On Topic - Moeder verlaat gezin

17-05-2015 20:04 124 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In iedere Viva Mama vertelt een moeder haar persoonlijke verhaal in de rubriek On Topic.

We posten op het forum altijd een stelling of vraag die gelinkt is aan dit verhaal en vragen om jullie reacties. Een aantal reacties zal afgedrukt worden in Viva, bij het interview.

Dit keer vertelt Maaike dat ze haar man verliet en haar twee jonge kinderen achterliet bij haar ex. Niet noodgedwongen, maar het was haar eigen beslissing. Inmiddels doet hij de volledige zorg voor de twee en ziet zij haar kinderen naar behoefte. Soms vier keer per maand, soms een maand niet.

Daarom vragen we jou:

Als ik hoor dat een moeder haar gezin heeft verlaten, denk ik....

Wat denk jij als je zoiets hoort? Kun je het je voorstellen? Veroordeel je het sneller dan wanneer een vader vertrekt?

We zijn benieuwd naar jullie reacties.

Dank jullie wel, alvast.
Verlaten is toch helemaal weggaan en niks meer laten horen? Als ze ze 4x per maand ziet, is dat toch niet verlaten?
Lekker dan.... waarom heb je kinderen gekregen? Net zoals ik dat over een vader die wegloopt bij zijn kinderen zou denken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ze ging weg bij haar man en haar kinderen gingen naar haar ex? Dat is een ingewikkelde keus, vond die ex dat wel ok, zomaar met de kinderen van een ander opgescheept worden? En hoe vaak ziet de vader zijn kinderen nu?
wat een kut van een vrouw en wat een kut van een moeder.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:slagroom-met-dip schreef op 17 mei 2015 @ 20:06:

Verlaten is toch helemaal weggaan en niks meer laten horen? Als ze ze 4x per maand ziet, is dat toch niet verlaten?

Soms een maand niet...

Dat staat er.

Een ' Zoals de wind waait waait mijn rokje' moeder dus.

Ik denk wel wat van een ouder die zo keuzes maakt.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
En om antwoord te geven op de vraag:

Zal ik vanavond aspergesoep maken? En had ik de kliko nou al buiten gezet?'
Moeilijk om een mening te vormen obv deze stelling. Je kent het hele verhaal niet. De vrouw krijgt idd nog steeds vaak de kinderen toegewezen, maar dat is natuurlijk geen recht. Als zij niet in staat is om de zorg voor de kinderen te dragen dan is het fijn dat er voor deze oplossing is gekozen.
quote:Thordis007 schreef op 17 mei 2015 @ 20:09:

En om antwoord te geven op de vraag:

Zal ik vanavond aspergesoep maken? En had ik de kliko nou al buiten gezet?'
Wat een egoïstisch rotwijf. Een vader zou ik net zo hard veroordelen. Je laat gewoon niet je kinderen maar barsten.
Lekker eenzijdige openingspost. Ik wil weten waarom zij die keuze heeft gemaakt.
Daar zou ik hetzelfde over denken als het een vader betrof. En dat is niet erg positief.
Erwtensoep is hoe dan ook lekker.

zo'n dikke, waar je lepel in recht op blijft staan.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Een ouder kan het gezin niet verlaten. Wanneer de ouders gaan scheiden, is het gezin er niet meer; het houdt op te bestaan.

Echt basiskennis, dit.
Ik zou er hetzelfde over denken als wanneer de vader zoiets zou doen.
quote:Amand schreef op 17 mei 2015 @ 20:12:

Een ouder kan het gezin niet verlaten. Wanneer de ouders gaan scheiden, is er geen gezin meer; het houdt op te bestaan.

Echt basiskennis, dit.

Welnee..... voor kinderen niet hoor.

Dat maken volwassenen ervan want dat vinden zij fijner.
Lekker kort door de bocht weer: commentaar geven zonder het hele verhaal te hebben gelezen. Oordelen is gemakkelijk en anonimiteit haalt vaak niet het beste in een mens naar boven
quote:Enn schreef op 17 mei 2015 @ 20:13:

[...]

Welnee..... voor kinderen niet hoor.

Dat maken volwassenen ervan want dat vinden zij fijner.Wat maken ouders waarvan?
Haar of hun?
Waardeloos. Precies hetzelfde gevoel als ik zou hebben bij een vader die een nieuw leven zonder zijn kinderen begint.
quote:verhuisd schreef op 17 mei 2015 @ 20:15:

Lekker kort door de bocht weer: commentaar geven zonder het hele verhaal te hebben gelezen. Oordelen is gemakkelijk en anonimiteit haalt vaak niet het beste in een mens naar bovenDat is nou de hele bedoeling van dit topic. Sjonge jonge.
Of het nu de vader of de moeder is die besluit om zijn/haar gezin de rug toe te keren, is mij om het even. Ik persoonlijk kan me er niks bij voorstellen.

Maar er zijn natuurlijk altijd situaties die leiden tot iets als dit. Werk of persoonlijke omstandigheden die ertoe leiden dat je verder weg moet wonen, of misschien hebben de kinderen wel een keuze gemaakt.... In ieder geval ken ik het verhaal niet en vind het daarom wat kort door de bocht om de moeder meteen maar te veroordelen.
quote:verhuisd schreef op 17 mei 2015 @ 20:15:

Lekker kort door de bocht weer: commentaar geven zonder het hele verhaal te hebben gelezen. Oordelen is gemakkelijk en anonimiteit haalt vaak niet het beste in een mens naar bovenNou vertel jij dan even wat er niet geschreven staat......

Wat hebben we dan nog meer dan de OP ons meldt?
Wat 'viva' er van vindt is makkelijk terug te zoeken.

Suzanne Rethans heeft zoiets gedaan en schreef er columns over en de reacties hier waren niet mals.
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Enn schreef op 17 mei 2015 @ 20:17:

[...]

Nou vertel jij dan wat er niet geschreven staat......

Wat hebben we meer dan de OP? Daarom juist. Lekker sjiek om op basis van 2 zinnen iemand een rotwijf te noemen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven