Jongensnamen topic
donderdag 28 mei 2015 om 22:00
quote:mvr.wolle schreef op 28 mei 2015 @ 11:28:
Hallo allemaal!
Ik zit al dit hele forum door te spitten op zoek naar de namen die wij in ons hoofd hebben voor ons eerste kindje die over ruim twee maanden te wereld zal komen <3. Zodra we wisten dat we een zoontje kregen wist ik dat ik hem Tommy wilde noemen. Met tweede naam Nicolaas (echte familienaam van mijn kant). Ik heb mijn vriend een beetje moeten pushen maar uiteindelijk was hij er mee eens en we noemen hem ook gewoon al een tijdje Tommy. Maar nu slaat de twijfel opeens ontzettend toe. In ene vind ik Morris suuuuperleuk en zie ik helemaal een kleine Morris voor me! Wel nog steeds met dezelfde tweede naam. Ik zei het tegen mijn vriend en hij zei gelijk: Ja Morris vind ik ook heel leuk. Terwijl ik voor Tommy heb moeten vechten. En nu zijn we het zomaar in 1x eens met elkaar. Is dat niet beter denk ik dan? Daarnaast ben ik bang dat iedereen Tommy toch gewoon Tom zal noemen. En vind hij het zelf wel leuk als ie volwassen is? Morris echter wordt steeds populairder. En ik hou wel van 'anders'. Maar aan de andere kant denk ik ook, maakt dat nou uit dat het wat vaker voor komt? Het is gelukkig niet zo vaak als Sem, Daan en Finn... Maar om Tommy helemaal los te laten vind ik ook weer moeilijk!
Dus wat vinden jullie. Tommy of Morris??
Dankjulliewel!Absoluut Morris! Zeker als dit een naam is waarover jullie allebei direct enthousiast werden!
Hallo allemaal!
Ik zit al dit hele forum door te spitten op zoek naar de namen die wij in ons hoofd hebben voor ons eerste kindje die over ruim twee maanden te wereld zal komen <3. Zodra we wisten dat we een zoontje kregen wist ik dat ik hem Tommy wilde noemen. Met tweede naam Nicolaas (echte familienaam van mijn kant). Ik heb mijn vriend een beetje moeten pushen maar uiteindelijk was hij er mee eens en we noemen hem ook gewoon al een tijdje Tommy. Maar nu slaat de twijfel opeens ontzettend toe. In ene vind ik Morris suuuuperleuk en zie ik helemaal een kleine Morris voor me! Wel nog steeds met dezelfde tweede naam. Ik zei het tegen mijn vriend en hij zei gelijk: Ja Morris vind ik ook heel leuk. Terwijl ik voor Tommy heb moeten vechten. En nu zijn we het zomaar in 1x eens met elkaar. Is dat niet beter denk ik dan? Daarnaast ben ik bang dat iedereen Tommy toch gewoon Tom zal noemen. En vind hij het zelf wel leuk als ie volwassen is? Morris echter wordt steeds populairder. En ik hou wel van 'anders'. Maar aan de andere kant denk ik ook, maakt dat nou uit dat het wat vaker voor komt? Het is gelukkig niet zo vaak als Sem, Daan en Finn... Maar om Tommy helemaal los te laten vind ik ook weer moeilijk!
Dus wat vinden jullie. Tommy of Morris??
Dankjulliewel!Absoluut Morris! Zeker als dit een naam is waarover jullie allebei direct enthousiast werden!
donderdag 28 mei 2015 om 22:02
quote:Gelukkig1981 schreef op 28 mei 2015 @ 21:35:
Ook ik heb jullie hulp / mening / suggesties nodig...
Het duurde al weken voordat ik uit de kleuren voor de kamer was, laat staan DE naam!
We vinden korte namen het leukst en namen beginnend met een J zijn geen optie.
Ons lijstje is inmiddels gekrompen tot:
Daan
Matt
Lars
Bram
En allemaal hebben ze hun voor- en nadelen!
Graag jullie mening en aanvullingen zijn ook welkom!!Ik zou persoonlijk kiezen voor Daan of Bram...
Ook ik heb jullie hulp / mening / suggesties nodig...
Het duurde al weken voordat ik uit de kleuren voor de kamer was, laat staan DE naam!
We vinden korte namen het leukst en namen beginnend met een J zijn geen optie.
Ons lijstje is inmiddels gekrompen tot:
Daan
Matt
Lars
Bram
En allemaal hebben ze hun voor- en nadelen!
Graag jullie mening en aanvullingen zijn ook welkom!!Ik zou persoonlijk kiezen voor Daan of Bram...
donderdag 28 mei 2015 om 22:06
quote:Ddh80 schreef op 27 mei 2015 @ 22:15:
Hoi onze derde is op komst.
We zijn op zoek naar een jongensnaam, maar komen er niet uit. Ik vind het leuk dat het past bij onze zoon zijn naam. Karel heet hij. Berend is zijn tweede naam en Willem hebben we ook al.
Iemand leuke suggesties, Nederlands - Duits, twee lettergrepen het liefst. Thanx!!Christian, Alex, Dinand, Koen?
We zijn op zoek naar een jongensnaam, maar komen er niet uit. Ik vind het leuk dat het past bij onze zoon zijn naam. Karel heet hij. Berend is zijn tweede naam en Willem hebben we ook al.
Iemand leuke suggesties, Nederlands - Duits, twee lettergrepen het liefst. Thanx!!Christian, Alex, Dinand, Koen?
donderdag 28 mei 2015 om 22:11
quote:Ddh80 schreef op 27 mei 2015 @ 22:15:
Iemand leuke suggesties, Nederlands - Duits, twee lettergrepen het liefst. Thanx!!
Thijmen misschien?
Een van mijn favorieten, maar helaas niet van m'n vriend.
Iemand leuke suggesties, Nederlands - Duits, twee lettergrepen het liefst. Thanx!!
Thijmen misschien?
Een van mijn favorieten, maar helaas niet van m'n vriend.
donderdag 28 mei 2015 om 22:14
zondag 31 mei 2015 om 10:50
quote:rendier87 schreef op 25 mei 2015 @ 14:46:
Hallo allemaal, ik kijk wel eens op dit topic maar alles teruglezen word me iets te gortig
Nu er bij ons een tweede op komst is zijn we druk op zoek naar een naam! Een meisjes naam hebben we nog/al maar een jongensnaam nog niet (al gebruikt voor zoon )... we willen nog wel weten wat het wordt bij 20wk dus misschien is het helemaal niet nodig maar wel leuk om over na te denken
Onze voorkeur gaat uit naar een bijbelse/joodse naam (omdat we die mooi vinden, geen geloofsovertuiging dus niet noodzakelijk).
Verdere eisen: internationaal te gebruiken maar geen buitenlandse naam (dus geen John of James oid), niet te veel verwarring over de schrijfwijze en liefst twee of drie lettergrepen.
Zelf hebben we Jesse, Jonah, Samuel als opties maar nog niet iets waarvan we allebei zeggen dat is hem!
Iemand inspiratie?
Seb?
Max?
Naftaniel
Hallo allemaal, ik kijk wel eens op dit topic maar alles teruglezen word me iets te gortig
Nu er bij ons een tweede op komst is zijn we druk op zoek naar een naam! Een meisjes naam hebben we nog/al maar een jongensnaam nog niet (al gebruikt voor zoon )... we willen nog wel weten wat het wordt bij 20wk dus misschien is het helemaal niet nodig maar wel leuk om over na te denken
Onze voorkeur gaat uit naar een bijbelse/joodse naam (omdat we die mooi vinden, geen geloofsovertuiging dus niet noodzakelijk).
Verdere eisen: internationaal te gebruiken maar geen buitenlandse naam (dus geen John of James oid), niet te veel verwarring over de schrijfwijze en liefst twee of drie lettergrepen.
Zelf hebben we Jesse, Jonah, Samuel als opties maar nog niet iets waarvan we allebei zeggen dat is hem!
Iemand inspiratie?
Seb?
Max?
Naftaniel
maandag 1 juni 2015 om 06:17
Hee meiden,
Ik ben 22 weken zwanger van ons eerste kindje, een jongetje!
Manlief en ik hebben een tijdje terug de naam Sem als de naam bestempeld maar ik begon steeds meer te twijfelen. Gisteren tegen manlief gezegd en hij twijfelde ook.. Nu begint de zoektocht dus weer opnieuw..
Vereisten:
- Geen beginletter M of T
- Korte naam
- Het liefst geen top 20 naam (dat was ook het punt bij Sem)
Zelf zit ik nu met Duco in m'n hoofd, kort en stoer.
Hebben jullie misschien aanvullingen? Ik heb 5 pagina's teruggelezen maar werd echt overspoelt, haha.
Alvast bedankt!!
Ik ben 22 weken zwanger van ons eerste kindje, een jongetje!
Manlief en ik hebben een tijdje terug de naam Sem als de naam bestempeld maar ik begon steeds meer te twijfelen. Gisteren tegen manlief gezegd en hij twijfelde ook.. Nu begint de zoektocht dus weer opnieuw..
Vereisten:
- Geen beginletter M of T
- Korte naam
- Het liefst geen top 20 naam (dat was ook het punt bij Sem)
Zelf zit ik nu met Duco in m'n hoofd, kort en stoer.
Hebben jullie misschien aanvullingen? Ik heb 5 pagina's teruggelezen maar werd echt overspoelt, haha.
Alvast bedankt!!
maandag 1 juni 2015 om 11:43
Hier voor alle mamma's to be die opzoek zijn naar een korte stoere naam,
Alex, Alec
Arik
Arne
Beer
Bent
Berk
Biek
Boet
Daaf
Dies
Ebbe
Elai
Erik / Eric
Ezar, Ezer
Ezra
Finn
Flip
Frey / Frey
Froy
Gijs
Guus
Harm
Hein
Huub
Idan
Igor
Ilai
Ilar
Ilia
Irjo
Isai
Isak
Itai
Jens
Joel
Joep
Joes
Jona
Joon
Joos
Jove
Juda
Jure
Jurn
Kéan
Kees
Keld
Kick
Leon
Linc
Livo
Loïc
Maan
Mark / Marc
Miro
Naïm
Nels
Neno
Nero
Niek
Niko / Nico
Nilo
Nino
Noak
Noel
Oden
Odin
Oiva
Olle
Otar
Otis
Ovid
Owen
Owin
Ozan
Peio
Raaf
Rein
Rien
Ries
Roan
Roby
Roef
Roel
Roon
Rune
Stan
Thor
Tibo
Tilo
Timo
Trey
Troy
Twan
Wibo
Wolf
Zavi
Alex, Alec
Arik
Arne
Beer
Bent
Berk
Biek
Boet
Daaf
Dies
Ebbe
Elai
Erik / Eric
Ezar, Ezer
Ezra
Finn
Flip
Frey / Frey
Froy
Gijs
Guus
Harm
Hein
Huub
Idan
Igor
Ilai
Ilar
Ilia
Irjo
Isai
Isak
Itai
Jens
Joel
Joep
Joes
Jona
Joon
Joos
Jove
Juda
Jure
Jurn
Kéan
Kees
Keld
Kick
Leon
Linc
Livo
Loïc
Maan
Mark / Marc
Miro
Naïm
Nels
Neno
Nero
Niek
Niko / Nico
Nilo
Nino
Noak
Noel
Oden
Odin
Oiva
Olle
Otar
Otis
Ovid
Owen
Owin
Ozan
Peio
Raaf
Rein
Rien
Ries
Roan
Roby
Roef
Roel
Roon
Rune
Stan
Thor
Tibo
Tilo
Timo
Trey
Troy
Twan
Wibo
Wolf
Zavi
life is to celebrate
maandag 1 juni 2015 om 11:44
Abel
Anzo
Aron
Beau
Birk
Boas / Boaz
Davi
Ebel
Eben
Elon
Emil
Ilan
Iwan
Izar
Jaïr
Jari
Jori
Jorn
Kavi
Kobe
Lars
Lenn
Lode
Loet
Maas
Mads
Mels
Moos
Noam
Ocke / Okke
Olaf
Otto
Rein
Remi
Revi
Rijk
Roar
Rodi
Roek
Sepp
Stas
Stef
Sten
Sven
Teie / Tije
Ties
Tijl
Tobe
Toon
Tore
Ture
Tuur
Tyko
Anzo
Aron
Beau
Birk
Boas / Boaz
Davi
Ebel
Eben
Elon
Emil
Ilan
Iwan
Izar
Jaïr
Jari
Jori
Jorn
Kavi
Kobe
Lars
Lenn
Lode
Loet
Maas
Mads
Mels
Moos
Noam
Ocke / Okke
Olaf
Otto
Rein
Remi
Revi
Rijk
Roar
Rodi
Roek
Sepp
Stas
Stef
Sten
Sven
Teie / Tije
Ties
Tijl
Tobe
Toon
Tore
Ture
Tuur
Tyko
life is to celebrate
maandag 1 juni 2015 om 11:47
Adam
Arie
Aris
Arlo
Arnd
Avan
Avin
Bing
Bode
Bram
Bren
Devi
Diem
Duco
Evin
Ezan
Faan
Feie
Fenn
Guss
Flem
Fynn
Heie
Hias
Hugo
Icar
Idas
Irlo
Isas
Itan
Iven
Iver
Ivik
Ivin
Izan
Jaan
Javi
Joah
Joas / Joaz
Joen
Jore
Juro
Just
Juul
Kaël
Kais
Keon
Kiel
Kroy / Croy
Laut
Lias
Lóan
Loef
Loek
Lowe
Lude
Luit / Luyt
Lute
Luwe
Mart
Mauk
Mian
Mick
Nevi
Niaz
Nijs
Noan
Noud / Naud
Odar
Olan, Olen
Onne, Onno
Prim
Ralf
Raph
Rick
Roïn
Rolf
Rook
Rube
Sebe
Senn
Sibe
Sill
Skip
Teon
Teus
Thom
Thos
Tiah
Tias
Tibe
Tijs
Walt
Ward
Wout / Woud
Ymar
Zeph / Seph
Zian
Arie
Aris
Arlo
Arnd
Avan
Avin
Bing
Bode
Bram
Bren
Devi
Diem
Duco
Evin
Ezan
Faan
Feie
Fenn
Guss
Flem
Fynn
Heie
Hias
Hugo
Icar
Idas
Irlo
Isas
Itan
Iven
Iver
Ivik
Ivin
Izan
Jaan
Javi
Joah
Joas / Joaz
Joen
Jore
Juro
Just
Juul
Kaël
Kais
Keon
Kiel
Kroy / Croy
Laut
Lias
Lóan
Loef
Loek
Lowe
Lude
Luit / Luyt
Lute
Luwe
Mart
Mauk
Mian
Mick
Nevi
Niaz
Nijs
Noan
Noud / Naud
Odar
Olan, Olen
Onne, Onno
Prim
Ralf
Raph
Rick
Roïn
Rolf
Rook
Rube
Sebe
Senn
Sibe
Sill
Skip
Teon
Teus
Thom
Thos
Tiah
Tias
Tibe
Tijs
Walt
Ward
Wout / Woud
Ymar
Zeph / Seph
Zian
life is to celebrate
woensdag 3 juni 2015 om 11:19
woensdag 3 juni 2015 om 11:22
Ik vind het erg lastig kiezen, ik vind het beide geen mooie namen. ( sorry )
Dan zou ik denk ik voor Guus gaan. Waarom, geen idee.
Wij verwachten in november ons eerste kindje, een zoon! Gelukkig waren we het voor de zwangerschap al unaniem eens over de namen. Niet lang over hoeven nadenken, we waren er heel snel uit haha. En wat ik zelf een groot voordeel vind, de naam komt amper voor. Heb het hier in omgeving niemand ooit horen noemen, als ik zoek op internet wordt het amper gekozen als naam. En toch is het een hele normale naam haha. Ik vind het leuk!
Dan zou ik denk ik voor Guus gaan. Waarom, geen idee.
Wij verwachten in november ons eerste kindje, een zoon! Gelukkig waren we het voor de zwangerschap al unaniem eens over de namen. Niet lang over hoeven nadenken, we waren er heel snel uit haha. En wat ik zelf een groot voordeel vind, de naam komt amper voor. Heb het hier in omgeving niemand ooit horen noemen, als ik zoek op internet wordt het amper gekozen als naam. En toch is het een hele normale naam haha. Ik vind het leuk!
woensdag 3 juni 2015 om 11:43
woensdag 3 juni 2015 om 11:46
quote:oempa-loempa schreef op 03 juni 2015 @ 11:19:
Hoi!
Wij hebben op dit moment de namen Pim en Guus in ons hoofd voor ons zoontje en ik kan niet kiezen!!! Vriend kan ook niet kiezen
Wat zou jullie voorkeur zijn en waarom? Andere namen zijn na lang zoeken echt afgeschreven dus het gaat tussen deze 2!
Vind ze beide niet zo eigenlijk. Maar tussen deze twee zou ik voor Pim gaan.
Vind het mooier klinken en makkelijker internationaal uit te spreken dan Guus.
Hoi!
Wij hebben op dit moment de namen Pim en Guus in ons hoofd voor ons zoontje en ik kan niet kiezen!!! Vriend kan ook niet kiezen
Wat zou jullie voorkeur zijn en waarom? Andere namen zijn na lang zoeken echt afgeschreven dus het gaat tussen deze 2!
Vind ze beide niet zo eigenlijk. Maar tussen deze twee zou ik voor Pim gaan.
Vind het mooier klinken en makkelijker internationaal uit te spreken dan Guus.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
woensdag 3 juni 2015 om 12:18
Hoi Dames,
Ik heb even een nieuwe nick aangemaakt.
Ik kom er maar niet uit, met het kiezen van een naam. We vinden de namen Liam en Finn leuk, maar deze staan in de top 10 en we willen een naam die origineler is. Daarom zijn we nu aan het denken over de namen Beer, Sten, Flynn en Fos.
Vooral Beer is mijn favoriet, maar ben bang dat die net een beetje in het rijtje valt van bloem, vlinder, storm enz..
Wie weet weten jullie nog een leuke naam?
THNX!
Ik heb even een nieuwe nick aangemaakt.
Ik kom er maar niet uit, met het kiezen van een naam. We vinden de namen Liam en Finn leuk, maar deze staan in de top 10 en we willen een naam die origineler is. Daarom zijn we nu aan het denken over de namen Beer, Sten, Flynn en Fos.
Vooral Beer is mijn favoriet, maar ben bang dat die net een beetje in het rijtje valt van bloem, vlinder, storm enz..
Wie weet weten jullie nog een leuke naam?
THNX!