On Topic - Moeder verlaat gezin
zondag 17 mei 2015 om 20:04
Beste forummers,
In iedere Viva Mama vertelt een moeder haar persoonlijke verhaal in de rubriek On Topic.
We posten op het forum altijd een stelling of vraag die gelinkt is aan dit verhaal en vragen om jullie reacties. Een aantal reacties zal afgedrukt worden in Viva, bij het interview.
Dit keer vertelt Maaike dat ze haar man verliet en haar twee jonge kinderen achterliet bij haar ex. Niet noodgedwongen, maar het was haar eigen beslissing. Inmiddels doet hij de volledige zorg voor de twee en ziet zij haar kinderen naar behoefte. Soms vier keer per maand, soms een maand niet.
Daarom vragen we jou:
Als ik hoor dat een moeder haar gezin heeft verlaten, denk ik....
Wat denk jij als je zoiets hoort? Kun je het je voorstellen? Veroordeel je het sneller dan wanneer een vader vertrekt?
We zijn benieuwd naar jullie reacties.
Dank jullie wel, alvast.
In iedere Viva Mama vertelt een moeder haar persoonlijke verhaal in de rubriek On Topic.
We posten op het forum altijd een stelling of vraag die gelinkt is aan dit verhaal en vragen om jullie reacties. Een aantal reacties zal afgedrukt worden in Viva, bij het interview.
Dit keer vertelt Maaike dat ze haar man verliet en haar twee jonge kinderen achterliet bij haar ex. Niet noodgedwongen, maar het was haar eigen beslissing. Inmiddels doet hij de volledige zorg voor de twee en ziet zij haar kinderen naar behoefte. Soms vier keer per maand, soms een maand niet.
Daarom vragen we jou:
Als ik hoor dat een moeder haar gezin heeft verlaten, denk ik....
Wat denk jij als je zoiets hoort? Kun je het je voorstellen? Veroordeel je het sneller dan wanneer een vader vertrekt?
We zijn benieuwd naar jullie reacties.
Dank jullie wel, alvast.
zondag 17 mei 2015 om 20:07
zondag 17 mei 2015 om 20:09
quote:slagroom-met-dip schreef op 17 mei 2015 @ 20:06:
Verlaten is toch helemaal weggaan en niks meer laten horen? Als ze ze 4x per maand ziet, is dat toch niet verlaten?
Soms een maand niet...
Dat staat er.
Een ' Zoals de wind waait waait mijn rokje' moeder dus.
Ik denk wel wat van een ouder die zo keuzes maakt.
Verlaten is toch helemaal weggaan en niks meer laten horen? Als ze ze 4x per maand ziet, is dat toch niet verlaten?
Soms een maand niet...
Dat staat er.
Een ' Zoals de wind waait waait mijn rokje' moeder dus.
Ik denk wel wat van een ouder die zo keuzes maakt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 17 mei 2015 om 20:09
zondag 17 mei 2015 om 20:10
quote:Thordis007 schreef op 17 mei 2015 @ 20:09:
En om antwoord te geven op de vraag:
Zal ik vanavond aspergesoep maken? En had ik de kliko nou al buiten gezet?'
En om antwoord te geven op de vraag:
Zal ik vanavond aspergesoep maken? En had ik de kliko nou al buiten gezet?'
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 17 mei 2015 om 20:13
quote:Amand schreef op 17 mei 2015 @ 20:12:
Een ouder kan het gezin niet verlaten. Wanneer de ouders gaan scheiden, is er geen gezin meer; het houdt op te bestaan.
Echt basiskennis, dit.
Welnee..... voor kinderen niet hoor.
Dat maken volwassenen ervan want dat vinden zij fijner.
Een ouder kan het gezin niet verlaten. Wanneer de ouders gaan scheiden, is er geen gezin meer; het houdt op te bestaan.
Echt basiskennis, dit.
Welnee..... voor kinderen niet hoor.
Dat maken volwassenen ervan want dat vinden zij fijner.
zondag 17 mei 2015 om 20:16
zondag 17 mei 2015 om 20:17
Of het nu de vader of de moeder is die besluit om zijn/haar gezin de rug toe te keren, is mij om het even. Ik persoonlijk kan me er niks bij voorstellen.
Maar er zijn natuurlijk altijd situaties die leiden tot iets als dit. Werk of persoonlijke omstandigheden die ertoe leiden dat je verder weg moet wonen, of misschien hebben de kinderen wel een keuze gemaakt.... In ieder geval ken ik het verhaal niet en vind het daarom wat kort door de bocht om de moeder meteen maar te veroordelen.
Maar er zijn natuurlijk altijd situaties die leiden tot iets als dit. Werk of persoonlijke omstandigheden die ertoe leiden dat je verder weg moet wonen, of misschien hebben de kinderen wel een keuze gemaakt.... In ieder geval ken ik het verhaal niet en vind het daarom wat kort door de bocht om de moeder meteen maar te veroordelen.
zondag 17 mei 2015 om 20:17
quote:verhuisd schreef op 17 mei 2015 @ 20:15:
Lekker kort door de bocht weer: commentaar geven zonder het hele verhaal te hebben gelezen. Oordelen is gemakkelijk en anonimiteit haalt vaak niet het beste in een mens naar bovenNou vertel jij dan even wat er niet geschreven staat......
Wat hebben we dan nog meer dan de OP ons meldt?
Lekker kort door de bocht weer: commentaar geven zonder het hele verhaal te hebben gelezen. Oordelen is gemakkelijk en anonimiteit haalt vaak niet het beste in een mens naar bovenNou vertel jij dan even wat er niet geschreven staat......
Wat hebben we dan nog meer dan de OP ons meldt?