Jongensnamen topic

08-02-2014 08:34 3072 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.

Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic

en hier
quote:oempa-loempa schreef op 03 juni 2015 @ 11:19:

Hoi!

Wij hebben op dit moment de namen Pim en Guus in ons hoofd voor ons zoontje en ik kan niet kiezen!!! Vriend kan ook niet kiezen

Wat zou jullie voorkeur zijn en waarom? Andere namen zijn na lang zoeken echt afgeschreven dus het gaat tussen deze 2!Ik zou gaan voor Pim. Maar dat komt omdat ik Guus Meeuwis verschrikkelijk vind.
Beer valt wel in dat rijtje.

Die andere drie namen vind ik leuk! Liam en Finn ook trouwens. Liam vind ik wel heel anders dan je andere namen.

Len, Fenn, Brent, Ro, Cas, Raff, Rein?

Ian, Owen, Odin?
Beer vind ik echt een vreemde naam en voor een volwassen man ook niet echt kunnen eerlijk gezegd. Beetje categorie Storm.

Wat vind je van Stijn? Senn? Sep(p)
Beer vind ik echt gek. Sten vind ik leuk, is Stan misschien ook iets voor je?
Een naam kan niet beginnen met een S, ivm achternaam beginnend met een M..
quote:Lovely_Meghan schreef op 03 juni 2015 @ 16:27:

Een naam kan niet beginnen met een S, ivm achternaam beginnend met een M..tenzij je een 2e naam kiest. Weet natuurlijk niet of je dat van plan was
quote:myrna1504 schreef op 02 juni 2015 @ 08:31:

Thanks meiden!

Gisteravond met manlief namen bekeken en we vinden Roan heel erg leuk, en Levy ook.. We kunnen niet zo goed kiezen dus denk dat het toch een dubbele naam wordt: Roan Levy.

Wat vinden jullie?

Ik ken Roan als meisjesnaam, vind het ook een vrij vrouwelijke naam. Misschien ligt dat aan mij, maar wilde het toch even meegeven. Levy vind ik op het randje van ordinair. Totaal anders dan Sem.

Vind je Len misschien nog leuk?
Ik spreek toch geen Chinees?!
quote:oempa-loempa schreef op 03 juni 2015 @ 11:19:

Hoi!

Wij hebben op dit moment de namen Pim en Guus in ons hoofd voor ons zoontje en ik kan niet kiezen!!! Vriend kan ook niet kiezen

Wat zou jullie voorkeur zijn en waarom? Andere namen zijn na lang zoeken echt afgeschreven dus het gaat tussen deze 2!Pim! Bij Guus denk ik aan Guus Hiddink en Guus geluk (uit Donald duck), niet zo'n goede associatie dus haha.
quote:Lovely_Meghan schreef op 03 juni 2015 @ 16:27:

Een naam kan niet beginnen met een S, ivm achternaam beginnend met een M..Vind je? In welke situatie staat iemands eerste letter van de voornaam plus eerste letter van de achternaam genoemd? Dat zie ik echt nooit! Wel initialen plus volledige achternaam, maar ik zou het echt niet storend vinden als iemand bijvoorbeeld Stan Moors (noem maar iets) heet en je dan leest S. Moors.
En toch is dat voor mij ook een dingetje Tinkerbell. Wij moesten vroeger bij techniekles altijd onze initialen in onze praktijkwerkjes smelten/stikken/...... en mijn combi eerste letter voor- en achternaam roept dus ook een grappige associatie op. Ik ben er nooit om gepest, maar ben er nu toch alert op. Genoeg plagerijtjes te verduren gehad.
Hmm dat soort situaties heb ik nooit meegemaakt, dus daar was ik niet opgekomen
@tinkerbel: ja is ook leuk..

Wat vinden jullie van Cody? Die naam kwam vanavond op tv voorbij en vriend en ik hadden allebei zoiets: oh die is ook leuk!

Ik vind Pim ook leuker dan Guus. Blijf Guus toch een soort ouderwets vinden..

Beer vind ik ook niks voor een volwassen man.. Ik zou iig wel afknappen op een man die Beer heet..
Cody? Nee niet mijn smaak. Meer een naam voor een kind in een Amerikaanse tv serie, zo'n tiener/high school serie. Vraag me niet waar deze associatie vandaan komt
@Tinkelbell dat zei ik ook in de eerste instantie.. Maarja.. Er zijn wel meer hondjes die Vicky heette;). En we willen t liefst niet een naam die je veel hoort..
quote:myrna1504 schreef op 03 juni 2015 @ 22:19:

@Tinkelbell dat zei ik ook in de eerste instantie.. Maarja.. Er zijn wel meer hondjes die Vicky heette;). En we willen t liefst niet een naam die je veel hoort..

Het blijft ook een kwestie van smaak! Nog enkele namen die ik niet veel hoor:

Elmar

Lyo

Marnik

Simme

Ebian

Jarrick

Cesco

Vigo

Joas

Xander

Maar ik gok niet jullie stijl...
Nee, idd niet echt onze stijl..

Van sommige verbaas ik me ook echt dat het echte namen zijn. Die heb ik echt nog nooit gehoord! Grappig dat dat zich zo ontwikkeld!
quote:Lovely_Meghan schreef op 03 juni 2015 @ 12:18:

Hoi Dames,

Ik heb even een nieuwe nick aangemaakt.

Ik kom er maar niet uit, met het kiezen van een naam. We vinden de namen Liam en Finn leuk, maar deze staan in de top 10 en we willen een naam die origineler is. Daarom zijn we nu aan het denken over de namen Beer, Sten, Flynn en Fos.

Vooral Beer is mijn favoriet, maar ben bang dat die net een beetje in het rijtje valt van bloem, vlinder, storm enz..

Wie weet weten jullie nog een leuke naam?

THNX!

Flynn en fos vind ik niet leuk. Bij Flynn moet ik denken aan flinterdun en dat vind ik nu niet echt een mannelijke associatie oproepen. Bij fos moet ik denken the Fonz uit een of andere oude tv serie.

Sten ben ik ook niet kapot van. Weinig klank ik naam. Vind stan dan veel leuker.

Wat vind je van Berend en dan tijdens zijn jeugd beer noemen? Heeft hij voor daarna nog een volwassen naam.

Hoi Dames,

Ik kom er maar niet uit, met het kiezen van een naam. We vinden de namen Liam en Finn leuk, maar deze staan in de top 10 en we willen een naam die origineler is. Daarom zijn we nu aan het denken over de namen Beer, Sten, Flynn en Fos.

Vooral Beer is mijn favoriet, maar ben bang dat die net een beetje in het rijtje valt van bloem, vlinder, storm enz..

THNX!

Uiteindelijk moet je de naam kiezen die jullie het leukste vinden, en niet een minder leuke naam omdat jullie favoriet zo populair is. Ik zie wel dat je van twee top tien namen, naar behoorlijk unieke namen bent gegaan, misschien juist wat er tussen in? Volgens mij houden jullie van wat kortere stoere namen, een selectie van zulke namen en de bijbehorende populariteit in 2014:

Top 20: Luuk, Thijs, Lars

Top 20-200: Sven, Nick, Vince, Sil, Raf, Loek, Jake, Dex, Ben, Cas, Ties, Tijn, Jens

Uniek: Wolf (categorie Beer), Tuur, Vic, Thor, Seb, Axel, Art, Kaj

Seb en Kaj horen waarschijnlijk in de top 20-200 door de vele schrijfwijzes.

Hoi Dames,

THNX!

Beer en Fos ( Vos met een F ) vind ik idd in de categorie bloem en vlinder vallen.

Ik ken een Beer en dat is een heel iellig dun jochie. Past dus totaal niet. Heel gek gezicht.

Vind het ook echte kindernamen, ooit wordt het een volwassen vent.

Sten en Flynn ook niet echt mijn smaak maar dan gaat mijn voorkeur echt uit naar Flynn.

Bij Sten is het net of je Stan verkeerd geschreven hebt.

Liam ken ik ook helaas een verkeerde associatie mee. Ligt aan het kind, niet de naam.

Finn vind mijn vriend ook mooi. Ik niet want hier in de regio wordt vind vaak als vin uitgesproken.

Als ik: Dat vin ik nie mooi.

Dus ik zei ook tegen vriend: Ik vin Finn nie wat.

Dus bij ons is hij van de lijst haha.

Maar vooral kiezen wat je mooi vind, populair of niet. Hoewel ik wel snap dat je liever geen top 20 naam wil. Maar als je die echt het mooist vind zou ik er voor gaan.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Dat Liam nu in de top 10 staat verbaast me. Ik hoor die naam hier echt niet vaak. Gelukkig, want ik heb mijn zoon die naam 11 jaar geleden gegeven en ik wilde origineel zijn. Ik vind het nog steeds een heel mooie naam, maar dan wel op z'n Engels uitgesproken.

Flynn/Flinn vind ik wel leuk. Of James, Eamonn, Seb,.
Oh ik twijfel enorm tussen de volgende namen:

Nikola / Nicolaas

Mateja

Dimitri

Graag jullie mening!
quote:Erna76 schreef op 04 juni 2015 @ 20:02:

Nikola / Nicolaas

Mateja

Dimitri

Graag jullie mening!

Heel eerlijk?

Vind het allemaal niks.

Nicolaas erg oudewets. Hier is het een oude familienaam, veel mannen die zo heten of Nico of Klaas.

Mateja ken ik niet, ben er niet zo weg.

Bij Dimitri is het altijd de vraag hoe mensen het gaan uitspreken.

Hoe spreek jij m uit?
quote:MadameQetesh schreef op 04 juni 2015 @ 20:37:

[...]

Heel eerlijk?

Vind het allemaal niks.

Nicolaas erg oudewets. Hier is het een oude familienaam, veel mannen die zo heten of Nico of Klaas.

Mateja ken ik niet, ben er niet zo weg.

Bij Dimitri is het altijd de vraag hoe mensen het gaan uitspreken.

Hoe spreek jij m uit?

Ik hou wel van ouderwets en vind Klaas als roepnaam top!

Dimitri, is toch niet op veel verschillende uit te spreken?

Mateja klemtoon op ma!
quote:Erna76 schreef op 04 juni 2015 @ 20:02:

Nikola / Nicolaas

Mateja

Dimitri

Graag jullie mening!Ik krijg een beetje een Russisch gevoel bij deze namen, zelf zou ik gaan voor Nikola of Nicolaas, en eventueel kan dat afgekort worden naar Nick, Niko of inderdaad Klaas voor Nicolaas. Mateja heb ik zelf nog nooit van gehoord.
quote:Erna76 schreef op 04 juni 2015 @ 20:47:

[...]

Ik hou wel van ouderwets en vind Klaas als roepnaam top!

Dimitri, is toch niet op veel verschillende uit te spreken?

Mateja klemtoon op ma!

Minimaal 3 manieren.

DImitri, DiMItri en DimiTRI.

De eerste twee heb ik op kdv gehad.

Klemtoon op Ma en dan? Uh klank of e klank?

Ken ik naam niet dus kan niet goed plaatsen hoe hem uit te spreken.

Je komt een beetje beledigd over ( excuus als dat niet zo is) was niet de bedoeling je te beledigen, ik gaf gewoon mijn mening zoals je vroeg.

Zelf zou ik niet snel kiezen voor Klaas maar vind ik wel mooier dan Nicolaas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven