Herkennen jullie dit ook?

26-05-2015 13:20 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt; herkennen jullie dit ook in andere mensen en in relaties?

Het valt me namelijk op dat de mensen die tegen mij zeggen dat ik voor mezelf moet kiezen en meer voor mezelf op moet komen, het juist de mensen zijn die hier vervolgens 'moeite' mee lijken te hebben.

Herkennen jullie dit ook tov de omgeving?

Ik ben namelijk erg benieuwd naar jullie ervaringen en hoe jullie hier vervolgens mee omgaan.
Ow ja helemaal, dan willen ze jou een les leren die ze zelf ook nog moeten leren, grappig is dat ja! Ik kan er achteraf wel mee lachen en dan denk ik: "Heb je het nou tegen mij of tegen jezelf?"

(ik heb namelijk datzelfde, ik wil ook mensen iets leren maar ik moet dat dan ook eerst zelf leren xD)
Hangt ervan af hoe je ineens voor jezelf opkomt. Veel mensen draaien vaak gelijk nogal door met het 'voor zichzelf opkomen' als ze dat eenmaal uitgevonden hebben of een cursus in gevolgd hebben.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Mensen zien volgens mij heel goed als iemand wat meer voor zich zou kunnen opkomen of wat dan ook.

En dan ga je veranderen, daar moet jij zelf aan wennen, maar een ander moet hier net zo goed aan wennen....

Ik zeg niet dat dat goed of fout is, maar als iemand verandert, dan verandert er vaak ook veel voor mensen hieromheen.
Idd. Maar dan denk ik nou net: ' als je dat vindt en ik vind mij hierin, dan doe ik er iets aan.' Vervolgens hebben ze dan een zg dubbele boodschap afgegeven; ik geef gehoor, zij hebben er vervolgens moeite mee. Tegenstrijdig dus. En dan denk ik op mijn beurt: ' waarom zeg je dit dan? Ik volg alleen je wijze advies op, is het weer niet goed in jouw ogen.' Verwarrend, vind ik.

Misschien zouden zij zelf wat assertiever en zelfbewuster willen zijn idd, en als ze zien dat het bij die ander lukt, hebben ze er moeite mee dat ze het zelf nog niet (helemaal) lukt.

Dit zegt dan alles over hen, niet over mij.

Hoe ga jij hiermee om Narcisje?
Heb je het over het forum of over real life? Ik neem eerder advies aan van iemand die het of zelf naleeft of daar zelf stappen in zet. Op het forum adviseer ik wat ik zelf deed/doe/zou doen. Ik neem geen advies aan van iemand die er op dat specifieke vlak een zooitje van maakt.
Idd. Zit ook wat in. Omdat ik bv verander, verandert er indirect ook iets voor de mensen om me heen waar ik veel mee te maken heb.

Ik was altijd best onzeker over hoe mensen over mij dachten etc, maar ik ben wat dat betreft zelfverzekerder geworden en kom gewoon voor mezelf op als iets mij niet bevalt, men over mijn grens lijkt te gaan. Mijn goed recht.
Nee, ik heb het over real life, mensen die ik goed ken, mensen in mn omgeving. Over jullie kan ik me niet uitlaten, omdat ik jullie niet ken, wat dat betreft= anders dan real life.
quote:Mutsje1982 schreef op 26 mei 2015 @ 13:32:

Idd. Maar dan denk ik nou net: ' als je dat vindt en ik vind mij hierin, dan doe ik er iets aan.' Vervolgens hebben ze dan een zg dubbele boodschap afgegeven; ik geef gehoor, zij hebben er vervolgens moeite mee. Tegenstrijdig dus. En dan denk ik op mijn beurt: ' waarom zeg je dit dan? Ik volg alleen je wijze advies op, is het weer niet goed in jouw ogen.' Verwarrend, vind ik.

Misschien zouden zij zelf wat assertiever en zelfbewuster willen zijn idd, en als ze zien dat het bij die ander lukt, hebben ze er moeite mee dat ze het zelf nog niet (helemaal) lukt.

Dit zegt dan alles over hen, niet over mij.

Hoe ga jij hiermee om Narcisje?Misschien moet je wat minder denken over wat anderen denken en wat jij daar weer van denkt etc. Dan ga je weer van de ander uit, terwijl je als je wat assertiever wordt juist wat meer van jezelf uitgaat. Maak andere meningen niet belangrijker dan ze zijn.
Hallo?!
Zoals ik al zei in real life neem ik geen advies aan van iemand die niet weet waar hij/zij het over heeft. Vaak lullen mensen maar wat en die neem ik gewoon niet serieus.
Zekers. Wat mensen ook zeggen, ik ben wel erg blij dat ik meer voor mezelf op kom. Had ik jaren geleden moeten doen. Heb ik dus zeker geen spijt van. Ik ben er trots op dat ik ben zoals ik ben
Voor mezelf opkomen werd makkelijker naarmate ik me minder druk maakte om wat anderen dachten. Gek en mooi tegelijk hoe dat werkt ;) Jij bent zo te lezen ook goed bezig! Hoe gaat het verder met je?
Anderen advies geven is altijd veeeeeel makkelijker dan dat advies zelf opvolgen.
quote:Narcisje1252 schreef op 26 mei 2015 @ 13:24:

Ow ja helemaal, dan willen ze jou een les leren die ze zelf ook nog moeten leren, grappig is dat ja! Ik kan er achteraf wel mee lachen en dan denk ik: "Heb je het nou tegen mij of tegen jezelf?"

(ik heb namelijk datzelfde, ik wil ook mensen iets leren maar ik moet dat dan ook eerst zelf leren xD)Ja hier ook herkenbaar, maar misschien is dat juist omdat jij dan diegene wil helpen omdat je er zelf niet goed in bent ofzo. Dat je dus niet wil dat diegene daar ook moeite mee blijft houden.
quote:ikeaverslaafde schreef op 26 mei 2015 @ 14:05:

Anderen advies geven is altijd veeeeeel makkelijker dan dat advies zelf opvolgen. Omdat het geen enkele risico met zich meedraagt voor de adviesgever
quote:Sensy12 schreef op 26 mei 2015 @ 13:57:

Voor mezelf opkomen werd makkelijker naarmate ik me minder druk maakte om wat anderen dachten. Gek en mooi tegelijk hoe dat werkt ;) Jij bent zo te lezen ook goed bezig! Hoe gaat het verder met je?

Wat lief dat je dat vraagt, Sensy Met mij gaat het naar omstandigheden best goed, beter dan bv 1,5 maand terug. Ik merk ook dat als ik dicht bij mezelf blijf, mezelf trouw blijf, mij dit een beter gevoel geeft. Oke, ik ben er nog lang niet, maar er zit tenminste vooruitgang in. Ik maak me al minder druk om wat anderen zeggen, dat klopt.

De momenten waarop ik me verdrietig, eenzaam en k#t voel, zijn al wat afgezwakt en duren minder lang. Daarvoor in de plaats is er meer een neutraal gevoel gekomen en op momenten voel ik me zelfs best blij en happy. Ik vind het leuk om op dit forum te posten, geeft me gek genoeg een goed gevoel. Jullie reacties zijn ook pakkens, soms o zo waar en daarom ook veel waard.

Maar toch...ondervinding is de beste leermeester, zegt men haha.

De therapie wil nog niet echt vlotten; lijkt alsof ik op een wachtlijst ben gezet na de intake. Ik kan af en toe bij twee psychologen terecht. Een via de huisarts (praktijkpsycholoog), de ander via de betreffende instantie: die kan ik bellen of mailen met mijn, ahum, prangende vragen.

Ik ben geleidelijk al begonnen met therapeutisch werken: 2× per week, en ik doe leuke dingen met vrienden/vriendinnen, lees veel (ontspanning) en schrijf veel van me af (geeft rust in mn hoofd). Oxazepam slik ik al ruim 6 weken niet meer.Alles wordt langzaam opgebouwd. Ik ga mijn burn out overwinnen, ik voel het!
Klinkt goed!!!! En elke kleine stap voorwaarts geeft zo'n moed voor als je een keer een paar stappen terug moet doen. Je bent jezelf in ieder geval veel serieuzer gaan nemen en ook zo gaan behandelen. Dat geeft een enorm goed gevoel en daarna wil je niet anders meer, dus ja, je gaat je burn-out overwinnen want alles wat het heeft veroorzaakt, knikker je er langzaam maar zeker uit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven