ervaringen warmte pomp droger

25-05-2015 15:04 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik lees over het algemeen mee maar wil nu graag ervaringen horen van anderen.

We overwegen de aanschaf van een warmte pomp droger.

Wat we al hebben gelezen op internet ( bij de aanbieders) is dat deze zuiniger zijn dan een condens droger ( of afvoerdroger) en dat kleding niet zou krimpen bij deze methode.

Graag horen we de ervaringen van gebruikers of je de kleding er echt in kan doen zonder dat deze gaat krimpen of bepaalde kleding wel en andere niet / of de droger echt zuiniger is en verdere ervaringen in het gebruik.

Groetjes en alvast bedankt voor de moeite!

Sendil
Warmtepompdroger.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
condensdroger
hallo,

Ok, warmtepompdroger en condensdroger :-).

Maar nu hoop ik ook op ervaringen, was al blij dat ik 2 reacties had maar dat bleken helaas geen ervaringen te zijn.

Sendil
Wij hebben een warmtepompdroger. Bevalt goed. Of kleding krimpt of niet kan ik je niet vertellen, het enige dat ik in de droger doe zijn handdoeken en beddengoed. Dat krimpt gelukkig niet. Ook is een warmtepompdroger een stuk energiezuiniger dan bijvoorbeeld een condensdroger.
Ik heb al een tijdje een warmtepompdroger en ben er erg tevreden over. Of hij echt zuinig is weet ik niet, ik heb het nooit nagerekend. Ik doe er alles in, voor zover het in een droger kan, en er krimpt nooit iets. Ik vind het superhandig dat er geen waterafvoer aan zit, je kunt 'm dus neerzetten waar je wilt.
Ik heb een warmtepompdroger.

Bevalt prima.

Er zit een speciaal programma op voor fijnwas en lingerie, zodat ik bijna niks meer heb wat er niet in kan.
Huts!
Geen ervaring zelf. Laatst een nieuwe condensdroger gekocht met energieklasse B. Gewoon omdat ik een goedkope wilde (was ¤ 275,-)

Misschien is het duurkoop.

Op de site van Wehkamp kun je selecteren op A, A+, A++ en A+++

Zijn wel gelijk een stuk duurder in aanschaf zag ik.

http://www.wehkamp.nl/hui ... e-energie-kosten/C27_7GE/
Hallo Allemaal,

Bedankt voor het reageren!

Dat klinkt positief en komt overeen wat op de sites staat bij de informatie.

Ik denk dat we er wel uit zijn en er een gaan bestellen.

Oh, nog iets, klopt het dat de kleding er (bijna) niet gekreukt uit komt?

Groetjes,

Sendil
Alstie klaar is en je haalt de was er direct uit dan is het niet zo erg gekreukt nee. Ik strijk iig nooit.
Hoi hier een warmtepomp van samsung geloof ik. Prima, ben er erg tevreden over. Hij doet er wel een stuk langer over dan een normale droger, maar wordt een stuk minder warm. Kleren zijn niet heet wanneer ik ze eruit haal. Ze lijken niet te krimpen. Al met al zeer tevreden dus
Ok,

Ik ga er een bestellen.

Hoef ik ook niet meer te wachten tot de was aan het rek droog is voor ik weer een andere was kan draaien.

Volgens mij ga ik erg blij zijn met het gemak.

Groetjes,

Sendil
Ik heb een warmtepompdroger van aeg. Super zuinig. Doet er wel wat langer over maar qua energieverbruik is het een lachertje
quote:humanista schreef op 25 mei 2015 @ 15:11:

Ik heb al een tijdje een warmtepompdroger en ben er erg tevreden over. Of hij echt zuinig is weet ik niet, ik heb het nooit nagerekend. Ik doe er alles in, voor zover het in een droger kan, en er krimpt nooit iets. Ik vind het superhandig dat er geen waterafvoer aan zit, je kunt 'm dus neerzetten waar je wilt.Condensdroger kun je ook overal neerzetten en heeft, net zoals de warmtepompdroger, een condensbak.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:sendil schreef op 25 mei 2015 @ 15:33:

Ok,

Ik ga er een bestellen.

Hoef ik ook niet meer te wachten tot de was aan het rek droog is voor ik weer een andere was kan draaien.

Volgens mij ga ik erg blij zijn met het gemak.

Groetjes,

Sendil"Warmtepompdrogers

Een warmtepompdroger is een condensdroger, maar dan zuiniger. Hij verbruikt ongeveer de helft van de energie die een condens- of afvoerdroger verbruikt. Door de lagere energiekosten is een warmtepompdroger van ¤800 ten opzichte van een condensdroger van ¤500 in 8 jaar terugverdiend, bij 3 keer drogen per week. Bij 1 keer drogen per week haal je dit niet, een warmtepompdroger van ¤650 verdien je dan wel terug.

Een warmtepompdroger is langzamer dan een afvoer of condensdroger, omdat de was op lage temperatuur gedroogd wordt. Er is gemiddeld 2 uur en 25 minuten nodig voor een volle was katoen.

Sommige was moet op een lage temperatuur drogen en moet dus meestal apart in de trommel. Een warmtepompdroger droogt altijd op een lage temperatuur, dus daarin kan alle was bij elkaar.

Meestal kun je een warmtepompdroger aansluiten op een waterafvoer, zodat je de condensbak niet hoeft te legen.

De warmtepompdroger werkt, net als een airco en koelkast, met een warmtepomp. In de compressor wordt een koudemiddel samengeperst. Bij dit proces komt warmte vrij. Met deze warmte wordt de lucht verhit die naar de trommel gaat. De warme lucht wordt door de vochtige was geblazen. De vochtige lucht die uit de trommel komt wordt langs het koudemiddel geleid, waardoor het vocht condenseert. Het wordt opgevangen in een condensbak. De droge lucht gaat weer naar de compressor en dan begint de cyclus "
wij hebben ook een warmtepomp droger van Beko. Wij zijn zeer tevreden met de droger, maar zoals anderen ook al hebben aangegeven duurt het langer voordat je was droog is tov condens droger (voor ons geen issue, ondanks dat we toch behoorlijk veel gebruik maken van de droger)
Ik vind een van de voordelen van de warmte pomp droger ten opzichte van de condense droger ook dat het in de ruimte waar hij staaf niet zo warm en benauwd wordt.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Lamswol krimpt altijd. Ik heb van de lamswollentrui in maat XL van mijn lief een heel leuk poppentruitje weten te maken.

Hij kwam per ongeluk in de droger terecht, was geen bewuste actie.

Verder erg tevreden over mijn warmtepomp droger
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
quote:annothym schreef op 25 mei 2015 @ 15:54:

wij hebben ook een warmtepomp droger van Beko. Wij zijn zeer tevreden met de droger, maar zoals anderen ook al hebben aangegeven duurt het langer voordat je was droog is tov condens droger (voor ons geen issue, ondanks dat we toch behoorlijk veel gebruik maken van de droger)Ik kan het nu al bijna niet bijhouden met een condensdroger. Was meestal in het weekend, laag tarief. Moet toch wel ff nadenken welke was ik eerst draai en droog voordat ik de volgende in de wasmachine gooi.
quote:adorabull schreef op 25 mei 2015 @ 15:56:

Lamswol krimpt altijd. Ik heb van de lamswollentrui in maat XL van mijn lief een heel leuk poppentruitje weten te maken.

Hij kwam per ongeluk in de droger terecht, was geen bewuste actie.

Verder erg tevreden over mijn warmtepomp droger Maar dat komt door de mechanische beweging, niet persé door de temperatuur. Is gewoon een eigenschap van wol, net zoals "pillen".
ik heb ook die van Beko en bevalt uitstekend. De ruimte waar hij in staat wordt inderdaad niet zo benauwd, de kleding is niet gekreukt en ja, hij doet er wel iets langer over maar hij is behoorlijk energiezuinig. Ik had hem in de aanbieding gekocht bij de wehkamp waardoor hij redelijk goedkoop was (iets van 360 euro geloof ik).
om het zuinige verbruik hoef je het eigenlijk niet te doen: zoals in het bericht hierboven staat heb je bij een gebruik van 3 keer per week, een winst van 300 euro op 8 jaar. dat is nog geen 40 per jaar, en dan moet je hopen dat je wasdroger 8 jaar mee gaat. Vroeger was dat vaak zo, tegenwoordig is 5 jaar al mooi. Het prijsverschil tussen warmtepomp en condensdroger is groot, heel moeilijk om terug te verdienen. wij zijn daarom toch weer voor de condensdroger gegaan.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Ik heb ook een warmtepomp droger van Beko. Misschien is die van mij een slecht werkend exemplaar maar ik ben er lang niet zo blij mee als ik had verwacht.

Er zitten meerdere programma's op, maar in de praktijk wordt de was alleen droog met het programma extra droog. Vindt ik ook al raar want droog is droog. Ma a r goed met de a dere programma's wordt de wasdus echt niet droog.

Dus ik droog nu alleen handdoeken en beddden goed in dat ding. Terwijl ik er eigenlijk zo'n beetje alles med had willen drogen.
Wij hier een tijd terug ook een warmtepompdroger gekocht. Het was best een dure, maar we merken het duidelijk in energieverbruik. Niet overdreven scheelt het ons zeker 100 tot 150 euro op jaarbasis...verder geen veranderingen in verbruik namelijk. Die dure droger hebben we er na een paar jaar dus uit! Ook komt de was er niet gekreukt uit en vinden wij het handig dat we het op de afvoer konden aansluiten (hij staat namelijk dichtbij de wasmachine). Nadeel is wel dat hij er langer over doet dan een normale droger, maar daar waren we na een paar weken al aan gewend.

Ik zou overigens wel een droger kopen van een goed merk, voor welk type je ook gaat. Natuurlijk kun je pech hebben, maar bij een goed merk kun je er vanuit gaan dat de levensduur ook langer is dan bij een goedkoop onbekend merk.
hier ook een warmtepompdroger. Tip: neem er een die meer kg aan kan dan je wasmachine, dan wordt het sneller droog. En kun je nog wat delen van de was combineren (truien e.d. hang ik hier uit bijvoorbeeld, weet niet hoe jij het doet). Ik ben er enthousiast over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven