Gezondheid alle pijlers

Hoeveel ibuprofen

27-05-2015 21:48 61 berichten
Hallo dames,

Vannacht werd ik wakker van enorme steken in m'n kaak. 2 ibuprofens van 200mg genomen en dat werkte na een uur een beetje.

Vandaag overdag ook nog 2 keer ibuprofen op, zit nu dus op totaal 1200 mg.

3.15u 400 mg

9.00u 400 mg

15.00u 400 mg

19.30u 1000 mg paracetamol

Na de laatste paracetamol krijg ik de pijn er maar niet onder. M'n hele kaak doet zeer, uitstralend naar m'n oor. Krijg nu ook flinke hoofdpijn (allemaal aan de rechter kant).

Tandenpoetsen / mondspoeling verlicht niet. Heb ook geen last van eten, koud of warm drinken, m'n kiezen zelf lijken geen pijn te doen, al weet ik het niet echt zeker, het hele gebied doet zeer. Overdag viel de pijn mee, vandaar dat ik dacht, ik kijk het nog een dagje aan. Maar het lijkt wel of die ellende 's avonds altijd erger wordt.

Morgenochtend bel ik meteen de tandarts en als die niets kan vinden ga ik naar de huisarts (al lijkt het me logischer dat ik oorpijn heb door een kies / kaakontsteking, dan kaakpijn door een oorontsteking).

Mag ik nu nog 400 mg ibuprofen innemen of is dat echt te veel? Ik lees tegenstrijdige berichten op internet, van 1200 mg max. per 24 uur tot 1800 mg.

Bedankt alvast voor het lezen / antwoorden

Lilyjo
Medische geschiedenis heb ik gelukkig niet KiaOroHoi, gelukkig helemaal blanco Maar ik zal idd bellen voor advies mocht het vannacht erger worden!
Alle reacties Link kopieren
Buurvrouw inschakelen en naar de HAP jij!
Het is nu nog "vroeg" en je buurvrouw is waarschijnlijk nog op, ik denk dat ze het niet zo op prijs stelt om rond 2 uur wakker gemaakt te worden.
Buurvrouw reageert niet op de app en huis is donker. Denk dat ze al slapen. Ik ga ook maar proberen te liggen. Vannacht werd ik wakker van de pijn omdat ik op m'n rechter zij sliep, maar je hebt nu eenmaal geen invloed op je slaaphouding ;)

Zouden jullie trouwens naar de tandarts gaan of toch eerst naar de huisarts? Straks zit ik bij de tandarts met een oorontsteking, haha
aanbellen? Nood breekt wet
quote:spuka schreef op 27 mei 2015 @ 22:44:

aanbellen? Nood breekt wetJa, zou ik ook doen. Je gaat niet voor een loopneus natuurlijk.
Ze hebben de bel 's avonds uit staan voor slapend kind...

Ik duik m'n bed maar in en hopen dat ik een beetje kan slapen vannacht
Bel even de HAP, ze kunnen ook gewoon naar je toe komen.
quote:lilyjo schreef op 27 mei 2015 @ 22:19:

Mag ik die 4x 1000mg pcm in combinatie met de volledige dosis ibuprofen? Dan neem ik vannacht liever 1000mg paracetamol en dan (probeer) bewaar ik de ibuprofens wel voor morgenochtend... en dan hoop ik dat ik snel bij de tandarts terecht kan, want die zegt nog gerust dat ze geen plek hebben :(

Overleg eerst even met de HAP, want wij kennen jouw medische geschiedenis niet. Maar over het algemeen versterken pcm en ibu elkaars werking, waardoor beiden combineren vaak effectiever is dan te kiezen voor het ene of het andere medicijn. Maar let op, bij bepaalde klachten is dat juist niet slim, dus vandaar beter iom de HAP.

En bel echt, want je ligt straks eerst 3 uur te draaien in bed en dan bel je alsnog. Zonde van je nachtrust, wat voor een snel herstel nu juist net zo belangrijk is.

Beterschap!

PS en een klein trucje uit de Chinese hoek: kiespijn zakt even wat af als je met je nagel van je duim tegen de zijkant van je wijsvinger drukt. Je kunt even Googelen voor de exacte plek, maar het zit aan de zijkant van je wijsvinger (aan de kant van je duim) ter hoogte van je nagel. Als je de hand van de vinger waar je tegenaan drukt vlak op de tafel zou leggen, dan moet je de nagel van je wijsvinger horizontaal houden. Ik heb dit in tijden van kiespijn eens met Google naar boven gekregen, en het werkte - tegen mijn verwachtingen in - echt!
De pijn lijkt nu met vlagen te komen, soms is het ff rustig dus de ibu begint na ruim een uur een beetje te werken. Ik lig nu op bed en ga proberen te slapen, des te sneller is de nacht voorbij. Zie er een beetje tegenop als de pijnstillers uitgewerkt zijn want dan word ik gegarandeerd wakker.

Hoofd- en nekpijn blijven wel behoorlijk aanwezig, maar het lijkt alsof de druk iets wegzakt door het liggen.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval, ik hang morgenochtend aan de telefoon bij de huisarts/tandarts (welke van de twee denk ik nog even over na )
Als je het zeker wil weten kun je ook altijd even overleggen met de huisartsenpost. Sterkte zou morgen meteen even de tandarts bellen
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Ik zou de tandarts bellen. Bij mij was het een ontsteking aan mijn kaakbot. Ik zou trouwens niet naar de HAP gaan, heb ik nog nooit gedaan met dit soort pijn. En ik heb de dosis ook best aardig overschreden, toen werd ik daar weer ziek van, ook niet handig, maar voordat ik ziek werd had ik wel echt heel veel al op. Ik heb wel eens de spoedtandarts gebeld, maar die doet 's nachts volgens mij alleen ongevallen enzo. Ik moest in elk geval wachten tot de volgende ochtend (en toen was m'n eigen tandarts er gewoon weer).
2e keer wakker vannacht. Pijn behoorlijk aanwezig maar nog net houdbaar dus ik probeer nog even te slapen zonder extra pillen. Nog een paar uurtjes.. Doet nu trouwens vooral pijn aan mn bovenkaak. Denk dat de oorzaak daar zit. Nu met het licht van m'n telefoon voel ik ook meteen de hoofdpijn weer opkomen dus ik leg 'm snel weg
Ik zou de tandarts bellen. Als er niets goed voelt in de kaak zit je het best bij de tandarts. Anders zegt TA wel dat je naar de HA moet gaan. HAP komt niet snel langs, zelfs niet als je 25 km. ervandaan woont en geen auto hebt, of OV. Weet ik uit ervaring. Maar bellen kan altijd, ze kunnen ook tips geven.

Ik hoop dat je slaapt en dat je morgen weet wat het is, zodat je er van af kan komen. Heel naar, die pijn. Veel sterkte!
quote:lilyjo schreef op 27 mei 2015 @ 22:39:

Zouden jullie trouwens naar de tandarts gaan of toch eerst naar de huisarts? Straks zit ik bij de tandarts met een oorontsteking, hahaDat maakt toch niet uit? Ik heb ooit in een vergelijkbaar geval bij de tandarts gezeten met (naar later bleek) de bof. Ik kreeg er heus geen straf voor.
Ben je de nacht nog enigszins doorgekomen? Heb je al een afspraak bij de tandarts of huisarts gemaakt en kun je snel terecht?
quote:Kunai schreef op 28 mei 2015 @ 03:01:

Ik zou de tandarts bellen. Als er niets goed voelt in de kaak zit je het best bij de tandarts. Anders zegt TA wel dat je naar de HA moet gaan. HAP komt niet snel langs, zelfs niet als je 25 km. ervandaan woont en geen auto hebt, of OV. Weet ik uit ervaring. Maar bellen kan altijd, ze kunnen ook tips geven.

O, bij mij zijn ze wel geweest, omdat ik er niet meer naartoe kon fietsen. Deden ze niet moeilijk over, zie de auto hier ook steeds voorbij komen in het weekend. Zal wel verschillen per post dan.
Dan is het daar goed geregeld, Bootje.

TO, hoe is het?
TO hoe is het nu?

Is het geen voorhoofdholte ontsteking of bijholte ontsteking? Ik heb een keer mega pijn gehad in mijn wang, kaak, oor etc en kon zweren dat het mijn kies was (helaas slechte tanden) toch maar ha gegaan, was helemaal geen kiespijn, maar bijholte ontsteking. Kuur gekregen en het was binnen paar dagen helemaal weg.

In ieder geval sterkte! En knuffel!
“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Lief dat jullie vragen hoe het gaat

Net bij de huisarts vandaan. Kaakgewricht is sowieso helemaal ontstoken. Trommelvlies kon hij niet goed zien. Nu een behoorlijke dosis diclofenac en verdovende oordruppels. Mocht er morgenmiddag geen verbetering zijn moet ik terugkomen en krijg ik alsnog een kuur voor de eventuele oorontsteking.

Nu hopen dat de diclofenac wel helpt en ik vannacht weer een nachtje normaal kan slapen
Auw!

Sterkte
Frankly my dear, I don"t give a damn
Dankjewel Calvijn!
Pijn in je kies/kaak is zooooo pijnlijk

Wel fijn dat ze je snel konden helpen.

Toen ik kies(zenuw)pijn had kon ik in eerste instantie een week later pas terecht.

Pas toen ik huilend aan de foon hing, mocht ik tussendoor
Frankly my dear, I don"t give a damn
Auw Hoe kom je daar aan ? (en er af zal je denken ....)

Laatst een kies moeten laten trekken.

6 dagen napijn gehad.

Ik mocht 4 x 600 mg Ibuprofen.

Maar ook ik heb bij de napijn oorpijn gehad.

Dus soms kun je moeilijk voelen waar het vandaag komt.

Heel veel sterkte !!!!
De huisarts heeft ook geen idee hoe ik aan zo'n ontsteking kom. Hij ziet het ook bijna nooit eigenlijk.

Hij zei dat hij het er erg pijnlijk uit vond zien. Ja, daar was ik ook al achter

De diclofenac lijkt wel te werken. Pijn in m'n hoofd is nu iets minder. M'n nek blijft wel stijf (HA had eigenlijk geen idee wat 'ie daar mee moest).

Heb alleen geen maagbeschermers gekregen, blijkbaar is diclofenac nogal rotspul. Zou het helpen als ik ze met een bak vanillevla inneem ipv een slokje water?

Calvijn mijn eigen huisarts is op vakantie bleek vanmorgen, dus ik heb geluk want bij de vervangende huisarts kan ik eigenlijk altijd dezelfde dag terecht (als ik eens voor m'n kinderen moet)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven