ervaringen warmte pomp droger

25-05-2015 15:04 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik lees over het algemeen mee maar wil nu graag ervaringen horen van anderen.

We overwegen de aanschaf van een warmte pomp droger.

Wat we al hebben gelezen op internet ( bij de aanbieders) is dat deze zuiniger zijn dan een condens droger ( of afvoerdroger) en dat kleding niet zou krimpen bij deze methode.

Graag horen we de ervaringen van gebruikers of je de kleding er echt in kan doen zonder dat deze gaat krimpen of bepaalde kleding wel en andere niet / of de droger echt zuiniger is en verdere ervaringen in het gebruik.

Groetjes en alvast bedankt voor de moeite!

Sendil
Maar in een condensdroger komt de was er toch ook niet gekreukt uit? In de mijne iig niet. Nou heb ik er 1 met honingraadstructuur, dus misschien scheelt dat. Voor mij zou de langere droogtijd wel heel vervelend zijn. Ik was altijd eerst zwart, leg dat nat in de droger en was dan wit. Doe dat er in de droger bij en zet hem dan pas aan. Daarna gaat de gekleurde was en beddengoed en dat doe ik in de droger als die klaar is. Maar als dat 2,5 uur zou duren, ligt de was dus 1,5 uur nat in de machine.
Hallo,

Wij heben tot nu toe geen droger gehad, we hebben het altijd op opgehangen.

Maar we willen nu toch een droger aanschaffen.

Bedankt voor alle reacties!

Gr,

Sendil
Wij hebben er geen ( komt ook geen droger in huis ) , maar vrienden van ons hadden er een weet zo niet wat voor een, wel dat deze in de brand heeft gestaan, en daar door de hele bijkeuken is uitgebrand, Waarschijnlijk dat hij compleet verstopt zat met stof deeltjes ( schijnt vaker voor te komen ) dus als je er een aan schaft onderhoud hem dus heel goed en maak hem regelmatig schoon ook aan de binnen kant!

Zelf ben ik nog zeer ouderwets en hang de was te drogen aan rekken.
Wij hebben vorig jaar een miele wasmachine en miele waterpompdroger gekocht.

Ben er zelf erg tevreden over.

Het wordt minder warm.

Ik doe er zelf alleen handdoeken, moltons, ondergoed, pyjama's en tshirts in.

Het komt er zonder kreukels uit.

Ik vind niet dat het lang duurt.

Ik gebruik bijna altijd de stand kast droog en hij is maximaal in 1 uur en 40 minuten klaar.

Als ik hem minder vol heb is die ook sneller klaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven