Vloer vraag

05-05-2015 01:05 28 berichten
Ik zie door de bomen het bos even niet meer. Wij moeten nieuwe vloeren op de benedenverdieping. Ongeveer 80 m2. Ons budget is beperkt op dit moment. Gezien de staat van de huidige vloer (compleet weggeteerd, losliggend en afgebroken hoeken) kunnen we het niet uitstellen. Het is steeds minder goed schoon te houden en echt schoon wordt het niet. Iets dat met twee kinderen en 4 katten toch wel fijn zou zijn.

Nu twijfel ik enorm, aan de ene kant denk ik aan vinyl, omdat dat beter bestand is tegen vaak dweilen. Echter zie je daar elke pootafdrukje op en in ons vorige huis maakten de eetkamerstoelen gewoon gaten in het vinyl. Vriendin raadde aan om uit voorzorg een vloerkleed onder de eettafel te leggen. Opzich een goed idee maar ik heb een spuughekel aan vloerkleden. Zeker met 4 katten.

Laminaat dus. Bij Ikea gekeken. De meningen over de kwaliteit zijn verschillend. Wij dachten aan deze http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70284892/ Echter als ik de omschrijving zo lees, papier enzo, hoe lang blijft dat mooi?

Nu zit ik op internet te zoeken naar goedkoop laminaat, maar hoe weet ik nou wat kwalitatief goed is en wat niet? Toen zag ik deze, zelfde prijsklasse maar hij lijkt kwalitatief beter http://www.luxuryfloors.n ... e-oak-8mm-v-groef/orderby=prijs/structuur=hout/structuur=tegel/prijs%3C=10/3

Zucht. Kan iemand mij misschien helpen?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nu (kwalitatief) laminaat en jee wat heb ik daar spijt van!

Je ziet er ook werkelijk alles op, niet handig met een hond en kind in huis!

Dus ik zou dit zeker nooit meer doen.

Dan liever een goedkope houten vloer!

In ons vorige huis hadden we een houten vloer en daar zag je veel minder op en was qua onderhoud hetzelfde als laminaat.
My way or the highway!
quote:didigirl schreef op 05 mei 2015 @ 16:21:

Wij hebben nu (kwalitatief) laminaat en jee wat heb ik daar spijt van!

Je ziet er ook werkelijk alles op, niet handig met een hond en kind in huis!

Dus ik zou dit zeker nooit meer doen.

Dan liever een goedkope houten vloer!

In ons vorige huis hadden we een houten vloer en daar zag je veel minder op en was qua onderhoud hetzelfde als laminaat.Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met kwalitatief, maar een laminaatvloer hoef je alleen te stofzuigen en af en toe te dweilen. Het lijkt mij dat een echt houten vloer meer onderhoud vergt.
Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 05 mei 2015 @ 16:31:

[...]

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met kwalitatief, maar een laminaatvloer hoef je alleen te stofzuigen en af en toe te dweilen. Het lijkt mij dat een echt houten vloer meer onderhoud vergt.

Ik bedoel een degelijk, kwalitatieve vloer. Er zit namelijk een enorm verschil in kwaliteit bij laminaat.

Als je houten vloer goed is behandelt is het ook maar een kwestie van stofzuigen en dweilen hoor!

TO: misschien is een pvc of kurkvloer een optie? Grote keuze in kleuren/patronen!
My way or the highway!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven