Thailand Topic 2

15-03-2013 13:56 2937 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sawadee ka!

Deel 1 is dicht. Tijd voor een vers topic!
Ik lees het nog! We zitten bij de gate te wachten om te boarden.
Wat gaat dat dan weer (te) snel voorbij he! Goeie reis en wel thuis!
Alweer op weg naar de thuisstad. Ging allemaal heel snel en voorspoedig. Denk dat we over een uur thuis zijn.
Fijn om weer thuis te zijn? Met dit weer vast!
quote:runningmonster schreef op 29 maart 2015 @ 15:55:

Fijn om weer thuis te zijn? Met dit weer vast!Kutweer, kutstorm, kuttemp.
Zat je maar op ko kut!
quote:mayou schreef op 02 april 2015 @ 09:39:

Zat je maar op ko kut!
Ik zit gewoon op het werk
Na vorig jaar in juli te zijn geweest willen we dit jaar in november gaan. Wie is er wel eens in november geweest? Beviel het? Plan is om meteen vanaf BKK door te vliegen naar t zuiden. Afgelopen jaar veel gedaan en bezocht dit jaar gaan we voor meer rust☺️.
Ik heb in september nog 2 weken vakantie. Is iemand dan al eens op Koh Chang & Koh Mak geweest? Was het te doen qua regen, of is het dan juist niet aan te raden daar naar toe te gaan? Ga met mams, ik ga graag nog een paar duiken maken, zij snorkelt graag. Ben na de verhalen van Yasmijn erg benieuwd naar die hoek...!
Ik ga ook weer fijn meelezen en kletsen hier, want 29 december vlieg ik naar Bangkok en wordt dit toch een beetje mijn uitvalshoek telkens tijdens mijn reis van 7 maanden door Zuid-oost Azië en Nieuw Zeeland

Twee jaar geleden al in Thailand geweest en toen al wat highlights bekeken, nu heb ik veel meer rust en tijd om dingen op mijn gemak te doen Het noorden heb ik wat gezien (Chiang Mai, Pai), Kanchanaburi & Ayyuthaya en Ko Tao en Ko Phangan en Khao Sok. Ik zak zeker af richting Malesië dus ook het zuiden van Thailand komt nu wat meer aan bod dan in mijn eerste reis.

Maar Bangkok wordt dus mijn 'thuishaven' telkens, hier start en eindigt m'n reis met tussendoor toch telkens vanaf Bangkok vluchten naar andere bestemmingen. Ik sliep 2 jaar geleden bij aankomst vlakbij Khao San Road en had al heel snel door dat dat niet helemaal mijn wijk is , dus heb toen de 2 nachten voor m'n terugvlucht geslapen in een hotel aan de rivier dat iemand me hier aangeraden had. Heeft een leuk dakterras op 11 hoog ofzo, was niet schrikbarend duur en had leuk uitzicht direct op de rivier. En nu kan ik de naam dus nergens meer vinden Wie helpt?

Laat maar, inmiddels gevonden en hij zit al keihard volgeboekt met O&N, was River View Guesthouse

Wat zijn andere fijne wijken/hotels die beetje prettig gelegen liggen t.o.v. Skytrain/OV en waar het gehalte Westerse, laveloze, jonge backpackers iets lager is? En wie is er toevallig als een met O&N in Bangkok geweest en heeft absolute aanraders qua hoe de avond te besteden & verblijf?
Geen idee over o en n in bkk, maar als je dingen over Maleisië wil wten hoor ik het wel (of zuid Thailand)
Ibis Riverside Hotel. Het is een echt Ibis hotel, maar het ligt aan de rivier dus dat is super! Kamers funtioneel. Prachtig om daar 'savonds op het terras aan de rivier te zitten. Lekker eten (en streetfood buiten) en lekker zwembad.

Er gaat elk half uur een shuttle tuk tuk die je in 5 mins naar de skytrain brengt en dan ben je zo op Siam Square/MBK enz.
Ziet er zeker erg mooi uit Yasmijn! Helaas wel wat boven mijn budget, zeker met nog 7 maanden voor de boeg is ¤140 voor 2 nachten gewoon te veel Ik hoef verder geen luxe, gewoon een eigen kamer, schoon bed en gelegen in leuke wijk. Ik ben nu een beetje aan het kijken naar Silom en Sukhumvit.

Mayou: Malesië kom ik zeker op terug, daar ga ik nl. zeker weten naartoe
Wij waren err in maart en wij hebben 42 euro betaald voor een double room incl ontbijt.
Ik heb ook nog gezeten in een straatje naast MBK. Was ook prima, met een stuk of wat guesthouses en de rivertaxi vlakbij. Geloof dat het Wendy guesthouse heet, was prima.
O&N is niet de goedkoopste periode natuurlijk

Heb je al gekeken bij Feung Nakorn Balcony? Is 10 minuten lopen naar de Chao Phraya Express pier en wel wat verder van de Skytrain, maar wel een goede centrale locatie voor Wat Pho en Grand Palace. Ik heb het er een aantal jaar geleden prima naar mijn zin gehad en ging 's avonds naar Yaowarat om een hapje te eten en liep dan een klein half uur terug.
Och ja, eind december
Ik heb in de buurt van de metro en niet al te ver lopen van de shopping malls & skytrain gezeten: Take a nap hotel. http://www.takeanaphotel.com/allroom.php. Iedere kamer had zijn eigen thema, erg grappig. Prijs verschilt per kamer, want kamer verschilt in grootte. Was aangeraden door Thaise vrienden. Was destijds (5 jaar geleden) niet duur, maar lijkt nu wel duurder geworden. Moet wel zeggen dat ik er in low season zat, dat kan ook schelen.
Hoi allemaal,

Ik heb een ticket geboekt. 1 november vlieg ik naar Bangkok

Ik blijf voor 3 weken in Thailand. Nu heb ik aan jullie kenners een aantal vragen.

Ik heb een route gepland. Niks staat vast behalve voor de eerste nacht een hostel in Bangkok.

De route is: Bangkok - Chiang Mai - Pai - Krabi - Koh Tao - Koh Phangan - Bangkok.

Zou dit haalbaar zijn in 3 weken denken jullie?

Ik heb gelezen dat het regenseizoen is in November op Koh Tao. Nu lees ik verschillende verhalen daar over. Van de veel regen en wind tot een uurtje regen. Is er iemand die in het regenseizoen op Koh Tao is geweest en wat zijn de ervaringen?
Ik zou Krabi eruit halen en van Chiang Mai meteen naar koh Samui vliegen en van daaruit door naar Tao en Phangan.

Het is precies zoals je het zelf zegt.Soms valt het dagenlang met bakken uit de lucht en soms ook niet. Ik ben 2x in november op Tao geweest en heb prima weer gehad, maar dat is geen garantie voor november 2015. Gewoon gaan en als het dagen achter elkaar regent, terug naar het vaste land en ergens anders heen. Dat is het fijne van niets vastleggen.
Het is niet alleen regentijd op Tao he, ook op Samui en Phangan
Krabi klinkt inderdaad niet logisch in jouw planning.
Thanks voor jullie info.

Zouden jullie die eruit halen vanwege het reizen?

Het leek mij leuk om zowel van west-zuid en oost-zuid een eiland te zien.
Jo ook en het is niet echt een omweg waard, behalve als je bijv naar Railey /Tonsai gaat voor een paar dagen, maar Krabi zelf niet. Maar je kunt het altijd nog onderweg beslissen he. Pai is namelijk erg leuk en kan maar zo zijn dat je daar langer blijft hangen. En Chiang Mai is ook erg veel te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven