Net gestopt met anticonceptie, graag zwanger worden - deel 2

03-06-2008 23:06 5003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, een nieuw topic. Voor mensen die net als wij vanaf mei '08 zwanger willen worden.

NaamLeef

tijdKindje

nr.GestartNODBijzonder-

hedenZwanger?Uitgerek.

datumTiaraatje313Mei '0828 juni 16 april

bevallen 4 aprilBiaha282Mei '0811 juni 15 feb

bevallen 18 febWatje80272Mei '088 aug7 april

bevallen16 aprilThembo301Mei '087 juli 23 maart

bevallen 16 maartSmartie82261Juli '0819 okt JA!23 juniTazzle261Mei '081 mrtFien1351Juni '081 sept 15 mei

bevallen 11 meiKiekeboe23321Juni '084 okt JA!7 juniFoxymama292Juni '0830 aug 14 mei

bevallen 10 meiAnira1980271Juni '0823 sept JA!3 juliPhoehee291Juni '0810 febRobo321Okt '0830 janBrabo84241Jan '0925 febJA!11 nov

De volgende meiden die hier ook meeschrijven of hebben geschreven: Patty4life, Blomke25, Lein77, Adventure, Mayo2502, Corkey, Leeuw82, Suzy en Doperwtje
Smartie, als t helderrood is word je idd vast ongesteld, Maar wel 3dgn te vroeg dus. Kan me voorstellen dat je pas zaterdag zou gaan testen.

Ik wou nog even wat vragen over die ovu.testen, als je dus 2 roze strepen hebt is het LH /gehalte op zn hoogst, we kunnen toch het best dan ook op die dag vrijen? Nog ff voor de check, check dubbel check he...!

Dus jij hebt ze vorige maand ook al gebruikt phoehee? En meteen de 1e dag al 2 strepen?

Heb net gesport, ga nu even douchen, ben lekker bezweet... Laters!!!
Tazzle, een lekker toetje! haha dat is een goeie.

Ik heb steeds 's middags getest, ik geloof dat het 's ochtends beter niet kan, en 's middags wou ik echt weten hoe het ervoor stond.

Ik ging uit van een cycles van 29 dagen, zou dan op dag 12 beginnen, dat was dan maandag. Toen heb ik er helemaal niet aan gedacht om even te testen.Ik had nog wel een liggen. Stom stom, want dan zou ik nu weten of mijn eisprong al is geweest of niet.

Volgende maand begin ik er op tijd mee. ( of het moet niet meer nodig zijn, maar daar ga ik maar niet vanuit)

Smartie, wil je niet ontmoedigen maar bij mij moet het ook altijd even op gang komen. Ik heb idd. vaak ook eerst wat donkerbruine afsch. Maar je NOD zou pas 30 aug. zijn of heb je dan een extreem lange cycles aangehouden?

Shoppen is zo leuk!!!! Ik let er niet heel erg op wat ik koop. Het zoiets van, de eerste drie maanden kan ik het nog wel aan en dan ben ik echt alweer toe aan iets nieuws!!!! hihi

Het jurkje wat ik laatst gekocht heb is wel mooi op de rek.

En het zou voor mij wel een motivatie zijn om na de zwangerschap weer in die kleren te passen.

Vanavond komt het Blok weer op tv. Vind ik altijd zo'n leuk programma. Moet er niet aan denken om zelf mee te doen, maar kijken blijft leuk.
Tazzle, idd. op de dag van twee strepen: SEX!!!!!!

Je hebt dan binnen 24 tot 48 uur je eisprong, dus zorg dan er dan wat zwemmertjes bij zijn.

Ik ben nog niet echt met zwangerschapskleding bezig eigenlijk.

Vind het vaak ook niet zo mooi, maar ik zag laatst van Esprit nu ook zwangerschapkleding heeft. Misschien zit daar wat hips bij.

Ik heb normaal gesproken maar s / 36, dus anders koop ik gewoon kleding een maat groter. Zien we dan wel weer.
Ja! Ik wist dat er vanavind iets leuks kwam! Ben ook helemaal Blok-fan en heb tot nu toe ieder seizoen gevolgd. Ben ook niet zo'n klusser maar leuk om te zien hoe anderen zwoegen en zweten en er iets moois van maken.
Ja foxymama, leuk he Het Blok.

Ik vind klussen zelf ook wel leuk, maar dan meer de klussen waarvan het mooier word.

Bijv. schilderen / behangen, ik moet wel resultaat zien.
Hahah, ja, dat heb ik ook! Schilderen is bij een verhuizing etc. altijd mijn ding. Verder is vriend ook niet echt handig. Laminaat leggen gaat prima, maar electriciteit enzo???

We zijn nu een boekenkast op maat aan het maken en dat vind ik eigenlijk al heel wat!
Wij hebben hier in huis ook best wel geklust (en dan bedoel ik niet in de zin van baby's maken) en konden eigenlijk veel meer dan we dachten. Electrisch, waterleidingen, tegelen, schilderen, behangen, isoleren, enz.enz.

Maar samen in zo'n huis ( als in Het Blok) aan de gang met zo'n druk erachter, dat zou onze relatie niet overleven denk ik.
hallo dames, even een go berichtje van mijn.

Ben bek af en duik zo mn bed in. Vandaag een werkdag van 8.30 tot 19.00 gehad.

Heb eindelijk bericht gekregen van mn werk dat ik mag starten met de HBO opleiding. Het is nog wel afwachten of ie doorgaat, zijn nu nog te weinig aanmeldingen. Ze willen nog extra mensen aantrekken en dan februari starten. Vandaag de bijeenkomst gehad (vandaar de lange werkdag) en moet zeggen dat het super klinkt en ik er helemaal zin in heb!

Ben redelijk over mn dip heen, ga vrolijk op naar de volgende ronde!

Voor de dames met een naderende NOD: ik duim voor jullie!

Voor de dames met een dipje: een dikke knuffel.

Ga nu de pc afsluiten en naar bed, trusten!
Super Anira! FIjn dat je toestemming hebt gekregen!

Hoop dat de opleiding in februari inderdaad van start kan gaan.
Anira: Goed nieuws voor jou! Fijn dat het je ook gelijk over je dip heen heeft geholpen. Hopelijk kunnen ze nog wat mensen aantrekken.

Thembo: Je bent al een paar dagen niet geweest. Druk met de voorbereidingen voor de grote dag? Wil het allemaal lukken?
Wat hebben jullie weer een hoop afgekletst zeg, moest flink wat bijlezen! Gezellig.

Smartie en Foxy wordt nu spannend voor jullie. Ik zal me helemaal gek duimen vandaag. Of hebben jullie inmiddels al nieuws?

Anira wat goed dat je toestemming hebt gekregen. Nu maar hopen dat het inderdaad allemaal doorgaat.

Wat kunnen jullie allemaal veel in huis zeg. Ik moet een vloer gaan leggen en zie daar vreselijk tegenop. Vind het altijd heel knap als mensen echt goed kunnen klussen. En ik heb ook heerlijk Het Blok liggen kijken gister. Erg leuk. Ben vooral verzot op ruzies en zo. En ook wij zouden daar nooit aan beginnen. Dan kunnen we beter gelijk gaan scheiden.....

Hier alles weer een beetje onder controle. Maandag was ik echt heel beroerd, vreselijk duizelig en misselijk. Helaas moest ik gaan werken. Kreeg ik ook nog eens buikpijn en maak me erg zorgen of alles wel goed is. Zelfs manlief maakte zich zorgen en dat gebeurt niet vaak. Inmiddels ben ik wel wat rustiger en kan ik niet anders dan wachten tot de echo. Nog een hele week.

Gelukkig vandaag vrij. Moet nu wachten tot er een pakketje komt. Anders moeten we naar het postkantoor en die heeft van die achterlijke openingstijden.

O ik zag trouwens dat ze ook op wehkamp zwangerschapskleding hebben. Ideaal. Winkelen vanuit je luie stoel. Moet nog wat leuks hebben voor de bruiloft van mijn vriendin, dus komt mooi uit.
Hey Foxymama, schoonzus heeft inderdaad een webwinkel en verkoopt ook Esprit. Ik weet niet of ik de link hier mag zetten, maar doe het toch, ik zie wel of die gewist wordt. Het is een winkel in België, maar ze verzendt ook naar Nederland: www.beautifulmother.be

@blomke: ik dacht dat mijn schoonzus altijd zei dat je het beste de kledij in je eigen maat koopt, die kleren zijn erop voorzien (tenzij je al verder in de zwangerschap bent en bent bijgekomen natuurlijk).

Hier alweer de kwaaltjes van vorige maand, ik ga ervan uit dat ik gewoon ongesteld wordt maandag. Zoniet test ik ten vroegste woensdagmorgen (vrienlief heeft test reeds weggestoken en ik krijg hem maar woensdagmorgen terug hehe).
Gisteravond lekker "in her shoes gekeken" dus niet meer gekeken hier.

Tazzle; ja die heb ik vorige maand gebruikt maar is dus geen garantie dat het lukt! Volgens mijn boek wat ik van mijn zus heb gekregen (en dus werkt want zij heeft er 2) moet je vrijen zodra de test een piek geeft en nog 12-24 uur erna nog een keer. Er staat een dikke let op bij: met vrijen niet alleen door de test laten leiden, er kan een vertraging in de lh piek zitten waardoor je al eerder ovuleert. Er staat dat je beter al 3 dagen voordat je begint met testen om de dag sex kunt hebben.
Wat een leuke dingen heeft je schoonzus Fien! Denk ik ga gauw even kijken voordat de link misschien toch weg is.

Die vriend van jou doet dat wel goed zeg! Zo kom je niet in de verleiding, zit best wel wat in.
Fien; dat jouw vriend ze weggedaan heeft hahaha. Volgens mij bedoeld Blomke dat ze anders gewone kleren een maat groter koopt.

Anira is het een zware opleiding en is dat via je werk? En doe je die uren ernaast of gaan die eraf? Spannend hoor, en leuk goed nieuws.
Goedemorgen, wat weer een gezellige drukte hier!

Phoehee ik heb ook in her shoes gekeken, had t boek gelezen, maarvond de film leuker, en dat gebeurd niet vaak! Dus zowieso seks in de LH piek, en daarvoor en daarna liefst ook...Pfoeh, kijgen het nog druk..hehe..

Anira jij krijgt het ook druk dus, leuk dat je kan beginnen!

Ik hou het even kort, heb t druk op mn vrije dag vandaag!!
Gisteravond weer een rode veeg, dus ik dacht: Nu komt mijn ongesteldheid. Nieuwe NOD al berekend. En vanmorgen... weer helemaal niks! Dat lijf van mij heeft echt kuren. Het rommelt wel wat in mijn buik, dus ik denk dat het niet lang meer gaat duren.

Phoehee: Bedankt voor de info. Ik ga er aankomende maand zeker gebruik van maken. Hoe bevalt het je trouwens hier op het forum?

Watje: Bij esprit kun je ook online bestellen hoor. Doe ik namelijk ook altijd.
Rare boel Smartie! Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt!

Ik ben af en toe duizelig en was vanochtend bij het opstaan misselijk, maar of dat nu door een eventuele zwangerschap komt? Ben bang dat ik me van alles ga verbeelden als de NOD dichterbij komt.

Fien, leuke link. Dank! Hij staat in mijn favorieten voor als het zo ver is...

Verder weining nieuws hier....
Fien, jou NOD komt ook al weer snel! (in mijn beleving althans, dat zal voor jou vast anders voelen)

Heb je een korte cyclus?
nee, gewoon 27 dagen. En altijd mooi op tijd. Ik voel alweer van alles en nog wat, gelukkig pas in week 3 en niet week 2 zoals vorige keer, want kan best pijnlijk en vervelend zijn, maar ik ga er niet naar op zoek zoals vorige keer. Ik heb mijn borsten nog niet 'gecontroleerd' op duidelijkere aders of meer bobbeltjes op mijn tepelhof, ik zie wel als het zover is.

Toch raar dat ons lichaam ons zo kan bedotten. Hebben jullie dat ook, het gevoel dat je liever onverwachts zwanger zou geweest zijn? Zonder maandelijkse stresstoestanden. Iedere keer als ik naar het toilet ga, heb ik schrik dat ik bloed ga zien. Ik wil helemaal geen bloed zien (toch niet van mijn maandstonden tenminste).
Handige tip Smartie! Met zo'n kleine komt uitgebreid winkelen er niet altijd van dus dan is online bestellen echt een uitkomst.

Hoop voor je dat je snel duidelijkheid hebt over wat je lichaam allemaal aan het uitvoeren is en dan in positieve zin natuurlijk.

Ow Foxy hoop toch dat het stiekem wat zwangerschapskwaaltjes zijn. Ik duim hier gewoon nog even verder.
Fien dat had ik ook hoor. Ik was bijna geobsedeerd door allerlei kwaaltjes pijntjes en andere rare dingen. Telkens kijken of ik al ongesteld was en zo.

Gewoon pats boem zwanger worden zonder op bepaalde momenten te moeten wachten zou zoveel prettiger zijn.
Smartie, ik vind het heerlijk op het forum hier. Lekker herkenbaar en voel me veel meer gewoon als voordat ik op het forum zat. Ook al heb ik best wel her en der verteld waarmee we bezig zijn (ik ben daarover heel eerlijk) ze snappen je toch minder dan hier.

Voor meer vragen, ik heb dus dat boek (zwanger worden van mariel croon) (tip!) en daarin kan ik alles opzoeken. Sterker nog, heb het meerendeel al 2x gelezen alleen het 6e en verdere deel, als het niet vanzelf gaat, niet. Hopelijk hoef ik het nooit te lezen en ook niet voor jullie!
Oh foxymama: Ik vind het zo spannend voor jou. De tekenen zijn goed, nu maar hopen dat het geen grapje van je lichaam is en dat er gewoon een kleine wurmpie aan het groeien is. Al plannen op welke dag je gaat testen?

Hier verder nog geen nieuws. Zodra ik meer weet, deel ik het uiteraard weer met jullie!

Phoehee: Fijn dat je het hier naar je zin hebt. Ik denk inderdaad dat mensen die er zelf niet mee bezig zijn, niet snappen wat er in ons omgaat. Hier kun je namelijk altijd alles kwijt.

Fien: Ik denk ook wel eens: was ik maar per ongeluk zwan ger geworden. De laatste tijd heb ik op mijn werk steeds jonge moeders, sommige ongepland zwanger. Dan denk ik echt: was dat bij mij ook maar zo!
Dat vind ik soms onbegrijpelijk, mensen die heeeeeeel graag een baby willen worden niet zo 123 zwanger en mensen die niet zwanger willen worden die krijgen door de pil heen een kind... Zo ook een collega van mij, altijd netjes aan de pil, en toch zwanger terwijl ze helemaal geen kinderen wilde..nu ze zwanger is is ze er wel blij mee hoor. Niks geen maandelijkse stress, wel zo makkelijk idd.

En voor ons begint de nieuwe ronde stressen weer, altijd leuk...

Smartie jou lichaam is ook lekker bezig zeg, dan heb je ook liever duidelijkheid lijkt me, laat het dan maar losbarsten, weet je iig waar je aantoe bent.

Phoehee, lekker is het he om van je af te kunnen praten, Toen ik nog niet meeschreefhad ik de neiging om het er met iedereen over te hebben want ik moest mijn ei kwijt, maar deed het niet. Nu ik hier schrijf ben ik wel wat rustiger in mn hoofd. Alleen mn moeder en zus weten dat we bezig zijn, en daar laat ik het maar bij, al zijn veel mensen wel aan het vissen hoor, of we het er al aan toe hebben.

Mijn ongesteldheid zit er bijna op en zondag begin ik met de ovu. testen.. dus het afwachten is weer begonnen!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven