Minnaar

05-02-2008 23:18 11115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben echt alleen voor de seks zonder er verliefd op te worden?

Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo`n man, je hechten.

Zeker als je hem superaantrekkelijk vindt en verder klikt het ook goed.
En Christoffel, niet onbelangrijk, heb je het ook bij jouw vrouw aangekaart dat je het eventueel buiten de deur wil zoeken?
Omdat minaars en minaressen nu éénmaal geen problemen oplossen.

Je wil je vrouw niet bedriegen :

probleem 1

Je weet zelf niet wat je precies wil op sexgebied :

probleem 2

Gebonden mensen die er een sv op nahouden, hebben doorgaans geen sexuele problemen, echter wel een voorkeur voor polygynie of polyandrie.

Sex is zoals een trap, je gaat naar boven stap voor stap , trede per trede en je kiest zelf hoeveel trappen je neemt.

Sla je tredes over, riskeer je om lelijk onderuit te gaan.
@stewardess

Nee dat heb ik niet gezegd want ik weet dat zij dan niet verder wil.Dat heeft ze immers al vele keren aangegeven in de vele gesprekken /ruzies die wij hier over hebben gehad.

@belgenmoppie

Ik wil mijn vrouw niet bedriegen maar ik wil mischien wel een sv zodat mijn leven dan leuker wordt. Ik denk dat ik dan thuis ook vrolijker wordt,

Ik weet in ieder geval wel dat ik dingen wil ervaren die ik tot nu toe nooit ervaren heb. Zoals orale sex bijvoorbeeld.

@koka een zoektocht naar een sv begin je ook niet zo makelijk dat heb ik al lang door. Een SV ligt niet voor het oprapen en dat is mischien maar goed ook.
@ Christoffel, ik ben het juist eens met BM dat gebonden mensen met een sv meestal geen sexuele problemen hebben. Je relatie moet juist erg sterk zijn om er een sv op na te kunnen houden. Anders loop je sterk het gevaar van verliefd worden.
@stewardess

Onze relatie is juist erg sterk. alleen sexueel niet.

Ik ben het wel met BM eens dat je heel goed moet weten wat je doet. Vandaar ook mijn twijfels.
Ik moet helaas stoppen nu maar ik zal zeker morgen met veel interesse de eventuele reacties lezen.
@Cristoffel - Je moet, denk ik, ook jezelf goed genoeg kennen om te weten of je ermee om kunt gaan. Of je je niet extreem schuldig gaat voelen (kun je met jezelf leven) en of je jezelf niet gaat verliezen in de relatie met je sv/minnares...

En dan heb je eenmaal goeie seks, dan is het ook nog eens verslavend, heb je dat weer .
Heb je sexuele contacten met andere personen buiten medeweten van je partner, dan bedrieg je je partner.

Zo is dat. En je kunt daar mee leven of niet ...

Dat is een keuze, geen oplossing.
Na enkele pagina,s te hebben doorgespit ( het zijn er zoveel ) even een reactie van mijn kant.

Weet nog niet eens of degene in kwestie een s.v. of minnar of wat dan ook is.

Pfff ik vind het zo moeilijk,zie hem ook nog op mn werk.Afgelopen week voor het eerst echte sex met hem gehad.

Daarvoor 1x meegeweest naar een dance-evenement.Op de terugweg wel gevoeld maar niet gezoend.Daar lag zijn grens zei hij.( hij woont aantal jaren samen )

Na een flink aantal sms-jes over en weer ( ja ook tijdens werk ....)

is het van de week toch zo ver gekomen.

En nu,zit ik met de kater,want weet niet hoe het verder moet.heb zelf altijd een grote mond over normen en waarden.( iemand die heel dicht bij me staat is ook flink bedeonderd ) en dan voel ik me echt een soort van Judas.

Het is nu ook stil van zijn kant,en dan denk ik weer : zou hij zijn zonden aan het overdenken zijn,en spijt hebben.

Waarom doen mannen dit,was het eerste wat hij zei,en ook, ja,dan zal ik er op de ene of de andere manier toch wel open voor staan.

Ik weet niet of ik verliefd op hem ben,maar het is die verdomde aantrekkingskracht die er tussen ons is.

Dat gevoel had hij al vanaf het moment dat hij me voor het eerst zag.

en vanaf dat moment is het spel eigenlijk begonnen.het moeilijke is dat het een soort collega van me is.

Ik was echt opgelucht toen ik dit topic zag.Kan ik mijn gevoelens hier eindelijk over uiten.

zoals ik al zei : in mijn omgeving is het 'not done'.Zo dacht ik er zelf ook altijd over.

en nu....nu zit ik er tot over mijn oren zelf in !

Belaward
@girl next door

Ik denk dat je daar helemaal gelijk in hebt. Maar ik denk dat ik veel meer met mij zelf in de knoop kom als ik bij haar weg ga.

Of ik mijzelf goed genoeg ken... dat zal blijken. Ik wil weten wat er te koop is en ik ga actie ondernemen. Als jullie goede tips hebben dan hoor ik het graag.
Cristoffel, Belaward, dit topic is vooral een "verdraagzaam" oord bestemd voor mensen die er een sv op nahouden of meerdere sv's of andere sexuele activiteiten uitvoeren zonder dat de partner er weet van heeft, maw hier schrijven veel "gebonden" mensen die vreemdgaan. "Vrije" mensen die er sv's op nahouden, worden doorgaans en logischerwijze veel beter verteerd.

De forummers hier proberen een luisterend oor te zijn voor elkaar ; elkeen heeft immers haar/zijn verhaal en dat kan je eventueel hier kwijt zonder steeds diezelfde vooroordelen te moeten aanhoren. Zie het als een cafétoog in een anoniem café met vertellers en luisteraars.

Wil je een sv ? Zoek er dan zelf één en aanvaard de consequenties ! Wil je een staande ovatie ? Ga dan elders schrijven, niemand verdient het geprezen te worden omdat hij/zij vreemdgaat, wel verdient iedereen respect, omdat we nu éénmaal mensen zijn en mensen maken fouten. Bedriegers zijn er overal en dat zijn niet alleen diegenen die in een vreemd bed liggen te wippen, een schrale troost, maar nog steeds geen excuus.

Enfin, geen leven op wolkjes maar zwarte humor, intriges, spanningen, ongekende emoties en veel sex.

Welkom.
@BM

Wat heb je het toch mooi verwoord! Zoals ik hier boven al zei ik ga op zoek naar een SV en accepteer de gevolgen.

Zie topic visvijver. Ik hou er mee op voor vanavond.
Ja, het Moppie kan het mooi zeggen...

Maarre, even iets heel anders...;-)

Iemand nog een leuke date in het vooruitzicht of iets leuks te vertellen?
Nog niet zo lang geleden had ik hier iets spannends geplaatst. Nog even geduld en dan heb ik misschien weer iets spannends meegemaakt. Maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar jullie smeuige verhalen......
quote:Bokstertje schreef op 05 februari 2008 @ 23:18:

Kunnen jullie een minnaar hebben echt alleen voor de seks zonder er verliefd op te worden?

Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo`n man, je hechten.

Zeker als je hem superaantrekkelijk vindt en verder klikt het ook goed.

Mag ik even komen meekletsen ?

Ik ben nu 3 jaar weer single en heb na de scheiding bewust besloten dat ik voorlopig single wilde blijven. Wel vriendinnetjes gehad (ik noemde ze ptv'tjes ofwel parttime vriendinnetjes).

Niet alleen sex maar ook wel leuke dingen er om heen (sauna, motorrijden, naar het strand). Was wel altijd heel helder over mijn intenties: géén vaste relatie. Ik ben er achter gekomen dat dit voor veel vrouwen niet werkt: 2 x werd een ptv'tje ondanks zichzelf en onze afspraken toch verliefd op me. Dat is niet leuk, voor haar niet maar ook voor mij niet. Dan moet je dus een leuk contact afkappen.

Ik heb de indruk dat (gemiddeld) vrouwen liefde en sex moeilijker kunnen scheiden dan mannen.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Donkeyshot schreef op 30 augustus 2008 @ 08:11:

[...]

Dat is niet leuk, voor haar niet maar ook voor mij niet. Dan moet je dus een leuk contact afkappen.

Ik denk dat je zelf eens kunt gaan nadenken over wat je wilt, of waar je voor wegloopt. Want je wilt zelf dat leuke contact heel graag in stand houden, en baalt er zelf ook van als je dat 'moet' afkappen. En waarom, omdat er gevoelens bij komen kijken? Maakt dat verschil? Is een zaterdag op pad met een leuke vrouw - die jij de week erna ook wel graag weer wilt zien - anders dan met diezelfde vrouw, maar dan dat ze duidelijk heeft aangegeven dat ze er ook belang aan hecht en gevoelens voor je heeft?

Dus als je zegt dat het niet leuk is voor jou, daar ga ik niet helemaal in mee. Want het is een gevolg van jóuw eigen criteria, dus je weet zelf ook waar je aan begint. Dan ook niet piepen :-)
Filosofisch gezien was de eerste mens ter wereld die online was... een koorddanser.
Je zou ook kunnen doorvragen Roland, in plaats van meteen met je oordeel klaar te staan. Je hebt blijkbaar niet half begrepen wat ik er precies niet leuk aan vind. Maar laat maar zitten verder.
Nou, als je jouw standpunt helderder wilt maken, wees welkom hoor. Ik (ver)oordeel je niet, ik reageer alleen puur op de info die je geeft. Als die niet helemaal compleet is, of duidelijk genoeg....
Filosofisch gezien was de eerste mens ter wereld die online was... een koorddanser.
Ok, misschien reageer ik wat fel omdat het me niet lekker zit. Wat ik met name moeilijk blijk te vinden is dat ik zie dat de vrouw er echt verdriet en pijn van heeft. Dat raakt me dan toch wel. Rationeel kan ik dat allemaal prima pareren (de afspraken waren duidelijk en ik ben niet verantwoordelijk voor haar gedachten en heimelijke wensen dat het misschien toch wel een vaste relatie kan worden). Maar emotioneel raakt het me wel dat iemand die ik heel graag mag en waar ik veel leuke dingen mee heb gedaan verdriet heeft vanwege mij.

Ik heb in elk geval geleerd daar nog voorzichtiger en alerter op te zijn. Blijkbaar zijn er vrouwen die het kunnen handlen zolang het alleen om sex gaat, zodra er leuke dingen omheen komen wordt het te verwarrend voor ze. Gelukkig heb ik nu al een tijd een ptv die het net zo ziet en beleeft als ik: we hebben het heel leuk, lekker en gezellig als we afspreken en verder laten we elkaar vrij.
Misschien dat het een oplossing kan zijn dat je een vriendin zoekt voor de dagelijkse leuke dingen, en een vriendin voor eigenlijk alleen de sex? Dan zal dat minder gauw een issue worden lijkt me.

Maar dat je het nooit in de hand hebt, of er ooit eventueel gevoelens bij komen kijken, dat kun je gewoonweg niet weten vooraf. Dus dat is een risico wat je toch telkens weer neemt, hoe zeker je er zelf ook in lijkt te staan.
Je kan het nog zo mooi vooraf beredeneren en er afspraken over maken dat het puur vriendschappelijk moet zijn en blijven.

Maar garanties dat een vrouw geen gevoelens voor jou gaat krijgen en misschien hoopt op een hechtere verbintenis als alleen ptvtje dat weet je natuurlijk nooit van tevoren.

Je doet op zo'n dag alleen maar leuk dingen, ligt lekker samen op het strand, 's avonds knus op de motor samen naar huis, ergens lekker wat eten en als afsluiting een potje spetterende sex.....Er zijn vrouwen die van minder vlinders krijgen hoor

En wat doe je als het jou gebeurt? Die leuke ptv waarvoor jij ineens misschien wel meer voor gaat voelen als alleen vriendschap. Heb je daar wel eens over nagedacht?
Is de vraag natuurlijk, wanneer is de vrouw verliefd ?

Als de vrouw niks liefs mag zeggen uit angst dat hij gaat denken dat ze verliefd is dan is de man een arrogante zak die het niet waard is zijn achterbakse lul boven te halen.

Maar inderdaad als er persé beloftes gemaakt moeten worden ; voor altijd dit en nooit meer dat, kies ik toch ook de snelweg richting "uit z'n buurt".

Ik begrijp DS dus wel en ik kan goed begrijpen dat je je verworven vrijheid niet zo maar opgeeft, zou ik trouwens ook niet doen.

Mijn sexueel leven is de laatste weken zo smeuig als Hollandse boter en bovendien zeg ik haast elke avond "ik zie je graag" tegen een heerlijke vent die mij hetzelfde en nog veel meer teruggeeft Tot hier mijn verhaal.
quote:Marjo41 schreef op 30 augustus 2008 @ 11:21:

En wat doe je als het jou gebeurt? Die leuke ptv waarvoor jij ineens misschien wel meer voor gaat voelen als alleen vriendschap. Heb je daar wel eens over nagedacht?Hoe kom jij weer zo scherp vandaag joh! Dat had ik nog niet eens bedacht, maar ja: een waarheid als een koe. En dan is er nog niet eens gesproken over de welbekende haas....
Misschien is het voor een ongebonden ptv ook moeilijker om alles te scheiden? Verder denk ik niet dat het voor vrouwen anders is dan voor mannen. Vrouwen praten meer over gevoelens waardoor de man misschien afschrikt. Maar andersom komt het ook voor. Verder vind ik dat DS gelijk heeft, het is natuurlijk niet echt leuk als je iemand, onbedoeld verdriet moet doen. Blijkt maar weer dat ook al maak je nog zulke goeie afspraken, gevoelens toch niet in de hand te houden zijn.
Waaruit wederom blijkt dat het menselijk ras onvoorspelbaar is en er niet echt een lijn kan getrokken worden in relaties (ik heb het hier nu niet alleen persé over sexuele relaties).

Een "oppervlakkige" omgang werkt doorgaans wel om gevoelens in de hand te houden, elkaar niet te veel zien, niet te veel diepgaande gesprekken, privé-informatie voor jezelf houden ...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven