Sociale Fobie

29-05-2015 11:53 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joehoeoeoeoe

Ik tikte een paar dagen geleden 'sociale fobie' in op youtube ipv op google, en kwam toen dit filmpje tegen.

https://www.youtube.com/watch?v=_JVCndWFJ0Y

Florian Hiele heet hij, en voor mij echt een openbaring, hoe hij het uitlegt.

Ik ben hier nu al een paar dagen mee bezig, met mezelf op te stellen zoals hij het uitlegt en ik voel me goed.

Heb al zoveel over sociale fobie, blozen, trillen, zweten, stotteren gelezen, en veel goede dingen maar nog niet zoals dit.

Ik kamp er overigens al zo'n 25 jaar bewust mee. Maar het is natuurlijk al veel eerder in mijn jeugd begonnen.

Zijn er hier mensen die hem kennen? Of wel eens naar een training van hem zijn gegaan?

Wat mij betreft is hij de beste in het raken van de kern tot nu toe.

Beter dan de psychologie ik heb gehad.
het is hier binnen beter dan buiten
Bedankt Rubber_Ducky en Barbitura!
bettypage wat een enorme omslag! Je weet het hé, het ene succes volgt het andere op dus geniet er van
Vervelend dat je ook deze angsten hebt , heb je enig idee hoe dit is ontstaan?

Ik ga zeker het filmpje bekijken.

Hier ook een vorm van sociale angst, wat zich uit in hyperventilatie.. Erg naar.

Terwijl ik geen gesloten type ben.

Heb het met vergaderingen, drukke verjaardagen etc..

Geen idee wat mijn paniekaanvallen triggert...

Vijf jaar geleden ging ik zo min mogelijk de straat op en zelfs in de supermarkt raakte ik in paniek.

Ik slik sinds vier jaar AD en dat haalt de sterke kanten eraf en daarmee kan ik mijn dagelijkse dingen uitvoeren.
Super interessant filmpje, bedankt voor het delen! ben al bij 50 min, ga het helemaal uitkijken.
quote:Sensy12 schreef op 31 mei 2015 @ 12:48:

bettypage wat een enorme omslag! Je weet het hé, het ene succes volgt het andere op dus geniet er van Dank je wel!
quote:Liefzoontje83 schreef op 31 mei 2015 @ 15:11:

Vervelend dat je ook deze angsten hebt , heb je enig idee hoe dit is ontstaan?

Ik ga zeker het filmpje bekijken.

Hier ook een vorm van sociale angst, wat zich uit in hyperventilatie.. Erg naar.

Terwijl ik geen gesloten type ben.

Heb het met vergaderingen, drukke verjaardagen etc..

Geen idee wat mijn paniekaanvallen triggert...

Vijf jaar geleden ging ik zo min mogelijk de straat op en zelfs in de supermarkt raakte ik in paniek.

Ik slik sinds vier jaar AD en dat haalt de sterke kanten eraf en daarmee kan ik mijn dagelijkse dingen uitvoeren.

Hoe het is ontstaan.. ik denk dat het gekomen is door hoe het thuis vroeger was.

Mijn vader was erg autoritair, ouderwets de baas in huis.

Als je mening afweek van die van hem, dan dacht hij dat je dat deed om hem dwars te zitten en explodeerde hij van woede.

Eigenlijk kwam het er op neer dat ik geen eigen mening mocht hebben, en me altijd leuk en vrolijk moest gedragen.

Mijn moeder was ook bang voor mijn vader, dus nam het nooit voor ons (3 kinderen) op.

Ik heb waarschijnlijk daardoor het idee gekregen dat ik niet belangrijk ben, en er niet helemaal mag zijn.

Alleen een toneelversie van mezelf.

Daardoor is het ook niets geworden met opleiding en werk.

En zo dacht ik altijd 'ik ben niet zoveel waard als anderen die gestudeerd hebben en een goede baan hebben.'

Vorig jaar pas, heb ik geleerd dat ieder mens even veel waard is, gewoon alleen door er te zijn.

Jezelf ontwikkelen zorgt natuurlijk wel voor een goed gevoel over jezelf, maar een ander is nooit meer waard.

Het is herkenbaar hoor, je angst in de supermarkt, verjaardagen, vergaderingen en de hyperventilatie.

En ik ben ook niet gesloten of verlegen van mezelf.

Ik wilde wel, maar het ging gewoon niet.

Gisteren trouwens weer een goede dag gehad, dochter gaf een partijtje. Ik ben geen seconde nerveus geweest.

Normaal was ik een uur van te voren al helemaal in ademnood. Als ik dacht aan wat ik nog moest doen, opruimen, kinderen douchen, zelf douchen, zorgen dat de taartspulletjes klaar staan, steeds op de klok kijken hoeveel tijd ik nog had.

En een pijnscheut door mijn borst elke keer als ik er aan dacht dat die ouders straks in mijn woonkamer zouden staan en wat ik dan moet zeggen.

Ik heb met alle ouders gewoon gepraat en het was normaal.

Eigenlijk een ontspannen dagje.

En mijn doemdenkerige gepieker is al 3 dagen weggebleven.

Heb je het filmpje uitgekeken, Liefzoontje83?

Je kunt je op zijn website socialevrijheid.nl ook aanmelden (alleen voornaam en mailadres, wordt verder niets mee gedaan) en dan krijg je om de 2 dagen een video van hem in je mailbox.

Vandaag ontvang ik de 3e, ben benieuwd wat hij allemaal zegt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven