Gezondheid alle pijlers

Longembolie?

08-06-2015 22:30 146 berichten
Ik heb al een paar dagen veel pijnklachten en benauwdheid. Paar keer naar de HAP geweest en pijmedicatie gekregen ze dachten aan nierstenen.

Pijn ging niet weg dus vanmiddag naar de gewone huisarts gegaan.

Die dacht dat mijn middenrifspier gekneusd was maar kon een longembolie niet uitsluiten.

Voor de zekerheid met spoed laten prikken. Ik had er niks van verwacht en werd begin van de avond gebeld door het ziekenhuis. Er waren idd verontrustende waardes in het bloed gevonden en ik moest direct langskomen. Hele avond onderzoeken gehad en ze denken idd aan een longembolie.

Ik ben in goede handen en ik ben blij dat ze dit nu ontdekt hebben.

Nu ben ik aan het wachten om naar mijn afdeling gebracht te worden worden want ik wordt opgenomen en vannacht gaan ze de behandeling al starten.

ik vroeg me af of er mensen zijn die dit herkennen? Verder is het altijd fijn gewoon mijn verhaal kwijt te kunnen hier.
Bedankt voor de vraag thee en vivapimpelmees. Heb de sauna nagevraagd en het was geen probleem. Moet alleen goed alert zijn over hoe ik me voel.

Tja ik mag alles weer, zelfs vliegen alleen wel geleide de klachten.

Thee, hoe is het nu met jou?
Alle reacties Link kopieren
Doe rustig aan Ieb, ik denk aan je.
Nou jezelf dan maar goed in de gaten houden morgen en veel plezier (sprak de niet saunaganger ).

Hier gaat het op en af en blijf m'n best doen om aan te komen. Thnx for asking!

Weet niet of ik nog een kloppend mailadres van je heb, anders PB ik je wel een keer.
Ow nee sorry het is volgende week dinsdag. Ik heb dus nog even. Nee denk dat ik morgen zelf nog niet prettig gevonden zou hebben.

PB me gerust hoor thee, of mail ik heb al jaren hetzelfde mailadres dus is niet veranderd.
Iebs, kun je nu nog kosteloos annuleren? Dan zou ik dat echt doen. Je kunt altijd opnieuw boeken, als jij je onverwacht beter voelt.

Verder wel positief allemaal. Geen rare dingen gevonden en lekker weer thuis. Op naar betere tijden!
De ene longembolie is de andere niet. Maar mijn man (toen begin 20) had zo snel echt niet naar Parijs kunnen gaan. Die wilde na zes weken een blokje om (letterlijk 1 huizenblok) gaan op de fiets, maar haalde de hoek nog niet eens. Na twee maanden begon hij om twee keer per week een uurtje per dag te werken. Het positieve nieuws is dat hij na een half jaar grotendeels hersteld was. Misschien met de kerst naar Parijs gaan? Dan ben je vast ook wel van die bloedverdunners af, is voor jou en je neefje mogelijk net iets relaxter.
Kunnen ze je geen zelf-meet-vingerprik-cursus geven? Misschien is Parijs uitstellen wel verstandig, maar zelf meten mag je na x-periode ook leren geloof ik, scheelt weer tijdens vakanties....

quote:thistle schreef op 15 juni 2015 @ 21:57:

De ene longembolie is de andere niet. Maar mijn man (toen begin 20) had zo snel echt niet naar Parijs kunnen gaan. Die wilde na zes weken een blokje om (letterlijk 1 huizenblok) gaan op de fiets, maar haalde de hoek nog niet eens. Na twee maanden begon hij om twee keer per week een uurtje per dag te werken. Het positieve nieuws is dat hij na een half jaar grotendeels hersteld was. Misschien met de kerst naar Parijs gaan? Dan ben je vast ook wel van die bloedverdunners af, is voor jou en je neefje mogelijk net iets relaxter.

Dit is ook mijn ervaring ja.

Maar Ibi was al in staat vandaag naar het reisbureau te gaan, dus zij is er minder slecht aan toe gelukkig!
Klopt ik kon vandaag naar het reisbureau en het ziekenhuis. Ben niet met de fiets gegaan en het is niet ver lopen vanuit de parkeerplaats maar het ging wel. Merk wel dat een trap oplopen mij zwaarder valt.

Het zelf-meet gebeuren daar kon ik niet aan mee doen omdat ik maar 6 maanden de bloedverdunners hoeft te gebruiken. Heb er wel om gevraagd vanmorgen.

Ik kan de reis nu idd nog kosteloos annuleren. Ik zat er zeker aan te denken anders rond de kerst te gaan. 9 december is de laatste keer dat ik geprikt moet worden door de trombosedienst dus erna is een optie.

En nu mijn laatste pillen en hop naar bed.
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 15 juni 2015 @ 22:13:

Ik kan de reis nu idd nog kosteloos annuleren. Ik zat er zeker aan te denken anders rond de kerst te gaan. 9 december is de laatste keer dat ik geprikt moet worden door de trombosedienst dus erna is een optie.

Doe dat maar Iebs, want met een neefje naar Eurodisney, dat vraagt echt een topconditie. Is voor jullie allebei leuker.
Ik kom even een brengen.
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 15 juni 2015 @ 22:13:

Klopt ik kon vandaag naar het reisbureau en het ziekenhuis. Ben niet met de fiets gegaan en het is niet ver lopen vanuit de parkeerplaats maar het ging wel. Merk wel dat een trap oplopen mij zwaarder valt.

Het zelf-meet gebeuren daar kon ik niet aan mee doen omdat ik maar 6 maanden de bloedverdunners hoeft te gebruiken. Heb er wel om gevraagd vanmorgen.

En nu mijn laatste pillen en hop naar bed.Wat fijn dat je al zo snel aan het herstellen bent! Met de kerst moet het zeker lukken. En dan is Disney vast prachtig verlicht, ook een belevenis!
Ik zie dit topic nu pas. Wat heftig allemaal Ieb

Goed te lezen dat je omringd bent door lieve mensen maar ik kan me je angst wel voorstellen, de eenzame nachten in het ziekenhuis. Sowieso natuurlijk al de associaties die zo'n ziekenhuis met zich mee brengt.

Goed dat je weer thuis bent, ik hoop dat je goed opknapt.
Fijn dat je weer thuis bent. Heel veel sterkte met alles!
Vandaag naar de huisarts geweest. Besloten is dat ik een spiraaltje ga krijgen ipv. de pil. Helaas wordt dat niet vergoed door mijn zorgverzekeraar (voor de zekerheid even gebeld) maar goed dat is eigenlijk mijn enige optie.

Omdat ik overgewicht heb is het raadzaam om dit bij de gynaecoloog te doen dus daar kan ik morgen een afspraak mee gaan maken.

Verder krijg ik nog even kort een gesprek met een huisarts wie ik gezien heb toen ik zoveel pijn had en die mee is gegaan met het idee dat het nierstenen waren. Heb toch het gevoel dat ze iets gemist heeft en is wel fijn om dat even te bespreken.

Ik heb ook met haar even overlegd over de vakantie en tja die raad het ook af. Vind het zo enorm jammer. Neefje en ik keken er zo naar uit en we waren er zo aan toe.

Ik ga hem vandaag of morgen even bellen om het te bespreken met hem. Hijzelf twijfelde wel al of het wel door kon gaan maar zie er toch tegenop. Voor mij is een half jaar uitstel wel te overbruggen maar voor hem zal dat toch wat zwaarder vallen. In ieder geval ben ik nu van plan rond de kerst erheen te gaan. Hele andere sfeer natuurlijk maar op zich ook leuk.

Vannacht heb ik zowaar zonder pijn geslapen, wat een genot!

Ik zou de vakantie zeker nu annuleren ivm de verzekering. Mocht het nu heel goed gaan kun je altijd nog een last minute boeken tegen die tijd.
Stel de vakantie maar uit tot de kerst en geniet er dan dubbel en dwars van! Fijn dat je zo lekker geslapen hebt!
Fijn dat je zonder pijn hebt geslapen en ja kosten voor spiraaltje en uitstel tripje met neef is dan even bittere pil maar wel overkoombaar. Eerst even goed voor jezelf zorgen/opknappen. Neefje begrijpt het vast en zelf houd je ook van de kerstsfeer, en uitstel is geen afstel!!
O en even een naar moonliight!!
Thee, dat is lang geleden!

Hoe gaat het met je?

Ieb kun je misschien iets anders leuks plannen met je neefje? Misschien is het voor hem minder teleurstelling als jullie wel iets anders leuks gaan doen wat nu voor jou minder belastend is. Misschien heb je het al geschreven maar hoe oud is hij?
Zo we zijn weer een paar dagen verder. Gisteren werd ik zo moe wakker maar ja tussen 8 en 13.00 kwam de trombosedienst dus vroeg uit de veren. Om 13.15 nog niemand gezien dus gaan bellen. Ze zagen idd. staan dat er iemand had moeten komen maar helaas dus niet gebeurd. Toen moest ik dus alsnog naar het ziekenhuis om bloed te prikken.

Vanmorgen wel vast gebeld over de uitslag en ik zat in de juiste richtlijn. Hopen dat dit maandag ook zo is dan mag ik stoppen met de spuitjes! Wat een ellende mijn hele buik zit onder de blauwe plekken en donkere plekken waar de prik gezet is.

Ik heb ook weer contact gehad met het reisbureau. Blijkbaar had de andere medewerkster het verkeerd begrepen ik mag namelijk nog wel gewoon af wachten hoe het loopt de komende tijd. Ik heb nu gezegd dat ik over 4 weken de beslissing neem.

Mochten we toch niet kunnen gaan (wat ik eerlijk gezegd verwacht) dan komt neefje die week alsnog naar ons toe en gaan we leuke dingen doen. De vakantie verschuiven we dan naar de kerstvakantie.

Moon, mijn neefje is 12, bijna 13 in Augustus.

Vandaag nog een gesprek gehad met de huisarts die gezegd had dat ik nierstenen had. Ze was blij dat ik er was en gaf aan me anders zelf gebeld te hebben. Ze vertelde dat haar zicht vertroebeld was van het feit dat er bloed in de urine was aangetroffen, dat is niet gangbaar bij een longembolie. Dit in combinatie met mijn pijnklachten zorgde ervoor dat ze aan nierstenen dacht, net als de HAP. Ze gaf aan zich er nu meer van bewust te zijn dat er meerdere dingen kunnen spelen bij 1 persoon. Omdat het nog altijd niet duidelijk is waar dat bloed vandaan kwam wordt daar nog verder onderzoek naar gedaan.

Ze was heel eerlijk en zei ook dat als iemand gezegd had die dag dat het longembolie was dat ze het niet geloofd had. Mijn klachten leken daar helemaal niet op.

Verder gaat het wel redelijk met mij. Gisteren was ik dan erg moe en vandaag snel benauwd. De pijn komt soms ook de kop op kijken maar omdat ik nu weet waar het van is kan ik het beter hebben. Ook de paracetamol op spiegel doet veel.

Vanavond ga ik naar een theateroptreden van mijn nichtje (7) dat is wel een eindje weg maar ik kan erg veel zitten en hoef vrijwel niet te lopen dus dat moet lukken.

Ik kijk nu van moment tot moment wat ik wel en niet aan kan. Mijn vrijwilligerswerk heb ik afgezegd voor de komende 2 maanden, daarna kijk ik weer verder.
Mooi, werd gisteren gebeld door de trombosedienst. Ik mag per direct stoppen met de spuitjes. Denk dat ze het gemiddelde hebben genomen als uitgangspunt.
Fijn IBI
hoi ibi fijn dat het wat beter gaat, en dat je over een paar weken kan beslissen of de vakantie

wel of niet door kan gaan .
het is zoals het is,daar moet je het mee doen
Goed nieuws Ieb!

Ik hoop dat het meevalt met het theater, maar vind het behoorlijk wat, zo'n reis.

En kijk echt maar eerst hoe jouw energie zich ontwikkeld, voor jij je vastlegt voor de herfstvakantie. Een puber de hele dag om je heen is ook heel vermoeiend, hoe gezellig dat ook is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven