Rammelaars- deel 6

07-03-2012 13:55 2160 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdStartdatumN.O.D.Zwanger!Uitgerekend?BijzonderhedenBarbabientje8130Augustus 2011 Bevallen...!!!!Een Zoon..!!!Zeelinde27Eind 2011/begin 2012Bevallen..!!een dochterBlacheflor23Over een jaar of 2/3Mommy12327Maart2012BevallenEen zoon..!!Jomi27Voorjaar 2013Italiagirl28Maart/April 2012bevalleneen zoonVeliene27Januari 2012Zondag 1 AprilNeweve21Hopelijk voor de 4 jaarPaddle22(Hopelijk) binnen 3 jaarMuisje423Januari 2012bevallen..!!een DochterMrsKrijgsman30Maart 2012bevallen!een zoonSouffle27November 2011Bevallen..!!een ZoonLovelylady8923Juni 2012Boekenlegger024Mei 2013Twinklinstar24Januari 2013Haazz26Mei 2012Tulpje8823liefst binnen een jaarOrzoo232014/2015

In navolging van "Rammelende eierstokken- deel 1 t/m 5" is hier het nieuwste deel van onze avonturen..!!!

Een heerlijke plek om verder te kletsen over het ompraten vd mannen, zwanger willen worden en -zijn, NOD's etc etc. Hopelijk veel cheerleaders in de tabel.

Wil je er ook in (tabeltechnisch gezien) maak je gegevens dan vetgedrukt ben je mobiel dan je gegevens in hoofdletters.

MeelezerTs zijn ALTIJD welkom om mee te schrijven!
Nog 1 nachtje Jorni. Kan niet wachten :-)

Twinklin. Laat je het ons weten als er nieuws is?

Het zwanger zijn van een tweede is ook echt zo anders. Ik ben er zoveel minder mee bezig. Wel fijn, maar soms ook jammer. Heb mij voorgenomen om volgende week even flink te gaan baby shoppen. En ook voor A. Gisteren gezien dat ze hier bij de chicco alle zomerkleding voor 50% weg doen. Is spul van vorig jaar, maar dat maakt mij niet uit. Heb al even gekeken hoor, maar vind het wel lastig om voor de kleine wat te zoeken. Het kan hiet heel warm zijn, maar afgelopen jaar was de zomer prut. En welke maat? A was met nog geen 3 weken uit maat 56. Wordt onze dochter ook weer zo groot? In het ziekenhuis staat de airco aan, dus daar adviseren ze alles lange mouw en lange broekjes. Bij een winter baby is dat makkelijker.

A heeft flink wat korte broeken en t shirts nodig. Heeft een enorme groei spurt achter de rug, dus dat van afgelopen zomer past echt niet meer. Maat 104 heeft hij alweer :-0
@italia: het lijkt mij ook jammer dat je een tweede zwangerschap minder bewust mee maakt. Niet dat ik het nou zo spectaculair vond, maar het is niet iets dat ik nog heel vaak ga doen. Misschien word de tweede ook de laatste keer, en dan is het opeens voorbij... Lijkt mij ook wel moeilijk.

En chicco, die ken ik alleen van buggy's, ik wist niet dat ze kleding verkochten! En ik ben ook zo, heb alvast ingeslagen in de sale voor volgend jaar winter. Nou maar hopen dat het past :-) zoon hier zit in maat 80. Maar het is ook per merk verschillend hoe het valt. Heb vandaag wat truien maat 86 uitgewassen, morgen maar eens passen.

@twinklin: is D day rustig voorbij gegaan?
Twinklin ben je nog zwanger?
Hoi lieve meiden,

Met 41 weken ben ik van de week bevallen van ons prachtige dochtertje. Na een paar nachtjes ziekenhuis zijn we nu lekker thuis en gaan we genieten en herstellen
Yeah gefeliciteerd Twinklin!!! Heb je een keizersnee gehad dat jullie een paar nachten moesten blijven?
Dankjewel.

Ja, klopt Italia... Ze wilde er helaas niet uit!
Jeeej! Van harte gefeliciteerd lieve twinklin! Eindelijk is ze er! Veel geluk samen en ik wens je een voorspoedig herstel.
Gefeliciteerd Twinklin!
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Jeej! Gefeliciteerd Twinklin! Veel geluk met jullie dochter.
Gefeliciteerd Twinklinstar!
Dank jullie wel!

Het gaat heel erg goed met ons.

Dochter is tevreden op de avondkrampjes na. Mijn herstel is zoveel sneller gegaan dan ik had verwacht, dus dat is ook erg prettig!

Wij genieten volop van dit kleine wonder!!!!
Gefeliciteerd Twinklin!!!

En wat leuk dat je een meisje krijgt Italia!

Sorry dames, ik zal binnenkort even uitgebreid terug komen, ben nu op het werk toen ik bedacht om eens even een kijkje te nemen.

Ik heb afgelopen december een curettage gehad omdat er toch een leegvruchtzakje zat.

Hierna een aantal maanden depressief geweest, maar dat was zo gek nog niet zei de huisarts. Was een soort rouwperiode ook (en in relatie ging het even niet zo lekker). Maar ik zit met nog wat meerdere dingetjes dus ben nu onder behandeling bij een psycholoog. Klinkt heel heftig maar het gaat al stukken beter nu en het is heel fijn om daar je hart ook te kunnen luchten.

Tot snel!!
@twinklin: fijn dat je goed hersteld! Is het moederschap wat je ervan verwachtte?

@italia: hoe gaat het met jullie huis wn de zwangerschap? Hoe ver ben je inmiddels?

@lovely: klinkt heftig idd,fijn dat het wel al beter gaat. Hoop dat je er weer bovenop komt!

Ik heb niet zoveel te melden verder.. Nog 1x ongesteld worden en we gaan als het goed is weer proberen om zwanger te worden, spannend!
Oh spannend Jorni. Wie weet ben je binnenkort weer zwanger dus.

Hier alles wel ok. Qua huis is bijna alles klaar. Nog wat spullen voor op het balkon en dan is het voor nu wel goed. Inmiddels ook begonnen met kleding kopen voor de kleine, ga straks ook even zitten voor een geboortekaartje (wil ik weer via hipdesign bestellen). Helaas heb ik wel zwangerschapsdiabetes ontwikkeld, dus het is allemaal wat minder relaxt dan dat ik gehoopt had. Nu ruim 27 weken zwanger.
@lovely, heftig

@italia, balen, zwangerschapsdiabetes. Maar 27 weken, dat gaat al redelijk snel.

Nog minder dan een half jaar en dan hoop ik afgestudeerd te zijn. Ondertussen vliegen de zwanger/trouw mededelingen me om de oren. Ikzelf rammel dus weer volop. Merk wel dat vriend er ook steeds serieuzer of nadenkt... Samen fantaseren over de toekomst is spannend maar ook wel erg leuk.
Wat goed neweve! Weet je al precies wat je wilt gaan doen qua werk? Al een baan op het oog? En hoe is jullie woonsituatie?

@italia: balen van de zwangerschapsdiabetes! Ben je daar bij A ook op getest? Kan me herinneren dat het een flinke baby was. Red je het met een dieet of moet je ook spuiten?

Hoe vind jij het nu qua leeftijdsverschil? Wat kan A allemaal al (zelfstandig)?

Ik twijfel af en toe of ik hetniet te snel vind.. Maar goed, als het meteen lukt word de baby pas in februari geboren..
Nou, dat zijn nog een hoop regeldingen voordat we echt gaan starten. Maar we komen al een stap dichterbij en dat is fijn. Mijn huidige stageplek wil me graag aanhouden maar weten nog niet of ze me kunnen betalen... werk is waarschijnlijk een promotie-traject.

Qua woning, we wonen nu apart omdat ik ook 1,5 uur rijden van vriend stage loop. Vriend heeft hier in het noorden gelukkig ook baan kansen. Het huis waar vriend woont heeft een werkkamertje maar ik prefereer een stapje groter omdat het soms ook wel lekker is om ieder je eigen plekje te hebben. Kortom eerst nog echt ergens settelen.
Jorni, bij A ben ik er wel op getest, maar heb tijdens de curve over gegeven en dan zijn de waarden niet meer betrouwbaar. Mijn gyn vond het destijds niet nodig om de curve overnieuw te doen. Hij woog 4160 gr. Zelfde gewicht als neefje en nichtje ongeveer. Tot nu toe red ik het met een dieet gelukkig. Op sommige producten reageer ik alleen heel slecht, zoals sinaasappels en beschuit. Dan vliegen de waarden echt omhoog.

Qua leeftijdsverschil vind ik 2,5 a 3 jaar ideaal. Bij ons was het dit keer gelijk raak, vandaar 2,5 jaar verschil. A gaat in september naar school, dat scheelt ook al veel. Qua zelfstandigheid trekt hij alleen zelf zijn schoenen en jas uit, eet zelfstandig. Hij praat al redelijk goed wat handig is want dan begrijpen wij hem beter. Hij is nu over naar een peuterbed en dat vindt hij heel leuk. Wandelwagen staat al maanden te verstoffen. Maar verder is het natuurlijk nog een kleine peuter. Hij lijkt straks groot in vergelijking met zijn zusje. Maar een kind van 2,5 is niet groot.

Neweve spannend, dat zijn veel veranderingen wn regeldingen de komende tijd. Maar het kan ook ineens heel snel gaan.
Even weer een 'up' hier.

Hoe gaat het met iedereen?

Hier gaan we bijna weer beginnen met proberen :-)
Jaaa, spannend Jomi! Wij zijn inmiddels weer 'los'. Hoe vind jij het om er weer mee bezig te zijn?

Italia: hoe gaat het met je?

Neweve: weet je al iets of je mag/kunt blijven?

Lovely: Heftig allemaal. Hoe gaat het nu?

Twinklin: hoe gaat het met jou en jullie dochter?

rest: hoi!
Veliene, spannend weer voor het echie!! Ben je er erg mee bezig of kan je het een beetje loslaten? Jij had toch ook een mk gehad?

Jomi ook alweeer!! Spannende tijden meiden!

Neweve, leuke en spannende tijden ook voor jullie! lekker settelen en alles goed op orde krijgen..

Italia, wat balen van de zwangerschaps diabetes. Hopelijk blijft de groei binnen de perken

Lovely, hoe is het nu met je?

Het zit je allemaal niet mee helaas :(

Hier gaat alles goed! dochter alweer 8 weken.

Het wordt steeds leuker nu ze wat meer kan. Slapen doet ze 's nachts als de beste, dus we hebben weinig te klagen :D
Ooh, ik kom na heel lang hier ook nog eens lezen. Wat leuk om van iedereen een update te zien!

Zwaai van mij (Ik was Paddle vroeger ).
Twinklin: wat heerlijk dat ze zo goed slaapt. Ben jij weer een beetje hersteld?

Vind het wel weer spannend hoor. Idd ook een mk gehad, en hou in mn achterhoofd dat dat absoluut nog een keer kan gebeuren. Volgens mij ben ik er heel kalm onder, heb ook niet zoveel tijd er mee bezig te zijn, omdat zoon natuurlijk al rondloopt. We gaan zien hoelang ik die spirit volhoud

Viv: hoe gaat het met jou?? Leuk je weer te 'zien' hier :-)
@veliene: ik vind het toch wel erg spannend. Misschien nog wel meer dan vorige keer. Toen was het na 1 keer raken eigenlijk had ik dat niet verwacht. Nu houd ik daar toch meer rekening mee, en dan komt het plots wel erg dichtbij allemaal. Ik ben vooral bang voor hoe druk/zwaar het is met twee kinderen. Maar anderzijds ben ik erg benieuwd naar de interactie tussen zoon en zn broertje of zusje. Hij is gek op andere kinderen en mensen.

Wanneer zijn jullie begonnen? Al een nod? Bij ons is het 6 juni, als we er deze maand voor gaan.

@viv: wat leuk! Hoe is het met jou? En de babykriebels?

@ Italia: ben je al met verlof?

@twinklin: wat fijn dat je dochter zo goed slaapt! Wanneer moet je weer werken?
@viv

@jomi en veliene, spannend dat jullie beide weer gaan starten. kan ik weer werken aan mijn duimspieren ;) *duimduimduimduim*

@twinklin, fijn dat het allemaal zo goed gaat en dat je kan slapen

pfff, ik heb enorme rammels de laatste tijd, maar nog steeds even geduld....

Vaste plek is nog steeds onduidelijk maar er is wel een sollicitatie de deur uit (dus dat ik ook spannend).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven