Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Ibbel wel fijn te weten dat je geen bloedarmoede hebt, maar "alleen maar" moe

Biaha lijkt me vreselijk weer te zijn. bah! sterkte ermee.

Hier gelukkig alleen maar moe. Moet uitkijken dat ik niet eerder slaap dan mijn zoon als ik 'm naar bed breng ('s middags en 's avonds!)

Kan gelukkig wel genieten hoor van deze zwangerschap, heb natuurlijk mijn onzekerheden maar god wie niet??

Ben wel blij als ik weer bij de gyn ben geweest, volgende week donderdag!

Enne weet ff niet meer wie het vroeg maar we hebben ons zoontje gewoon gecremeerd hoor. Manlief en ik samen, heel intiem.

Is trouwens verplicht na volgens mij 25 weken zw.

verplicht of niet gewoon hard nodig!

Vrijdag komt lekker mijn beste vriendin hier naartoe, echt super gezellig! We hebben ook wijnfeest in het dorp dus extra gezellig!

(enne ja weer de wijntjes laten staan)
Ben blij om te lezen dat Ibbel geen bloedarmoede heeft.

Verder gewoon moe, het is blijkbaar de normaalste zaak want ik lees hier weinig anders. Moe en misselijk. Bij mij dus ook. De misselijkheid is veel minder dan een aantal weken terug dus daar maak ik me niet meer druk over. Maar die vermoeidheid! Gisteren dus van 13 tot 15 uur liggen slapen. Daarna ben ik nog een uur suf! En vanaf 20:30 uur wil ik er weer in. Het is zo ongelooflijk! Maar voor zwangeren dus vrij normaal.

W.b de vergeetachtigheid, die is verschrikkelijk. Ik vergeet alles. Precies dat soort zaken waar je over schreef. Naar boven gaan en denken wat doe ik hier. Niet meer weten wat ik wilde kopen als ik in de winkel ben. Gaan winkelen zonder portemonnee. Naar mensen toe rijden en niet meer weten waar ze wonen. Etcetera. Ik word dan echt soms enorm kwaad op mijzelf! Op mijn werk ben ik al drie keer aan komen zetten zonder sleutels en het is dik een half uur rijden dus je gaat ook niet zomaar weer terug.

Wat doe ik er aan?

Lijstjes maken en het lijstje meenemen!

Mijn sleutels in mijn tas laten en telkens dezelfde tas meenemen.

Ik doe nu overal langer over.

Opstaan, aankleden, weg gaan ik doe overal langer over. En probeer slechts 1 ding tegelijk te doen.

Barrel dat wordt een leuk weekend! geniet er van, zonder wijn.

W.b vruchtbaarheidsbehandelingen en roken: wij zijn direct alles gaan doen wat de vruchtbaarheid bevorderde. Maar roken en drinken deed ik niet en manlief alleen drinken. Dat dus maar heel minimaal gedaan. Zou het kunnen zijn dat buuf getest is en ze mankeert niks dat ze denkt het maakt niet uit of ik rook?
Vandaag alweer een mijlpaal: ik moet echt mijn positiekleren aan! ik ben de afgelopen 2 dagen ontploft. Vorige week was er nog amper iets te zien, nu heb ik echt een zwangerschapsbuikje. Gek hoor, precies op dezelfde tijd als de vorige keer: bij 14 weken op de kop af. Mijn lijf heeft een 14 weken geheugen

Borstvoeding: ik had een klein handkolfje bij mijn electrische kolf gehad. In eerste instantie (een week of 4) heb ik de stuwing niet afgekolfd maar gewoon weg laten drinken. Tot ik erachter kwam dat dit de oorzaak was van de krampjes van Neeltje. Echt niet te zuinig, kind huilde van 4 tot 19, waarna het van uitputting in slaap viel. Tot dus een uurtje na de nachtvoeding. Toen ben ik tot de toeschietreflex gaan kolven en weg krampjes. Dus moraal: deze keer ga ik subiet de stuwing van 's nachts wegkolven!

Verder wil ik weer 6 maanden borstvoeding gaan geven, kijken of het weer (of misschien wel langer, ik word de volgende keer echt niet zwanger ) lukt.

Fijne dag allemaal.
euh.....?

Nu weet ik dus niet meer waar ik op wilde reageren! dus ja ook hier is de dementie alweer teogeslagen. Was laatst ook bij de Hema en bedaacht me, wat moet ik nou ook alweer hier? Geen idee, ben naar de andere kant van het winkelcentrum gelopen, toen ik bedacht dat ik de dag ervoor de verkeerde mat sokken had gekocht en die wilde ruilen, weer naar de hema en weer niet weten warom ik daar nou ook alweer was!

Ik ben nu 16 weken en 2 dagen en ik moet zeggen, sinds ik s'middags niet meer slaap en de vitamine pillen heb laten staan, voel ik me een stuk fitter! Neem wel m'n rust om de momenten dat ik me moe voel, maar van slapen werd ik zo duf! Heb het gevoel energie voor 10 te hebben, is een hele vernadering vergeleken bij een week of 2 geleden!

Heb me idd aangemeld bij de cesarmevrouw en 1 september heb ik de 1 afspraak en over een week of 10 heb ik alweer de eerste keer pufclub! Heb gisteren ook maar weer alle cadeau dozen aangevraagd! hahahahaa

O en borstvoeding, volgens mij ging dt ook van een leien dakje. Vond het ook erg jammer om te stoppen, maar in combinatie met werk was het niet meer te doen. Is ook een reden waarom ik na het bevallings verlof ouderschapsverlof wil openemen om iig in alle rsut te kunnen voeden. Is voor uk ook beter. Ben ook vrij laat begonnen met kolven eigenlijk. In eerste instantie "melkte" ik mezelf om de ergste druk er af te halen, boven de wasbak ofzo. of onder de douche, borsten masseren en de ergste druk er af halen, daarna afdrogen en daarna met meisje samen in bed met de buiken tegen elkaar aan. Heerlijk!

Vandaag weer aan het werk na 4 weken vrij!

tot laters!
Ringel, werkse

Ben vanochtend even op ontdekkingstocht voor duowagens gegaan, maar tjeeeezusss, wat zijn die dingen lelijk zeg! En onpraktisch! Ik zat te kijken naar zo'n tandemwagen. Daar zit je oudste kind voorop, maar als je dan een stoepje op moet heb je echt spierballen nodig om hem omhoog te krijgen. En de bandjes zijn net de bandjes onder een buggy. Lijkt me dat de baby helemaal sufgetrild wordt in die wagen. Voorlopig denk ik dus gewoon aan een draagdoek. Als we met z'n vieren weggaan kunnen allebei de kinders in hun eigen wagen en als ik alleen weg moet dan doe ik een van de twee wel in een drager.

Ik heb gelijk maar even de doos van de babydump opgehaald. Best leuk, drinkbekertjes, lepeltjes, romper maat 50/56, geen reclame... Die andere dozen wil ik ook wel, maar ik ga overal een faketelefoonnummer bij opgeven. Ik werd noooooit gebeld door die stomme bureaus en sinds die dozen op een gegeven moment iedere avond! Goedenavond mevrouw Ibbeltje, heeft u wel eens nagedacht om een begrafenisverzekering af te sluiten voor uw pasgeboren zoon? GRRRR.... Gelukkig kon ik met een mailtje via internet uit laten schrijven bij al die telemarketingbureaus.
Ringel, alweer de dozen? Ik doe het niet! Vorig jaar was alleen de prenatal doos leuk, en die van de babydump. De andere heb ik met inhoud bij het oud papier kunnen gooien. Zat echt niets anders in dan overjarige tijdschriften! En je wordt wel een jaar lang gebeld met allerlei ongein.

Nou ja, Ibbeltje, we zijn het weer eens (zie novembertopic). Moet niet gekker worden .
ik ben dus echt nooit gebeld! En ook nooit iemand van felicitas aan de duer gehad die ik kon afpoeieren! Wat raar, ws niet interessant genoeg ofzo.

Maar heb ze aangevraagd omdat ik ze 2 jaar geleden wel erg leuk vond.

moet dus echt over een paar minuten weg maar meisje is net we\akker dus die wil ik nog wel ff een knuffel geven en meot nog ff tanden poetsen. (net 2 broodjes bapao met chilisuas gehad, ga je wel van stinken hoor)
Daar moet ik me nog in gaan verdiepen. Heb wel de doos van prenatal aangevraagd maar van de rest nog nooit gehoord.

Hebben jullie tips/ internetadressen?

Werd tijdens mijn middagslaapje gebeld door mw. van gastouderbureau. Ze hadden mijn email ontvangen met de vraag of ze ons inschrijfformulier ontvangen hadden. Nee dus. Nu maar weer een nieuwe invullen. Toch fijn dat ik er zelf achteraan gemaild heb!

Werk ze ringel. Ik denk dat ik na 4 weken vakantie ook minder moe ben, hahaha. Nee snap wat je bedoelt. Ik heb ook zo mijn topdagen waarin ik de hele wereld aan kan maar als ik vrij ben. Het bed blijft verleidelijk.

Die wandelwagens; ik heb er werkelijk niks mee. Vind ze allemaal stom, duur en onpraktisch.
Floortje, ze komt met de ( in haar ogen super logische) reden; als ze nu stopt met roken krijgt ze heel erg veel stress en dat is niet goed voor de baby...

Ondertussen hebben ze dus al 2 jaar de tijd gehad om te stoppen...

Wij hebben via MP een Urban Junlge duowagen gekocht. Met zwenkwielen, anders til je je idd een breuk!

Ik vind hem echt super rijden hoor!

Ohja je krijgt bij de babydump idd geen reclame in de tas, maar wel bijna iedere 2 weken ( of 4, veel te vaak iig!) een reclamefolder thuis gestuurd, tot zeker een jaar na de geboorte. Dan zit je dus echt niet meer op reclame voor babykamers te wachten hoor! maar ja, daarvoor heb je een papierbak, is de plaatselijke voetbalvereniging ook weer blij!

Ga naar bed, zoon was voor 6-en al wakker vanmorgen....
@floortje, die dozen kun je krijgen via felicitas.nl en bij het kruidvat hebben ze er ook 1. je moet je wel aanmelden enzo, maar zodra je de meuk binnen hebt kun je, je weer afmelden. Die van felicitas vind ik ook wel leuk (is bij Jonge ouders) omdat je eignelijk tijdens de zwangerschap info krijgt per week over wat er gebeurt en na de geboorte elke maand over de ontwikkeling van je kindje. Heb er best veel aangehad qua tips.

hier verder alles okidoki, Mayte d'r little people verzameling wordt groter en groter en ze heeft er mega veel lol aan. Laatste aanwinst, een boerderij met allerlei beesten (is ze momenteel erg mee bezig, boe=koe hihihihi=paard meheh=geit en behehe=schaap enz enz)

ga ff fruit doen voor de teletubbies
Bokito; ik heb rokers nooit begrepen, doe nu ook maar geen moeite. Collega van me rookt ook nog terwijl ze in verwachting is en volgens arts is het beter dat ze rookt dan stresst. Dat zijn de echte stresskippen dus. Mijn moeder was er ook zo'n een. Heeft altijd doorgerookt. Ik kwam 6 weken te vroeg met 2,5 kg. Maar het lag beslist niet aan het roken hoor!! jaja.

Als ik al die dingen over jullie oudste lees heb ik zo'n zin in ons kind! Lekker spelen en dingen leren! Lijkt me geweldig! Dat duurt nog een poosje maar vanaf een half jaar vind ik het al echt mensjes. Als ze gaan zitten en beginnen te eten. Leuk leuk leuk. Mijn schoonvader bereid zich ook uitstekend voor op de komst van het allereerste kleinkind: hij heeft een schommel gekocht en een boomhut gebouwd. Beetje vroeg??? Welnee...

Vandaag weer werken en morgen ook nog en dan dus eindelijk die beruchte vakantie. W.b mooie zwangerschapskleding verwijs ik jullie graag door naar het merk Fragile. Die hebben onwijs mooie basisstukken. Ik ben helemaal geen modetut maar wil er op mijn werk en op feestjes toch graag goed uit zien. Fragile had enorm mooie rokken en vestjes. De rokken zijn in de winter prima te combineren met een warme legging.

Ik heb geshopt bij www.mom2b.nl, maar dan de winkel in zutphen. Ik raakte niet uitgekeken. En het leukste is, ook na je zwangerschap kan je veel kleding gewoon aan want het is superelastisch.

wat ben ik toch goed in het schrijven van veels te lange verhalen!
Je hebt nooit veels te lange verhalen. Nu heb je nog verhalen!

straks gaat het alleen nog maar over boertjes, scheetjes, hoeveelheid voeding, poepluiers enz enz. Komt ook altijd reuze intelligent over, maar je hele wereld bestaat alleen maar uit baby! en daar krijg je behoorlijk verweekte hersenen van.
Ik kan me het gewoon niet voorstellen maar uit ervaring van vriendinnen weet ik dat dat de waarheid is.

En toch wil ik het meemaken!
Mijn buurvrouw heeft ook gerookt tijdens de zwangerschap. Kind was ook veel te licht en te vroeg geboren. Allemaal complicaties tijdens de zwangerschap, en zij mocht ook doorroken van haar gynaecoloog. Ik vind haar echt dom. Eigenlijk vind ik het zelfs een vorm van kindermishandeling. Je gunt je kind toch het allerallerbeste! En een vriendinnetje van ons dat al jaren in de mmm zit rookt ook nog steeds. Ze wil stoppen zodra ze zwanger is. Snap ik ook niks van...

Floortje, ik dacht ook dat ik die elastische kleding na de bevalling nog wel aan zou doen. Maar eerlijk gezegd had ik met mijn blubberbuik meer behoefte aan verhullende wijdvallende a-lijn truitjes . Ik ben best wel slank, maar die buik was nou eenmaal niet meer zo strak als voor de zwangerschap.

Bokito, wat heb jij betaald voor jouw wagen? Ik vind die wel leuk, maar vind ze ook tweedehands nog behoorlijk duur. Daar staat natuurlijk tegenover dat ze derdehands nog steeds best wat geld opleveren.
Hey ladies!!

Jeetje, ik hoor hier een hoop verhalen over rokende zwangeren. Ik vind het niet om aan te zien. Een vrouw met dikke buik + sigaret.

Ik heb zelf gerookt en ben alweer een tijdje gestopt. Al voor dat ik wist een tweede kind te willen. Deed het echt voor mezelf.

Maar een nog betere reden is toch je kind in wording. Ondanks dat ik het roken op zich wel snap, snap ik niks van de combinatie zwanger en roken! Maar goed, ik bemoei me maar niet met dat soort dingen. Heeft volgens mij echt geen zin. Mensen hebben toch de geweldigste excuses ervoor en overal een antwoord op.

Ik ben trouwens gek gebeld toen ik me had opgegeven voor al die cadeau dozen. Ik vond de inhoud ook niet echt geweldig. In 1 doos zat een pak newborn luiers. Dat was het enige nuttige vond ik. Maar zo'n pak luiers is al die telefoontjes en de Felicitasdame niet waard. ( Die heb ik ondanks de kraamhormonen goed weten af te poeieren gelukkig )

Duowagen gaat het hier waarschijnlijk niet worden. We hebben de gewone kinderwagen nog en gaan daar een meerijdplankje voor zoon bij kopen. Verder nog een draagzak erbij. Leek me ook handig als je je baby even moet ronddragen in huis, omdat het huilt, krampjes heeft enz enz. Zo heb ik mijn handen nog vrij voor peuterpuberzoon had ik zo bedacht.

Floortje, wat lief van je (schoon??) vader dat hij nu al met zulke dingen bezig is! Die is er wel mee in de wolken he? Dat is wel duidelijk!

Hier nog steeds (weer grrrr) misselijk 's ochtends. Maar ik merk idd wat origineel ook al zei dat als ik rustig aan doe, dat het dan wel zakt. Grappige ervan is dat elke zwangerschap idd anders blijkt te zijn. Bij zoon heb ik amper last gehad van misselijkheid. Maar nu....

Ik ga even de krant lezen en aan de koffie!

Tot later!
Biaha, die luiers zitten in de prenatal doos. Rustig aanvragen, de felicitas dame is van de Etos doos. Voordeel van prenatal doos is ook, dat je het blad "wij jonge ouders" krijgt. Leuk blaadje voor een gratis ding!

Niet aan te raden (maar wie nieuwsgierig is, vooral doen ):

Etos: zit dus die felicitas mevrouw aan vast

Kruidvat: alleen maar tijdschriften

Wel aan te raden: Prenatal (zowel zwanger als baby), diverse supermarkten (c1000, emte weet ik het van, kijk even op de website van andere supermarkten) en babydump.

Roken: ben ik zowiezo op tegen, dus ik zal met niet bemoeien met de discussie

Nu voor de baas geld verdienen.....
Die Emté doos was leuk en nuttig! Een handige opbergkrat met leuke boodschappen erin, beschuit met muisjes, wasmiddel, babyshampoo enzo. Daarna kun je je weer afmelden voor hun wekelijkse emailnieuwsbrief. Meestal moet je in het postcodegebied van zo'n supermarkt wonen, maar de meeste kassamedewerkers hebben geen zin in een scene in de winkel, dus als je je gewoon van de domme houdt krijg je alles mee

Net bij de vk geweest en de baby deed het nog. Pfff, ik word soms echt gek van mezelf. Ik heb toch een goede echo gezien, maar ja, die was met 8 weken al, stel nou dat ie het in de tussentijd heeft begeven... Maar hij doet het dus. Ik zag bij het maarttopic dat Rebbel een miskraam heeft gehad. Echt heel erg voor haar.

De volgende keer vk is op 25/9
Heee Ibbeltje en Origineel, jullie schreven toch ook mee met nov. '07??? En ook alweer zwanger wat leuk haha dan ben ik niet de enige die zo snel is. Gefeliciteerd!

Ik ben begin februari uitgerekend en mijn dochter is nu bijna 9 maanden, ik ga nu even de rest doorlezen hier.
Ik zie het Ibbel, rebbel heeft een miskraam gehad. dat hakt erin!

En wat veel miskramen zijn er op dat topic zeg! Het zal ons toch niet meer gebeuren denk je dan.

Gisteren een beroerd moment gehad met hartkloppingen, zweten en draaierig zijn. Alleen door een klein stukje te lopen. Ik werd er echt bang van. Zo meteen naar de huisarts even bloeddruk en HB laten controleren. De VK vind ik wat ver weg en ik moet vanaf 12 uur werken dus niet veel tijd. Maar de HA vond het geen probleem, ik was altijd welkom. Zeker omdat mijn moeder en zus vanaf 16 weken een extreem hoge bloeddruk hadden. Ben nu op 1 dag na 17 weken en hou het gevoelsmatig niet meer uit tot a.s woensdag want dan heb ik een afspraak bij de VK.

Ik herken die stress van "doet ie het nog wel goed?" hoor, Ibbel.

Heb ik ook, zeker als ik me niet lekker voel. Dan ga ik overal aan twijfelen. Heb nu pijn rechtsonder in mijn buik. Het zijn de banden weer eens maar dat moet ik echt tegen mezelf zeggen. Mijn fantasie slaat regelmatig op hol!

Hopelijk kan de HA het hartje ook horen en me gerust stellen.
Mijn bloeddruk was slechts 125/74. Direct gerustgesteld, hartkloppingen kwamen doordat mijn lichaam nu veeel meer bloed rond aan het pompen is. Baas belde ook nog, hoef pas 3 uur later te beginnen. Toch nog een goede dag! Iedereen een fijn weekend gewenst.
hier niet zo'n goede dag. Ben moe, misselijk en voel me belabberd. Ben op het moment ontaarde moeder en heb dochter voor de tv (die vind het volgens mij niet zo erg) zometeen maar even naar de winkel voor boodschappen, misschien dat ik van frisse lucht een beetje blij wordt.

stom he dat je fantasie zo op hol kan slaan met de meest gruwelijke doom scenario's die je maar kan bedenken. Ik heb wel eens dat ik midden in de nacht wakker wordt,helemaal verward, Lief wakker maak en aan hem vraag waar hij Mayte heeft gelaten, heb ik weer eens gedroomd dat ze bij ons in bed lag (nog noooooi gebeurd) en dat ze van het bed afgekukeld was, of tussen de 2 matrassen was klem komen te zitten. Moet dan altijd ff checken of ze wel echt in haar eigen bedje ligt te tukken. En dit heb ik al sinds ze geboren is en zal ook wel nooit weer weg gaan. Maar het is wel raar wakker worden, er heilig van overtuigd zijn dat het echt echt zo is.

ga boodschappen halen.
Hey dames~

Origineel, die van Prenatal kan ik me dus veilig voor aanmelden? Ik ga zo weleens op de website kijken.

Gelukkig was je bloeddruk goed Floortje. Ik heb thuis een bloeddrukmeter en af en toe meet ik het zelf even. Vooral ook na die hartkloppingen. Vervelend is dat he? Ik las dat je nu 2 liter meer bloed in je lichaam hebt dan anders dus zo gek is het ook eigenlijk niet.

Ik heb ook op het maarttopic van Rebbels miskraam gelezen. Heftig hoor, heb daar ook even een berichtje achter gelaten voor haar. Maar idd zijn daar heel veel miskramen. Maar ze hebben ook een veel langere lijst dan wij. Helaas dan ook meer kans natuurlijk.

Ringelding, ik heb vaak precies dezelfde droom. Zoon heeft nog nooit bij ons in bed geslapen, maar ik word ook vaak wakker met het idee dat zoon uit bed is gevallen of gewoon rondloopt door het huis terwijl wij slapen. Ik ga dan ook nadenken of de voordeur wel goed op slot zit enzo. Want stel dat hij naar buiten gaat.......pfffff straks hebben we er twee om ons zorgen om te maken! Hoop dat het een beetje bijtrekt bij jou vandaag!

Ik heb vanochtend bij Bol een boekje van kleine pluis gekocht. We gaan maar eens aan de voorbereiding van zoon beginnen. Heeeel voorzichtig. Ik leg het boekje gewoon bij de anderen en dan kan hij het zelf evt kiezen als we gaan voorlezen. No pressure, er is nog tijd zat. Hebben de moeders hier al een beetje over de voorbereiding van de oudste nagedacht? Iemand nog ideeen? Ga het ook maar eens bij cb vragen. We moeten in oktober weer dus dan hebben we ook nog genoeg tijd om te beginnen.

Ik ga me maar eens nuttig maken. Sjonge jonge, het is vrijdag en rustig op het werk. Bah! Heb er niet zo'n zin in vandaag. Nog maar 3,5 uur.
oh ja, F5 voor mini update!

Zelf heb ik een afspraak voor de 20 weken echo gemaakt. Op 2 oktober. Zoon zou toch al uit logeren gaan die dag.

's middags hebben we dan de echo. Daarna lekker wat eten in de stad en dan naar het concert van Coldplay! Ik sta al te springen, dat begrijpen jullie wel! ( behalve als je niet van Coldplay houdt natuurlijk )
ik neem meisje mee naar de 20 weken echo, ze is ook mee geweest naar de andere echo's en ze gaat mee naar de vk. Dus in die zin zijn we al bezig met voorbereiding. Zo weet ze ook al dat er een beebie in mama's buik zit en geeft ze ook wel kusjes op buik. Vanochtend zaten we samen in bad en was ze keihard " HALLOOOOO" aan het roep n richting doos, puur toeval waarschijnlijk, maar het leek wel heel stom, netalsof ze verwacht dat baby in buik iets terug roept.

verder geen nieuws. Heb de aardappelen opgezet voor de stamppot rauwe andijvie.
Hier weer even een update van mijn bezoek aan de gyneacoloog.

Het zag er allemaal weer goed uit alleen was de bloeddruk weer te hoog.

Dus vanaf vandaag begonnen met bloeddruk tabletten die als bijwerking misselijkheid hebben.

Heb de hele zwangerschap nog geen last gehad en en nu door de medicijnen wel.

Eigenlijk wou de gyn alleen het hartje gaan luisteren maar gevraagd of ze ook een echo wou maken.

En gelukkig deed ze dat en is het alweer een keer zo groot als de vorige keer.

Over twee weken alleen even weer voor controle van de bloeddruk en dan een afspraak maken voor de 20 weken echo.

Mijn uitgerekende datum is weer 2 dagen verschoven naar 23 februari en 4 september weer naar de gyneacoloog.

Verder wil ik iedereen een heel fijn weekend wensen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven