Jongensnamentopic
vrijdag 16 februari 2007 om 20:33
Gaat uw gang.
e-mail | redactievivaforum@gmail.com
woensdag 20 augustus 2008 om 13:38
Persoonlijk vind ik Roan Hen-Rick helemaal niets. Het staat gewoon een beetje geforceerd. Doe dan Roan Hendrik: staat beter en is makkelijker te begrijpen!
Waarom wil je per se vernoemen? Als je niets leuks kan bedenken, dan kan je toch ook een naam nemen die je gewoon mooi vindt? Persoonlijk, maar dat is mijn mening, vind ik een naam zo verbasteren dat je de vernoeming niet eens meer terug ziet geen vernoemen meer.
Overigens ben ik nu weer zwanger van een jongetje en het ventje gaat, net als zijn broertjes, drie namen krijgen. Met een naam ben ik helemaal niet blij, maar ik weet dat mijn man heel graag wil dat zijn zoontje zo gaat heten (het is een familienaam bij hem), maar het moet maar. Vind ik het mooi? Nou, nee, maar mijn man is er zo blij mee dat ik allang blij ben dat het niet als roepnaam gegeven hoeft te worden!
Waarom wil je per se vernoemen? Als je niets leuks kan bedenken, dan kan je toch ook een naam nemen die je gewoon mooi vindt? Persoonlijk, maar dat is mijn mening, vind ik een naam zo verbasteren dat je de vernoeming niet eens meer terug ziet geen vernoemen meer.
Overigens ben ik nu weer zwanger van een jongetje en het ventje gaat, net als zijn broertjes, drie namen krijgen. Met een naam ben ik helemaal niet blij, maar ik weet dat mijn man heel graag wil dat zijn zoontje zo gaat heten (het is een familienaam bij hem), maar het moet maar. Vind ik het mooi? Nou, nee, maar mijn man is er zo blij mee dat ik allang blij ben dat het niet als roepnaam gegeven hoeft te worden!
woensdag 20 augustus 2008 om 21:37
ik las de prachtige naam Roan hier!! Mijn zoontje heet ook zo en die hebben we als 2e naam Jaro gegeven, vernoemd naar opa Jan en opa Roel, dus vandaar!
Succes met de puzzel!
Iemand trouwens nog een leuke jongensnaam die naast Roan past?? Ben zwanger van de 2e en de meisjesnaam staat al vast, maar die van een jongen is wel errug moeilijk...
Succes met de puzzel!
Iemand trouwens nog een leuke jongensnaam die naast Roan past?? Ben zwanger van de 2e en de meisjesnaam staat al vast, maar die van een jongen is wel errug moeilijk...
woensdag 20 augustus 2008 om 21:56
Molie; vond je uit mijn hele rijtje alléén Twan maar leuk?!?!?!
Zow dat wordt nog lastig dan nee hoor grapje. Maar dacht dat ik wel redelijk in de richting zou zitten met dat rijtje.
Stan vind ik persoonlijk beetje erg hard klinken, niet super,
Sten vind ik alweer mooier. Vind je dat wat?
En wat vind je van Tom of Thom?
Zow dat wordt nog lastig dan nee hoor grapje. Maar dacht dat ik wel redelijk in de richting zou zitten met dat rijtje.
Stan vind ik persoonlijk beetje erg hard klinken, niet super,
Sten vind ik alweer mooier. Vind je dat wat?
En wat vind je van Tom of Thom?
vrijdag 22 augustus 2008 om 12:30
Hee, Molie! Ik vind Stan ook een hele leuke naam. (past bij ons alleen totaal niet bij de achternaam die ook 1 lettergrepig is en 3 dezelfde letters heeft....)
Pfff, wij zijn er ook nog steeds niet uit (en de tijd begint nu toch wel te dringen, met mijn dikke 34 weken.....)
Mijn andere jongens hebben Engelse (beetje keltische) namen. Moet er wel beetje bij passen, maar hoeft niet perse Engels. Hebreeuwse namen vinden we vaak wel mooi. (we hadden eerst Joshua, maar dat vinden we ineens niet meer leuk......)
Iemand nog ideetjes?
Pfff, wij zijn er ook nog steeds niet uit (en de tijd begint nu toch wel te dringen, met mijn dikke 34 weken.....)
Mijn andere jongens hebben Engelse (beetje keltische) namen. Moet er wel beetje bij passen, maar hoeft niet perse Engels. Hebreeuwse namen vinden we vaak wel mooi. (we hadden eerst Joshua, maar dat vinden we ineens niet meer leuk......)
Iemand nog ideetjes?
zondag 24 augustus 2008 om 20:07
Hallo! Weten jullie nog een leuke naam met een T? De eerste naam wordt Roan. De tweede naam zoeken we dus nog. Enige voorwaarde is dat ie met een T moet beginnen en lekker achter Roan moet klinken. We zijn niet echt fan van de Thijmen, Thijs en Thorben kant...Mag best wel appart, maar niet geknutselt ofzo... Wel een bestaande naam...
zondag 24 augustus 2008 om 20:57
Taco Tamar Ted
Teddy Terry Tessel
Teun Teuni Teunie
Theo Theron Thierry
Thieu Thijmen Thijn
Thijs Thimo Thom
Thomas Thorben Tiemen
Ties Tijmen Tijn
Tijs Tim Timmi
Timmo Timo Timon
Timothy Tino Tjebbe
Tjeerd Tjerk Tjeu
Tjite Tobias Toine
Toiny Tom Tomas
Tommie Tommy Ton
Tonny Tony Toon
Tristan Tristram Tuur
Twan Tycho
Teddy Terry Tessel
Teun Teuni Teunie
Theo Theron Thierry
Thieu Thijmen Thijn
Thijs Thimo Thom
Thomas Thorben Tiemen
Ties Tijmen Tijn
Tijs Tim Timmi
Timmo Timo Timon
Timothy Tino Tjebbe
Tjeerd Tjerk Tjeu
Tjite Tobias Toine
Toiny Tom Tomas
Tommie Tommy Ton
Tonny Tony Toon
Tristan Tristram Tuur
Twan Tycho
Als je loslaat, heb je twee handen vrij.
zondag 24 augustus 2008 om 20:58
zondag 24 augustus 2008 om 21:00
quote:Vishnu schreef op 24 augustus 2008 @ 20:57:
Taco Tamar Ted
Teddy Terry Tessel
Teun Teuni Teunie
Theo Theron Thierry
Thieu Thijmen Thijn
Thijs Thimo Thom
Thomas Thorben Tiemen
Ties Tijmen Tijn
Tijs Tim Timmi
Timmo Timo Timon
Timothy Tino Tjebbe
Tjeerd Tjerk Tjeu
Tjite Tobias Toine
Toiny Tom Tomas
Tommie Tommy Ton
Tonny Tony Toon
Tristan Tristram Tuur
Twan TychoDie gaan nog...de rest vind ik eigenlijk niet wat....
Taco Tamar Ted
Teddy Terry Tessel
Teun Teuni Teunie
Theo Theron Thierry
Thieu Thijmen Thijn
Thijs Thimo Thom
Thomas Thorben Tiemen
Ties Tijmen Tijn
Tijs Tim Timmi
Timmo Timo Timon
Timothy Tino Tjebbe
Tjeerd Tjerk Tjeu
Tjite Tobias Toine
Toiny Tom Tomas
Tommie Tommy Ton
Tonny Tony Toon
Tristan Tristram Tuur
Twan TychoDie gaan nog...de rest vind ik eigenlijk niet wat....
maandag 25 augustus 2008 om 10:27
Hoi Allemaal,
Voor onze aankomende tweede zoon zijn we nog op zoek naar een mooie tweede naam.
Nu vinden we zelf Ole erg mooi, maar twijfelen we een beetje omdat sommige mensen Ole anders lezen (alsof er een streepje op de e staat en je dus de spaanse Oleee leest).
Wat vinden jullie?
Dank vast voor het meedenken!
Groetjes, Annabel
Voor onze aankomende tweede zoon zijn we nog op zoek naar een mooie tweede naam.
Nu vinden we zelf Ole erg mooi, maar twijfelen we een beetje omdat sommige mensen Ole anders lezen (alsof er een streepje op de e staat en je dus de spaanse Oleee leest).
Wat vinden jullie?
Dank vast voor het meedenken!
Groetjes, Annabel
maandag 25 augustus 2008 om 10:29
ik moet zeggen TammieGwennie, dat ik zowel Roan Thomas als Roan T(h)obias heel mooi vind klinken. ( ligt waarschijnlijk gewoon aan de alliteratie met de O in Roan en de O in beide 2e namen..
Catooo, ik wil je even een pluim ergens prikken omdat je onvermoeibaar doorgaat met het verzinnen van namen..
Dus ga maar gebukt staan: KOMTIE
Catooo, ik wil je even een pluim ergens prikken omdat je onvermoeibaar doorgaat met het verzinnen van namen..
Dus ga maar gebukt staan: KOMTIE
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!