December 2006

06-11-2007 20:07 8911 berichten
Alle reacties Link kopieren

hier kun je het vorige topic terugvinden
Zo Justin is vandaag weer begonnen op school (hij had het leuk gehad vanmorgen in zijn nieuwe klas met nieuwe juffen en op 2 na allemaal nieuwe kindjes)en H op zijn werk, dus Amber en ik hebben het rijk weer alleen.

Ik heb vanmorgen een hekje voor haar grote bed gemaakt en daar ligt ze nu met slaapzak (2 dingen te gelijk veranderen is wat veel, maar wil er wel vanaf i.v.m dekbedje...maar met dat "stomme gesabbel"van haar zal dat nog wel lastig worden....) in en het is nog stil na 5 minuten, dus ik heb de hoop dat ze er lekker gaat slapen! *sorry beetje kromme zin, maar ik hoop dat het te volgen is*

Ik heb vanmorgen alle achterstallige was en strijk weggewerkt, dus ben ook gelijk weer uit de vakantiestemming...morgen moet ik ook weer aan de slag....

Nurse, je hebt helemaal gelijk, heb dat blijkbaar zo in mijn hoofd gezet en lees er bij andere gewoon overheen denk ik!

loewyz, fijn dat het Merijn weer goed gaat en dat de toeturrrr in de smaak valt!

Ging het weer goed op het kdv?

Lekker dat het slapen ook beter gaat!

Leuke dag gehad vandaag op je werk?

MainEcoon, ongezellig als er zo'n sfeer hangt als je op kraambezoek komt, maar alle begin is moeilijk he....

Oef, succes met klussen!

balen van je kies, hoe ging het bij de tandarts?

Joni, balen weer van die rotacht...

Tinus, lekker aan het mesten en inpakken dus! Super dat Manuel kan logeren dat weekend, dat schiet tenminste een beetje op!

Ik hoop dat Manuel sneel weer helemaal opknapt! Is Jp al weer beter?

Ainne, fijn dat het weer goed ging op de creche! en dat Aimee zo goed slaapt in haar eigen kamer en bed!

Zou leuk zijn als ze het kruipen snel door heeft nu!

He het is nu 25 minuten nadat ik Amber boven heb gebracht en het was al die tijd stil en nu ligt ze ineens weer te kletsen....even aankijken maar.
Hee Marloes, wat goed zeg, dat Amber nu in een echt bed ligt! Ben je niet bang dat ze eruit dondert, nou ja, daarom heb je natuurlijk dat hekje. Leah is zo'n woelwater, die zie ik echt voorlopig nog niet zonder haar spijltjes.

Mainecoon, mmm klinkt goed die curry! Ja grappig hè, nasi is iets zooo normaals in NL. Ik heb het hier trouwens wel een keer op, in een Japans (?!) restaurant, echt op de "Hollandse" manier, met een gebakken eitje erop. ¤16. Moest wel lachen, die maaltijd maak je in NL voor een paar euro, maar goed, 't was heerlijk!

Kokosmelk kun je hier trouwens wel gewoon krijgen, maar zou niet weten wat ik ermee moest doen, laat staan met 4 blikken, haha!

Ik ga inderdaad absoluut inslaan in NL: satesaus, bapaobroodjes, leverworst, boterkoek, drop natuurlijk, filet american, pepernoten (!), tijgerbrood, krabsalade....en en en...

En als mijn ouders/zusje hier zijn is het juist andersom, dan gaan ze hier zwaar aan het kopen: scones-mix, cadbury chocola, oatmeal crackers, cheddar...

Tinus, niet moeilijk doen over die speen, zolang je het alleen maar voor het slapen doet zie ik het probleem niet hoor. Leah heeft 'm ook voor het slapen en meteen na het slaapje gooit ze 'm zelf al in de gootsteen.
Boyd was vannacht logeren bij opa en oma, dus ik heb tot 9.30 kunnen uitslapen gelukkig. Vanmiddag nog even een half uurtje op de bank geslapen.

Maar ik voel me niet echt op en toppie. Weinig trek en toch wel moe. Vanavond maar weer op tijd naar bed. En dan zien we vannacht wel weer.

Als ik niet te moe ben overdag, ga ik niet slapen, anders ben ik 'snachts weer te wakker. Het blijft schipperen.

Tinus/Ainne

Boyd wordt door zijn volle longen nu ook steeds wakker snachts van het hoesten en moet huilen. We (lees: Nils gaat eruit, ik begin er nu niet meer aan) halen hem er dan uit en geven hem dan ook weer een fles melk. Zo heeft hij even wat smeersel in zijn keel en slaapt hij 's ochtends ook weer wat langer door. Is voor hem weer even beter en kan ik ook weer wat slaap inhalen. We weten nu toch ondertussen wel dat hij hele nachten door kan slapen zonder fles melk.
Joni, heb je weleens bisolvon-druppels geprobeerd tegen Boyds hoesten? Werkt bij Leah echt heel erg goed, drie keer per dag hoogste dosis en met twee dagen is het weer weg. Melk maakt het voor haar juist erger, slijmvorming denk ik. Als we haar al wat te drinken geven 's nachts is het water.
Hihi, we hadden het pasgeleden toch over typisch jongens- en meisjesspeelgoed? Manuel is vanaf vanmiddag de trotse eigenaar van een roze giraf... Hij zag hem liggen en heeft hem niet meer losgelaten. Op weg naar huis had hij al hele verhalen tegen het ding en zaten ze stiekem te giebelen.

Overigens zit hij nu weer met zijn oude vriend schaap (op zijn hoofd!) te puzzelen...
Oh men, ik ben zo druk hier, weet van voren niet wat ik van achteren doe. En wat is het resultaat? Ik zit op het forum. Pfff.
Aaaaw lief, Tinus!!
Ainne, vanmiddag was ze na 25 minuten dus weer wakker en heb ik haar nog even in haar ledikant gelegd, maar daar ging ze ook niet meer slapen. maar nu ligt ze al een uur, dus waarschijnlijk gaat ze de nacht wel door nu en anders gaat ze ook gewoon weer in het ledikant...het is echt nog geen moeten. En als het goed is kan ze er zo echt niet uit rollen met het hekje.

Wat leuk Tinus dat hij er een nieuwe rose vriend bij heeft!
Amber in haar grote bed:

Dames, heb ff wat ideeen op hm gezet.

Verder zo naar bed, ben moe.
Oh wat leuk die foto's !! Wij dachten er ook aan om met haar verjaardag een groot ebd te kopen. Soms hoor je ook wel dat kinderen dan ineens gaan doorslapen. Maar ja, nu slaapt ze al weer nachten achter elkaar door !!
Jezus, komt P thuis. Ging voor het eerst wielrennen. Met mijn zwager. P heeft nog geen helm mijn zwager wel. Is mijn zwager frontaal op een 13 jarige jongen geklapt. Die was aan het dromen op zijn nieuwe fiets en slingerde over het pad heen. Is ie vol op zijn hoofd terecht gekomen. Helm doormidden, buil en hele zere ribben. P is nu aan het overleggen met mijn zus om met hem samen foto's te gaan maken in het ziekenhuis. Mijn zus vindt het er niet goed uit zien ook en hij verrekt van de pijn...... Wat nou als ie geen helm op had of P reed voorop ?? Nou ja, niet te veel bij stilstaan. Klote zeg.
Sjee Floddertje dat zal even schrikken zijn geweest zeg. Hopelijk is het niet te ernstig. En je moet er inderdaad niet aandenken dat dat zonder helm zou zijn gebeurt!

Marloes leuke foto's! En wat een onwijs leuk beddegoed!!

Nou zeg volgens mij kan ik beter niet meer op kraamvisite gaan of kleine babietjes vasthouden Mijn borsten voelden vandaag wat zwaarder dus ik dacht nog goh zou ik aangekomen zijn? Kom ik net onder de douche vandaan ben me aan het afdrogen zie ik in enen een druppel uit mijn linker tepel komen. Dus ik denk huh zie ik dat goed dus ik knijp er eens in komt er weer een melkwitte druppel uitzetten En ik ben toch echt niet zwanger ofzo dat zou de huisarts anders afgelopen vrijdag wel hebben gemerkt. Weet niet zo goed wat ik hier nou van moet denken, hoop maar dat het weer snel ophoudt en niet erger word
Oeh, bah Flodder, idd, dr niet te veel bij stilstaan... Hoe is P. dr onder? En die 13 jarige knul, hoe ist daar mee?

Hopelijk kun je lekker slapen. (en Floortje ook! )

Hou het verder even kort hoor:

Ainne:

Hahaha! nog wel aan werken toegekomen?! En heel fijn dat ze geen stennis schopte toen je ging! *thumbs up!*

Tinus:

Gelijk een potje blauwe verf voor textiel gehaald zeker?

Lief hoor!

Joni:

Hopelijk kun je een beetje slapen vannacht!

En ivm met slijmvorming zou ik niet zo gauw melk geven denk ik...

Mainecoon:

Aaahhzo, ja, tis wennen ineens zo'n klein prulleke om voor te zorgen...

Marloes:

Hahaha! die E bij Mainecoon

Wat een heerlijke foto's van jullie meissie! Wat is ze mooi blond zeg! *lief!* Komt ze dr in de ochtend niet zelf uit? Wil binnenkort Roxanne ook overleggen zodat ze er helemaal aan gewend is als de baby dr is, anders moeten we nog een ledikant aanschaffen.

...

Ohja, ik ga nu serieus de nachtfles van Yasmine afbouwen, vind het wel welletjes... Afgelopen nacht ook, om 24:00, 4:00 en 7:30 (en Roxanne om 3:00 en 8:00, Michiel zn wekker om 4:30) wat een K*Tnacht!

En aangezien dr hier weer een baby in de maak is, ik heb mn rust toch wel nodig merk ik.

Laat het hier eventjes bij als jullie het goed vinden.

Trusten!!!

Liefs!
Moge allemaal!

Nou kom ik op mijn werk, heb ik bijna niks te doen vandaag... Ik hoop maar dat er wat binnen komt vandaag.

Jeetje Floddertje, wat een schrik! Mijn eerste gedachte was ook 'hoe is het met die jongen?' want die droeg waarschijnlijjk ook geen helm toch?

Mainecoon: Bij mij komt er ook nog steeds melk als ik onder de douche sta. Vreemd hè? Ik geef al ruim een jaar geen bv meer.

Nurse: Klote hoor, zulke nachten. En dan komt nummertje drie er ook al aan... Voorlopig ben jij nog wel eventjes zoet 's nachts.

Marloes: Zo'n bed lijkt me wel ideaal! Waar heb je die gekocht? Ik keek afgelopen weekend bij Ikea maar daar heb je alleen peuterbedjes en het liefste kopen we over een jaartje ofzo gewoon een echt bed voor Manuel, maar wel met hekje.

Wel jammer dat Amber er nog niet in wou slapen. Vannacht wel gelukt?

Ik heb trouwens echt een raar kind zeg... Al dagenlang weigert Manuel pertinent zijn speen. Eerst kwam het door die verstopte neus maar die is inmiddels allang weer open. Jp dacht dat hij de speen nu associeert met benauwdheid ofzo. Gisteravond weer in bed gelegd met een luufmassage, pakt hij ineens die speen en plop! sabbelt hij zichzelf binnen 10 tellen in slaap! Ikke blij! Maar vanmorgen was het weer BAH! toen ik zijn speen gaf. Ik snap er niks van!
Flodder, jeetje dat is schrikken zeg, je moet er inderdaad niet aan denken dat P voor had gereden...

Hoe is het nu met je zwager en die jongen?

Mainecoon, maf dat dat ineens weer opgang komt dan....

Nurse, jeetje dat zijn inderdaad niet echt lekkere nachten....

Tinus, succes vandaag met die rust...

Dit bed stond al in dit huis, maar je hebt in beddenzaken, maar ook bij de leenbakker ofzo wel gewoone kinderbedden.

Het hekje heb ik hier bij een babyzaak gekocht, maar ze staan ook op marktplaats en als het goed is hebben ze hem ook bij de prenatal.

Raar dat hij ineens zo wisselend op zijn speen reageert, wat JP zegt kan wel kloppen, maar waarom neemt hij hem dan soms wel!?

Amber heeft heel de nacht in het grote bed geslapen en werd vanmorgen wakker van ons, toen was ze wel een beetje paniekerig aan het roepen. Toen ik binnen kwam wees ze naar het ledikant en zei daar slapen!

Ze is er dus niet zelf uitgeklommen!
anoniem_43816 wijzigde dit bericht op 02-09-2008 11:16
Reden: iets vergeten
% gewijzigd
Tinus:

Waarom wil je dat hij zn speen neemt en maak je er geen gebruik van en wen je zijn speen gewoon af? Wel zo makkelijk! (en goed!)

Wij zijn van plan om dat ding ook af te wennen bij Roxanne, maar eerst willen we dr laten wennen aan een groot bed.

Niet te veel veranderingen in 1 x.

Ze krijgt hem trouwens alleen in bed.

Mainecoon:

Huh, das vaag!

Marloes:

Goed van jullie meid!!

Nou, ga nu een bammetje eten met mn meiden en dan gaan ze lekker plat en ik op de bank! Heb net muffins gebakken, ruikt hier heerlijk in huis!!

Ohja en de nacht is ook weer ronduit klote gegaan hier..

Maar goed.

Ga nu echt!

Groetjes!
Nurse: Nou de enige reden is omdat hij gewoon niet slaapt zonder! En ik hoop dat als hij een beetje ouder is dat ik hem dan gewoon kan uitleggen dat hij er te groot voor is. Zo werkte dat ook bij neef (bijna 3) en ik hoop het ook zo te doen.

Maar ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat bij mijn schoonmoeder. Ik maak me een beetje zorgen dat hij helemaal niet slaapt bij haar en dan heb ik vanavond weer een oververmoeid jongetje. Nou ja, ik ga me er niet druk om maken. (maar bedwing mezelf om niet ff te bellen hoe het gaat...)

Het is zo'n makkelijk kind met slapen. Nooit problemen (behalve met verkoudheid dan). Tis gewoon speen d'r in, schaap erbij en pitten!
Hihi, toch ff gebeld. Manuel ligt heeerlijk te pitten. MET speen...
Tinus:

Ohzo... zou toch als ik jou was en hij weigerd hem een paar keer het ding gewoon weglaten hoor! (iig proberen )

Of blijft ie dan huilen?

R. slaapt ook niet zonder maar als ze hem zelf uit bed gooit 's nachts roept ze dr gelukkig niet om.

Haha! gewoon bellen ja, groot gelijk!

Ga het hier even een beetje bijruimen.

Kuss!
anoniem_6181 wijzigde dit bericht op 02-09-2008 13:28
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Ohja, viel me net op:

Marloes:

Heeft Amber al een hoofdkussen? Had begrepen dat als ze nog klein zijn dit niet goed zou zijn (vraag me niet af waarvoor t niet goed zou zijn hoor)

Maar ik vroeg me af waarom jullie de keuze hebben gemaakt dr eentje te geven

Groetjes!
Tinus, mooi zo, dan heb jij ook weer rust!

Nurse, ze heeft normaal nog geen hoofdkussen hoor, maar we gebruikte dit bed wel eens als logeerbed, dus hij lag er op en ze vindt het wel interessant. Gistermiddag heeft hij er dus wel even gelegen, maar vanacht was hij er uit.

Ze hebben hier de schooltijden wat aangepast, waardoor ik tussen de middag een kwartier minder heb om te eten, dat vind ik normaal al haasten, maar op di en do moet ik ook Amber nog naar het kdv brengen...dat is echt niet grappig meer. het is van school halen, gelijk aan tafel (die ik daarvoor al gedekt heb), snel eten en gelijk weer weg...zonder te spelen, dat is toch niet leuk voor die kleuters! Ze hebben het gedaan zodat de onder en bovenbouw tegelijk klaar zijn en de ouders dus niet een kwartier hoeven te wachten op het plein.... en dan heb ik nog niet eens een vriendje of vriendinnetje mee, want dat gaat vaak nog wat slomer...
Marloes:

Ahaa, duidelijk

En wat vervelend van die tijden... idd klote dat je nu zo moet haasten.. kun je geen bezwaar aantekenen? is het geen proef oid? is het voortaan altijd zo?

Ga nu echt van mn kont af... heb nog niets gedaan, ja twee muffins gegeten hihi...

Ben gewoon een beetje moe denk ik...

*gaap*

Daaaaaaaaaaaag!!
Zo, wat kan een goede nachtrust veel voor je doen. Heb de hele nacht doorgeslapen. Wel eruit gemoeten om naar de wc te gaan, maar daarna viel ik weer gewoon in slaap.

Ik voel me meteen weer een stuk positiever over alles.

Vannacht heeft Boyd ook de hele nacht doorgeslapen. Zijn hoest gaat

De melk die we snachts gaven, was meer voor zijn droge hoest. We hoorden dat hij een kriebelhoest had, en daarvoor is slijmvorming wel een prettiger gevoel.

Marloes

Ziet er veilig uit dat hekje bij het bed. En ze vindt het prachtig in haar nieuwe bed, zo te zien.

Floddertje

Misschien toch een hersenschudding ofzo, ondanks de helm.
Joni: Ach wat heerlijk dat je eindelijk eens goed hebt geslapen! Laat dat kind nu maar komen!!! Kom maar kom maar kom maar kom maaaaaaaar, mama is er klaar voor!

Nurse: Ja ik weeeeeet wel dat ie een keer van die speen af moet, maar van mij mag hij hem nog wel even houden hoor. Ik heb dat ding meervoudig vervloekt, maar ben nu ook wel heel blij hoor. Dankzij die speen slaapt ie als een roosje en zonder is het echt drama drama drama... Beetje makkelijk van mij misschien, maar da's dan jammer haha!

Ik leg trouwens 's nachts vaak 2 spenen in zijn bedje. Om de een of andere reden ligt er regelmatig eentje onder zijn bed en als hij om 6 uur wakker wordt en geen speen meer heeft maakt ie ons wakker. Anders stopt hij dat ding weer terug en draait zich nog een keertje om. Heerlijk, zo hebben we vaak nog wel een uurtje (of twee!) uitstel!

Speen is trouwens alleen voor slapen hoor bij ons. Verder is het absoluut verboden overdag! Hij legt hem zelf op zijn plankje boven de commode. Weet ie al helemaal... net als zijn schaap, die gaat weer terug zijn bed in. Gooit hij er ook zelf in en dan zegt hij met een trots gezicht: da! (is Manuels voor ja.)

Marloes: Waardeloos die tijden zeg! Ik las op een ander topic dat er veel scholen zijn die zomaar vrije dagen geven aan de kinderen enzo. Heb jij dat ook? Lijkt me zo irritant als je moet werken!

Gaat Amber maar halve dagen naar het kdv?

Mijn zus is nu opnieuw zwanger en moet heel veel regelen voor de opvang van nummer twee. Ze werkt nu 4 halve dagen en neefje gaat ook halve dagen naar het kdv. Straks mag dat niet meer dus moet ze of een andere baan zoeken, of een ander kdv. Best lastig hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven