Bij wie ook?

17-05-2015 01:53 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb getwijfeld of ik hier zou schrijven...., maar vraag me af of hier lotgenoten zijn, ervaringsdeskundige. Ben benieuwd wat zij hebben gedaan, misschien oplossingen waar ik nog niet aan gedacht heb.

Jaren geleden een huis gekocht in een flat en na jaren zo'n spijt, want wat blijkt je kan letterlijk de buren horen, alle kanten. Huis staat flink onder water, dus verkopen is zonder een behoorlijke restschuld geen optie. Bovendien, waar moet ik dan gaan wonen. Ik heb al verschillende keren alle opties qua geluidsisolatie de revue laten passeren, helaas ook geen mogelijkheid. Of een doos in doos constructie, alleen is mijn woning daar te klein voor. Het hele traject met de buren heb ik ook al achter de rug, zonder succes overigens.

Wat is het probleem, het lijkt alsof ik in een gehorige woning woont zoals bijvoorbeeld met je familie, seks, praten, ruzie, deuren dicht slaan, luide muziek, tv, lopen, stampen, plassen, boeren..... Alsof de muren en vloeren van karton zijn. Veel geluiden vind ik niet erg, maar dat ik letterlijk kan horen wat mijn buren zeggen (ruzie) en dat ik ze kan horen hijgen bij de seks.... .
Help iedereen een handje
Ik heb geen tips. Helaas wel in zelfde schuitje. En ook de reden dat ik nu nog wakker ben. Onderbuurman heeft visite game nacht. Lees mee! Hoop op goede tips.
Onze allereerste woning (flatje) was ook zo gehorig. De buren die elkaar iedere avond besprongen heb ik proberen te 'isoleren' door de scheidingswand vol te bouwen met kasten en tussen de muur en kast pakdekens geklemd. Verder standaard de radio aan en als het echt te erg werd oordoppen in.

Ik wist dat het tijdelijk was, lijkt mij zwaar k-u-t als je zo vast zit aan die woning. Ik hoop dat mensen nog tips hebben.
Dank jullie wel, ik zit ook nog op vanwege de herrie. Toch zo maar proberen te gaan slapen. Mijn oordoppen helpen wel tegen het praten, alleen een onverwachte klap op de tafel, een gil of een deur die dicht knalt bezorgd mij hartkloppingen. Echt waardeloos, Langeleis woon je ook alleen?
Help iedereen een handje
Mijn bovenbuurman loopt al een uur totaal uit zijn stekker te gaan tegen zijn vriendin.... Wat een focking holbewoner En onder ons woont nog zo'n paar eencelligen.

Ik herken je probleem dus, zodra het enigzins mogelijk gaan we op zoek naar een nieuw huis.
Hoi allemaal,

Nee, totaal geen ervaring mee! Zelfs al gaat het brandalarm bij mij af horen de buren totaal niets (ook niet goed lijkt me...)

Maar als dat voor alle bewoners in de flat geldt (geluiden kunnen horen van buren), kunnen jullie dan niet naar de huismeester?

Sterkte!
Zou je het kunnen verhuren aan studenten ofzo?

Ik hoor mijn bovenbuurman dagelijks neurien (en de kinderen stampen, gillen godmagweten wat ze uitvreten daarboven), en daar word ik al zo gestoord van, laat staan aan 4 kanten buren..!

Succes!
Oh bootje op de golven, niet te geloven hé. Toen ik voor het eerst kennismaakte met de ruzie van de onderburen dacht ik dat ze vermoord werd. Wilde bijna de politie bellen.... Ik hoorde bonk, bonk, bonk en gillen. Ik zag in mijn gedachte een vrouw over de vloer getrokken worden aan haar haren

Er is hier geen huismeester lipsticklover, het zijn koopwoningen er is een vve. Helaas bestaat het bestuur ook uit bewoners en die willen hun vingers niet branden aan burenruzie.

Niet iedereen heeft last van elkaar, er zijn ook mensen die net als ik gewoon hun schoenen uitdoen bij thuiskomst. Niet schreeuwen of met deuren gooien en stil zijn tijdens de seks..... Iedereen heeft wel last als er iemand staat te boren, maar dat is meestal maar kort en ook niet 's nachts. Het is hier nu weer stil, ik ga mijn bed opzoeken. Hopelijk snel voor iedereen een rustige nacht.
Help iedereen een handje
Zou ik kunnen doen SpringDing, ben alleen bang dat mijn huis daarna niet meer verkoopbaar is. Ben zelf nogal zuinig op mijn spullen. Bijvoorbeeld de douche drogen na het douchen, ik ga er niet vanuit dat studenten dat doen... Misschien gaan ze dan met schuurmiddelen tekeer op mijn douchedeur. Als ik zie hoe sommige de magnetron behandelen. Niet alle studenten zijn zo, maar tja
Help iedereen een handje
Oh wat erg! In het verleden ook enorm geluidsoverlast gehad van buren (was n huurwoning). Toen soms wel gaan praten en hielp dan heel even. Maar niet structureel. Was blij dat ik kon verhuizen😝.

Kan je mss de wijkagent inschakelen? Of toch n keer een goed gesprek met je buren aan gaan? Of mss is er iets als buurtbemiddeling?

Tja Rn anders mss toch verhuren overwegen. Mss maken ze je huis niet zo schoon/houden ze het niet zo netjes als je het zelf zou doen (al weet je dat niet), dan nog lijkt woongenot me ook heel wat waard! (Zelfs iets waardevermindering door studenten over zoveel jaar)

Succes iig! Burenoverlast sucks!
Woon je in het westen? Je kan het wel aan mij verhuren Ik zoek woonruimte voor eind augustus. Ben heel goed in het opvolgen van puntenlijstjes. En maak zelf ook herrie dmv kind.
Everyone has a plan until they get punched in the face
Ik denk dat je ook wel een type bent dat zich nogal snel laat frustreren hè? Of vind je je enorm druk maken om het afdrogen van een douchedeur niet een tikkie doorslaan?
Wij hebben ook wel wat last van onze buren gehad maar wonen in een huurhuis dus ik heb de makelaar gebeld (beheerder). En daarna hebben we nooit meer wat gehoord van de buren. De huizen zijn vaak van hout hier (woon in Tokyo) zonder al te veel isolatie en dus extra gehorig.

Wij hoorden onze bovenburen ook de vreemdste dingen 's nachts doen, leek wel of er elke nacht een lichaam door het huis werd gesleept en de honden blaften veel. Het bleek dat ze de honden in de badkamer opsloten als ze wegging en wat dat gesleep was weten we nog steeds niet.

Onze naaste buren hielden van een erg aparte vorm van Japanse style seks denk ik want wat daar voor geluiden uit het huis kwamen was niet te definiëren Voor ons best vermakelijk maar niet zo handig voor mijn dochters. Daar heb ik dus ook maar de makelaar voor gebeld en nooit meer iets daarna van de buren gehoord.

We gaan binnenkort verhuizen van een appartement naar een bovenverdieping van een villa in een zeer stille chique buurt dus dan zullen wij wel de luidruchtige buren worden
Herkenbaar..

Mijn benedenbuurman vind het normaal om tot een uur of 10 in de ochtend de muziek veel te hard aan te hebben. (beginnend ergens in het begin van de avond)

Politie is al vaak geweest, hij heeft al een keer slaande ruzie gehad met een buurman. Mijn hij is ook zo een eencellige die vind dat de hele wereld zeikt.
Oops I did it again..
Als je in een gehorige flat woont kan ook een wijkmeester of VVE daar niets aan doen. Ik vermoed dat de flats, net als mijn huurhuis, heel goedkoop zijn gebouwd. Wij horen ook alles van de buren, de muren zijn ook als van karton.

Ik denk dat je buren ook weleens iets van jou zullen horen, dat heb je nou eenmaal in zulke woningen. Jammer, dus het wordt of accepteren of verhuizen.
quote:Suze02 schreef op 17 mei 2015 @ 06:26:

Ik denk dat je ook wel een type bent dat zich nogal snel laat frustreren hè? Of vind je je enorm druk maken om het afdrogen van een douchedeur niet een tikkie doorslaan?

Hè bah, van jou lees ik echt iedere keer weer negativiteit.

Loopt alles in jouw leven zo zeer op rolletjes dat je geen greintje inlevingsvermogen hebt cq kunt veinzen??

TO, lijkt me echt af-schu-we-lijk!

Bemiddeling een optie? Ze een keer uitnodigen om de geluiden zelf te horen?
quote:Emily67 schreef op 17 mei 2015 @ 07:40:

Herkenbaar..

Mijn benedenbuurman vind het normaal om tot een uur of 10 in de ochtend de muziek veel te hard aan te hebben. (beginnend ergens in het begin van de avond)

Politie is al vaak geweest, hij heeft al een keer slaande ruzie gehad met een buurman. Mijn hij is ook zo een eencellige die vind dat de hele wereld zeikt.Klopt ook wel. Ik heb me daar ook wel enigzins op ingesteld. Maar muziek veel te hard de hele nacht door... Volgens mij gaat hij om een uur of 9 slapen of zo.. Das een beetje te... Het moet van 2 kanten komen.. Je moet in een flat niet om het kleinste geluidje zeuren. Maar je kunt ook een beetje rekening houden met de medebewoners. Er zitten mensen tussen die echt overal schijt aan hebben.
Oops I did it again..
Iemand inschakelen heeft weinig zin hier. Je hebt geen middelen om druk te zetten.

In het begin hadden we zowel boven als onder heel fijne buren, die aangaven ook bijna niets van ons te horen. Maar ja, die mensen verhuisden en toen kwamen de eencellige uitkeringstrekkers die de hele dag en nacht konden hangen, ruziemaken, blowen en schreeuwen.

Ik werk vanuit huis en schaam me gewoon als mensen aan de telefoon vragen wat dat lawaai op de achtergrond is.

Het is een prachtig ruime flat in het groen, erg zonde dat het zo gehorig is.
Lijkt me inherent aan 'n woning die pal tussen andere woningen in zit. In mijn studententijd 'n jaartje particulier op kamers gezeten in 'n rijtjeshuis, maar daar hoorde je ook de wc van de buren en andere ellende (er werd trompet gespeeld). Toen wist ik dat ik zo nooit zou willen wonen. Laat staan ergens waar je ook nog boven/onderburen hebt.
Shoot first, ask questions later!
Ik denk dat de meeste mensen zo niet willen wonen redbuIIetje, maar de meeste mensen kunnen ook geen vrijstaand betalen.
Inschrijven voor huur en kijken of je uiteindelijk kan verkopen eventueel met een restschuld. Of verhuren en zelf gaan huren.
Iedereen heeft het hier over de buren van TO die overlast zouden veroorzaken, maar het gaat erom dat ze in een gehorige flat woont, met muren van bordkarton. Dat is de oorzaak dat ze alles van iedereen hoort. Je kan niet van elkaar verwachten dat iedereen gaat fluisteren of op zijn sokken gaat lopen. Het ligt duidelijk aan de bouw van de flat. En helaas kun je daar niets aan veranderen, TO heeft al nagedacht over verschillende soorten geluidsisolatie, maar weet geen oplossing.
Het ene appartementencomplex is het andere niet. Ik hoorde mijn nieuwe bovenburen wel een paar dagen over de toen nog kale vloer stampen, wat vrij logisch is. Verder hoor je hier nauwelijks iets van je buren, tenzij iemand gaat boren maar boorgeluid dringt altijd door.
verba volant, scripta manent.
Vervelend is dat, ik heb er ook ervaring mee (verleden), helaas.

Vroeger had iedereen kamerbreed tapijt, maar bij de komst van het goedkope laminaat is dat geheel uit de mode geraakt. Jammer want het maakt dat alle geluiden flink weerkaatsen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik zou bij Google Images intikken Oplossingen Gehorigheid (of misschien zijn er betere zoektermen) en misschienn krijg je dan inspiratie?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven