Gezondheid alle pijlers

Het spook dat HIV heet

04-05-2015 19:17 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
allemaal,

Afgelopen vrijdag ben ik me rot geschrokken, ik had een 'one-night-stand' met een man die ik kende van het uitgaan en soms een gezamenlijk feestje. We voelde de aantrekkingskracht en zijn samen in bed belandt. Op zich niks aan de hand want veilig doe ik het altijd met 'losse contacten'.

Nadat ik het condoom had omgedaan kwamen we er 5 minuten later achter dat het condoom van de zijkant open lag. We zijn toen direct gestopt. Hij is niet in mij klaargekomen. Een SOA-test zal ik sowieso doen. Maar het spook HIV, is er een reëel risico? De jongen zelf zegt niet tot een risicogroep te behoren maar vind het wel eng.
Ik weet nooit wat te antwoorden op de vraag hoe groot is de kans dat...?

Ook is er maar een kans van 10 % , daarom moet je je natuurlijk over 3 maanden wel laten testen op HIV en andere Soa's
Als hij HIV heeft is er een reeel risico. Anders niet.

Maar hoe kunnen wij nou weten of die knul besmet is en of jij nu ook mogelijk besmet bent?

Doe gewoon die SOA-test, dan weet je het.
http://motherboard.vice.c ... -drugs-spuitende-heteros-
HIV is bij hetero seksueelcontact niet erg aan de orde, andere soa's wel.

Het is allemaal prima te behandelen, al is HIV een soort chronische aandoening ( ipv dodelijk).

Afhankelijk van je keeftijd ga je naar de ha of SOA-poli en laat je je testen èn voorlichten.
Je bent zelf een theepot
Die test kan pas over 3 maanden. Lekker dan..
quote:SuzanneSuus schreef op 04 mei 2015 @ 19:24:

HIV is bij hetero seksueelcontact niet erg aan de orde, andere soa's wel.

Het is allemaal prima te behandelen, al is HIV een soort chronische aandoening ( ipv dodelijk).

Afhankelijk van je keeftijd ga je naar de ha of SOA-poli en laat je je testen èn voorlichten.Zie link, helaas verdubbeld in afgelopen jaren.
Sowieso ook over 3 maanden weer laten testen, HIV is niet direct aantoonbaar. Een goede huisarts zal dat dan ook aanbevelen. Voor de tussentijd, alles veilig of even rust houden. Ook je ONS kan zicht beter even laten testen. Verder zou ik ook ff de chlamydia, en alle andere ongemakken ff laten testen, ben je er in 1 keer van af.

Heel veel succes ermee!!
I don't care, i love it!!
What the fuck, condoom gescheurd en 3 maanden in de stress. Wat een lol zo'n 'one night stand'.
Wat ik me serieus afvraag...bij orale seks heb je ook kans op soa's, doet iedereen dat wel veilig?

En is de kans op een soa bij niet klaarkomen veel minder groot?
wel test doen natuurlijk, maar je hoeft je ook niet al te grote zorgen te maken.

Volgens de link is de kans dat je HIV oploopt bij vaginale sex, 0,1%, als je sexpartner al HIV zou hebben.

http://www.hivnet.org/ind ... rticle&id=3737&Itemid=326

Kans op chlamydia bv. is een stuk groter.

Dit zeg ik om je zorgen een beetje te temperen, niet als aanmoediging om het onveilig te doen!!
[quote]*bloem schreef op 04 mei 2015 @ 19:32:

wel test doen natuurlijk, maar je hoeft je ook niet al te grote zorgen te maken.

Volgens de link is de kans dat je HIV oploopt bij vaginale sex, 0,1%, als je sexpartner al HIV zou hebben.

Als je bij die 0,1 % hoort, gaat dit bericht er heel anders uitzien
quote:miedo schreef op 04 mei 2015 @ 19:35:

[quote]*bloem schreef op 04 mei 2015 @ 19:32:

Als je bij die 0,1 % hoort, gaat dit bericht er heel anders uitzienHIV valt tegenwoordig onder de chronische ziekten.
Sus-Suus.....dus jij doet het altijd zonder condoom want je bent hetero?

Nogal onwetend.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
De minst risicovolle seks (bare) mbt HIV is tussen 2 vrouwen, trouwens.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
niet om te bagetaliseren maar dat is wel echt een kleine kans, zeg dat een random hetero sexpartner 0,01% kans heeft om HIV te hebben dan is dat dus 0,1 x 0,01= 0,001 % kans per gescheurd condoom. Dat is niet erg veel. Ik heb ook wel een keer of 2 bibberend een testje laten doen na zo'n ervaring want die angst hou je toch, maar je stapt minder levenszeker in een auto.
Maak je niet al te druk, het risico is niet groot.
quote:Star schreef op 04 mei 2015 @ 19:26:

[...]

Zie link, helaas verdubbeld in afgelopen jaren.

In New York.

En vanwege deze zin in jouw link:

"HIV overdracht door heteroseksuele (vaginale) seks is over het algemeen minder waarschijnlijk dan andere, meer besproken overbrengingen"

vermoed ik dat de stijging iets te maken heeft met een toename van anale seks.

Bij vaginale seks is het risico bijzonder klein. Dus ik zou me niet druk maken. Je kan je laten testen, maar dat is meer voor het idee.
.
quote:impala schreef op 04 mei 2015 @ 19:43:

[...]

In New York.

En vanwege deze zin in jouw link:

"HIV overdracht door heteroseksuele (vaginale) seks is over het algemeen minder waarschijnlijk dan andere, meer besproken overbrengingen"

vermoed ik dat de stijging iets te maken heeft met een toename van anale seks.

Bij vaginale seks is het risico bijzonder klein.

Zou heel goed kunnen. En als ik hoor hoeveel jonge mensen het nu niet zo nauw nemen met condooms, zal dat ook vast bijdragen.

De link die Bloem plaatst is van 2007.
Dan gaan jullie toch beiden nu naar de dokter voor een test om te checken of de ander het heeft?
Ik heb laatst, na een nacht onveilige seks met een ONS, ook een soa-testje gedaan. Na de vragen of de man in kwestie een hetero van Nederlandse afkomst was en of we geen anale seks hadden gehad, werd er überhaupt geen HIV-test afgenomen. daarvoor was het risico te miniem.

Overigens was die hele test uiteindelijk nog te belachelijk voor woorden ook. Een paar dagen later kreeg ik een positieve uitslag en moest ik dus bellen voor behandeling. Het gebeurde al wat warrig; want mijn geboortedatum klopte niet, maar ja; het was wel mijn naam en telefoonnummer. De afspraak voor de behandeling was al gemaakt toen ik een uur later opnieuw een telefoontje kreeg; ze hadden toch mijn uitslag verwisseld met iemand met de zelfde achternaam; mijn uitslag was er nog niet eens. Twee dagen later kreeg ik alsnog een negatieve uitslag. Voor niets in de stress gezeten om mijn vermeende chlamydia en gelukkig nog net niet de ONS in kwestie geappt. Pfff.
Zo GoJohnnygo, was jij ff bijna de zak .

En inderdaad, met bovenstaand verhaal gaan ze je daar niet eens op testen tenzij je het zelf betaalt.
We hebben besloten om beide deze week een test te laten doen. Dan kunnen we dat in ieder geval uitsluiten. Sommige mensen hier jagen je de schrik aan. Heb het ook met de dokter besproken, die zegt dat ze normaliter 'hetrosexueel coontact' niet testen op HIV. Simpelweg omdat het risico te klein is wanneer een man niet klaarkomt. Hij had het over 0,001% kans.
Wat ga je nu laten testen dan? Andere SOA's? Ook die test kan pas na twee weken uitgevoerd worden. Een HIV-test dus pas na drie maanden, maar dat zou ik echt niet doen; klinkt volstrekt onnodig in dit geval. Ik zie dan ook niet in waar jou in dit topic 'de schrik aan wordt gejaagd'. Iedereen zegt juist dat de kans minimaal is.
SOA's kan sowieso na 2 weken. In de voorgaande 2 weken heb ik, en ook hij, geen onbeschermd contact gehad. HIV tja, moet ik daar op testen. Het zou kunnen maar is de kans aannemelijk als ik geen symptomen krijg? De dokter zei dat, als er geen symptomen zijn, hij niet zou adviseren te testen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven