matras en bruine plekjes

13-06-2015 22:08 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik draaide me matras vanavond na 4,5 jaar eens om. En zag tot me verbazing allemaal gelige/bruine plekjes erop. Vond het best een viezig idee.Het matras is een sultan van de ikea erg dik en erg zwaar.

Iemand idee hoe dot komt of hoe ik het weg kan halen. Ik heb altijd een molton en de gewone matras overtrek erover heen en word altijd op 60°c uitgewassen.
Na 4,5 jaar pas een keer omdraaien? Dat is niet goed voor een matras.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Bedwants.
verba volant, scripta manent.
Zijn het geen poepjes?
quote:MarianneDavids schreef op 13 juni 2015 @ 22:12:

Bedwants.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Pas na 4,5 jaar? Ik draai elke week de matrassen om bij het verschonen. Maar wij hebben dan ook 2 losse matrassen, maakt het iets gemakkelijker.

Maar bruine vlekjes doen me dan denken aan bedwantsen zoals eerder hier beschreven.
Nee zoals op die foto ziet het er niet uit.Wel heel vies trouwens. Ja vergat het steeds . En ben alleen En daar heb je echt een man bij nodig om dat ding om te draaien.
Wat is eigenlijk het nut van het omdraaien van het matras? Ik hoor altijd dat het goed is om te doen, maar de slaapkamer is klein, matras groot en zwaar... En wat heb je er aan?
Ik dacht ook meteen aan bedwantsen, Maar het ziet er anders uit dus bij jou? Kun je er geen foto van maken en plaatsen?
quote:aaaanne schreef op 13 juni 2015 @ 22:30:

Wat is eigenlijk het nut van het omdraaien van het matras? Ik hoor altijd dat het goed is om te doen, maar de slaapkamer is klein, matras groot en zwaar... En wat heb je er aan?Gaat om 'ligplekken' in het matras. Omdat je steeds het matras omdraaid gaat het matras ook niet op bepaalde plekken inzakken.
Denk je aan schimmel dan? Bedwantsenpoep ziet er niet altijd hetzelfde uit; wel zwart, maar het hangt van het materiaal af of het zwarte uitgevloeide inktvlekjes lijken of korrels. Dat gele zou dan de afgeworpen vervelde huid zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
ik heb zo een matras met zwart grijze plekjes. denk dat het weer erin zit

wel jammer want die lag weer op een dun matrasje die nu dezelfde vlekken heeft

en die heb ik schoon probren te maken, maar nu zie je hele grote bruingelige kringen
matras omdraaien doe ik niet hoor. ik lig dan weer links, dan weer gematigd rechts

dan weer aan het voeteneind
quote:SoMiDi schreef op 13 juni 2015 @ 22:31:

Kun je er geen foto van maken en plaatsen?
Vaak kan je de buitenkant eraf ritsen en wassen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik herken het van mijn vorige matras. Alsof ik weleens in bed zou plassen oid, gelige vlekken. Daarvan kon de hoes eraf en naar de stomerij.
quote:CaafDracula schreef op 13 juni 2015 @ 22:32:

[...]

Gaat om 'ligplekken' in het matras. Omdat je steeds het matras omdraaid gaat het matras ook niet op bepaalde plekken inzakken.

Maar als je het weer een week later weer terug legt zoals eerst, dan lig je toch weer op dezelfde plek? Of moet het zegmaar tot rust komen (klinkt wel leuk voor een matras ?

Hier gaat ie dus misschien eens in het jaar andersom omdat het zo moeilijk is om te doen.

Op wat voor bodem ligt je matras TO? Bij een spiraal zou ik nog roest van het spiraal kunnen verzinnen als reden voor plekjes.
quote:chantalhuissen schreef op 13 juni 2015 @ 22:26:

Nee zoals op die foto ziet het er niet uit.Wel heel vies trouwens. Ja vergat het steeds . En ben alleen En daar heb je echt een man bij nodig om dat ding om te draaien.Oh, en je had nu een 'uitgebreide' date en vroeg na afloop even te helpen met de matras?
quote:evaq schreef op 13 juni 2015 @ 23:05:

[...]

Oh, en je had nu een 'uitgebreide' date en vroeg na afloop even te helpen met de matras?
quote:aaaanne schreef op 13 juni 2015 @ 22:30:

Wat is eigenlijk het nut van het omdraaien van het matras? Ik hoor altijd dat het goed is om te doen, maar de slaapkamer is klein, matras groot en zwaar... En wat heb je er aan?Ligplekken voorkomen. Oh en t matras wordt niet groter als je m omdraait *thumbs up*
Kan ook "weer" plekken zijn? Iets van invloed van vocht/schimmel?

Ventileer je de slaapkamer goed, komt er voldoende lucht bij het matras?
Ventileren mag eigenlijk wel wat vaker gebeuren. Maar ik kwam er ook achter na 4.5 jaar naar de bovenste hoes eraf kan.

Toch maar proberen in het wasmaschine
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-03-2016 09:15
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven