Rammelaars- deel 6

07-03-2012 13:55 2160 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdStartdatumN.O.D.Zwanger!Uitgerekend?BijzonderhedenBarbabientje8130Augustus 2011 Bevallen...!!!!Een Zoon..!!!Zeelinde27Eind 2011/begin 2012Bevallen..!!een dochterBlacheflor23Over een jaar of 2/3Mommy12327Maart2012BevallenEen zoon..!!Jomi27Voorjaar 2013Italiagirl28Maart/April 2012bevalleneen zoonVeliene27Januari 2012Zondag 1 AprilNeweve21Hopelijk voor de 4 jaarPaddle22(Hopelijk) binnen 3 jaarMuisje423Januari 2012bevallen..!!een DochterMrsKrijgsman30Maart 2012bevallen!een zoonSouffle27November 2011Bevallen..!!een ZoonLovelylady8923Juni 2012Boekenlegger024Mei 2013Twinklinstar24Januari 2013Haazz26Mei 2012Tulpje8823liefst binnen een jaarOrzoo232014/2015

In navolging van "Rammelende eierstokken- deel 1 t/m 5" is hier het nieuwste deel van onze avonturen..!!!

Een heerlijke plek om verder te kletsen over het ompraten vd mannen, zwanger willen worden en -zijn, NOD's etc etc. Hopelijk veel cheerleaders in de tabel.

Wil je er ook in (tabeltechnisch gezien) maak je gegevens dan vetgedrukt ben je mobiel dan je gegevens in hoofdletters.

MeelezerTs zijn ALTIJD welkom om mee te schrijven!
Jomi:

Ik sta er een stuk nuchterder in deze keer (nog wel). We zien het wel. Zoon heeft ook een poos op zich laten wachten, al was het na de pauze meteen raak, maar weet dus ook dat het anders kan. Kan me jou wel voorstellen. Ergens ga je er dan toch van uit dat het nu dan ook weer snel zal zijn. Ik duim voor je en hoop het ook voor je!

Gek genoeg zie ik helemaal niet tegen de drukte op, mijn vriend daarentegen

Op de eerste dacht ik mijn eisprong te voelen, maar een week later ongesteld. Dus of mijn ei was fout, of de luteale fase was te kort. Ik herkende wel echt de pijn vd eisprong, dus beetje vreemd. Heb wel net spiraal laten verwijderen dus wellicht heeft het daar mee te maken.

Spannend, de 6e dus. Ik zal het hier in de gaten houden Schrijf je in een ander topic weer mee? Ik denk niet dat ik het ga doen. Fok ik mezelf alleen maar mee op

Newave: hoooi! Wat kloten dat het nog steeds onzeker is. Ik duim dat je op gesprek mag komen!
Wat spannend dat jullie er ook weer voor gaan! Hopelijk is het snel raak en brengt het geen stress met zich mee.

Hier inmiddels 31+5 weken. Ben met verlof, al een tijdje hoor. Sinds ik diabetes heb, heb ik ook een code m50 achter mijn naam hangen. Risicovolle zwangerschap. En dan mag je automatisch niet meer werken.

Hier gaat het inmiddels wat minder goed. sinds 2 dagen afwijkende glicemie waarden, ketonen in de urine. Als dit na het weekend nog zo is moet ik de afspraak met diabetoloog vervroegen om te praten over insuline therapie

Ze ligt tot nu toe ook nog in stuit trouwens.
Wat leuk dat dit topic weer zo actief is!

Italia, wat balen dat het niet goed gaat met je suikers.. En een stuit.. Poeh!

Is het in italia ook zo dat je dan evt mag kiezen voor een keizersnede?

En wat bizar dat je meteen niet meer mag werken joh!! Dat is hier niet hoor zover ik weet

Spannend jomi en veliene! Duimen gaan maar weer draaien voor jullie!

Viv, haaaai! leuk dat je even komt kijken. Hoe is het?

Neweve, nog even volhouden met de rammels!! hopelijk is het snel jouw moment!

Jomi, ik ben nog een maandje vrij gelukkig!!!

Veliene, ik ben helemaal hersteld hoor! komend weekend mag ik voor t eerst weer sporten van mijn zwangerschapsgym groepje. Ben benieuwd hoe dat gaat worden haha
Twinklin, anders zou ik nu ook al met verlof zijn. Verplicht verlof gaat hier 2 maanden van te voren in. Wat dat betreft echt een stuk beter geregeld dan in NL. En ik zou eigenlijk niet weten hoe ik anders op de juiste tijden die dagcurve zou moeten prikken. In de trein is geen optie, dus dat was niet eens gelukt als ik naar het werk was gegaan. Als ze nog in stuit ligt mag ik idd kiezen voor een keizersnee. Stuitbevalling zou ik absoluut niet aan beginnen.
Ah ok, italie klinkt een stuk beter dan NL zeg!!

Keizersnede is mij 100% meegevallen! Het enige nadeel voor jou is dat je dan je grote zoon niet mag tillen!
Haha dat lukt mij nu ook al niet. Hij weegt bijna 15 kg en dat is mij nu ook te zwaar.
@italia: ik zou met het gewicht van A in mijn achterhoofd ook niet aan een stuitbevalling beginnen.

Mijn bevalling ging erg vlot, maar zoon was ook klein. Daarom zou ik onder bepaalde voorwaarden wel een stuitbevalling durven. Maar eerst zou ik een draaipoging proberen. Doen ze dat ook in Italië? Versie heet het in Nederland.

Wel fijn dat dat verlof eerder begint in Italië! Hoe lang duurt het verlof na de bevalling ook alweer?

@veliene: ja ik schrijf mee bij zwanger worden zomer 2015. Denk dat ik ook wel weer in een uitgerekend in... Topic wil gaan schrijven. Jij dan?

En qua cyclus: was je net gestopt met de pil/spiraal? Misschien moet je lijf zn draai even vinden.. Ik heb al een hele poos een stabiele cyclus (gebruik geen A-C), en juist deze maand was ik 2 dagen overtijd! Ik kon niet zwanger zijn, want we hadden nog uitgekeken ivm de feestdagen en verjaardag zoon, maar vond t wel frappant. Dus 6 juni is een gokje :-)

@neweve: ik duim voor goed nieuws van je sollicitatie!

@ twinklin: heerlijk, nog een maand vrij! Het is nu tenminste ook een beetje knap weer, kun je lekker aan de wandel. Succes met sporten!
Hallo dames, daar ben ik weer!

@Italia wat vervelend dat het minder gaat.. En de kleine ook nog in stuit. Ik hoop dat dat nog veranderd!

Hoe voel je je verder?

@Jomi en Veliene, spannend voor jullie weer!! Wel leuk zeg!

@Twinklin fijn dat je weer helemaal hersteld bent van je keizersnede! Hoe was het sporten gegaan?

Hier gaat het al weer wat beter. Voel me sinds een paar maandjes al steeds beter.

Ben ook meer gaan sporten en gezonder gaan eten en zo. Inmiddels een paar kilo lichter en voel me veel beter in mijn vel!

Ook in combinatie met het praten met mijn therapeut heeft daar bij geholpen. Vind dat toch erg fijn.

Alleen met vriendlief gaat het nog niet helemaal goed helaas. Hij zit tegen een overspannenheid aan en misschien ook wel een depressie.

Maar we zijn er voor elkaar dus ik hoop dat hij zich ook snel weer beter voelt.

We zijn wel gewoon verder gegaan met proberen zwanger te worden. En waarschijnlijk is het deze keer weer raak..

Ben nu 2 weken overtijd maar willen as zaterdag pas gaan testen. Maar ik voel me hetzelfde als de vorige keer toen ik zwanger was, mijn borsten en vaak naar de wc en wat sneller hongerig en dan beetje misselijkheid. Maar zaterdag zullen we het weten! Best spannend weer..

Groetjes!
Lovely, wat spannend meid!!! Het klinkt wel goed uiteraard, maar snap dat je voorzichtig bent...

Als het goed is blijven gaan, heb je gister getest...... En en en??

Hopelijk helpt een goede zwangerschap jullie beide de goede kant op!

Hier is het sporten heel goed gegaan! Wat heerlijk om weer even lekker voor jezelf bezig te kunnen zijn
Dag dames,

Al weer een paar jaar geleden dat ik ook bij dit topic zat. Wat leuk om te lezen dat er al weer baby's bij zijn gekomen en zelfs voor sommige al een tweede zwangerschap. Sterkte met de laatste weken Italiagirl, niet makkelijk met zwangerschapsdiabetes erbij. Succes Jomi en Veleine met weer opnieuw toch spanning voor een eventuele zwangerschap! Blijft altijd spannend.

Ben benieuwd lovelygirl of je positief getest hebt. Keep my fingers crossed.

Geniet nog van je laatste paar weken vrij Twinklinstar!

Ondertussen hier al bijna 16 maanden geleden bevallen van nummer 2. Onze tweede zoon, die een echte deugniet is. Mensen dachten al dat we met nr 1 de handen vol zouden hebben, maar deze kan er misschien nog wel wat meer van haha. Was wat een rollercoaster na de geboorte met wat gedoe rondom zijn gezondheid. Niet dat hij het slecht deed maar iets klopte niet, dus een week na zijn geboorte begonnen met onderzoeken. Nu is er iets vaags geconstateerd wat hoort bij stofwisselingsziektes maar precies weten ze het nog steeds niet. Het maakt ons niet echt meer uit, want hij doet het verder echt top in alles. Heeft er zelf geen last van en dat is toch onze grootste graadmeter. Merk bij mezelf kriebels voor een eventuele derde... maar ook weer niet. Wisselt zeg maar. Vandaar dat ik mijn oude topic en reacties weer eens bij langs ging om dat weer eens te lezen.

Ik wens iedereen het allerbeste en geniet van de kinderen!

Neweve, succes met solliciteren! Hopelijk komt er gauw een leuke baan voorbij.
Even een korte update..

Wat duurde de dag lang gisteren!

Hadden pas om 16.00 uur de echo en daarna naar de gyn (en dat liep nog mega uit ook). Maar gelukkig gisteren een kloppend gezien!!

Wat een onwijze opluchting was dat voor ons. Ik had zelf er toch op gerekend dat het weer mis zou zijn. Dus kon het haast niet geloven toen we het hartje zagen kloppen!

Ben nu berekend op vandaag 8w4d. Wel over 2 weken weer terug om het toch goed in de gaten te blijven houden, maar dat vinden we alleen maar fijn.

Sorry voor de ego post!! Ik ben op mijn werk maar wilde dit alvast met jullie delen!
Wat een fijn nieuws! Gefeliciteerd Lovelylady89 :D
Lovlyyyyy wat een goed nieuws!!! Gefeliciteerd!

Ik duim keihard mee dat deze superbaby bij jou blijft!!!!

Souffle, leuk van je te horen. Wat is je 2e zoon alweer groot (dus wat vliegt de tijd haha).

Wel spannend zeg dat er allerlei onderzoeken gedaan zijn.

Hopelijk valt het inderdaad allemaal mee, maar het is positief dat jullie er weinig van merken.
Dank jullie wel!! Kan het nog niet helemaal geloven hoor. Gelukkig volgende week weer terug! Hopelijk is dan nog steeds alles goed en kunnen we er toch wat meer van gaan genieten.

@Soufle, wat goed om van je te horen! Spannend die onderzoeken.. Fijn dat hij het verder super doet en verder geen last heeft, dat is toch het belangrijkste.

@Twinklin En hoe is het met jou? Hoe doet de kleine het? Wanneer moet je weer aan de slag?

@Italia hoe gaat het met jou eigenlijk??
Hoe is het nog met iedereen hier die zwanger probeert te worden of is? en met de babytjes? Lukt het met de hitte?

Groetjes viv (paddle)
@Lovely: gefeliciteerd meid!! En wat fijn een goede echo!! Geniet er van, heb je erge last van de hitte?

@Italia: hoe gaat het met jou?

@Twinklin: Ben je inmiddels alweer aan het werk? Hoe gaat het met dochter?

@Jomi: En Jomi? Ongesteld geworden vorige maand? Ik had op dezelfde dag mijn NOD en ik ben ongesteld geworden.

@Souffle: wat vervelend dat jullie zorgen hebben om jullie zoon en ze niet kunnen vinden wat het nu precies is. Bah. Gelukkig doet hij het hartstikke goed en hopelijk blijft dat zo! Heerlijk, 2 van die mannetjes ;)

@ Viv: hoe gaat het met jou? Leuk dat je af en toe nog even schrijft

@Rest: hoe gaat het?

@hier: alles goed. Mijn NOD komt er weer aan, maar geloof niet dat het iets is. Verder vooral in de slome stand met dit weer ;) Zoon gaat heel goed, zo'n lekker kereltje. Kletst, ondeugend en kan zo fijn spelen. En hij zit nu in een knuffelfase, niks heerlijkers dan dat!
Hoeveelste ronde zit je nu Veliene? En hoe oud is je zoontje? Hopelijk snel raak!

Met mij alles goed, geniet enorm van thuis te zijn met de kleine man. Wat een rijkdom!
Viv: gaat alles goed met hem? Wat kun je verliefd zijn op zo'n klein mensje he? Wat lekker dat je zo van het moederschap geniet. Werk je nog en hoe heb jij de opvang geregeld?

Dit is de officieel ronde 2. Vanmorgen wel een héél licht streepje maar enorme buikkrampen en rugpijn. Wat licht bloedverlies dus denk niet dat het is blijven plakken.

Zoon is 1,5 inmiddels.
Veliene: Oooh, ik hoop toch dat er wat er blijven plakken. Is vast heel tegenstrijdig nu voor jou, die streep en dan het bloedverlies. Ben je verdrietig?

Ik werk niet meer, ga straks weer gaan studeren, maar kan dan gelukkig ook nog (grotendeels) thuisblijven met zoontje. De andere dagen zal vriend kunnen opvangen.

Alles gaat goed met hem, wel heel intensief en mama-plak tegenwoordig. Zeker met de hitte hangt ie zowat de halve dag aan de borst. Maar zo'n heerlijk knulletje is het.
Hahahaa herkenbaar dat geplak! En hoe cliché ook, geniet er maar van want vind het zo hard gaan! Maar tis soms heel onhandig, ik weet het Wat fijn dat jullie het straks zelf op kunnen vangen voor hem. Ik ben het even kwijt of misschien kan ik het ook wel niet weten, maar ga je een nieuwe studie starten? Stoer hoor dat je studeert met een kleine, respect!

Nou, nee. Eigenlijk helemaal niet. Het voelt gewoon niet goed, dus ik merk dat ik echt zit te wachten totdat het goed doorzet. Weet niet precies wanneer mijn NOD is, ergens deze dagen. Kon me niet inhouden een test te doen vanmorgen ondanks de krampen. We gaan het zien :-)

Lovely, gefeliciteerd! Wat een geweldig nieuws.

Veliene, spannend. Ik zal voor je duimem.

Viv en souffle leuk om weer wat over jullie te lezen. Fij dat het zogoed gaat.

Ik heb ook nieuws: vanaf december heb ik een baan! Een erg leuke opdracht en ik kijk uit naar beginnen. Alleen nog mijn master afronden. Dan een lange vakantie en dan befinnenmet mijnbaan.

In mijn niet studenten vriende groepje zijn nu een hoop zwangeren. Erg leuk om van dichtbij wat te beleven maar rammel rammel. Vriens en ik hebben een eetje op een rij gezet wat we willen maar door alle gebeurtenissen (na overlijden broertje vriend) moeten we dingen over ons heen laten komen. We zullen zien hoe het loopt en wie weet over een jaar...
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
@veliene: je houdt het spannend. Fijn datje niet teveel hoop hebt, maar als het niet doorzet...

@viv: dat plakken ja, herkenbaar! Maar hoe lastig soms ook, zoals veliene al zegt geniet er ook van! Zoon hier kan geen twee minuten meer stilzitten sinds hij 8 mnd is, als komt hij wel graag een snelle knuffel brengen. Hoe oud is jouw mannetje nu?

@neweve: gefeliciteerd met je baan! Dat is vast een fijn gevoel! En neem jullie tijd met alleg ebeurtenissen rondom het broertje van je vriend.

@italia: is jullie dochter al geboren?

Ik ben gisteren weer ongesteld geworden, op naar ronde 3
Neweve, wat ontzettend heftig en verdrietig wat jullie meegemaakt hebben. Kan me voorstellen dat dat de nodige sporen achterlaat. Sterkte!

Gefeliciteerd met je baan, wat fijn! Maar eerst nog even genieten van een lekkere lange vakantie dus. Gaan jullie nog weg?

Jomi: shit dat je ongesteld bent geworden. Hopelijk volgende maand een positieve test.

Hier heeft het gisteren ook doorgezet. Mega ongesteld. Hier dus ook op naar ronde 3 :-)
Lovelylady, hoe is het?? Is het allemaal een beetje doorgedrongen?

Jomi, balen!! Is het nu makkelijker los te laten met een druk kind om je heen?

Veliene, wat jammer dat je toch ongesteld ben geworden! :(

Neweve: gefeliciteerd met je baan! Toch fijn om alvas wat zekerheid te hebben.

Wat een naar bericht over het overlijden van je zwager! Sterkte!

Viv, wat knap dat je weer een studie gaat doen! wat voor iets is het (als je dat hier kwijt wil..)

Italia, hoe is het?

Hoe ver ben je nu?? Vol te houden met de hitte?

Hier alles goed. Inmiddels weer aan het werk en het voelt alsof ik nooit weg ben geweest...

Het 'gedoe' rondom op tijd voeden, wegbrengen etc etc valt me ook erg mee. En wat is het fijn om weer lekker thuis te komen bij zo'n vrolijk, lief meisje!

Ze is alweer bijna 4 maanden en doet het supergoed. Ze ontwikkelt zich echt mega snel en lijkt elke week wel weer iets extra te kunnen... Zo leuk om te zien hoe ze de wereld aan het ontdekken is!

Ze is echt niet meer weg te denken uit ons leven! Zo bijzonder!!!!

Ze krijgt nu nog BV, dus volop aan het kolven ook. Merkte met werk dat de voeding wel terug ging lopen, dus het is even aankijken hoe lang dit nog vol te houden is. Ben in elk geval blij dat ik de 4 maandn gered heb
Veliene en Jomi, hopelijk lukt het voor jullie beiden vlug! Ik ben wel benieuwd of het wachten nu anders voelt nu je al een kleintje hebt.

Jomi: Hij is bijna zeven maanden nu.

Neweve: Fijn van je baan! En heftig zo'n verlies

Twink: Ik ga iets meer administratief doen, wel nog in de zorgsector.

Fijn dat je dochtertje het goed maakt! 4 maanden is een bekend dip moment voor veel vrouwen met de BV. Kan goed zijn dat de terugloop maar tijdelijk is (hoop ik voor je).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven