Clomid, Wel en wee wie kletst er mee?????

28-03-2008 07:52 1474 berichten

Nieuwe schrijfsters natuurlijk welkom.
Krossie, mijn verhaal in het "kort":

in mei 2005 zijn "we" met de pil gestopt, vervolgens werd ik in september voor het eerst weer ongesteld. daarna was ik in januari nog niet ongesteld dus ben ik naar de dr gegaan, die heeft me doorverwezen naar de gyn. daar werd heel laconiek gedaan, zo van hier neem dit maar in en dan dat en dan ben je waarschijnlijk heel snel zwanger. ik ben nog een keer teruggegaan na het slikken van die tabletjes maar toen zei de dr (was een andere) dat ik maar beter af kon wachten hoe mijn cyclus verder zou verlopen en dat al ik na 2 jaar "proberen" nog geen resultaat zag ik dan wel een keer terug mocht komen.

heel vreemd.maar ja wie ben ik zo'n dr weet het toch beter als het goed is.

vorig najaar zijn we bij een ander ziekenhuis terecht gekomen, daar werd eerst het zaad van manlief getest en toen dat goed bleek gingen ze bij mij kijken. na een hsg bleek dat 1 van mijn eileiders afgesloten is en dat de kansen dus opeens met 50 % verminderd waren. vanaf januari ben ik clomid gaan gebruiken en na 6 rondes is mijn dosis verhoogd van 50 naar 100 mg.

en nu na de 2de ronde 100 mg is het eindelijk zover.
Shinzy, vervelend maar nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Alle reacties Link kopieren
Doenja, gefeliciteerd! Wat ontzettend fijn voor jullie!
Net terug van de gyn en de eitjes waren groot genoeg. Eentje was 20mm en een andere 17mm en dan nog 2 van 13. Dus heb een injectie Pregnyl gekregen en zit nu dus te wachten op de eisprong. Hoe lang duurt dat normaal na de injectie? Gyn was er nogal onduidelijk over. Baarmoederslijmvlies was 9.6mm en de gyn zei dat dit goed was. Weet iemand daar meer over?

Er was nog even verwarring over waar die prik in moest. Eerst wou de verpleger hem in m'n linkerarm doen, maar zag dat die nog iets gezwollen was van de Menogon van 3 dagen geleden, rechter arm hetzelde en ook de rechterbil moest er gisteren aan geloven. Dus bleef over de linkerbil, ach ja, je went eraan dat je wordt lekgeprikt

@ Krossie, ik heb dat dus ook, zo'n gyn die je maar bar weinig uitleg geeft. Moet echt alles eruit trekken en als je dan iets vergeet te vragen dan is het pech. Goed idee van Marinde om de vragen op te schrijven van te voren! Jammer dat je waarschijnlijk geen eisprong hebt gehad, dan waarschijnlijk een hogere dosis volgende keer. Kun je altijd proberen hoor, IUI is meteen weer een stap verder. Ik krijg de progesteron uitslag altijd dezelfde dag. Lab in het ziekenhuis doet het, dus dat is wel makkelijk.

@ Dory, wat naar die migraine aanvallen, hebben ze daar niets tegen? En je zult het altijd zien, net als je wat leuks gepland hebt. Maar goed, als het weer begint kun je in ieder geval verder. voor de komende dagen.

@ Marinde, succes woensdag en vrijdag!

@ Shinzy, succes met de volgende ronde. Kan me voorstellen dat je nu twijfelt over wel/niet de fm's. Ik vind het wel fijn om het te weten, anders heb je echt geen idee waar je aan toe bent. Al dat gepor en iedere dag naar dat ziekenhuis is ook geen pretje, maar je hebt altijd dan weer de 2 wachtweken waarin je niets hoeft, kun je weer bijkomen

@ Doenja, hebben ze jou echt 2 jaar laten proberen voordat je onder behandeling mocht? Het is een schande, als je menstruatie zo onregelmatig is dan snappen ze toch wel dat er iets niet helemaal in orde is en dat je wat hulp nodig hebt. Ben heel blij voor je dat je zwanger bent meid, je hebt er lang genoeg op gewacht. Heel veel plezier en geluk straks met z'n drietjes!

@ Barbara, hoe is het met je? Zit je al helemaal in het traject om een eiceldonor te vinden of nemen jullie eerst even wat rust?

@ Sneeuwwitje, en, al misselijk
Nog een vraagje, als je Pregnyl hebt gekregen, kun je dan nog de CB ovulatie test gebruiken? Of wordt die beinvloed door de Pregnyl?
Sanne; ik heb geen ervaring met Pregnyl dus kan je vraag niet beantwoorden, maar heb wel een vraagje aan jou... Wat "doet" Pregnyl precies?
OK, ben er al achter, was een stomme vraag. Pregnyl is Luteinising Hormoon (LH) en dat is wat gemeten wordt door de CB ovulatie test. Dus natuurlijk zal de test aangeven dat ik een ovulatie heb als ik net een injectie met dat spul heb gehad.....
Krossie, Pregnyl is een medicijn dat Luteinising Hormoon bevat. Dit hormoon maakt je lichaam normaal zelf aan en het zorgt ervoor dat je een eisprong hebt. Maar door mijn PCOS maak ik niet genoeg van dat hormoon om een eisprong te krijgen, dus vandaar de injectie.

Tussen de 24 en 36 uur na de injectie zou er een eisprong moeten zijn, dus dat wordt klussen de komende 3 dagen
Sanne je krijgt inderdaad ong. 24 tot 48 na de pregnylinjectie de eisprong. Ik had zaterdagavond de pregnyl gezet en denk dat ik maandag m'n eisprong gehad heb. Ik moest hem trouwens in m'n buik zetten, net onder m'n navel,dat kan dus ook. Pregnyl wordt ook gemaakt van het hcg-hormoon, uit urine van zwangere vrouwen. (Ben nu dus ook braaf al m'n urine aan het opvangen voor Moeders voor Moeders.) Het kan dus ook zijn dat als je heel erg vroeg test dat je een positieve zwangerschapstest hebt, maar niet zwanger bent. Was daar eerst ook bang voor, maar ben er ondertussen achter dat als je wacht tot je NOD het hcg van de pregnyl allang uit je lichaam is verdwenen. En test je dan dus positief, dan komt het door een zwangerschap.

Ik heb volgens mij echt de "standaard"kwaaltjes. 's Ochtends voor ik iets gegeten heb misselijk en 's avonds breng ik tegenwoordig vaak op de bank door. Na een dag werken heb ik het helemaal gehad en heb dan geen energie meer. Het is allemaal wel goed te overzien en ik heb het er graag voor over.

Shinzy weet je al zeker dat deze ronde niet geslaagd is, of is er nog een kans? In ieder geval dan veel succes met de volgende ronde. En weer nieuwe kansen.

Krossie wat vervelend dat je geen eisprong hebt gehad. Ook voor jou heel veel succes toch met afwachten.

En Doenja dringt het al een beetje door?
@Krossie, wat vervelend voor je dat je eitjes niet gesprongen zijn. Misschien is pregnyl ook een optie voor jou?

@Shinzy, wat vervelend nu en je dacht nog wel zo dat je zwanger was. Een dikke knuffel van mij.

Ik zelf loop in een streek ziekenhuis, en ook hier heb ik elke keer wel weer een andere gyn. En ja ook ik heb zo mijn voorkeuren. Helaas heb je het in het ziekenhuis niet voor het zeggen. Ik probeer altijd maar de verschillende strategieën van alle artsen goed te onthouden en dat dan maar weer opperen bij de dienstdoend arts. Je moet er toch wel zelf bovenop zitten ben ik achter.
lijkt me dan eigenlijk best handig, dat pregnyl! danweet je redelijk precies wanneer je sprong is, waarom krijgt niet iedereen dat dan??
Dat vroeg ik me ook al af Marinde! Ik had graag vandaag (of afgelopen maandag, toen waren de eitjes ook al 19 mm) die prik gekregen! Weet jij dat Sanne? Kan dat niet "zomaar"?
Ik weet niet of dat "zomaar" kan. Dit moet je misschien even voorleggen aan je gyn? Ikzelf krijg pregnyl in combinatie met IUI, omdat ze precies moeten weten wanneer de eisprong is vanwege de inseminatie.

@Barbera, wat fijn om jou hier ook nog even te zien. Hoe gaat het nu met jullie? Sterkte en een dikke knuffel
barbera, wat leuk om weer even wat van je te horen! hoop dat het goed met je gaat!!
@ Krossie, ik denk dat het er veel mee te maken heeft dat ze in Nederland wat strenger zijn dan hier. De eerste keer dat ik bij de gyn kwam mocht ik meteen aan Clomid 50. Dat werd niets, dus de volgende maand meteen Clomid 100. Ook dat had niet het gewenste resultaat dus maand erna meteen aan de injecties. In Nederland wachten ze wat langer. Moet zeggen dat het ook behoorlijk veel invloed op je heeft al die hormonen en als je het met alleen Clomid 50 afkunt, dan vooral zo houden. Had zelf gisteren ook weer een huilbui om helemaal niets.

Ik geloof dat in Nederland dit allemaal ook in het ziekenfonds zit? Ik betaal hier zelf voor alles, dus dat zal er ook wel mee te maken hebben.

Moet eerlijk zeggen dat ik er aan de ene kant heel blij mee ben dat alles hier zo snel gaat, maar aan de andere kant gaat het me soms te snel. Voor ik het wist zat ik helemaal middenin de malle molen, dat is wel raar. Ben wel blij met de pregnyl, weet nu dat de eisprong ergens vandaag/morgen gebeurt en voelt dus echt als een serieuze kans deze maand.

Bespreek het met je gyn volgende keer, misschien staan ze er wel voor open, succes!

@ Sneeuwwitje, bedankt voor het plassen in potjes!!
Goeie Middag dames,

Heb vanmorgen maar eens gebeld met de poli-gyn. Omdat ik op cd 1 een echo moet hebben om te kijken of de cyste weg is. Maar ik ben bang dat cd1 midden in het weekend komt. Heb nu al twee dagen last van bruine afscheiding. Zul je net mee maken dat ik vanmiddag rond vijf uur ga menstrueren. Mijn man had gister ook al gebeld en de situatie uitgelegd. Werd hem verteld dat we dan gewoon pech hebben en maandag als eerste aan de beurt zijn. Poeh nou ik denk bel zelf ook nog een keer. Want ik ga niet onnodig nog een maand zitten wachten. Immers moet beginnen met spuiten op dag 3. heb het verhaal maar even goed uitgelegd aan de assistente, en mag dan morgenochtend komen voor een echo. Ben normaal gesproken nooit zenuwachtig voor de echo's, maar nu dus wel. Ik hoop toch zo dat de cyste weg is!! Anders nog een maand wachten. En het duurt nu allemaal al zo lang.. We zijn gestart feb. 2007. Maar nog niet gelijk naar de gyn gegaan omdat de huisarts vond dat ik nog alle tijd had en nog zo jong!!! Poeh. wie bebaalt dat eigenlijk dacht ik. Maar goed pas in jan.08 kreeg ik een verwijsbrief voor de gyn. Kun je nagaan. En dat terwijl er al bekend is dat ik geen eisprong heb. Immers ik heb al drie kids. En die zijn ook niet vanzelf gekomen.

Maar goed morgen dus weer een echo.

Zo ben mijn gal weer even kwijt. haha

lfs
Dory, succes morgen ik hoop zo voor je dat die cyste weg is.

ik heb het idee dat huisartsen zich niet echt kunnen verdiepen in onze situaties en het daarom nooit helemaal zullen begrijpen.

Sanne, ga ervoor deze maand. flink klussen en dan komt het helemaal goed.

Sneeuwwitje, het is nog heel vreemd hoor allemaal, elke keer als ik een krampje voel wil ik naar de wc om te controleren of alles nog wel goed gaat. En die woensdag heb ik 's middags nog een test gedaan en ook die was positief, pas toen kon ik het geloven dat het echt zo was. maar ik denk dat ik pas op 29 september echt rustig aan het idee kan gaan wennen. het is wel vreemd hoor na al die jaren.
Dory; goed van je dat je voet bij stuk gehouden hebt voor de echo! En wat lief van je man zeg, dat hij ook heeft gebeld! Ik weet wel een kindje en de zwangerschap enzo iets van samen, maar je hoort niet vaak dat de man dit soort telefoontjes doet! Goed opgevoed!

Jij hebt dus hetzelfde gehad als Doenja; dat de huisarts je eerst een beetje aan het lijntje houdt voordat je naar de gyn mag. Ik was er al voor gewaarschuwd, dus heb bij de huisarts een beetje overdreven hoelang ik al gestopt was met de pil (sssstttt... niet verder vertellen! ). In dit geval vond ik het een leugentje om bestwil; ik werd na een halfjaar nog steeds niet ongesteld en werd steeds zenuwachtiger. En heb wel eens gehoord dat spanning ook invloed heeft op je ongesteldheid, dus dacht, als dit zo doorgaat, wordt ik alleen al van de spanning helemaal nooit meer ongesteld... En ik had er geen goed gevoel over, wat achteraf dus niet onterecht was.

Succes morgen en hou ons op de hoogte; ik hoop voor je dat die cyste opgezout is!
Hoi meiden,

Lief dat jullie naar me vragen.

Het gaat niet echt goed me me. Ben er nog steeds behoorlijk kapot van. (hoewel 'nog steeds', we weten het pas anderhalve week).

We hebben over 2 weken weer een afspraak met de gyn, dan gaan we het eiceldonatie-traject bespreken.

We hebben waarschijnlijk een donor, mijn zusje van 20 is er serieus over aan het nadenken.

Het is allemaal wel heel moeilijk, zowiezo het verdriet om het feit dat ik zonder donor-eicel niet meer zwanger kan worden, en dan het gaat waar we nu in terecht zijn gekomen. Na een jaar van ovulatie inductie met veel ziekenhuiscontroles en elke maand weer nieuwe hoop (en helaas ook teleurstellingen), is het heel moeilijk om nu ineens helemaal niets te hebben.

We moeten nu wachten op wat mijn zusje beslist, en dat is heel moeilijk, je wilt haar niet onder druk zetten, maar die onzekerheid is echt verschrikkelijk.

Het idee dat je nu afhankelijk bent van iemand anders om zwanger te kunnen worden is heel frustrerend.

Ik voel me vooral verdrietig, teleurgesteld en moe. Heel erg moe van alles. We slaan ons er wel doorheen hoor, maar deze periode is geen pretje.

Lieve meiden, heel veel succes met alles, ik kom binnenkort weer een keer kijken hoe het met de tabel gaat!
Barbera, ik wens je succes met het verdere verloop en vind het heel lief van je dat je mij bent komen feliciteren terwijl je het zelf gewoon niet zo goed hebt. ik hoop voor je dat je zus donateur wil zijn en dat alles dan goed gaat. succes met het verdere traject.
Barbera wat goed dat je het toch nog op kunt brengen om hier te kijken. Hoop zo voor je dat je zus er voor gaat en dat het allemaal dan toch een keer goed komt. Heel erg veel sterkte en succes met alles

Dory morgen ook heel veel succes. Ik hoop dat de cyste weg is en dat je snel kunt beginnen met spuiten.
Hallo Allemaal,

Even weer terug van weggeweest. Ik heb nog niet alles teruggelezen maar allereerst voor Barbera een dikke

Wat een naar nieuws (en dat is nog zacht uitgedrukt) Wel heel knap van je dat je af en toe nog op het forum kijkt. Ik kan me voorstellen dat het toch wel enorm confronterend moet zijn. Kop op meid en ik hoop voor je dat je zus je verder kan helpen....

Hoe gaat het verder met iedereen. Ik ga straks alles rustig teruglezen en later reageren op iedereen.

Hier is het erg rustig. Voor ons zit zwanger worden er de komende maanden niet meer in. Vriend heeft namelijk 2 weken geleden een ongeluk gehad en daarbij zijn heup geboken..... Eerst moet hij uiteraard herstellen wat waarschijnlijk 3 mnd gaat duren.

tot zover even. Later meer

lfs
dag dames, geen goed nieuws helaas. De cyste is niet weg.is zelfs nog groter geworden. Moet nu primoluut slikken om zo een menstruatie op te wekken en de arts zei dat er een kleine kans was dat door de menstruatie de cyste springt. Op cd 3 weer echo en als cyste dan niet weg is, is ook deze ronde weg..

@barbera, ik hoop echt voor je dat je lieve zus jou donor wil zijn veel veel sterkte in deze vreselijke onzekere tijd.
Dory, wat vervelend om te horen dat de cyste er nog zit, ik hoop echt voor je dat ie met je menstruatie weg is. en dat je de volgende ronde in kunt vol goede moed.

Succes
@ Dory, wat jammer dat de cyste niet weg is! Laat maar snel de menstruatie doorzetten en dan de cyste weg, kun je in ieder geval weer verder.

@ Barbara, wat goed dat je zus misschien je donor wil zijn! Heel lief van haar, hoop echt dat het allemaal goed komt

@ Sannieme, welkom terug! Wat balen dat je vriend dat ongeluk heeft gehad? Hoe kwam het, auto ofzo? Veel beterschap voor hem en dat jullie maar weer snel verder kunnen klussen

Zelf klussen we hier aardig wat af, met natuurlijk goede hoop op resultaat. Geen idee of ik nu wel of niet een eisprong heb gehad want de ovulatietesten werken natuurlijk niet door de Pregnyl injectie...... Ga me nu maar comfortable maken op het 'wachtbankje'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven