Gezondheid alle pijlers

ogen

12-05-2015 09:07 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik schrijf dit op omdat ik gewoon even niet weet hoe ik dit allemaal op een rijtje kan krijgen.

Ik ben in januari geopereerd aan staar. Op het eerste gezicht lijkt dat bij velen een simpel procedure maar bij mij is dat wat ingewikkelder. Ik heb een RP, Glaucoom en ik lijd aan een syndroom dat er voor gezorgd heeft dat mijn ogen korter zijn dan normaal. Dus alles is kleiner er compacter in mijn oog. Nu moest ik dus naar een professor toe die mijn oog nog drufde te opereren. Ik vroeg ook aan diegene of mijn lens die dan vervangen zou worden ook op sterkte zou kunnen. Dat was geen probleem. De operatie is verder goed gegaan en ik hoopte op een wonder maar moest die wel bijstellen. Na een aantal weken ben ik voor een gesprek geweest bij de professor en die vertelde mij dat het een lastige operatie is geweest en dat het gelukkig goed is gegaan en dat het andere oog (waar ik zo op hoopte) niet geopereerd kan worden. Dat was wel even een schok Nu zit ik dus met een sterkte verschil van vier punten tussen 2 ogen en ik vind dat heel vervelend As ik had geweten dat mijn andere oog niet geopereerd zou worden had ik dan natuurlijk niet gevraagd. Zij wist ook niet van tevoren hoe moeilijk de ingreep zou zijn. Meestal gaat het best goed alleen vandaag werd ik wakker en had ik even een dipje.
het lijkt me ontzettend naar, een dipje kan ik me erg goed voorstellen. Neem de tijd om hiervan te herstellen geestelijk, je hebt weer een nieuwe manier nodig om je leven in te richten, je hoop vervloog wat betreft het andere oog, en daar mag je best even over doen en daar mag je zeker verdrietig over zijn.
anoniem_127683 wijzigde dit bericht op 12-05-2015 09:14
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Heb je daar dan last van in het dagelijkse leven? Hoofdpijn of zo?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ja soms wel maar ook het zien op zich is best een uitdaging als je zoveel verschil hebt. Heb nu een aangepaste bril en dat helpt gelukkig wel wat. In het dagelijks leven zie ik zoal erg weinig
Kan je in je andere oog niet een lens doen zodat het verschil gecorrigeerd word? Heb zelf een verschil van 10 en dat is ook niet te doen zonder hulpmiddelen.
nee ik kan geen lenzen dragen helaas en mijn andere oog heeft geen ruimte om de lens in het oog te vervangen. Dus dat word wel lastig dan. Jeetje 10 verschil dat is ook best wel pittig ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven