Onregelmatige cyclus?

28-08-2008 20:25 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd of er hier veel vrouwen zijn met een onregelmatige cyclus...en of dat van invloed is (geweest) op je vruchtbaarheid?

Mijn cyclus is zeer onregelmatig....heb even geteld van januari tot nu...Ben nu (dit jaar) voor de 6e keer ongesteld, cyclussen;

36 - 32 - 32 - 45 - 45 - 31

Meestal heb ik rond mijn eisprong tot aan mijn menstruatie erg gevoelige borsten. Bij de cyclussen van 45 dagen viel me op dat ik daar totaal geen last van had.

Hoewel ik niet bewust bezig ben met een kinderwens (maar deze er wel is) maak ik me toch wat zorgen gezien al de dingen die je tegenwoordig hoort. Daarnaast vind ik het maar bijzonder irritant dat ik nooit zeker weet wanneer ik ongesteld word. Ik heb een koperspiraal maar deze is net zoals ieder ander anticonceptiemiddel niet 100% betrouwbaar en elke keer als ik een lange cyclus heb denk ik; het zal toch niet? Tuurlijk test ik dan elke keer voor de zekerheid maar goed.

Ik ben gewoon benieuwd naar andere onregelmatige cyclussen
Neej, helaas. Bij mij is het precies om de 28 dagen.
...
Ik heb trouwens wel eens gelezen, dat ook bij een onregelmatige cyclus de ovulatie op of rond de 13de dag plaatsvindt.
Ik ben samen met mijn vriend wel bewust bezig voor een kind, maar heb net als jij een cyclus waar geen touw aan vast te knopen is.

Vanaf december de volgende cyclus:

42, 49, +/- 37, 30, 40, 40 dagen.

(even uit mijn hoofd hoor)

Ook tussendoor idd last van pijnlijke tepels, soms ook gehele borsten. En toch is elke maand ook wel weer wisselend. Afgelopen maand had ik al paar dagen voor mijn menstruatie begon al last van menstruatiepijn.

En ja.....dan is het erg vervelend om niet te weten wanneer je ongesteld wordt (en OF je wel ongesteld wordt of zwanger bent....zucht) Je lichaam kan je behoorlijk voor de gek houden.

Ze zeiden dat al tegen me maar ik stonk er toch in....

Maar wil je nou wel of niet zwanger worden? Bij mij niet geheel duidelijk.
Hoe oud ben je?

Tot mijn dertigste was ik erg onregelmatig, soms drie weken, soms zeven weken er tussen. Maar ik ben probleemloos zwanger geworden, en daarna ging ik keurig met de maan mee. Nu helemaal niks meer trouwens, ik heb het mirenaspiraal...
Ik ben in juli gestopt met de pil. Eerst ontrekkingsbloeding, toen na 34 dagen 5 dagen ongesteld, daarna na 50 (!) dagen maar 3 dagen ongesteld. Ook ik had bij die lange cyclus geen last van meer buikpijn o.i.d. Nu is het wachten op een nieuwe ongesteldheid...

Misschien kun je teunisbloemolie slikken. Dit kan zorgen voor een regelmatige(re) cyclus.
Ben 24 (bijna 25) jaar oud.

@Minameut, ik wil momenteel dus niet zwanger worden. Het is meer wat ik eventueel in de toekomst kan verwachten als ik wel zwanger wil worden.
Oke duidelijk. Iemand die in dezelfde topic schrijft als ik had ook een lange cyclus maar is nu zwanger van de 2e, dus het hoeft niks te betekenen. Echt bij iedere vrouw zo verschillend, niet te voorspellen. Het scheelt denk ik wel als alle hormonen (van bijv de pil) al uit je lijf zijn.
Toen ik stopte met de pil (op mijn 20e) duurde het 5 maanden voordat ik weer ongesteld werd. Dat was echt vreselijk ;)
Ja vriendin van mij had dat ook (dus ook 5 maanden gewacht op 1e menstruatie) pfff lang hoor!
Hey Enigme.

Liubi van het 2007/2008 topic had ook cyclussen van 50 dagen en is nu 30 weken zwanger en dat was ze vrij snel begreep ik. En Deerne van ons topic had ook een beetje onduidelijke cyclussen en je weet het ook zwanger Volgens mij zegt dat niet alles. Maar snap wel dat je er over nadenkt.
Dank Aruba Het is schromelijk overdreven maar maak me toch wat zorgen. Verstand versus gevoel. Ik moet me er eigenlijk helemaal niet mee bezig houden maar dan zou ik eigenlijk niet meer op de kinderpeiler moeten komen haha! En daar vind ik het net weer te interessant en leuk voor
quote:Zamirah schreef op 28 augustus 2008 @ 20:37:

Ik heb trouwens wel eens gelezen, dat ook bij een onregelmatige cyclus de ovulatie op of rond de 13de dag plaatsvindt.Dat kan niet, want de luteale fase (= het tweede deel van de cyclus, vanaf de eisprong tot aan de menstruatie) duurt bij iedere vrouw maximaal 18 dagen. Dus bij een cyclus van bijvoorbeeld 40 dagen kun je niet eerder dan op dag 22 je eisprong hebben gehad. Met andere woorden, een langere menstruatiecyclus ontstaat doordat het gedeelte vóór de eisprong langer duurt dan gemiddeld.
Ah thnx Java. Ik wist idd dat het een stuk moeilijker is om je eisprong te bepalen aangezien je nooit vantevoren weet hoe lang je cyclus duurt.
Ik had ook vreselijk onregelmatige cylcussen (29-37 dagen geloof ik), maar was in een keer zwanger. Ben wel een jaar voordat ik zwanger wilde raken (jaja, gevalletje van extreem plannen ) gestopt met de pil om een beetje 'gevoel' voor m'n cyclus te krijgen (wat klinkt dit erg zeg, nou ik het zo opschrijf). Als je er een beetje op let (was niet geobsedeerd of zo), 'voel' je wel wanneer je eisprong er aan komt. Je kunt voor de zekerheid ook een ovulatietest gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven