Zuigbuis verstopt

13-06-2015 16:34 17 berichten
Beste lezers,

De zuigbuis van mijn stofzuiger is verstopt

Vanalles hebben we al geprobeerd, zoals het er proberen uit te zwaaien enzovoort, maar het helpt niets.

Heeft iemand van jullie een goede tip om een verstopte zuigbuis te ontstoppen?
Alle reacties Link kopieren
Grote knikker?

Schroevendraaier?
Er doorheen gooien, Moonlightdreamer?
Bezemsteel erdoorheen steken
Lange stok of, indien een wel heel erg vastzittende verstopping, de hogedrukspuit.

En anders bij de Handyman een nieuwe halen. Maar als het echt de buis ia en niet de slang is het simpel die door te steken of te spuiten.

Wat heb je gedaan, de cavia opgezogen?
Oja, als het de slang is, wil het nog wel eens helpen om hem andersom op de stofzuiger te monteren.
Met een tweede stofzuiger de verstopping eruit zuigen wil ook nog weleens helpen. Of inderdaad met een bezemsteel.
Zie je wel wat zitten of zit het net om een bochtje? Wij hebben het wel eens met een coctailprikkertje. Het beste steek je er iets in wat lang genoeg is.
ik lees mee, gebeurt mij om de haverklap . Wel altijd opgelost, met een op maat gebogen breinaald, haaknaald, steel van de vloerenwisser... elke keer neem ik mij voor om de vloer onder kasten en zo af te speuren naar "verstoppertjes" maar die zijn steeds slimmer dan ik... grrr
Ik werd nieuwsgierig door de topictitel , maar mijn oplossing zou ook een bezemsteel erdoor heen steken zijn.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
quote:sweetfirefly schreef op 13 juni 2015 @ 18:49:

Ik werd nieuwsgierig door de topictitel , maar mijn oplossing zou ook een bezemsteel erdoor heen steken zijn.ff lekker off topic. Ik moet lachen om jouw motto. Hier één poes en zo snel ik een voet buiten bed steek begint zij al mauwend rondjes om mij heen te draaien. En pendelt daarna heen en weer tussen mij en haar etensbakje, nog altijd mauwend. Ik krijg geen kans om dat te vergeten
IJzerdraad of een trekveer.
verba volant, scripta manent.
Een trekveer gebruiken, dat is zo'n spiraal die je ook gebruikt bij verstopte leidingen.
Het is toch niet zo moeilijk allemaal met alle aangedragen oplossingen?

En in het gevolg je dildo niet meer onder het bed laten slingeren
quote:Morrigan- schreef op 13 juni 2015 @ 19:41:

Een trekveer gebruiken, dat is zo'n spiraal die je ook gebruikt bij verstopte leidingen.

Nee, dat gaat echt helpen zo'n trekveer , die heeft geen kracht, het gaat om een stofzuigerbuis, een stijve stok waar je normaliter zo doorheen kunt kijken dus met een bezemsteel of wat voor stok ook ram je daar zo alle zooi uit tenzij je sneldrogend cement, purschuim of zo hebt opgezogen.

Zo'n stok kost hooguit 2 tientjes bij de Handyman en meestal universele zooi en daarbij: zo'n ding is altijd deelbaar dus de 2 stukken uit elkaar en een nog kortere stok is genoeg. Wat een absoluut non-probleem voor een heel topic , er zijn blijkbaar toch te weinig vrouwen die een "probleem" niet eens met een beetje gezond verstand heel simpel kunnen oplossen
Henk en Roelie, even een welgemeende
Dank je wel forumster Wompie, lief van je

Het is ons uiteindelijk gelukt de zuigbuis weer vrij te krijgen maar het had een hoop voeten in de aarde en het stof en haren bezorgde Henk uitslag in zijn nek.

Met de knikker is het niet gelukt, wij hadden maar een knikker en die rolde onder onze buffetkast, de bezemsteeltruuk deed 't m ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven