VRLK

06-01-2008 21:09 13668 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie zwijgt stemt toe
Ik dacht al dat ik de mail met mijn 'idee' niet aan iedereen van hier had verstuurd, ik heb heel snel wat adressen in mijn hotmail-adresboek aangeklikt en daar zaten volgens mij wel meer mensen niet bij. Vrolijk volgens mij niet, en Pebbles dus niet, en ik bedenk me net dat er nog meer zijn die ik de mail nog wil sturen. Is dus echt niets persoonlijks of zo!!! Leuk dat jullie er positief over zijn! Wat vrienden die me hebben teruggemaild ook. Drop duikt in de horeca :-).

Overigens bleven S&W vorig schooljaar iedere 'lange' schooldag over, dit schooljaar ben ik op dinsdag vrij en haal ik ze op voor de lunch. Heel eerlijk gezegd vanwege de kosten, op dit moment is iedere euro besparing er eentje, maar ik merk wel dat ze het heel erg leuk vinden om op die ene dag thuis te lunchen. Ze maken verder niets van overblijven hoor, ze doen het nu al zo lang dat ze het normaal vinden, maar daarom vinden ze die ene dag thuis lunchen wel heel speciaal. Heel lief. Verder moeten ze gewoon echt door de zure appel heen bijten. Klinkt misschien heel hard, maar als je wilt werken zullen ze er toch aan moeten wennen. Ik had er ook moeite mee, maar een kind is flexibel, meestal flexibeler dan wijzelf. Ik ben bijvoorbeeld zelf degene die het meest moet wennen aan het feit dat de kinderen nu op een andere school en een andere bso zitten, ze zijn zelf al helemaal ingeburgerd.
Ja, de tweede is veel makkelijker. Dus tijd voor nummer drie; Snorrie .

Neen, het scheelt echt, ik was alleen wat meer bezig met praktische dingen (of hij wel weet dat boterhammen niet om 10.00 al worden gegeten enzo, maar ja, hij heeft dus een eetclub ). Je kent de school al en Kiloknaller is er al zo vaak geweest, het is dus vertrouwd. Bovendien zit zus er ook en gaan ze samen in zelfde busje naar NSO, allemaal een stuk makkelijker en meer "eigen". Kan er nu trouwens al tegenop zien dat vanaf april kinderen juist niet meer naar dezelfde NSO gaan en dus in verschillende busjes enzo :-[.

FIjn dat wij leuke vriendinnen zijn Morrie. Hopelijk is de niet leuke geen viva-forum-ganger .

Ook nog gefeliciteerd van mijn kant trouwens, Elyane!
Hahaha, dat dacht ik ook al Lien, van die niet leuke vriendin. Maar ik gok erop van niet. En anders weet ze het nu .

Ik vind het slim Dropje. Met jouw idee genereer je gelijk aanloop in het huis.
Ik ga mijn tandjes poetsen en naar bed. Vannacht weer een keer of 2 a 3 voeden en dan is een beetje voorslapen geen overbodige luxe!
Ik kan me aansluiten bij Lien!

Waarom gaan ze straks naar verschillende NSO's dan Lien?

Zen had trouwens wel een grappige opmerking vandaag, het was namelijk de eerste dag dat hij ook echt op school ging eten.

Dus ik vroeg wat hij op zijn brood wilde. Kwam hij dus met pindakaas en hagelslag als antwoord.

Maar mama, zei hij, hebben ze dat dan wel allemaal op tafel staan?

Hahaha, een echt kdv kind. Hij vond heel erg bijzonder toen ik vertelde dat hij zijn Carslunchtrommel mee kreeg en dat ik daar al een gesmeerd broodje in had gedaan.
En Pebbles, ik zou ook verdrietig en teleurgesteld zijn als mijn vader het in zo'n situatie min of meer liet afweten. Rot voor je....

Die CoR en CoE ken ik ook niet en wil ik eerlijk gezegd niet kennen. Toen we de Wii net hadden heb ik een paar avonden heel verbeten zitten cororimpa-en, ik wilde per se steeds een level hoger, ik ben volgens mij verslavingsgevoelig daarvoor en daarom moet ik er gewoon echt niet aan beginnen!
Dropje, trouwens bedankt voor je kaart voor Zen.

Wat ben je toch een attente lieverd!!
Graag gedaan. Ik zit me nu af te vragen of ik Peb een kaart heb gestuurd, ze staat nu in de verjaardagslijst maar ik weet niet of ze er al stond toen ik de laatste keer kaarten ging bestellen. Zat ik me te bedenken toen ik las over haar verjaardag, toen ik eindelijk weer kon internetten. Suf zeg...
Kan weer eens niet posten op ak, gisteren zat ik even op laptop vent en toen ging het wel. Heb ff een mail gestuurd naar alle mailadressen bij jullie profielen, weet niet of die nog werken.
Nee Morrie, ik heb na mijn vakantie (3 weken) alweer 2 weken gewerkt en nu 3 dagen vrij omdat KW en Bries vandaag naar KDV en school gingen voor het eerst.

Krijg net een mailtje van albumprinter.nl dat album vandaag verstuurd is. Leuk!

Ehm.. wat wilde ik nog meer zeggen?!?

Oh ja, Cradle of Rome. Ben er nu achter dat we een sneak CoR hebben via Zylom. Na 18 levels word je er uit gekukel. Heb nu ook huizen gebouwd en kreeg ineens andere symbolen (ham, steen, bikkel) om weg te spelen. Nog leuker! Athena, wil jij laten weten waar jij het volledige spel (gratis) heb weten te downloaden.

Snap alleen nog steeds niet wanneer je nou precies punten scoort, naast het verder gaan per level. Moet je nagaan... snap er geen hol van en vind het reteleuk
Haaaiii! Hier even snel aanzwaaien want moet morgenochtend snel even 2 beleidsstukken in elkaar rammen want vandaag hele korte dag met kinderen halen en brengen. Niet ok aangezien Vrolijkerd zijn eerste werkdag had en dus vanaf vroeg tot meeting 's avonds laat. Niet lollig zo, ik heb liever dat hij haalt en brengt :-)

Wind, klinkt inderdaad erg moeilijk om Bries zo achter te laten zeker als je juist van Bries het niet van tevoren anticipeert. Maar wat iedereen zegt, vaak zijn kleintjes erg flexibel en is het gewoon moeilijker voor jou. Maar desalniettemin is het niet leuk meid.

Private Practice wordt alleen nog maar leuker!

Peb, ook niet leuk voor jou meis. Het feit dat je vader je verjaardag zo bejegent is natuurlijk schrijnender voor jou aangezien het juist het gemis van je moeder belicht. Kus van mij.

Iets heel anders, maar Cradle of Rome zal ik even wel vragen aan Vrolijkerd of hij je een link kan sturen ok? You know me, luxepaardje :-)

Ely, ik ben nog zo benieuwd hoe je gesprek laatst is gegaan?

Drop, leuk idee! Ik kreeg m via Vrolijkerd :-) Kindjes gaan dus goed op NSO en school? Wiske ook alles een beetje gewend al?

Lien, morgen een dat ok? Ik rij zo 9.15/9.30 weg hier en dan ben ik op een ok tijdstip bij jou :-) Tom Tom zegt dat ik er 46 minuten over ga doen.

Morrie, een Snorrie? Hahahaha...die is wel leuk. Joh, je geeft BV dus je mag wel wat extra's eten. Zo moet je het verpakken voor jezelf :-)

Nu ga ik snel wat nog doen en duik ik bed in met mijn vermoeide vent om te kletsen en te CoR-en. (klinkt als iets heel obsceens :-)) Truste meisjes!
Welterusten meisjes...

Save the best for last: van harte Zen!
Hmm..beetje groot plaatje, maar ok. Komt uit een goed hart :-)
He hallo allen. Kom snel even binnenwaaien, want ben moe en wil zo naar bed toe, dus even telegramstijl.

Allereerst: mag ik Zen nog achteraf feliciteren met zijn verjaardag? Vast wel he? Hieperdepiep voor grote Zen. Stoere schoolganger.

Voor jou ook maar weer een Carsplaat:

Verder: drop, las in gauwigheid je mail met idee en vind het heel leuk klinken. Goed voorbeeld van mes dat aan 2 kanten snijdt en leuk dat je zoveel positieve reacties hebt gekregen al!

Winds verhaal over zielige Bries ook even snel doorgelezen en mijn peperkoekhart krimpt bij idee dat Schurk over 2 maanden naar nieuw kdv moet (hij heeft nu 2 zulke leuke juffen, dat gaat nooit meer overtroffen worden) en Boef vlak daarna naar school. Arg, was het maar niet nodig he? Maar fijn dat het uiteindelijk beter ging, hopelijk went het snel.

Versie van CoR heb ik trouwens van schoonpa die er een sport van maakt om van alles te downloaden en dan de crack erbij te zoeken. Kan wel kijken of ik wat bestanden per mail naar je kan doorschieten zodat je het zelf kunt installeren? Wat jij beschrijft is toch nog wel iets anders dan ik speel volgens mij.

Kan het trouwens kloppen dat ik 2e mail met runbestand van GW (nog) niet heb gekregen? Geen haast hoor en wil niet heuen, maar vroeg me af of er misschien iets niet goed was gegaan met sturen.

Ga nog ff gauw wat mails lezen die ik voorbij zag komen en dan fluks naar bed.
Heb je vraag vwb tweede runsessie doorgemaild naar PC zodat GW vanavond kan reageren. Ben ook erg benieuwd naar jullie CoR versie!

Vanmorgen ging het wegbrengen wederom niet lekker. Niets aan de hand totdat ik wegging. Huilen... Op het schoolplein liep ik langs het lokaal en KW stond huilend tegen het raam geplakt met de juf om mij uit te zwaaien. Is het al 12.00 uur? Even kijken of buuf een bakkie wil doen..
Ach Wind toch. En voor de vakantie ging het zo goed met KW toch?

Schorrie was niet wakker te krijgen vanochtend. Het klopt echt, de juf zei het al, de vermoeidheid slaat toe na een paar weken. Voordeel is wel dat hij een stuk rustiger is, hij heeft geen energie om te zeuren en zanikken .

Ik moet weer eens wassen, en mezelf ook nog douchen. Ga ik maar even doen.
Mmm, als de vermoeidheid na een paar weken komt dan zal Kiloknaller waarschijnlijk in een winterslaap donderen, want was na 1 dag al moe . Overigens heeft hij gestuiterd tot 19.30 en toen heeft de (leuke en assertieve!) oppas van 15 hem in bed gedonderd. Hij had nog gezegd dat hij altijd bij zus in bed slaapt, maar daar heeft ze gelukkig korte metten mee gemaakt, gekke Henkie die Kiloknaller. Vanochtend was hij wel enigszins verbaasd dat hij weer naar school moest, maar verder geen commentaar en ik heb ook niets meer gehoord, dus het zal wel goed gegaan zijn.
Hahaha, wat een slimmerd die Kiloknaller. En wat fijn dat je een goede oppas hebt Lien. Moeten wij eigenlijk ook nog. Nu vragen we altijd mijn ouders voor korte oppassessies en als het lang duurt sliep Schorrie altijd daar. Moet nog bedenken of dat met twee kinderen ook te doen is voor mijn ouders. Misschien moet ik ze dat maar eens vragen. Maar een goede oppas is nooit weg...
Wij hebben volgende week infoavond op school en heb het 15 jarige buurmeisje gevraagd. Kunnen we mooi uitproberen
15 jaar is een mooie leeftijd.

Wij hebben ook een oppasmeisje van 15. Via Marktplaats. Niet zo vaak nodig, maar wel handig om te 'hebben'. Kreeg een briefje van 2 meisjes van 14 uit onze wijk die zich aanbieden, maar wij vinden 14 dan weer net te jong. Ofzo.

Klein Pebbeltje wilde vanmorgen niet aankleden, niet eten en niet naar school. Hij wilde lekker rustig spelen. Helaas, dat gaat niet meer. Daarna ging het wel goed.

Wij hadden tegen Groot Pebbeltje gezelgd dat als hij met lezen weer helemaal opnieuw moest beginnen, dat hij dan moest zeggen dat hij al kan lezen en dat dat te makkelijk voor hem is. Hij heeft dat erg letterlijk genomen. Toen we vroegen hoe zijn eerste schooldag was zei hij: "alles was héél makkelijk en ik heb dat ook maar gelijk tegen de juf gezegd". De juf maar even aangeschoten dus en uitgelegd. Hij staat al te boek als kind dat mogelijk verbreding nodig heeft, maar juf wil wel eerst zeker weten dat de basis goed is. Ze vond het gelukkig ook wel grappig en wel goed dat wij er op letten zodat zij ook scherp blijven.
Bij ons hebben ze de AVI methode afgeschaft, dus nu gaat het over niveau van sterren, manen, raketten en zonnen. Zon is het hoogste, de logica verder is mij niet geheel en al duidelijk, maar ik ga eens googelen vanmiddag. Dochter zit op niveau van zon en had nog niet eerder echt gelezen. Ze kon al wel schrijven, maar alleen de woorden die ze zelf verzon, lezen beheerste ze nog niet echt. Als ze nu dus al het hoogste niveau heeft binnen 3 weken vraag ik me af hoe dat zit.

Vrolijk heeft een armzalige bpterham met kaas gekregen, maar ja, had nog geen boodschappen gedaan.

Kiloknaller mag nog even filmpje kijken van 3 minuten (lang leve youtube) en dan weer naar school.
Hoe laat begint de school 's middags dan bij jullie Lien, half 2?

Mijn moeder was er even, zodat ik zonder Knorrie Schorrie van school kon halen. Ze dacht namelijk dat het hard ging regenen. Maar het was zo goed als droog. Toch was het wel lekker, even snel op en neer zonder baby.

Schorrie kreeg een Aviboekje van school, om voor te lezen. Het zegt me alleen nog niet zoveel, dat Avi. Hoeft toch ook nog niet op de kleuterschool lijkt me.
Zeker een boekje van Borre?

GP leest met gemak AVI 2. AVI 3 hebben we nog niet geprobeerd. En begrijpen wat hij leest is ook nog belangrijk.

De juf vond dat hij ook al zo mooi kon schrijven. Maar of ze nou zijn pengreep bedoelde of zijn 'schrift' weet ik eigenlijk niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven