combimagnetron gezocht
zondag 31 mei 2015 om 20:18
Oke, het wordt nu echt tijd voor een nieuwe combimagnetron, de huidige bakt er (letterlijk en figuurlijk) niks meer van. Dit oude beestje kwam destijds van de aldi, maar dat is zeker 10 jaar geleden, misschien nog langer terug. Ik weet dat mijn ouders goede ervaringen hebben met het ovenmerk Etna, maar online lees ik veel verschillende reviews. Misschien hebben jullie goede tips, ervaringen? Hoeft niet perse Etna te zijn, ik ben niet erg merkvast.
Eisen: liefst niet meer dan 150E, absolute max 200E,
-oven moet het echt goed doen, broodjes bakken, pizza's en ovenschotels moeten geen probleem zijn,
-liefst op ovenstand minimaal tot 230 graden kunnen,
-gehele oven moet warm worden (dus ook de onderkant van een broodje/pizza/ovenschotel)
-grillstand is fijn
-magnetronfunctie gewoon 'normaal', tot 900 watt is prima
-niet perse behoefte aan allemaal speciale ingestelde programma's (dat kan je ook zelf als je aan de knoppen draait)
-liefst niet al te luidruchtig (grote wens van vriendlief )
losse oven en losse magnetron is helaas geen optie ivm ruimtegebrek
Dank voor het meedenken!
Eisen: liefst niet meer dan 150E, absolute max 200E,
-oven moet het echt goed doen, broodjes bakken, pizza's en ovenschotels moeten geen probleem zijn,
-liefst op ovenstand minimaal tot 230 graden kunnen,
-gehele oven moet warm worden (dus ook de onderkant van een broodje/pizza/ovenschotel)
-grillstand is fijn
-magnetronfunctie gewoon 'normaal', tot 900 watt is prima
-niet perse behoefte aan allemaal speciale ingestelde programma's (dat kan je ook zelf als je aan de knoppen draait)
-liefst niet al te luidruchtig (grote wens van vriendlief )
losse oven en losse magnetron is helaas geen optie ivm ruimtegebrek
Dank voor het meedenken!
zondag 31 mei 2015 om 20:56
Wij hebben ook een Whirlpool, JetChef JT 379 IX. Was wel iets duurder dan ¤200,- volgens mij. Maar bakt als een tierelier. Alles wat in een oven gebakken moet worden, heb ik er al ingestauwd en altijd heel erg tevreden. Hier zitten ook allemaal standjes op. Maar ik gebruik alleen de magnetron, hete lucht en grill stand.
Edit; bol.com verkoopt deze voor ¤349,99. Boven jouw budget. Maar wel een hele dikke vette aanrader.
Onze vorige combi was een goedkoop ding en daar kon je nog niet eens een pizza in bakken. Onze Whirlpool is het geld dubbel en dwars waard geweest.
Edit; bol.com verkoopt deze voor ¤349,99. Boven jouw budget. Maar wel een hele dikke vette aanrader.
Onze vorige combi was een goedkoop ding en daar kon je nog niet eens een pizza in bakken. Onze Whirlpool is het geld dubbel en dwars waard geweest.
zondag 31 mei 2015 om 21:06
quote:CaafDracula schreef op 31 mei 2015 @ 20:56:
Wij hebben ook een Whirlpool, JetChef JT 379 IX. Was wel iets duurder dan ¤200,- volgens mij. Maar bakt als een tierelier. Alles wat in een oven gebakken moet worden, heb ik er al ingestauwd en altijd heel erg tevreden. Hier zitten ook allemaal standjes op. Maar ik gebruik alleen de magnetron, hete lucht en grill stand.
Pfoeh dat is wel flink aan de prijs ja... Het plan is eigenlijk om over een aantal jaar als ik in een 'echt' huis zit (en niet een appartementje voor een paar jaar) een echt goede 'losse' oven aan te schaffen, dus vandaar dat ik nu niet al te veel geld kwijt wil zijn..
Valt 130-140E ook in de categorie 'goedkoop ding'? Ik heb geen idee namelijk..
Pfoeh dat is wel flink aan de prijs ja... Het plan is eigenlijk om over een aantal jaar als ik in een 'echt' huis zit (en niet een appartementje voor een paar jaar) een echt goede 'losse' oven aan te schaffen, dus vandaar dat ik nu niet al te veel geld kwijt wil zijn..
Valt 130-140E ook in de categorie 'goedkoop ding'? Ik heb geen idee namelijk..
zondag 31 mei 2015 om 22:28
Hmm, toch maar diep in de buidel tasten dan.. Vind dat jullie wel gelijk hebben, als je voor 100-50 meer een jaar lekkerder kan eten, zou ik dat wel doen, dus dan maar even kiezen welke het beste past (en verder de kosten laag houden deze maand ). Crispstand klinkt ook wel interessant namelijk.
Thnx voor de info in elk geval!
Thnx voor de info in elk geval!
maandag 1 juni 2015 om 23:18
Kijk ook even goed naar de afmetingen. De meeste combi's zijn nogal klein, waardoor er alleen een kleine pizza in past, en bv geen schalen op de magnetron functie (want moet rond kunnen draaien). Ik heb express een relatief grote gekocht. Was ook iets duurder, maar het voor mij wel waard.
(En nu eindelijk een extra breed fornuis en oven, plus losse magnetron. Ik snap dat het nu even niet kan bij jou ivm ruimte, maar voor een volgend huis wel heel lekker!).
(En nu eindelijk een extra breed fornuis en oven, plus losse magnetron. Ik snap dat het nu even niet kan bij jou ivm ruimte, maar voor een volgend huis wel heel lekker!).