Jongensnamen topic
zondag 17 mei 2015 om 00:11
quote:tonkje schreef op 17 mei 2015 @ 00:02:
Ik zou voor elim gaan. Noah klinkt me wat te bijbels, maar elim is dat misschien ook?
Dat idee krijg ik juist bij Elim.
Ken de naam ook niet en voor mij lijkt het op de meisjesnaam Elin met een m, alsof het verkeerd geschreven is ofzo.
Ik zou voor elim gaan. Noah klinkt me wat te bijbels, maar elim is dat misschien ook?
Dat idee krijg ik juist bij Elim.
Ken de naam ook niet en voor mij lijkt het op de meisjesnaam Elin met een m, alsof het verkeerd geschreven is ofzo.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
zondag 17 mei 2015 om 15:23
dinsdag 19 mei 2015 om 20:19
Hallo allemaal,
Ook wij zijn druk aan het zoeken naar een jongensnaam. Moeilijk! Namen die ik zelf wel mooi vind, maar het nét niet zijn: Ivan, Sven, Rens, Scott, Kyan, Niels. Mijn man vindt Milan, Stef, Jesse, Jaron mooi. Wie o wie heeft inspiratie? Namen met een A vallen overigens af.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ook wij zijn druk aan het zoeken naar een jongensnaam. Moeilijk! Namen die ik zelf wel mooi vind, maar het nét niet zijn: Ivan, Sven, Rens, Scott, Kyan, Niels. Mijn man vindt Milan, Stef, Jesse, Jaron mooi. Wie o wie heeft inspiratie? Namen met een A vallen overigens af.
Alvast bedankt voor het meedenken!
zaterdag 23 mei 2015 om 22:19
quote:nansie schreef op 23 mei 2015 @ 22:07:
Wat vinden jullie van de volgende namen:
Hugo
Ben
Floor (als jongensnaam)
Marius
Jules
Dit is onze shortlist, maar we komen er niet helemaal uit.
Hugo - Leuke naam
Ben - Leuk, maar vooral als afkorting van Benjamin, Als volledige naam vind ik het erg kort
Floor - Niet voor een jongen nee
Marius - orgineel, mooie naam
Jules - leuk maar hoor je wel vaak
Ik zou van dit rijtje kiezen voor Marius
Hugo
Ben
Floor (als jongensnaam)
Marius
Jules
Dit is onze shortlist, maar we komen er niet helemaal uit.
Hugo - Leuke naam
Ben - Leuk, maar vooral als afkorting van Benjamin, Als volledige naam vind ik het erg kort
Floor - Niet voor een jongen nee
Marius - orgineel, mooie naam
Jules - leuk maar hoor je wel vaak
Ik zou van dit rijtje kiezen voor Marius
zaterdag 23 mei 2015 om 22:29
quote:nansie schreef op 23 mei 2015 @ 22:07:
Hugo
Ben
Floor (als jongensnaam)
Marius
Jules
Dit is onze shortlist, maar we komen er niet helemaal uit.Ik ken een mannelijke Floor. Hij had als tiener een ontzettende hekel aan zijn naam omdat iedereen altijd dacht dat hij een meisje was. Ik zou dan voor Floris of Florian gaan, en hem de eerste jaren Floor noemen. Ik vind Floor de minst leuke naam van jouw lijstje. Ipv Ben zou ik wel Benjamin doen.
Hugo
Ben
Floor (als jongensnaam)
Marius
Jules
Dit is onze shortlist, maar we komen er niet helemaal uit.Ik ken een mannelijke Floor. Hij had als tiener een ontzettende hekel aan zijn naam omdat iedereen altijd dacht dat hij een meisje was. Ik zou dan voor Floris of Florian gaan, en hem de eerste jaren Floor noemen. Ik vind Floor de minst leuke naam van jouw lijstje. Ipv Ben zou ik wel Benjamin doen.
zondag 24 mei 2015 om 06:19
Gezien jullie reacties laten we Floor denk ik definitief afvallen. We kennen toevallig allebei een mannelijke Floor, maar voor de meeste mensen zal het toch wel vooral een meisjesnaam zijn.
Ik vind Ben trouwens veel mooier dan Benjamin
. Bij Fllor vind ik de langere varianten zoals Floris etc ook niet zo mooi.
Ik ga nog eens even bij Meertens kijken hoe vaak Jules voorkomt.
Ik vind Ben trouwens veel mooier dan Benjamin
Ik ga nog eens even bij Meertens kijken hoe vaak Jules voorkomt.