Jongensnamen topic
donderdag 18 juni 2015 om 14:07
donderdag 18 juni 2015 om 18:20
quote:Aapislief schreef op 18 juni 2015 @ 14:07:
Een tijd alleen meegelezen, nu zelf op zoek naar een leuke jongensnaam.
Op ons lijstje is inmiddels overgebleven:
- Joël
- Luuk
- Rens
- Jens
- Ivan
- Ralf
- Jorrit
Wat vinden jullie de leukste naam/namen?
Eventuele andere suggesties zijn ook welkom
Ik vind Ivan en Jorrit de leukste namen. Andere opties:
Ivar
Brent
Jonas
Jelle
Cas
Jurre
Jop
Stef
Stan
- Joël
- Luuk
- Rens
- Jens
- Ivan
- Ralf
- Jorrit
Ik vind Ivan en Jorrit de leukste namen. Andere opties:
Ivar
Brent
Jonas
Jelle
Cas
Jurre
Jop
Stef
Stan
donderdag 18 juni 2015 om 18:58
quote:kersopdetaart schreef op 18 juni 2015 @ 15:50:
pfoeh dat vernoemen lijkt me ook heftig.
Aapislief van jou lijstje vind ik Luuk leuk ( maar vind hem zelf iets te lang wel superpopulair)
e daarna vind ik Ivan leuk.
Wat vinden jullie van de namen
-Tijmen
-Jonah
-Yves
Geweldige namen!
1. Yves
2. Tijmen
3. Jonah
pfoeh dat vernoemen lijkt me ook heftig.
Aapislief van jou lijstje vind ik Luuk leuk ( maar vind hem zelf iets te lang wel superpopulair)
e daarna vind ik Ivan leuk.
Wat vinden jullie van de namen
-Tijmen
-Jonah
-Yves
Geweldige namen!
1. Yves
2. Tijmen
3. Jonah
donderdag 18 juni 2015 om 19:00
quote:Aapislief schreef op 18 juni 2015 @ 14:07:
- Joël
- Luuk
- Rens
- Jens
- Ivan
- Ralf
- Jorrit
1. Jens
2. Luuk
3. Ivan
4. Rens
5. Ralf
6. Joël
7. Jorrit
- Joël
- Luuk
- Rens
- Jens
- Ivan
- Ralf
- Jorrit
1. Jens
2. Luuk
3. Ivan
4. Rens
5. Ralf
6. Joël
7. Jorrit
donderdag 18 juni 2015 om 22:19
@aapislief mijn volgorde:
1. Ivan
2. Ralf
3. Luuk
4. Jens
5. Rens
6. Joel
7. Jorrit
Ik zou niet met een gedwongen vernoeming kunnen leven. Een naam is niet alleen heel belangrijk maar ook heel erg persoonlijk. Als ouder ga je elke dag tig keer geconfronteerd worden met de voornaam van je kind. Nogal belangrijk dat jij er een goed gevoel bij hebt.
En als hij iets anders aan zou geven bij de burgerlijke stand dan we hebben afgesproken, dan zou ik serieus een scheiding overwegen. Ontzettend respectloos vind ik dat.
1. Ivan
2. Ralf
3. Luuk
4. Jens
5. Rens
6. Joel
7. Jorrit
Ik zou niet met een gedwongen vernoeming kunnen leven. Een naam is niet alleen heel belangrijk maar ook heel erg persoonlijk. Als ouder ga je elke dag tig keer geconfronteerd worden met de voornaam van je kind. Nogal belangrijk dat jij er een goed gevoel bij hebt.
En als hij iets anders aan zou geven bij de burgerlijke stand dan we hebben afgesproken, dan zou ik serieus een scheiding overwegen. Ontzettend respectloos vind ik dat.
vrijdag 19 juni 2015 om 09:21
Thanks voor jullie reacties!
Luuk vinden wij beiden ook erg leuk maar ik vind hem te populair, staat in de top 10! Dat wordt hem dus niet.
Ik denk dat we gaan kiezen uit, Rens, Jens of Ivan. Tussen de suggesties staat nog geen naam die we beiden leuk vinden.
@Kersopdetaart; van jouw namen vind ik Tijmen de leukste.
Luuk vinden wij beiden ook erg leuk maar ik vind hem te populair, staat in de top 10! Dat wordt hem dus niet.
Ik denk dat we gaan kiezen uit, Rens, Jens of Ivan. Tussen de suggesties staat nog geen naam die we beiden leuk vinden.
@Kersopdetaart; van jouw namen vind ik Tijmen de leukste.
vrijdag 19 juni 2015 om 18:57
maandag 22 juni 2015 om 17:25
Hoi! Normaal forum ik onder een hele andere naam, maar ja, privacy enzo.... We overwegen voor onze 2e zoon om als 2e naam Marley te kiezen. Wat is jullie idee bij deze naam? Het kan namelijk ook een meisjesnaam zijn. Bovendien was Bob Marley een enorme soft-drugs gebruiker, en ook al is het een 2e naam, ik heb liever niet dat mensen denken dat onze zoon een kind is van soft-drugs verheerlijkende ouders, dat is namelijk niet zo.
Waarom dan toch Marley? Het is een naam die goed bij de 1e naam past, en goed bij de 2e naam van onze oudste zoon. Bovendien heeft de naam voor ons een persoonlijke betekenis. Man vindt de argumenten die ik hierboven noem (vooral die van soft-drugs en daardoor misschien een verkeerde eerste indruk) voornamelijk overdreven (en een beetje hormonaal geloof ik ).
Dus: wat is jullie associatie bij Marley. Hadden jullie voordat ik het opschreef het idee meisjesnaam? Softdrugs? Hoor het graag!
Waarom dan toch Marley? Het is een naam die goed bij de 1e naam past, en goed bij de 2e naam van onze oudste zoon. Bovendien heeft de naam voor ons een persoonlijke betekenis. Man vindt de argumenten die ik hierboven noem (vooral die van soft-drugs en daardoor misschien een verkeerde eerste indruk) voornamelijk overdreven (en een beetje hormonaal geloof ik ).
Dus: wat is jullie associatie bij Marley. Hadden jullie voordat ik het opschreef het idee meisjesnaam? Softdrugs? Hoor het graag!
maandag 22 juni 2015 om 17:50
De associatie met Bob heb ik helemaal geen problemen mee. Ik ben alleen bang dat iemand dan inderdaad meteen denkt aan softdrugs, en dat zou ik dus jammer vinden.
Als meisjesnaam vind ik Marl(e)y ook leuk trouwens. Misschien dat dat nog een reden is waarom ik (onbewust) niet helemaal 100% overtuigd ben...
Als meisjesnaam vind ik Marl(e)y ook leuk trouwens. Misschien dat dat nog een reden is waarom ik (onbewust) niet helemaal 100% overtuigd ben...
woensdag 24 juni 2015 om 18:14
quote:Leonie1983 schreef op 17 juni 2015 @ 12:12:
Ik vrees dat er bij ons geen compromis mogelijk is, en ook de roepnaam 'moet' Klaas worden.... We hebben er al heel wat discussie over gehad, maar ik wil dit ook niet op de spits drijven. Klaas Jan kon (Jan is naam van mijn vader), maar roepnaam moet Klaas zijn. Tja.......Bij mij zou de schoonheid van de naam wel verschil maken. Mijn schoonfamilie heeft deze traditie ook, gelukkig is mijn vriend de jongste zoon en hoeft hij dus niet... maar ik ga mijn kind geen Herman noemen. Zou de vernoemnaam bijvoorbeeld Ties zijn, zou ik het wel overwegen.
Ik vrees dat er bij ons geen compromis mogelijk is, en ook de roepnaam 'moet' Klaas worden.... We hebben er al heel wat discussie over gehad, maar ik wil dit ook niet op de spits drijven. Klaas Jan kon (Jan is naam van mijn vader), maar roepnaam moet Klaas zijn. Tja.......Bij mij zou de schoonheid van de naam wel verschil maken. Mijn schoonfamilie heeft deze traditie ook, gelukkig is mijn vriend de jongste zoon en hoeft hij dus niet... maar ik ga mijn kind geen Herman noemen. Zou de vernoemnaam bijvoorbeeld Ties zijn, zou ik het wel overwegen.