diner? Dus je statement is al gemaakt hoor, daar hoef je niet nog een keer over te beginnen.
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Ik denk dat hier nu twee dingen door elkaar lopen, (1) TO wil het al dan niet bespreekbaar maken met de vriendin en (2) het is tamelijk ongastvrij van het restaurant.

Over (1), wat wil je bereiken? Je kan er niet heel veel meer aan veranderen, het is gebeurd en je hebt het al besproken met haar. Het is voor jullie allebei een beetje een teleurstelling op een dag die helemaal geweldig moet zijn voor jullie allebei. Zij voelt zich denk ik ook wel lullig, althans, ik zou het me wel voelen als mijn gasten wegvluchten naar een snackbar, ook al kun je er echt niets aan doen en is het gewoon domweg vergeten en werkt het restaurant ook niet mee. En (2) is en blijft onaardig van dat restaurant, ongastvrij. Als je weer wordt uitgenodigd, geef het aan. Doe ik ook meestal als ik op een bruiloft kom, etentje van werk, barbecue van iemand ofzo. Ik geef aan dat ik graag kom en laat weten dat ik vegetarier ben. Ik blijf verbaasd dat het restaurant niet kon inspringen, dat begrijp ik dus echt niet. Weet nog wel toen een vriendin van mij ging trouwen, die had drie soorten pastaschotels, eentje met vlees, eentje met vis en eentje met alleen kaassoorten. En salades. Helaas was het vlees te scherp gekruid, de vis niet lekker, dus iedereen viel aan op de kaas.....moraal van het verhaal: als je gaat trouwen, eet eerst eens als mystery eater op de locatie, en maak goede afspraken. Zoals ik zei, toen meneer Muis en ik gingen trouwen, kwam het restaurant zelf met die suggestie (al stond hij op onze vragenlijst).
quote:elninjoo schreef op 22 augustus 2008 @ 06:49:

Als je had gegeten wat de pot schaft, dan had je gewoon stokbrood met salades gegeten en had je er niet zo'n big deal van gemaakt. En was er geen soep of 'n nagerecht waardoor je wat afwisseling had?

Ook vind ik dat mensen met speciale eetgewoonten (zeker als ze niet vanwege ziekte zijn) zelf 'n sultana o.i.d. in hun tas moeten hebben om ergens waar ze niet genoeg aan hun trekken komen de ergste honger te kunnen stillen. Hoe denkt je vriend er eigenlijk over dat je hem die maaltijd door de neus hebt geboord door hem over te halen elders te gaan eten? Of is hij ook zo strikt vegetarier?

Als mensen wegens ziekte niet mee kunnen eten zou ik me hard gemaakt hebben om je een vervangende hap te kunnen aanbieden, desnoods zou ik zelf iemand om friet hebben gestuurt om op jouw bord te kunnen leggen, maar iemand die uit vrije keus niet met de pot mee eet, tja jammer dan, die moeten zelf hun eigen plan maar trekken.Helemaal mee eens. Ik heb dus een speciaal dieet ivm ziekte. Als ik iets verkeerds eet wordt ik hartstikke ziek. Als ik ergens naar toe ga (bruiloft ofzo) heb ik altijd een tas bij me met wat eten. Mocht het onverhoopt niet goed geregeld zijn (dat kan nu een maal gebeuren!!) dan pak ik dat (niet al te opzichtig, gewoon af en toe iets kleins).
quote:Tante Sjaan schreef op 22 augustus 2008 @ 02:38:

Euhh.. je eet wat de pot schaft?

Als je echt eet wat de pot schaft dan was het dus stokbrood geweest met 2 salades maar je bent weggegaan om te eten toch.

Dat viel mij ook op.

Je kunt het toch makkelijk met stokbrood en tomaten & komkommersalade doen, of mis ik nu iets?

Beetje vreemd om zomaar ergens anders te eten omdat het je niet aanstaat.
Niet alleen een beetje vreemd, maar ook erg verwend
Ik vind dat er soms wel lullig gereageerd wordt op TO. Het is gewoon niet leuk dat er niet aan gedacht is dat ze vegetarier is. Ook al is de reden hiervoor (veel geregel van het bruidspaar) heel erg begrijpelijk.

Des te lulliger is het dat de catering niet even iets voor ze geregeld heeft.

Ik eet zelf geen vlees en maak er geen punt van als ik ergens eet en er is dus bijna niets dat ik kan eten en ik zal ook nooit iets laten merken, maar leuk vind ik het niet nee.
Cum non tum age
quote:noa schreef op 22 augustus 2008 @ 10:00:

Ik eet zelf geen vlees en maak er geen punt van als ik ergens eet en er is dus bijna niets dat ik kan eten en ik zal ook nooit iets laten merken, maar leuk vind ik het niet nee.

Tuurlijk is het niet leuk, niemand zegt toch ook dat het leuk is? Maar, als je je streng aan een dieet houdt (eigen keus of niet) dan weet je dat er dingen mis kunnen gaan, en neem je voorzorgs maatregelen.

Ik heb zo'n soort sitiuatie ook bij de hand gehad, en ik maak er gewoon geen punt van (tsja, misschien zeg ik 's avonds tegen mijn man dat ik het jammer vond, maar meer ook niet). Volgens mij ga je gewoon te ver als je hierin blijft hangen...
Dit lijkt op mind-f*cking. Een klein onbelangrijk ding groeit tot iets buitenproportioneel groots uit in je hoofd. Is het soms de laconieke houding van vriending die je steekt?: 'Had even gemaild'. Of zitten er nog meer dingen dwars en gooi je alles nu op het eten? Dus ik denk:

1. Of je maakt van een mug een olifant -wees eerlijk, het gaat echt nergens over...

2. Of er is meer aan de hand en dan zou je eens in je hart moeten kijken naar wat er dan nog meer speelt.
Dit lijkt op mind-f*cking.

Wat is dat nou voor overdreven reactie. Volgens mij heb jij geen idee wat dat is.
Cum non tum age
quote:noa schreef op 22 augustus 2008 @ 10:25:

Dit lijkt op mind-f*cking.

Wat is dat nou voor overdreven reactie. Volgens mij heb jij geen idee wat dat is.Mind-masturbatie zou beter zijn dan .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:noa schreef op 22 augustus 2008 @ 10:00:

Ik vind dat er soms wel lullig gereageerd wordt op TO. Het is gewoon niet leuk dat er niet aan gedacht is dat ze vegetarier is. Ook al is de reden hiervoor (veel geregel van het bruidspaar) heel erg begrijpelijk.

Des te lulliger is het dat de catering niet even iets voor ze geregeld heeft.

Maar het alternatief was er toch? Welliswaar in de vorm van sla en stokbrood. Maar daar werd geen genoegen mee genomen.

En ik snap de catering ook. Als zij daar niet de opdracht voor hebben gekregen van de opdrachtgevers (het bruidspaar in dit geval) dan hoeven ze dat niet te doen. Ook omdat dit misschien niet aanwezig is of omdat de kosten voor het bruidspaar misschien op kan lopen indien hier geen afspraken over gemaakt zijn (misschien was dit de afspraak wel, niets anders dan dit)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 22 augustus 2008 @ 01:35:

Waarom wil je het alsnog aankaarten ? Wil je dat ze sorry zegt ?

Ik denk dat TO haar elders genoten maaltijd bij het bruidspaar wil declareren.

Heel sneu dat jullie ergens anders zijn gaan eten, wat een ander al zei: lijkt meer op een statement dan dat je echt wat in je mik wilde hebben.

Aanstelleritus, vind ik. Get over it.
Je vriendin kan hier echt niets aan doen. Dit is de taak van de ceremoniemeesters!! Zij hoeft hier als bruid niet aan te denken! Het is heel normaal als er vega's zijn op een bruiloft en dat moet gewoon geregeld worden, maar op zo'n dag hoeft je vriendin alleen maar het bruidje te zijn, verder niets. En ook in de voorbereiding moet de ceremoniemeester/cateraar haar op dit soort zaken wijzen.

Het achteraf aankaarten is zinloos, je bereikt er niets mee.
Jeetje zeg. Ik vind dat je enorm overdrijft. Je hebt het al een keer ter sprake gebracht, je kunt er nu toch niks meer aan veranderen. Get over it!

Of wil je dat je vriendin je als excuus een volledig verzorgde cruise richting Hawai aanbied waar Robbie Williams voor je komt zingen dat het haar zo spijt? Het is namelijk wel heeeeeel erg hoor, wat er gebeurd is. Alleen stokbrood en salade....
quote:pruttel schreef op 22 augustus 2008 @ 10:32:

een volledig verzorgde cruise richting Hawai aanbied waar Robbie WilliamsKan niet, die heb een vleeslul.
Nou, volgens mij is er idd niet veel aan de hand. Slip of the mind, niet persoonlijk bedoeld. Heb wel eens meegemaakt dat er 3 couverts te weinig waren voorbereid, ben toen met twee vrienden ff in een lokale horecazaak gaan eten. Was heerlijk, ff adempauze en daarna weer terug.

Geen secónde overwogen dit later met het bruidspaar "nog even te bespreken". Waarom toch?

Ik vind dit een vergelijkbare situatie, en door de nadruk er zo op te leggen dat je vegetarisch bent en dat er rekening met je moet worden gehouden (já we weten onderhand dat een vegetarische eetstijl gerespecteerd moet worden en dat het je goed recht is) benadruk je nou volgens mij net weer het "zeikerige" imago waar vegetarisch nederland een beetje vanaf wil (in ieder geval die die ik ken)

Ik noem het vegetarisme dus ook bewust een eetstijl, niet te verwarren met leefstijl. Zeer bewonderenswaardig, maar maak het niet groter dan het is en kruip uit je slachtofferrol.

m.a.w. neem een (kruisbessen)wijntje extra en maak je niet druk.
Hou er over op. Je hebt het er al met vriendin over gehad, dus is het nou af.

Jammer dat de catering niets voor jullie wilde regelen, dat is erg slecht van ze. Maar ook daarvoor geldt: get over it.
Sorry! per ongeluk gekopieerd...
Jullie zijn ergens anders gaan eten, probleem dus opgelost.

Get over it.

Als je bewust kiest om geen vlees/vis etc. te eten kun je er niet maar altijd van uitgaan dat iedereen in elke situatie rekening met je houdt.

Het is jouw keuze om vegetarisch te zijn dus dan had jij het vantevoren nog een keer extra moeten benadrukken. Heb je niet gedaan dus dan achteraf ook niet gaan zeuren......
Ik snap wel dat je het niet leuk vind dat ze er niet aan gedacht heeft, zou ik zelf ook moeite mee hebben. Maar je hebt het al aangekaart, hebt zelf die avond voor een oplossing gezorgd en weet nu dat je herhaling een volgende keer kunt voorkomen door even te mailen of te bellen dat je vegetariere bent. Denk dat het nu tijd is om het los te laten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven