Electra en gas berekenen ??

11-05-2015 21:50 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoiii allemaal

Ik heb even een vraagje.

Ik ben sinds vorige week in een huurwoning getrokken incl. stookkosten.

Nu kreeg ik vandaag een brief van Stedin dat ik nog geen energieleverancier heb voor mijn elektriciteit en gas. Ik dacht huh?! dat zit toch bij de huur in.. maar nee dat zijn dus alleen de stookkosten voor de verwarming..

Duss nu moet ik nog apart gas en elektriciteit gaan afnemen, maarrr ik heb echt geen idee hoeveel ik moet nemen

Hoeveel verbruik moet ik rekenen voor een 1 persoons huishouden waarbij er met gas gekookt wordt?

Je hebt op internet genoeg sites waarbij je dit kan uitrekenen maar dat is incl. stookkosten voor verwarming en dat moet er bij mij niet bij. Het gaat bij mij echt alleen om de stroom en het gas voor het koken.

Wie of wie weet hoe ik dit moet berekenen hoeveel kWh en gas? Of wie heeft er een soortgelijke situatie?

Help!
je hoeft toch niet door te geven hoeveel je wilt.

je neemt gewoon een leverancier en neemt af

je verbruik kunnen zij wel schatten voor de berekening van je voorschot

zo heb ik het gewoon gedaan en ik heb ook de stookkosten bij de huur in
Ik zou het termijnbedrag op 100 euro per maand zetten. Dat is niet te weinig en niet veel te veel.
Ik heb ook in deze situatie gezeten en betaalde 5 euro voorschot per maand. Je hoeft het inderdaad niet zelf te berekenen. De leverancier maakt een schatting. Mocht aan het eind van het jaar blijken dat je teveel of te weinig hebt betaald, dan wordt dit berekend en je voorschot aangepast.
quote:vivajaline schreef op 11 mei 2015 @ 21:57:

je hoeft toch niet door te geven hoeveel je wilt.

je neemt gewoon een leverancier en neemt af

je verbruik kunnen zij wel schatten voor de berekening van je voorschot

zo heb ik het gewoon gedaan en ik heb ook de stookkosten bij de huur inEn jij betaald ook alleen elektriciteit en gas om te koken?
¤5 ging alleen om gas om te koken
quote:stilettos schreef op 11 mei 2015 @ 22:01:

Ik heb ook in deze situatie gezeten en betaalde 5 euro voorschot per maand. Je hoeft het inderdaad niet zelf te berekenen. De leverancier maakt een schatting. Mocht aan het eind van het jaar blijken dat je teveel of te weinig hebt betaald, dan wordt dit berekend en je voorschot aangepast.5 euro? En dat was voor je elec. en je gas?
Je hoeft niks uit te rekenen of te bedenken hoeveel je wil. Je sluit een contract af met een energieleverancier en zij doen de rest. Na een paar maanden kun je je meterstanden opnieuw doorgeven, zodat het maandbedrag eventueel aangepast wordt.
Zoals ik al zei dat was alleen voor gas om te koken. Ik heb het nog even opgezocht maar ik betaalde in totaal ¤25. ¤5 voor gas en ¤20 voor elektriciteit. Aan het einde van het jaar kreeg ik zelfs nog terug. Het ligt er wel aan waar je woont natuurlijk en hoeveel je thuis bent. Ik had een appartementen van 50m2 en was niet veel thuis.
Oke bedankt! Ik ga morgen even contact zoeken met energieleveranciers.
quote:stilettos schreef op 11 mei 2015 @ 22:09:

Zoals ik al zei dat was alleen voor gas om te koken. Ik heb het nog even opgezocht maar ik betaalde in totaal ¤25. ¤5 voor gas en ¤20 voor elektriciteit. Aan het einde van het jaar kreeg ik zelfs nog terug. Het ligt er wel aan waar je woont natuurlijk en hoeveel je thuis bent. Ik had een appartementen van 50m2 en was niet veel thuis.Wel bijzonder. Mijn vaste netwerkkosten voor gas en elektra zijn al hoger dan 25 euro.
Weet je zeker dat je op gas wil gaan koken? Voor dat beetje gas dat je daarvoor verbruikt heb je in verhouding hele hoge kosten. Administratiekosten, netwerkkosten.
quote:Amaqanda schreef op 11 mei 2015 @ 22:16:

[...]

Wel bijzonder. Mijn vaste netwerkkosten voor gas en elektra zijn al hoger dan 25 euro.Toch niet per maand?
quote:TouchOfPink schreef op 11 mei 2015 @ 22:24:

Weet je zeker dat je op gas wil gaan koken? Voor dat beetje gas dat je daarvoor verbruikt heb je in verhouding hele hoge kosten. Administratiekosten, netwerkkosten.Ik neem gas en electra bij dezelfde leverancier af
quote:Morrowind schreef op 11 mei 2015 @ 22:25:

[...]

Toch niet per maand?Volgens Nuon betaal je vast ongeveer 20 euro vast voor elektriciteit en 13 euro voor gas per maand.
Je hebt helemaal gelijk, ik ben niet helemaal wakker. Hier is het beide ¤18 per maand.
quote:Morrowind schreef op 11 mei 2015 @ 22:38:

Je hebt helemaal gelijk, ik ben niet helemaal wakker. Hier is het beide ¤18 per maand.

Geeft niks

Ik zou trouwens niet op gas gaan koken als je alleen daarvoor gas verbruikt. Echt zonde.
quote:stassie schreef op 11 mei 2015 @ 22:33:

[...]

Ik neem gas en electra bij dezelfde leverancier af

Ja, maar je zult dan nog netwerkkosten moeten betalen. Als je gas én stroom neemt, moet je dus voor twee netwerken betalen. Neem je alleen stroom, dan betaal je alleen voor het stroomnetwerk.

Maar hoe zit het eigenlijk met warm water? Daar is toch ook gas voor nodig? Of roep ik nou weer iets stoms?
quote:stassie schreef op 11 mei 2015 @ 22:33:

[...]

Ik neem gas en electra bij dezelfde leverancier afDat bedoel ik niet . Stel je besluit elektrisch te gaan koken dan heb je helemaal geen gas nodig. Dat zou in jouw situatie een stuk voordeliger kunnen zijn. Je moet dan wel aan Stedin laten weten dat er geen contract voor gas komt. Zij zullen de gasaansluiting dan verzegelen. Zij kunnen je ook de voorwaarden laten weten.
quote:Morrowind schreef op 11 mei 2015 @ 22:41:

[...]

Ja, maar je zult dan nog netwerkkosten moeten betalen. Als je gas én stroom neemt, moet je dus voor twee netwerken betalen. Neem je alleen stroom, dan betaal je alleen voor het stroomnetwerk.

Maar hoe zit het eigenlijk met warm water? Daar is toch ook gas voor nodig? Of roep ik nou weer iets stoms?Uhm.. ik heb eigenlijk geen idee.. ik zal morgen is bellen met de woningbouw. Ik dacht dat dat ook bij de stookkosten zat
quote:TouchOfPink schreef op 11 mei 2015 @ 22:42:

[...]

Dat bedoel ik niet . Stel je besluit elektrisch te gaan koken dan heb je helemaal geen gas nodig. Dat zou in jouw situatie een stuk voordeliger kunnen zijn. Je moet dan wel aan Stedin laten weten dat er geen contract voor gas komt. Zij zullen de gasaansluiting dan verzegelen. Zij kunnen je ook de voorwaarden laten weten.Op die manier.. ik heb namelijk al een gasfornuis en dan zou ik een ander fornuis moeten gaan aanschaffen en dat kost ook weer centen
quote:Morrowind schreef op 11 mei 2015 @ 22:41:

[...]

Maar hoe zit het eigenlijk met warm water? Daar is toch ook gas voor nodig? Of roep ik nou weer iets stoms?Stadsverwarming zorgt ook voor het warm water dus ook daarvoor geen gas nodig.
quote:TouchOfPink schreef op 11 mei 2015 @ 22:48:

[...]

Stadsverwarming zorgt ook voor het warm water dus ook daarvoor geen gas nodig.Ik heb blokverwarming
Iedere maand onnodig 15 euro netbeheer betalen is ook heel erg zonde. Dat is toch 180 euro per jaar
quote:stassie schreef op 11 mei 2015 @ 22:49:

[...]

Ik heb blokverwarming

Aahaa oké, dan maak je gebruik van een collectieve ketel meen ik. Zo kom je dan aan je warme water.

Vraag het morgen allemaal rustig na en maak eventueel een berekening van wat het gunstigste voor jou zou zijn.

Succes ermee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven