0804-0904

24-03-2007 13:10 1233 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bel snel: tips en trucks voor uw -bijna- schoolgaande kinderen.
Bij zelf aankleden de hemel in prijzen. Goed luisteren an sich is vast niet duidelijk genoeg. Bij netjes boterham eten idem. Kiloknaller had zich snel en zelf aangekleed, helaas niet in kleren die bij elkaar pasten... maar ja, eigen schuld, dan hadden we maar kleren klaar moeten leggen .

Morrie, Ely, wat gaan jullie jongens trakteren? Ik weet het nog niet en we hebben 4 (!) uitdeelmomenten. Een keertje donderdag in het zwembad, ja idioot, maar dat doen ze daar ook en dus wil Kiloknaller ook. Dan op vrijdag op de creche en maandag op school en NSO.
4x??? Hell.

Maar ik log toevallig net in om op tractaties te googlen. Wil iets makkelijks ivm Knorrie enzo.
Misschien bak ik wel koekjes woensdagmiddag met Schorrie, om uit te delen.

KK houdt ook van bakken toch?
Jep KK wel, maar ik niet .

Ik doe voor zwemles gewoon zakjes met snoepjes, geheel tegen mijn principe, maar ik vind het wel best. Vrijdag wil hij cakejes op creche, dus dat gaan we dan maar doen en voor school en creche doe ik denk ik toch maar iets voorverpakts met een leuk lintje erom heen ofzo. Daar ga ik nog even over nadenken.
O, ja, dan valt het af .

Voor afscheid van creche had ik een kaartje op pc gemaakt (toch maar op het laatste moment....) en had ik met een dropveter dat kaartje, zo'n winegumsleutel en zo'n vogeltje waar je water in moet doen en wat dan fluit als je er op blaast aan het kaartje gemaakt. Was niet veel werk, al klinkt het wel zo als ik het zo opschrijf .

Ik ga voor school dus koekjes bakken. Is gewoon leuk en lekker en ook wel binnen proporties vind ik. Ik ga toch echt proberen niet mee te doen aan 5 cadeautjes en 3 zakken snoep per tractatie.
Sja, dropveter durf ik niet aan op onze macro-biotische creche , dat is onverantwoord. Hoewel ik juist ook van die creche duizend plastic cadeautjes en chips enzo voorbij heb zien komen. Valt dus eigenlijk ook wel mee.
Dan doe je macrobiotische dropveters? Of nee, je kookt spaghetti en dat gebruik je als koordje!
Duhuh zou Kiloknaller zeggen .
Zelf aankleden?! Sowee, wat knap! Koek is zo klunzig en ongeduldig dat hij zichzelf niet eens fatsoenlijk uit kan kleden!

We zijn inmiddels weer veilig teruggekeerd. De vakantie was jammergenoeg niet heel geweldig. De tuin en het terrein rondom het huisje waren geweldig, maar het huisje zelf was wel vrij primitief en gehorig. Helaas was het weer de afgelopen 2 weken matig tot zeer slecht, en zag het in de tuin zwart van de -reuze-wespen, dus hele dagen buiten rondbanjeren en ontspannen in de tuin zitten zaten er niet echt in. Balen. Nou ja, des te fijner om weer thuis te zijn!

Koekpa heeft het huis inmiddels versierd voor de jarige koek morgen, dus daar hoef ik niks meer aan te doen. Mooi zo :-).

Gaat alles goed met Morrie en gezin?
Hoera, de eerste 0804 baby is alweer jarig!!!! Koekie, gefeliciteerd met je VIERDE verjaardag. En papa en mama en Biscuitje ook gefeliciteerd. Dat het maar een feestelijke dag mag worden. Ik ben benieuwd wat je cadeau krijgt Koekie!

4 jaar, t is wat he meiden!
Jammer van de vakantie Koeka. Hoe hadden jullie het geboekt, via particulieren? Of kon je nog iets met een organisatie waar je kunt melden dat het tegenviel?
KOEKIE GEFELICITEERD!

Wauw, 4, is inderdaad alweer groot zeg.

Koeka, dikke kus voor jou en je jarige zoon. Ik zit op Mac, heb niet zulke mooie plaatjes voorradig (en weet ook niet hoe dat moet), maar daarom niet minder gefeliciteerd.

Leuk hoor, onze kleine mannen allemaal weer jarig.
Koeka: Als ons huis in Normandie bevalt in de herfstvakantie dan kan je daar misschien wel naartoe volgende zomer. We zijn behoorlijk kritisch, dus dat is wel een goede testcase .
Het huis was gewoon via particulieren die er vaak zelf zitten en maar zelden commercieel verhuren. De eigenaars zijn hartstikke vriendelijk en het huis is echt hun trots, dus ik voel me een beetje bezwaard om me kritisch te uiten. Zij stellen duidelijk heel andere eisen aan comfort dan wij, maar dat is natuurlijk niet hun probleem. Anderzijds waren er wel veel dingen die oud en/of kapot waren en was er sprake van apparatuur die het slecht deed, en da's natuurlijk wel een reden om wél duidelijke kritiek te geven.. Maar het meest vervelende waren het slechte weer en de wespen, en daar konden zij natuuurlijk ook weinig aan doen. Als het weer meegewerkt had, hadden we daar zalig hele dagen buiten kunnen leven en dan hadden die "gebreken" ons waarschijnlijk nauwelijks gestoord.

Dankjewel voor jullie felicitaties overigens.

Ja, vier jaar al, en wat zijn ze voorbijgevlogen, zeg!

We vieren koeks verjaardag aanstaande zaterdag voor de familie en vrienden (in beperkte kring), dus het was vandaag een vrij rustige dag. Feestelijk ontbeten, kado's uitgepakt, en 's middags met koekie uit eten geweest (gewoon een pasta gaan eten bij de italiaan, dat wou hij graag).

Oh, ik zie dat het nu precies 4 jaar geleden is dat hij is geboren 20.43u!
Als het via particulieren was, weet je nu dat het eens maar nooit weer was en hoef je niet perse kritiek te uiten. Hooguit misschien vermelden dat spullen defect waren, onder he mom van: misschien weten ze het niet, en dan kunnen ze het repareren?

Wat hadden jullie Koekie cadeau gegeven Koeka?

Morgen Schorries dag. Ik heb vanmiddag koekjes met hem gebakken, gewone zandkoekjes met van chocolade deeg een 4 erop. Ze zijn heel leuk geworden. Morgenochtend uitdelen, ik mag erbij blijven en ik ben erg benieuwd! Verder gaan we zo wel het huis versieren maar vieren we de verjaardag pas zondag. Alleen van ons krijgt hij een cadeau maar pas na schooltijd denk ik, anders ben ik bang dat we hem niet naar school krijgen!
(f) (f)

(f) (f)

(f) (f)

(f) (f)

(f) (f)

(f) (f)

(f) (f)

(f) (f)

(f) (f)

(f) (f)

(f) (f)

IN DE GLORIA, IN DE GLORIA...

HIEPHIEPHOERA VOOR SCHORRIE!
Morrie,

Koekie heeft van ons uiteindelijk playmobil gekregen: een dierenartsenpraktijk plus een soort verzorgingsverblijf voor groot vee. We wilden dus een fiets kopen, maar het lukte uiteindelijk niet meer om op tijd een geschikte fiets te vinden, dus uiteindelijk ben ik dinsdagmiddag om 17u nog snel de Bart Smit ingerend.

Voorgaaande jaren kreeg Koek elke keer iets moois en degelijks voor zijn verjaardag waar we vantevoren over hadden nagedacht (brio, houten fornuis en aanrecht, plan toys..), dus de playmobil voelde nu echt wel als een gelegenheidsoplossing. Maar koekie was natuurlijk gewoon hartstikke blij en wilde 's avonds bijna niet naar bed, omdat hij wilde blijven spelen.

Wat heeft Schorrie van jullie gekregen?

En wanneer zijn KK en Zen ook alweer aan de beurt?
anoniem_15275 wijzigde dit bericht op 28-08-2008 20:47
Reden: kromme zin
% gewijzigd
Bedankt voor de felicitatie Koeka.

Volgens mij zaten we een beetje in hetzelfde schuitje qua cadeaus dit jaar. Vorig jaar kreeg Schorrie nog een mooie dure houten garage van Plan City. Dit jaar bedachten we ons gisteren na sluitingstijd van de winkels dat we nog niets gekocht hadden! Dus Harrie heeft vanochtend snel bij Bart Smit een racebaan van Hotwheels gekocht. Vanmiddag heeft hij het gekregen, hij was er wel heel blij mee. Maar het voelt wat plasticcerig, dit cadeau .
Plan City, ja, dat bedoelde ik ook (Plan Toys is het merk, geloof ik).

Opa's en oma's en vrienden blijven maar vragen of ik nog suggesties heb voor hun cadeaus, maar ik kan dus echt bijna niets bedenken. Ja, kinderboeken zijn natuurlijk altijd leuk, maar dan moet ik echt lijstjes met titels opgeven, want anders is de kans groot dat we het betreffende boek al hebben.

Best erg, hij is net 4 geworden, en ik heb het gevoel dat hij alles gewoon al heeft.
Ik heb nu veel Lego gevraagd voor 4+, hij krijgt van opa en oma een basisdoos en van mijn broertje een doos met wielen en een doos met daken geloof ik. Dan heb je ook nog ramen en deuren, die heb ik nog aan niemand gevraagd.

Kun je geen Playmobil vragen?
Ja, dat was ik al van plan, maar wat Koekie leuk vond (de dierentuin en de boerderij) bleek dit seizoen niet meer of slechts heel beperkt in het assortiment te zitten.

Ik wilde nu de veeartspraktijk en O.K. vragen, maar die hebben we nu dus al zelf gegeven.

Eigenlijk vind ik het van de zotte dat ik mijn best moet doen om nog iets te bedenken voor zijn verjaardag. Ik bedoel, ze zijn 4 en ruim anderhalf en het huis puilt nu al uit van de kindermeuk; idioot gewoon.

Koek heeft gelukkig nog wel wensen hoor (zo erg is het gelukkig ook weer niet!), maar dat zijn allemaal grote en dure dingen (die fiets dus, een piano, een mooi en degelijk speelhuisje) en die kunnen we natuurlijk moeilijk aan "derden" vragen.
Ik vind het vaak ook lastig hoor, gisteren vroeg iemand weer aan mij wat Schorrie wilde hebben en ik kwam niet verder dan Cars spullen of een gewone auto...

En dan KiloKnaller nog even een behangetje op ons topic geven:

Gefeliciteerd met je 4e verjaardag!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Kiloknaller heeft ook een (plastic) brandweerhelm gekregen. Met geluid zelfs.... Dit keer dus rwee dingen met batterijen, geheel tegen mijn principe. Zal nog wat worden met BNJMN en Knorrie, die hebben broers boven zich die op 4-jarige leeftijd alles al hebben .

GEFELICITEERD KILOKNALLER!! 4 JAAR AL!

Ik hoop dat het vandaag een heel leuke dag was!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven