Hoe vaak......?

06-06-2015 08:34 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak:

- maak jij de binnenkant van de keukenkastjes schoon?

- stof(zuig) je de plinten?

- neem je deuren en kozijnen af met een sopje?

- haal je een sopje over de radiatoren?

- was je de ramen op de slaapkamers?

- sop je de tegeltjes in de badkamer die nooit nat worden?

- sop je de tegeltjes in het toilet tegenover de wc?

- haal je de koelkast/gasfornuis/wasmachine van zijn plaats om er achter schoon te maken?

- stofzuig je de bekleding van stoelen?

- neem je stoelpoten af met een doekje?

- haal je boeken uit de boekenkast om erachter schoon te maken?

Ik dus eigenlijk (haast) nooit. En ik voel me een slechte huisvrouw
Hoe vaak:

Wanneer ik zie dat iets vies is, maak ik dat schoon. Kastjes met etenswaren, de koelkast en de besteklade worden zeker eens in de twee weken gedaan. Andere kasten eens per drie maanden ofzo ( als ik de hele keuken grondig schoonmaak)

Wekelijks, gaat in 1 moeite door met stofzuigen.Kost hooguit een paar minuten extra werk dus zou niet weten waarom ik dat stof er moet laten liggen. Stofzuigen die ik verder wel elke dag.

Als ze vies zijn. Met veel kinderen in huis dus vaak. Ehm...eens per maand denk ik.

Maar niet allemaal tegelijk.

Paar keer per jaar.

Oeps..ik ben echt slecht in ramen zemen, dusse..?

Badkamer word naast het bijhouden 1 keer per maand grondig gedaan en dan doe ik ook alles.

Ongeveer 1 keer per maand, naast de dagelijkse schoonmaakbeurt van de rest.

- haal je de koelkast/gasfornuis/wasmachine van zijn plaats om er achter schoon te maken?

Koelkast,fornuis kan niet weg. Wasmachine 2 keer per jaar ofzo

Geen bekleding, ik sop ze wekelijks met een doekje af

Geen idee, wanneer het in mij opkomt.

Ik heb geen boekenkast.
quote:Gingembre schreef op 06 juni 2015 @ 09:21:

[...]

Ik denk dat het komt omdat ik graag met water speel

Maar dan komt ineens de streber in me naar boven en moet het echt streeploos schoon. Happens every time.
Dat soort dingen (die je niet ziet) zou ik graag een keer per jaar doen. Ik heb dus wel goede voornemens. Ik ga dat alleen niet doen voor de kat zijn viool, dus zolang hier verbouwingen plaats vinden waardoor alles steeds onder lagen stof komt te liggen, laat ik het bij: later als ik groot ben, dan... De verbouwingen duren nu al een jaar of tien, dus ik heb een lekker lui leven gehad voor wat betreft grondig poetsen. Het gewone werk doet de poetshulp, waar ik heel veel van hou. Ook al zie ik haar nooit.
quote:Nouschi schreef op 06 juni 2015 @ 09:47:

Bij wie doet de man dit soort klusjes trouwens?Ik heb geen man vrouw of partner dus als ik het niet doe doet niemand het..
De binnenkant keukenkastjes 1 of 2x per jaar.

Tegels die nat nat worden 1x per jaar, bekleding van de stoelen/bank met grote regelmaat ivm een kat in huis

De rest nooit, heb er werkelijk nog nooit aan gedacht om de stoelpoten af te vegen

Bij deze wordt het ook weer tijd voor een topic: Hoe vaak gebruik je je handdoek , in het vorige topic kregen mensen gewoon ruzie daarover
ik kan me van alles wat er genoemd wordt, niet meer herinneren wanneer ik het gedaan heb
quote:pearle schreef op 06 juni 2015 @ 10:32:

De binnenkant keukenkastjes 1 of 2x per jaar.

Tegels die nat nat worden 1x per jaar, bekleding van de stoelen/bank met grote regelmaat ivm een kat in huis

De rest nooit, heb er werkelijk nog nooit aan gedacht om de stoelpoten af te vegen

Bij deze wordt het ook weer tijd voor een topic: Hoe vaak gebruik je je handdoek , in het vorige topic kregen mensen gewoon ruzie daaroverEn hoe vaak verschoon je je beddengoed..
quote:lux. schreef op 06 juni 2015 @ 09:33:

[...]

Wauw. Ik ben er stil van. Zou het bijna smetvrees noemen

Bijna?

Sorry, maar zo'n huis ga ik niet in, ik zou bijna niet durven ademen, laat staan een koekje eten

meestal 1 a 2 keer per jaar

Uhhhh

alleen die van de WC en badkamer regelmatig

nee, soms een stofdoekje erover

nooit, doet man een keer of 4 per jaar

niet vaak, 2 keer per jaar ofzo

een keer per week

nooit, gelukkig inbouw

soms, man stofzuigt meestal en dan ook grondig

alleen met verjaardagen dus 4 keer per jaar ofzo

1 keer per jaar
Ik moet opeens denken aan mijn schoonoma, die altijd een beetje bozig is op de thuiszorg dames, want zij STOFZUIGEN de plinten en dat is heel slecht voor het behang. Dat moet met een DOEKJE!
quote:Mevrouw75 schreef op 06 juni 2015 @ 10:56:

Ik moet opeens denken aan mijn schoonoma, die altijd een beetje bozig is op de thuiszorg dames, want zij STOFZUIGEN de plinten en dat is heel slecht voor het behang. Dat moet met een DOEKJE!En volgens mijn oma moest je dweilen op je knieën.
quote:parbleumondieu schreef op 06 juni 2015 @ 11:05:

[...]

En volgens mijn oma moest je dweilen op je knieën.Dat doe ik nog steeds
quote:NummerZoveel schreef op 06 juni 2015 @ 11:13:

[...]

Dat doe ik nog steeds

Dan doe je het dus goed volgens de ouderwetse strenge normen van mijn oma.

Gebruik je ook groene zeep en soda?
- maak jij de binnenkant van de keukenkastjes schoon? Twee keer per jaar ongeveer

- stof(zuig) je de plinten? elke week

- neem je deuren en kozijnen af met een sopje? elke week

- haal je een sopje over de radiatoren? 1 keer per maand

- was je de ramen op de slaapkamers? 1 keer per jaar

- sop je de tegeltjes in de badkamer die nooit nat worden? die heb ik niet

- sop je de tegeltjes in het toilet tegenover de wc? 1 keer per week

- haal je de koelkast/gasfornuis/wasmachine van zijn plaats om er achter schoon te maken? nooit, die kunnen niet van hun plek

- stofzuig je de bekleding van stoelen? 2/3 keer per week

- neem je stoelpoten af met een doekje? 1 keer per week

- haal je boeken uit de boekenkast om erachter schoon te maken? nooit
quote:parbleumondieu schreef op 06 juni 2015 @ 11:18:

[...]

Dan doe je het dus goed volgens de ouderwetse strenge normen van mijn oma.

Gebruik je ook groene zeep en soda?Nee, dat kan niet bij mijn vloeren. Voor het hout gebruik ik een mild schoonmaakmiddel en voor natuursteen alleen groene zeep

Bij wie doet de man dit soort klusjes trouwens?Ik doe het meeste,maar alles met de Franse slag. Hij doet het af en toe, maar dan ook echt goed. Dan zijn alle plinten keurig schoon, is er echt geen stof meer onder het bed, zijn de boeken uit de boekenlast gehaald, etc. Mijn man is een betere 'huisvrouw' dan ik
Hier ook iemand die het huishoudgen mist.

Heb gisteren het boek Aan De Slag Met De Huishoudcoach gekocht. Ik ben benieuwd.
Bij het lezen van dit topic denk ik, schmett, echt je moet aan de slag! Woon 3 jaar in mijn huis, kan me niet heugen dat ik ooit mijn slaapkamerraam (binnenkant) heb gesopt.

Krijg nu wel spontaan zin om aan de slag te gaan. Maar ik heb geen tijd! Straks weg en vanaf morgen 6 dagen werken, daarnaast nog savonds sporten en hobby en cursussen. Vanaf volgend jaar ga ik daarnaast nog studeren. Ik weet wel, dan komt er echt een huishoudelijk hulp..

Op het oog ziet het er best prima uit! Maar trek alsjeblieft niet dat ene keukenkastje open. En ik zie nu ineens erg veel vingers op mijn hoogglans keuken.

Om toch niet helemaal slonzig over te komen. Stoelen en banken zuig ik wekelijks (zwarte en donker grijze stoffe bekleding, moet dus wel)

Van het koffiemachine afwas ik de onderdelen 2 wekelijks (gebruik hem 2x per week). En kalkfiltertjes van de kranen gaan 3 x per jaar in een badje met schoonmaakazijn.

De schoonmaakdoekjes in de keuken gaan na 1 handeling in de was (95 graden) en mijn theedoek gebruik ik maar met 1 afwas.

Verder is mijn huishouden een drama!

Ik ga nu dat ene kastje en die vingervlekken toch echt even gauw weghalen moet nog net lukken voordat ik weg ga..

Bij wie doet de man dit soort klusjes trouwens?

Mijn man die houd de tuin bij, altijd.. Ook wast hij de ramen (2,3 keer per jaar).

Verder stofzuigt hij weleens als ik andere dingen heb, maar het meeste doe ik wel zelf.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet

Bij wie doet de man dit soort klusjes trouwens?We doen het 50/50, hoewel ik hem ervan probeer te overtuigen dat hij de tegeltjes bij de wc moet doen want hij spettert alles onder omdat hij perse moet staan. Maar hij vindt dat ik dan ook zelf mijn schoenen moet opruimen (dat doet hij 9/10 keer). Tja... dan spettert hij maar, tegeltjes soppen vind ik makkelijker dan mijn schoenen niet door heel het huis laten slingeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven