Werk & Studie alle pijlers

Scriptie motivatie topic!

28-01-2014 15:53 305 berichten
Wie is er net als ik momenteel ook bezig met zijn scriptie? Het lijkt me leuk om een ''lotgenoten'' topic te hebben waar we elkaar motiveren. Ik heb ook een bericht gezet op het topic de laatste loodjes maar helaas is het op dat topic erg rustig.

Vandaag had ik mij voorgenomen om drie uurtjes aan mijn scriptie te zitten. Helaas is het mislukt omdat ik andere hele belangrijke dingen opeens moest doen in het huishouden (scriptie ontwijkend gedrag). Ik moet over een uur al richting werk dus ook vanavond gaat er niks van komen. Morgen weer een dag werken en hoop morgenavond er vol tegenaan te gaan!

Ik hoop dat er meer forummers zijn die het leuk vinden om mee te schrijven op dit topic!
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat je vandaag wel iets hebt kunnen doen abarth! Als het even niet lukt met de motivatie stel ik mezelf altijd als dagdoel om er in ieder geval 1 uur op een dag mee bezig te zijn. Of in ieder geval... 1 uur naar het scherm te turen. Stopwatch aan, en staren maar! Meestal komt er dan toch nog wel íets uit de vingers, en dan ben je in ieder geval weer een beetje opgeschoten
Scriptie loop redelijk. Ik neem me alleen al dagen voor om andere belangrijke dingen af te ronden (waaronder een sollicitatiebrief) maar die blijf ik voor me uitschuiven...
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Hoi allemaal,

Ik ben momenteel ook bezig met afstuderen. Graag vraag ik jullie om mijn enquete in te vullen. Het gaat over consumentenregels m.b.t. online winkelen.

Alvast bedankt.

Link: www.thesistools.com/kennisconsumentenregels
Sorry Miauwie10, maar volgens mij is het niet toegestaan om links van onderzoeken op het forum te plaatsen.. tenminste, zoiets heb ik wel eens voorbij zien komen.
Hoshi, dat is wel een hele fijne tip! Dankjewel. Ga het vandaag eens toe passen, maar dan in blokken van 1 uur. Wil vandaag zeker 3 uur iets aan school doen, maar ik denk dat het best goed werkt op de manier waarop jij het doet.
JeMapelle, ik ben nu trouwens even bezig met de 360 graden feedbackformulieren, ik vind het maar moeilijk.. je moet die lijst helemaal aanpassen aan je eigen taken toch? Heb jij hier al iets mee gedaan? Misschien kunnen we elkaar helpen.

Ik vind het namelijk ook moeilijk dat je aan een aantal cliénten feedback moet vragen, ik moet dan een aantal leerlingen feedback gaan vragen. Ik heb al een aantal vragen op papier, maar ik weet niet of het goed is.
Een vriendin van me heeft feedback van leerlingen in haar les geïncorporeerd. Ze moest daadwerkelijk het onderwerp 'feedback geven' behandelen gedurende de les, en het was ook de bedoeling dat leerlingen het op elkaar gingen toepassen. Omdat ze ook de 'slechtste niet was', mochten ze ook allemaal even feedback geven op haar. Als je zoiets doet kun je natuurlijk altijd doorvragen over de richting waarin jij feedback zou willen ;)

Hoop dat je trouwens een beetje opgeschoten bent met de stopwatchmethode!
Morgen het solliictatiegesprek..... De zenuwen worden me even teveel :P Waarom moet ik altijd zoveel van mezelf verwachten? Vermoeiend

Ik ga zometeen even alles bijlezen van hier, ik loop achter merk ik wel
[quote]JeMappelle schreef op 01 mei 2015 @ 12:18:

@ Evangeline:

Wat fijn dat je zo veel leuk vind, maar ook dat je al duidelijk hebt waar je hart ligt. Welke leeftijdsgroep behandel (is dit het juiste woord?) je in de psychiatrie? En hoe lang ben je al bezig met studeren?

Late reactie sorry ! De leeftijdsgroep in de psychiatrie valt officiëel tussen de 18 en de 65, in de praktijk is het vooral 20-40. Het is geen behandeling wat ik doe, maar interviews in het kader van wetenschappelijk onderzoek. Daar benader ik ze (of hun behandelaars) dan voor en dan neem ik uitgebreide interviews af van 3 uur. Ook semi-gestructureerde interviews waarvoor er genoeg ruimte is voor eigen stijl en oefening van gespreksvoering vind ik ook erg prettig.

PS iedereen sorry voor mijn huilie-bericht van hiervoor
Sorry ladies, ik ben even niet in de gelegenheid eren. Ik heb wéér blaasontsteking, twee dagen na de vorige antibioticakuur was 'ie weer terug. Als klap op de vuurpijl is eergisteren ons totale dak eraf gewaaid met de storm. We hebben een appartement met plat dak, dus alle kamers hebben lekkages en het is een grote bende. Er komen continu mensen over de vloer; de schade expert, de dakdekkers, nog meer experts en nog meer mensen die allerlei dingen doen. Ik kan het niet bijhouden zoveel verschillende bedrijven zijn het. Ik voelde me echt heel ziek dus ben even bij een vriendin gaan slapen.

Inmiddels zit er thuis een nooddak op en kan de verwarming weer aan en kunnen we douchen. De pijpjes waren er namelijk met het dak mee afgewaaid. Ik pak nu gauw m'n pil en duik ons bedje in, lees morgen alles bij!

Heh bah JeMapelle, wat een ellende! Beterschap!
Hier nog een lotgenootje. Ook ik ben al bijna een jaar bezig en moet als het effe kan alles in 1 keer halen, want herkansen is niet meer mogelijk omdat het zo lang geduurd heeft. Ik moet begin juni alles af hebben en inleveren... Ik heb een rotjaar achter de rug (o.a relatie verbroken met een vervelende nasleep en ruzie met familie etc) en ben al sinds een jaar niet heel gemotiveerd meer. Maar ik probeer me te herpakken en de motivatie terug te vinden. Dit lukt bij vlagen. Ik herken het ook als mensen vertellen enorm onzeker te zijn geworden. Ik had al last van faalangst maar het is nu erger dan ooit. Het helpt ook niet als je begeleider van school zegt dat hij eigenlijk niet zo veel vertrouwen meer in je heeft.. :C
Oh wriemeltje, even een dikke knuffel voor jou!

Bah, wat is het ontzettend naar om faalangst te hebben, ik herken het.. en daarbij ook nog eens omstandigheden die ervoor zorgen dat je niet goed in je vel zit (helaas ook herkenbaar). Ik leef met je mee, kom op! We gaan het gewoon halen de komende maand! Dan kun je het afsluiten en verder met het leven, dingen oppakken die je al tijden hebt laten liggen (bijvoorbeeld ruimte maken voor je verdriet/boosheid enzovoort).
JeMappele, wat vervelend zeg! Heel veel beterschap!

Ook een knuffel van mij wriemeltje! Klinkt alsof je een hoop stress hebt gehad, logisch dat de motivatie even weg is. Misschien dat het je motiveert als je aan je begeleider kunt aantonen dat hij het onjuist heeft. Heel veel succes de komende maand, je kunt het!
quote:abarth schreef op 06 mei 2015 @ 09:54:

JeMapelle, ik ben nu trouwens even bezig met de 360 graden feedbackformulieren, ik vind het maar moeilijk.. je moet die lijst helemaal aanpassen aan je eigen taken toch? Heb jij hier al iets mee gedaan? Misschien kunnen we elkaar helpen.

Ik vind het namelijk ook moeilijk dat je aan een aantal cliénten feedback moet vragen, ik moet dan een aantal leerlingen feedback gaan vragen. Ik heb al een aantal vragen op papier, maar ik weet niet of het goed is.

Ik ben er nog niet mee aan de slag gegaan, maar heb wel al een idee hoe ik het aan wil gaan pakken (ik heb me vast mentaal voorbereid haha). Ik wil de functie omschrijving van mijn stageplek gebruiken. Deze vind je vaak in de vacatureomschrijving. De taken die hierin staan zijn ook weer te koppelen aan de beroepstaken en passen (logisch) bij de taken die ik uitvoer. Ik heb dit al vaker gedaan gedurende mijn stage, alles aan elkaar koppelen in bv het stageplan. Reguliere werkzaamheden uit de functie omschrijving + beroepstaken + (persoonlijke en zakelijke) leerdoelen. Voor de 360 graden feedback laat ik mijn leerdoelen wel achterwege.

Kun je anders ook iets met de beroepstakenkaart? Die kun je vinden op de portal, daarin staan de beroepstaken heel breed uitgeschreven. De 360 graden feedback die ik opstel voor collega's kan ik denk ik niet aan de jongeren geven, die snappen daar niks van. Ik vind het wel heel waardevol om feedback van de jongeren te hebben dus ik denk dat ik ze wel feedback ga vragen, maar daar moet ik even een andere vorm voor bedenken. Ik denk dat ik simpele vragen op ga stellen over mijn handelen adhv beroepstaken. Dat zal wel even stoeien zijn..

Hoe gaat het bij iedereen?

Mijn begeleider heeft mijn inleiding inhoudelijk goedgekeurd. Ik moet alleen nog wat zinnen wat lekkerder laten lopen en wat dingen meer toelichten. Inmiddels ben ik ongeveer halverwege het eerste hoofdstuk. Stage is druk en ik heb niet heel veel tijd om daar aan mijn scriptie te werken, dus ik knijp hem wel een beetje voor de deadline. Eigenlijk zou ik nu bezig moeten, maar ben al de hele dag aan het soggen... Schop voor mij!
Voor het slapen gaan nog even het viva forum gecheckt en deze titel sprak me aan...

Heb namelijk net tot 2.20 aan de scriptie zitten werken. Trots Nu lekker slapen.

succes iedereen morgen!
Hier is de verdediging al geweest en het was volgens mij goed: de kritieken die er waren lagen vooral aan het feit dat het 'maar' een scriptie is en dat er om mijn onderwerp goed uit te diepen (meer respondenten enzo) zeker een doctoraatstudie nodig is. Ben dus heel tevreden!
Hoi allemaal!!

Ik ben even niet meer geweest hier, leuk om al jullie verhalen te volgen nu ik even alles terug lees!

Wat goed Saracenen, dna heb je in ieder geval een heel relevant onderwerp! Fijn dat de verdediging achter de rug is!

Ik heb vandaag de scirptie ingeleverd , voor het eerst op de uni; hiervoor heeft m'n begeleidster van het ziekenhuis waar ik dus extern de scriptie schrijf hem steeds beoordeeld. Dus nu afwachten hoe de uni hem vindt. Wel spannend, maar ik verwacht niet dat het opeens heel slecht zal zijn, aangezien m'n begeleidster steeds enthousiast was. Maar goed, altijd even afwachten.

Verder leuk nieuws want m'n oude stage heeft me een baan aangeboden! Vanaf 1 augustus aan de slag, dan ben ik als het goed is net klaar :D
Wat goed evangeline! Het enige nadeel was wel dat alleen m'n co-promotor er was, m'n promotor was op onderzoek en excuseerde zich al 2 weken geleden, mijn derde lezer was onverwacht niet aanwezig
Hoi allemaal!

Is het goed als ik hier ook (weer) meeschrijf?

Ik zit nu vol in mijn scriptie, officieel moet hij midden-augustus af zijn maar liefst heb ik hem 1 augustus af, dan ga ik namelijk op vakantie en dan wil ik er niet meer mee bezig zijn in mijn hoofd! Ik ben nu een groot gedeelte van de tijd aan het schrijven, een gedeelte is namelijk literatuuronderzoek. Tegelijkertijd ook nog bezig met sample analyse. Het klikt niet zo super met mijn begeleider, hij behandelt me redelijk respectloos vind ik, alsof ik zijn slaafje ben . Ik moet dit en dat en vriendelijk vragen zit er niet in, en bedanken voor dat ik iets gedaan heb al helemaal niet. Maar ja, hij moet me wel beoordelen, dus ik probeer me maar zo min mogelijk te irriteren en als het even te veel wordt blaas ik even stoom af bij mijn vriend

Jullie positieve verhalen over scripties die ingeleverd zijn helpen in ieder geval al
Ik heb energie, motivatie en inspiratie nodig! Het liefst een hele vrachtwagen....

Stage heeft afgelopen week mijn onderzoek voor een gedeelte afgekeurd (vooral de aanbevelingen). Moest dus enorm stressen om nog iets geregeld te krijgen met school. Gelukkig was werkt school mee en heeft mijn docent met mijn begeleiders geregeld dat ik de aanbevelingen nog mag aanpassen deze week.

Ben ik nu dus keihard mee bezig, maar ik moet zeggen.. de laatste loodjes wegen FUCKING zwaar...

Voor jullie allemaal heel veel succes!!
@abarth: Balen dat het gedeeltelijk afgekeurd is zeg... Ik hoop dat het je gelukt is! Laat je het weten?

@stokbroodje: Welkom terug. Balen dat je begeleider zo stom doet. Een fijne begeleider helpt zo veel! Ik hoop dat je het overleefd ;)

@evangeline: Gefeliciteerd met je baan en het afronden van je scriptie! Enig idee wanneer je uitslag krijgt?

@Saracenen: Jij ook gefeliciteerd met je goede feedback!

@wriemeltje: Hoe gaat het bij jou inmiddels? Eind juni is heel dichtbij... lukt het je allemaal?

Ik heb vanochtend een gesprek gehad met mijn begeleider over mijn eerste hoofdstuk en herschreven inleiding. Inhoudelijk had hij vrijwel niets op te merken. Hij vond het niveau goed, soms zelfs zodanig hoog dat hij het zelf ingewikkeld vond. Ik moest wat tekstuele aanpassingen maken, en heb dat inmiddels verwerkt.

Ik hoop nu in een paar weken mijn tweede hoofdstuk te schrijven, maar merk dat het begin me moeite kost. Ook ik kan nog wat motivatie gebruiken dus :P
@abarth wat stressen voor jou!! HEel erg balen! Voor jou veel succes/sterkte , ik duim dat het gaat lukken! Gelukkig staat school achter je.

@hoshi Wat goed zeg dat eerste hoofdstuk! Dat is toch al wel geweldige motivatie Geeft wel vertrouwen in de rest of niet? Maar juist dan is die motivatie soms moeilijk op te brengen he, maar gaat je vast lukken!!

Dank voor je felicitaties, ben heel erg blij! Dinsdag gaan ze in 'beraad' over m'n cijfer, maar m'n begeleidster gaf aan dat ze aan een 8,5 zat te denken. HEb haar even subtiel laten weten dat ik met een 8,6 cum laude zou kunnen afstuderen. Ik dacht, kan nooit kwaad om haar even op de hoogte te brengen haha!
IK HEB HET GEHAAAAAALD!

Boh, met een 7 uiteindelijk mijn beoordeling gehaald! Ben zo ontzettend blij.... nu heb ik tot vrijdag 12.00 om mijn verantwoordingen af te maken voor school. Is ook nog een hoop gestress, maar komt goed! Nog even doorzetten.

Iedereen die hier nog moet: HEEL VEEL SUCCES!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven