Vloer vraag

05-05-2015 01:05 28 berichten
Ik zie door de bomen het bos even niet meer. Wij moeten nieuwe vloeren op de benedenverdieping. Ongeveer 80 m2. Ons budget is beperkt op dit moment. Gezien de staat van de huidige vloer (compleet weggeteerd, losliggend en afgebroken hoeken) kunnen we het niet uitstellen. Het is steeds minder goed schoon te houden en echt schoon wordt het niet. Iets dat met twee kinderen en 4 katten toch wel fijn zou zijn.

Nu twijfel ik enorm, aan de ene kant denk ik aan vinyl, omdat dat beter bestand is tegen vaak dweilen. Echter zie je daar elke pootafdrukje op en in ons vorige huis maakten de eetkamerstoelen gewoon gaten in het vinyl. Vriendin raadde aan om uit voorzorg een vloerkleed onder de eettafel te leggen. Opzich een goed idee maar ik heb een spuughekel aan vloerkleden. Zeker met 4 katten.

Laminaat dus. Bij Ikea gekeken. De meningen over de kwaliteit zijn verschillend. Wij dachten aan deze http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70284892/ Echter als ik de omschrijving zo lees, papier enzo, hoe lang blijft dat mooi?

Nu zit ik op internet te zoeken naar goedkoop laminaat, maar hoe weet ik nou wat kwalitatief goed is en wat niet? Toen zag ik deze, zelfde prijsklasse maar hij lijkt kwalitatief beter http://www.luxuryfloors.n ... e-oak-8mm-v-groef/orderby=prijs/structuur=hout/structuur=tegel/prijs%3C=10/3

Zucht. Kan iemand mij misschien helpen?
Alle reacties Link kopieren
http://www.beboparket.nl/laminaat/

Ervaringen:

http://www.qasa.nl/ervaringen/bebo-parket-146
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Hier in de buurt zitten een paar laminaat outletzaken. Wij hebben via zo'n zaak een hele mooie kwaliteitvloer gekocht voor een heel mooi prijsje. Misschien moet je het in die hoek gaan zoeken?
Wij hebben onder de tafel van die doorzichtige plastic matten due eigenlijk onder bureaustoelen liggen (ikea). Niet zo mooi maar wel ideaal met twee kleine kinderen en parketvloer.
Als je laminaat zoekt waar je met een gezin en 4 katten op gaat leven, zou ik liever iets duurders nemen met een geharde toplaag. Het kost nu wel veel, maar je hebt er veel langer plezier van. Laat je ook goed informeren over welke ondervloer je nodig hebt. Persoonlijk vind ik dat laminaat van Ikea nogal dun. En ik zou geen laminaat mer v-groef nemen, daar blijft al het vuil tussen zitten.

Als je nu hele goedkope neemt, heb je er over 2 jaar spijt van. Je ziet het dan echt wel aan de kwaliteit.

Oh ja, laminaat alleen met een vochtige uitgewrongen doek dweilen, met water en een beetje azijn erin, dan krijg je geen strepen. Geen kletsnatte dweil gebruiken, dan loopt het water tussen je laminaat en gaat het opkrullen.
Toen wij ons huurhuis verlieten, moest de laminaatvloer er ook uit: kaal opleveren... Die vloer lag er nog geen drie jaar, was helemaal in orde, dus die hebben we op Marktplaats gezet. We waren daarin echt niet de enige. Dus misschien is dat ook nog een idee, als je een klein budget hebt?
Laminaat van IKEA gehad. Was er erg tevreden over! Prijs kwaliteit is echt heel goed!
Vergis je niet in de prijs van laminaat, want je hebt ook nog een ondervloer nodig, en plinten, en het materiaal om hem te leggen, en een zaag om delen op maat te zagen. Dus tenzij je dat allemaal hebt of kunt lenen, wordt die vloer in totaal twee keer duurder dan je zou denken.

Hoe laminaat zich houdt is afhankelijk van het gebruik. Wij hebben boven overal laminaat liggen en die is na tien jaar nog net zo mooi als in het begin. Mijn moeder heeft laminaat op een computerkamertje en onder haar bureaustoel, waar ze continue op zit en draait en beweegt met haar 140 kilo, daar was de laminaat na een maand al gebroken. (Moeder heeft iets chronisch overigens, vandaar dat gewicht). Kwaliteit en prijs waren echt wel vergelijkbaar.

Als het echt stevig moet zijn, tegels. Of een pvc vloer.
Wat je ook neemt, goedkoop blijft duurkoop, zeker bij intensief gebruik door een gezin.
Wat is de huidige vloer? Bij weggeteerd en afgebroken hoeken denk ik aan hout maar dat is niet helemaal duidelijk. Bij vervanging moet je ook rekening houden met het uitbreken van de oorspronkelijke vloer, tenzij je die zou kunnen gebruiken als onderlaag voor de volgende natuurlijk.
quote:HuLang schreef op 05 mei 2015 @ 09:34:

Wat is de huidige vloer? Bij weggeteerd en afgebroken hoeken denk ik aan hout maar dat is niet helemaal duidelijk. Bij vervanging moet je ook rekening houden met het uitbreken van de oorspronkelijke vloer, tenzij je die zou kunnen gebruiken als onderlaag voor de volgende natuurlijk.Als je de oude vloer als onderlaag wilt gebruiken, let er op of je deuren dan nog open kunnen! Je zal de eerste niet zijn waar dat gebeurt.
quote:mary57 schreef op 05 mei 2015 @ 09:36:

Als je de oude vloer als onderlaag wilt gebruiken, let er op of je deuren dan nog open kunnen! Je zal de eerste niet zijn waar dat gebeurt.Dan zaag je daar een stukje van af. Pies of keek.
quote:HuLang schreef op 05 mei 2015 @ 09:37:

[...]

Dan zaag je daar een stukje van af. Pies of keek.Dan krijg je een ongelijke ondervloer, niet goed voor je nieuwe vloer. Dan krijg je slijtplekken op je nieuwe vloer. Is echt geen oplossing.
Wij hebben onze laminaatvloer bij carpetright gekocht en met enig onderhandelen daar meer dan 30% van de prijs afgekregen dus dat is misschien ook een tip.
quote:mary57 schreef op 05 mei 2015 @ 09:40:

Dan krijg je een ongelijke ondervloer, niet goed voor je nieuwe vloer. Dan krijg je slijtplekken op je nieuwe vloer. Is echt geen oplossing.Tuurlijk wel! Tegel op tegel verlijming is volgens mij een goede én goedkoopste oplossing, vooropgesteld dat de onderlaag het toelaat natuurlijk. Vandaar mijn eerdere vraag.
quote:HuLang schreef op 05 mei 2015 @ 09:59:

[...]

Tuurlijk wel! Tegel op tegel verlijming is volgens mij een goede én goedkoopste oplossing, vooropgesteld dat de onderlaag het toelaat natuurlijk. Vandaar mijn eerdere vraag.TO heeft het over vinyl of laminaat. Die hebben beiden een egale ondervloer nodig.
Volgens mij laat TO alle opties open, al denkt ze zelf aan laminaat of vinyl. Bovendien bestaan er ook voor die afwerkingen egaliseer-oplossingen waardoor de onderliggende vloer niet hoeft gesloopt te worden.
Misschien is klik-pvc iets? Wij hebben dat over onze houten vloer gelegd, er hoefde alleen plastic tussen. Heel blij mee.
Ik heb je beide linkjes niet aangeklikt maar zag luxuryfloors staan. Ik hen daar in mijn vorige woning een restpartij laminaat voor weinig kunnen kopen. De kwaliteit was erg goed. In mijn huidige woning heb ik de witte laminaat van ikea. Vind hem erg mooi maar de kwaliteit is beduidend minder, hoekjes breken vrij snel af en ik liet een bord vallen.. Dikke beschadiging/gat in de vloer. Maar ja het is ook stukken goedkoper. Je zult je eigen afweging moeten maken. Ik kies persoonlijk liever voor wat betere kwaliteit maar dat is budget technisch niet altijd mogelijk.

Succes met je keuze!
Wij hebben in de woonkamer en keuken laminaat, dit is door de vorige bewoners gelegd een maand voordat ze gingen verhuizen. Het is goedkoop laminaat, dat je nog moet lijmen. In de keuken ligt het nog wel aardig, niet mooi maar ook niet dramatisch. In de woonkamer hebben ze het als volgt gedaan (wist ik eerst niet. Betonvloer->groene platen->vloerbedekking->zilverfolie->laminaat. Heel erg veel beweging dus door al die lagen en dan krijg je dit http://i1068.photobucket. ... 05_121914_zpsfac9toac.jpg

De kinderen kunnen niet meer op sokken of blote voeten rondrennen omdat ze struikelen of hun voetjes openhalen aan de ongelijke delen.

Wij weten niet hoe lang we hier nog willen wonen, een echt dure vloer (pvc zou zo geweldig zijn waar je met een heftruck over kan rijden), is helaas niet haalbaar financieel. In de hal hebben we vinyl, dat is echter op veel plaatsen gaan scheuren terwijl dat een goede kwaliteit is.

Ik vind het gewoon lastig, er is een heel klein budget maar ik wil niet dat de woonkamer en binnen afzienbare tijd weer zo bij ligt. We zitten hier nu al een tijdje tegen aan te hikken maar komen er niet uit.
Ik heb ook een vloer van luxuryfloors, ligt al twee jaar en zoontje rijd er met van alles overheen en ziet er nog prima uit !

Ik ben tevreden voor die prijs
Wij hebben op de bovenverdieping Ikea laminaat liggen, de goedkoopste variant. Het lag er al toen we het huis kochten. Het ligt op zich mooi, geen last van afgebroken hoekjes. Waar we wel last van hebben, is dat het snel op bolt wanneer er vocht op komt. Bij ons komen de naden omhoog op de route tussen badkamer en slaapkamer, op andere plaatsen niet.
Ik lees echt goede reviews over Luxury Floors. Ik zou daar wel durven kopen hoor. Wel een goede ondervloer eronder, dat scheelt al veel. En niet zeiknat dweilen, dan bolt het inderdaad op en breken er hoekjes vanaf.
quote:mary57 schreef op 05 mei 2015 @ 12:51:

Ik lees echt goede reviews over Luxury Floors. Ik zou daar wel durven kopen hoor. Wel een goede ondervloer eronder, dat scheelt al veel. En niet zeiknat dweilen, dan bolt het inderdaad op en breken er hoekjes vanaf.

Ik ken dit bedrijf beroepshalve en ze zijn betrouwbaar.

Goede ondervloer is echt belangrijk, dat wordt vaak onderschat.

Kortom, eens met de posts van Mary.
Kijk eens bij vloervoordeel zij hebben super goed laminaat. Heel veel beter dan van de ikea. Wij hebben hiervoor die van de ikea gehad voor op de slaapkamers en zodra je iets liet vallen had je gelijk een hele lelijke put. En het laminaat van de ikea gaat snel golven. De buren en vrienden hebben dit ook gehad. En was bij hun gelegd door een erkend bedrijf, waarmee ik dus wil zeggen dat het niet aan het leggen heeft gelegen.

Als je het laminaat voor 2 jaar, max 5 jaar wilt... Dan kan je ikea doen. Maar langer zal je er met zo'n intensief gebruik niet mee doen denk ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven