kosten KDV?

22-08-2008 14:39 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn vriend en ik hebben nog geen kinderen, maar willen deze wel graag.

Al surfend over het internet vond ik een site van een kinderdagverblijf bij ons in de buurt. Ik ben me een hoedje geschrokken van de prijzen die hierop vermeld staan. Misschien vinden jullie het wat vroeg om hierover te stressen, maar ik ben meestal liever goed voorbereid.

Nu weet ik inmiddels dat er nog zoiets bestaat als een toeslag van de belastingdienst en werkgeversbijdrage, maar weet nog steeds niet precies hoeveel je dan uiteindelijk alsnog moet betalen.

Wat zijn jullie kwijt aan kosten voor een KDV, zeg met 1 dag opvang in de week?
Oh, en op dit moment werk ik 3 dagen en mijn man 4 dagen, maar dit inkomen is nog gebasseerd op beiden 4 dagen werken. Maar we verdienen ongeveer evenveel, dus het maakt niet zoveel uit wie er meer dagen werkt.
Wij verdienen ongeveer modaal en betalen per dagdeel 20 euro. Onze zoon gaat 2 ochtenden naar het kdv. We moeten circa 280 euro per maand betalen en krijgen er 240 van terug.
Het is ook wel zo eerlijk dat het naar inkomen gaat!

Ook wij zitten te rekenen en het valt voor ons denk ik wel mee.. We verdienen ook niet eens, of net aan modaal en zouden 3 dagen p/w nodig hebben.

Ik ga toch nog even weer checken..

Ik heb alleen maar gehoord over de verhoging, maar hoeveel..?? heb echt geen idee.. weet dus ook niet precies hoe dit gaat uitpakken..
Heb het meteen even uitgerekend.. Ben ook gewoon benieuwd..

Heb per dag 10 uur gerekend x 3 dagen p/w is 30 uur p/w

120 uur per maand.

Inkomen 52000 bruto p/j

Uurprijs 6,50x120=780

krijgen terug 597

Betalen dus 183 zelf. Valt reuze mee.!

Heb alles wel ruim ingeschat, ook de uurprijs..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven