Juli "04

10-07-2007 08:50 680 berichten
Alle reacties Link kopieren
Poehee, 'k heb nog nooit een nieuw topic geopend!! Maar ja... "Discussion locked"......

Ook hier weer alle ruimte voor de mooie en minder mooie belevenissen van de Juli 2004 beebs en hun familie!
Toet........ super. Geen wonder dat jij af en toe wat wint (op schrijfgebied dan, he?!).

"Steeds meer hun eigen leven in lopen". Dat IS het.
Goh, ik zou echt graaaag willen dat ik al mijn losse rondfladderende gedachten en gevoelens omtrent kinderen en Leven zo goed zou kunnen ordenen, onder woorden brengen en opschrijven. Werkelijk.
Hoi,

Zag per toeval dat er een 'juli'04' topic was, toch stiekum even meegelezen en ik wilde me ook even kenbaar maken!

Ik heb hier ook een potsiekind uit juli '04, en die is ook net begonnen aan haar schoolcarriere, heel spannend allemaal, vooral voor mamma, potsiekind vind het allemaal wel best.

Broertje (mei06) vind het nog leuker want hij brabbelt meteen na het wegbrengen 'potsiekind halen?'

Hier hele dagen naar school van half 9 to 3 uur, wel tussendemiddag thuis en op woensdag van half 9 tot kwart over 12. energie genoeg maar 's avonds om 7 uur weleens uitgekletst, en op vrijdagavond ook bekaf!

Leuke stukjes schrijven jullie allemaal, zeer herkenbaar!
Heee, PD.... wees welkom. Dit is niet een erg druk topic (de meesten van ons huizen in De Stamkroeg), maar wel een erg trouwe!

Leuk, als je ook af en toe je zieleroerselen hier deponeert!!

Pfoe, dan gaat jouw Juli"beeb" dus 4 hele dagen naar school. Knap vermoeiend, hoor, voor zo'n ukje. Lieke's school is alleen maandagmiddag en donderdagmiddag. De rest van de dagen alleen 's ochtends t/m 12:15 u.
Echt Xop? Hier gaat BJ ook op dinsdagmiddag naar school.

En moet hij 1 tot 2 x per week overblijven. Gaat gelukkig wel goed. Elke woensdag en vrijdag is ie om 12 uur klaar, de andere drie dagen om half vier.

Potsiedikkie; leuk dat je even ontlurkt!!! Broertje zal zijn grote broer overdag waarschijnlijk wel missen??
p.s; Xopperdepop; dank voor het compliment nog, over het schrijven. Zat gisteren bij mijn therapeut (da's weer een heel ander verhaal) en ik moest van haar zeggen waar ik wel goed in ben (als tegenhanger van alles waar ik mezelf niet goed in vond). Ik moest lang nadenken en vertelde toen dat ik goed stukjes kon schrijven, en dat ik trots was op mijn weblog,op de gewonnen columnwedstrijd en mijn gekregen weblog bij vrouwonline. Dan is het leuk te lezen dat ik van jou, bijna op het moment dat ik het haar vertelde, hier een compliment kreeg!
Hoi,

Toet, sorry dat ik je even moet verbeteren: Broertje zal zusje missen, potsiekind nr 1 is meisje!

En ja Broertje mist haar heel erg!

maar loopt gelukkig iedere keer mee om haar op te halen, elke ochtend 2 maal en elke middag 2 maal (behalve woensdagmiddag dan he)

Vind het heel leuk dat ze op school zit, weer eens een andere wereld!

Potsiekind 2 (ja het broertje) zou afgelopen maandag beginnen op de peuterschool, 2 dagdelen in de week maar dankzij de waterpokken en een aankomend weekje Zeeland gaat die pas op 8 september....tja ze worden sneller groot dan ik gedacht had.

Misschien mans wens voor een derde maar eens beantwoorden!
Heee...da's een leuk idee, Pots! Moet je doen

Hahaha, ik vind bij anderen derde en vierde kindjes altijd ge-wel-dig

You're welcome, Toet. En... 't Is gewoon de waarheid.

Yep, hier gaat groep 1 op maandag en donderdag 2x. Verder dus alleen 's ochtends.... Maf, dat er zo'n verschil in zit.

Hmmm...Toet.... ik moet je toch weer eens even in real zien. Dat andere verhaal ben ik nl. ook benieuwd naar! (En sowieso is 't altijd supergezellig jou te zien, natuurlijk!)
Zeg, ik was ons bijna kwijt !
Dat moeten we niet hebben!
Nee, dat is geen goed plan!

Hoi Potsiedikkie, welkom! Waar was je de afgelopen 4 jaar, joh? :-)

Hier gaat het goed, Mopsey gaat stralend naar school en lijkt daar haar plekje gevonden te hebben. Dit is de vierde week dat ze naar school gaat, en ze heeft nog geen van die vier weken geen zin gehad. Oh, wat een opluchting! Ze zal nog wel een dalletje krijgen hoor, zodra de sleur intreed, maar vooralsnog geniet ze met volle teugen. Drie hele dagen lang, en twee ochtenden. Fijn.

Vandaag zelfs al op schoolreisje, de hele dag weg met de bus.

Het was natuurlijk wel een beetje eng voor de pappa's en mamma's, want bij terugkomst bleek de bus leeg te zijn...Even dacht ik dat de juf álle kindjes was vergeten, maar gelukkig hadden ze zich onder hun stoel verstopt.

Tja, en verder eet ze nauwelijks, slaapt ze nog minder maar lacht ze de hele dag, dus ik geloof dat ze nogsteeds helemaal Mops is.

Wat wilde ik nou toch typen?
C?P van weblog:

Slim zonder broccoli

Persoonlijk | ToetsToetjes | 03 September 2008 | 13:40:05

We gingen vanochten voor schooltijd nog even langs de groentenboer.

Om broccoli te kopen.

Dat moest voor schooltijd ja, want de broccoli was voor de rupsen.

De rupsen in de klas van Jongste schijnen dol te zijn op broccoli. Vandaar.

Bij het ophalen vroeg ik of de rupsen de broccoli lekker vonden.

Jongste dacht van wel.

Ik vertelde dat wij vandaag ook maar broccoli gingen eten,

omdat ik nog heel veel broccoli over had.

Dat wilde hij vandaag niet eten, vertelde Jongste. Maar wel op de rose dag.

Onder de indruk van het feit dat hij na drie weken het schoolsysteem van de dagen van de week en de bijbehorende kleuren al door had (ook al vind ik het een stom systeem en kan ik zelf nooit onthouden welke dag nou bij welke kleur hoort) vroeg ik hem wanneer het dan de rose dag was.

"Nooit," was het briljante antwoord, "er is geen rose dag!".
Whoehahahahaha...

Briljánt!

Oh, BJ rules!
Wat wilde ik nou toch typen?
Geweldig!!!
Ik heb hem teruggepakt; had van gisteren nog een restantje pannekoekenmix over. Heb daar een hele winterwortel (gekookt) door heen gestaafmixert en er vervolgens een pannenkoek van gebakken. Die heeft ie toch maar mooi opgegeten. Ha!
Ja, da's echt een wereldtip die je me ooit eens gaf!

Als kids te weinig groente eten naar mijn zin, brei ik dat ook op deze manier recht!!

PS 2:00u??!!! Dan moet je slapen, man!
Hello!

Tjonge, ik kon ons bijna weer niet vinden. Dus maar eventjes omhoog halen, die handel.

Geen nieuws, hoor. Lieke gaat best lekker op school. Wel merk ik dat ze erg moe is, iedere avond. Ze luistert dan slecht, is brutaal en dwars. Maar ach... ik probeer echte aanvaringen een beetje te omzeilen; ze kan er geloof ik niet heel veel aan doen.
OOOH Zó herkenbaar! Lotje is ook megamoe. Moet om alles huilen en kan nix hebben. Ook ik probeer het maar een beetje te omzeilen en geef iets vaker toe.. is met een paar weekjes vast weer over!

Goed Xop, dat je ons omhoog hebt gehaald, dit topic mag niet weg natuurlijk!
Heel herkenbaar! KW heeft, in tegenstelling tot voor de zomervakantie, moeite met wennen. Misschien omdat hij zijn broertje ziet huilen bij het weggaan op de creche want ineens is hij ook huilerig bij het wegbrengen. Het gaat iets beter en volgens mij heeft hij het naar zijn zin, maar oh... wat is hij moe. Vanavond lagen ze er ook weer om 18.45 uur in!
Yep, hier was het ook 19:00 uur.... (Ook wel lekker, trouwens )

Vervelend, hoor, dat KW en Briesje beide opeens wat moeite hebben met afscheid nemen. Niksnieleuk. Het vervelende is dat je als ouder de hele dag een soort zwaar / wee gevoel op de maag hebt, terwijl kindlief in veel gevallen na een minuutje alweer vrolijk aan het spelen is....

Lieke zat vanochtend ook te miepen bij school, dat ze niet naar de BSO wou, want dat was stom en weet ik veel. Maar goed, heel jammer voor d'r maar ik had belangrijke afspraken op het werk en bovendien erg veel te doen. Toen ik dametje om 17:00 u ophaalde, was ze chagrijnig dat ik zo vroeg was. "Niemand is nog opgehaald, mama", kreeg ik naar mijn hoofd geslingerd.... Tja.

Gelukkig was Sophie wel blij me te zien, deze keer .
Hoe gaat ie nu, Wind?

Vinden jullie je kids ook zo "groot" (en dan bedoel in niet lengte)? Af en toe kan ik echt met verbazing naar Lieke kijken. Hoe ze praat, wat ze doet, wat ze zegt, hoe ze kijkt, hoe ze loopt enz. Werkelijk.....de tijd gaat nu echt even te vlug!

Vanmorgen kwam ze geheel en al gekleed beneden. Ik leg altijd haar kleertjes voor de volgende dag klaar naast haar bed, en ze had ze nu gewoon zelf aangedaan. Supertje.

Nu weet ik dat sommige kindertjes dat op deze leeftijd al heeeeel lang kunnen, maar deze mama is daar te ongeduldig voor. Ik hijs Lieke en Sophie 's ochtends rap in hun kleertjes, discussie erover wordt niet toegestaan en we gaan vervolgens naar beneden waar ze hun brood en thee voorgezet krijgen. Is gewoonweg het allersnelst. Dientengevolge krijgen ze ook geen tijd om te oefenen met aankleden, brood smeren enz....... Slecht, snap ik, maar is niet anders.

Met bovenstaande in het hoofd, kun je je mss voorstellen dat Xoplief en ik echt van verbazing omvielen toen wijffie kant en klaar beneden kwam. Alleen haar haar moest nog gedaan!
Wat goed, Xop! Of eigenlijk Lieke!

Hier hetzelfde ochtendritueel waardoor KW het zelf aankleden niet zo belangrijk en spannend vindt

Snap jullie reactie dus helemaal.

Ook herken ik het dat ze ineens zo groot zijn.

Ik verbaas dagelijks over zijn snel groeiende woordenschat!
Vanochtend Lieke als Prinses afgeleverd op school. Omdat de Kinderboekenweek vandaag begint, mochten alle kids verkleed als personage uit een boek op school komen. Leuk hoor, maar sjongejonge..... het kost wat meer tijd om een prinses helemaal prinsesserig te maken dan om je kind normaalgesproken aan te kleden.... De wekker stond dus vroeg, gaaaaaap.

Jammer, trouwens, dat ze prinses wou zijn. Ik had van een van mijn zussen een werkelijk prachtig indianenjurkje incl. schmink, kralen, veren accessoires enz enz gekregen; leek me echt helemaal super voor Lieke. Haar donkere haartjes in twee lange vlechtjes langs haar hoofd met veren erin enzo, lekker bruin geschminkt, kralen om.... Maar nee, geen denken aan dat vrouwtje indiaan wou zijn. Ik heb het nog mooi ingepakt met het verhaal dat ze dan een Indianenprinses werd, maar geen kans.

Roze Prinses moest het zijn.

Zucht.
grinnik, van wie zou ze die koppigheid en precies weten wat ze wil nou hebben? Wel goed geprobeerd van die indianenprinses!

BJ kleedt zich ook al wekenlang zelf aan. Zelfs als ik vergeet kleren neer te leggen. Dan duikt ie gewoon zijn kast in! Ik vind het echt supercute!!!
Echt waar?? Wat goeoeoed! Goh, bijdehand ventje hoor! Past het dan ook nog wel redelijk bijelkaar? Of heb jij zoiets van: "Hoe het er ook uit ziet, het is wat HIJ mooi vindt, dus laat 'm zo maar naar schoolgaan"?!

Zo zou ik er denk ik wel over denken. Ik geloof niet dat ik bij vreemde combi's daar moeilijk over ging doen.

Maar goed.... dat komt hier dus nog helemaal niet voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven