Welke droger?

22-06-2015 11:05 43 berichten
Ik moet een nieuwe droger, onze oude is enige tijd geleden overleden en ik erger me kapot aan al het wasgoed en de regenbuien steeds waardoor ik beddengoed niet kan drogen. Nu twijfel ik echter tussen 2.

Deze is van Zanussi, een merk dat redelijk goed aangeschreven staat maar is energieklasse C

http://www.scheerenfoppen ... e170-condensdroger/p21837

Deze is een energieklasse B maar van Indesit, met name mijn zwager, die vroeger jaren in een EP: winkel heeft gewerkt heeft voor dit merk geen goed woord over.

http://www.scheerenfoppen ... h-eu-condensdroger/p57035

Nu twijfel ik dus wat de beste keus is. Ons budget is beperkt dus een duurdere zit er voor nu niet in. Ik weet niet of ik echt af moet gaan op wat mijn zwager zegt dus vraag ik het hier.

Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou absoluut NIET voor een indesit gaan.

Ik weet niet in welke omgeving je woont maar je kan ook kijken bij een witgoed outlet.
Ik zou ook voor de zanussi gaan. Ik hoor ook weinig positief over indisit. Mijn schoonmoeder noemt het altijd 'in de shit'.
Ik zou zeker geen geld gaan besteden aan een droger die redelijk goed staat aangeschreven. Ik heb een AEG, waar een deukje in zat en die ik daardoor goedkoper kon kopen. Kreeg wel de normale garantie er op.

Energieklasse C vind ik ook niet goed, gaat je energierekening van omhoog.
Zo ben ik dus aan mijn wasmachine gekomen.

De gebruiksaanwijzing is in het italiaans
Moet het persé een condensdroger zijn?

Zou geen AEG kopen, die heb ik 2 in korte tijd versleten, wat een prullen.

Ik heb nu een afvoerdroger, deze

Kost een kwart van de AEG, gaat al langer mee en is supermakkelijk.

Ben er erg tevreden over
quote:maisy schreef op 22 juni 2015 @ 11:27:

Moet het persé een condensdroger zijn?

Zou geen AEG kopen, die heb ik 2 in korte tijd versleten, wat een prullen.

Ik heb nu een afvoerdroger, deze

Kost een kwart van de AEG, gaat al langer mee en is supermakkelijk.

Ben er erg tevreden over ff afkloppen, heb al 33 jaar AEG wasmachine en droger gehad. Nooit echte problemen mee gehad, alleen slijtagedingen.
Staat niet tussen je keuze maar wij hebben een Beko. Vrij onbekend merk, is van binnen hetzelfde als een Bosch alleen dan zonder dat merkje eraan. Super fijne droger en past de droogtijd aan aan de droogte van de was. Bijv programma van 2 uur kan ook 1,5 worden als je was al droger gecentrifugeerd is.

Prijs weet ik zo niet.
Beko kwam ik inderdaad ook tegen maar die had ik overgeslagen wegens onbekend merk. Maar als het hetzelfde is als Bosch dan is het inderdaad een overweging.

Het liefst een condensdroger zodat ik hem normaal kan plaatsen, ik kan maar op 1 plek een afvoerdroger kwijt en daar wil ik em liever niet hebben. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik, gezien de lagere prijs, nu wel weer twijfel.
quote:mary57 schreef op 22 juni 2015 @ 11:29:

[...]

ff afkloppen, heb al 33 jaar AEG wasmachine en droger gehad. Nooit echte problemen mee gehad, alleen slijtagedingen.

Die tijden zijn voorbij zeker nadat het is overgenomen door Electrolux, en nu mag je blij zijn als ze als ze 1/6 / 1/7 van dat meegaan.

Waarom geen droger ? regen of geen hier alles droog na een dag ook voor 6 man. Je haald ook weer brandoorzaak nr 1 in huis :(

Wel dan Beko goed voor redelijke prijs.
Beko komt het beste uit de bus bij de Consumentenbond. (Ik heb een Miele genomen, maar het is een snotding. Okee, hij is zuinig en hij zal wel lang meegaan, maar hij droogt mijn beddelakens niet goed en hij eet mijn kleren op. )
quote:slobberbone schreef op 22 juni 2015 @ 11:40:

[...]

Die tijden zijn voorbij zeker nadat het is overgenomen door Electrolux, en nu mag je blij zijn als ze als ze 1/6 / 1/7 van dat meegaan.

Waarom geen droger ? regen of geen hier alles droog na een dag ook voor 6 man. Je haald ook weer brandoorzaak nr 1 in huis :(

Wel dan Beko goed voor redelijke prijs.In huis heb ik geen ruimte om te drogen, zeker niet voor beddengoed. En als het hier regent wordt het buiten toch echt niet droog.
Hier ook een condensdroger van Beko. Helemaal top dat ding. Wij hadden eerst een Siemens condensdroger, ben ik ook erg over te spreken.
quote:Miss-Colorado schreef op 22 juni 2015 @ 12:14:

[...]

In huis heb ik geen ruimte om te drogen, zeker niet voor beddengoed. En als het hier regent wordt het buiten toch echt niet droog. Wel voor een droger ? Beddengoed hang je gewoon over een deur heen Als buiten regent wordt hier alles binnen goed droog.
quote:slobberbone schreef op 22 juni 2015 @ 12:20:

[...]

Wel voor een droger ? Beddengoed hang je gewoon over een deur heen Als buiten regent wordt hier alles binnen goed droog.Met kleine kinderen en huisdieren werkt dat niet, die trekken alles net zo hard van de deur af. Evenals van droogrekjes etc. droogrekken aan de deur kunnen niet aangezien de deuren hier naar de muur toedraaien. Buiten dat vind ik het ook niet heel erg fris. En de droger kan op de wasmachine, dat is nu loze ruimte. Neemt verder geen extra plek in.
Duurder zit er echt niet in..

Kun je misschien echt niet nog een maandje sparen en net over de 300,- gaan?

Aeg, energieklasse B: http://www.bcc.nl/huishou ... sdroger-lavatherm-t5127ac(73001)

Siemens, energieklasse C: http://www.bcc.nl/huishou ... mens-wasdroger-wt44c102nl(64023)

Ik heb jarenlang dit spul verkocht en weet dat goedkoop vaak (niet altijd) toch duurkoop is. Ik heb zelf een AEG droger en Bosch wasmachine.

Wat betreft de keuze tussen die twee die je hebt gegeven: zanussi, absoluut.

Houd er alleen rekening mee dat die ongeveer ¤0,50 per wasbeurt meer kost. (drogers vréten energie)
quote:Miss-Colorado schreef op 22 juni 2015 @ 12:33:

[...]

Met kleine kinderen en huisdieren werkt dat niet, die trekken alles net zo hard van de deur af. Evenals van droogrekjes etc. droogrekken aan de deur kunnen niet aangezien de deuren hier naar de muur toedraaien. Buiten dat vind ik het ook niet heel erg fris. En de droger kan op de wasmachine, dat is nu loze ruimte. Neemt verder geen extra plek in.

Was drogen kan overal hoe klein je ook woont, maar het is net wat je wilt en huisdieren boven vindt ik niet fris bij mijn wasgoed en kinderen weten echt wel dat ze wasgoed moeten laten hangen.

Hier is de keuze makkelijk ondanks de beperkte ruimte vindt ik het zonde geld om droger te kopen wasgoed droogt ook wel zonder en buiten kan ook spaar het op en draai meerdere wassen en dan is zo ruim 15 kilo wasgoed droog binnen 8 uur
Houd er overigens rekening mee dat de wasmachines en drogers van zanussi minder diep zijn, dan die van andere merken. Zanussidroger op een Zanussiwasmachinbe kan dus wel. Ander merk droger op een zanussiwasmachine wordt erg lastig. Maar ik weet niet wat voor merk wasmachine je hebt natuurlijk.

(Je kunt nooit een wasmachine op een droger plaatsen, mocht je je dat afvragen)

Daarnaast kun je kijken of er een afvoerslangetje bij de condensdroger zit (een dun doorzichtig slangetje, ik gok 2-3 cm doorsnede). Sommige merken hebben dat er gratis bij, of kun je erbij kopen, zodat je de condensdroger alsnog op de afvoer van je wasmachine kan zetten. Scheelt weer legen van de condensbak. Helemaal lekker als de condensbak op hoogte is (wat je heb als je de machine op elkaar stapelt)

@slobberbone zij vraagt advies wélke wasdroger ze moet kopen en niet óf ze een wasdroger moet kopen. Wij hadden ook ruimte zat en wilden niet zo'n ding kopen. Maar door het ophangen van vochtige was trok de houten vloer gewoon krom van het vocht en waren we bijna verplicht om een droger te kopen. Of elke dag 1 wasje van 3 kilo zodat dat in het trapgat kon hangen, dat is ook nogal onvoordelig.
quote:slobberbone schreef op 22 juni 2015 @ 16:02:

[...]

Was drogen kan overal hoe klein je ook woont, maar het is net wat je wilt en huisdieren boven vindt ik niet fris bij mijn wasgoed en kinderen weten echt wel dat ze wasgoed moeten laten hangen.

Hier is de keuze makkelijk ondanks de beperkte ruimte vindt ik het zonde geld om droger te kopen wasgoed droogt ook wel zonder en buiten kan ook spaar het op en draai meerdere wassen en dan is zo ruim 15 kilo wasgoed droog binnen 8 uur Dat vind ik wel knap. Ik kan boven aan een rekje 2 dekbedhoezen kwijt, maar die zijn echt niet droog binnen 8 uur. En dan zit je ook nog met je hoeslakens. Dat wordt een bedompte bedoening boven. Dan toch liever een droger.
Wij hebben een beko wasmachine, een aanrader wat mij betreft! We hebben hem nu zo'n zeven jaar en hij is nog nooit kapot geweest.
Ik zou even doorsparen en voor een beter energieklasse gaan, drogers vreten energie.

Een Indesit (ook wel indeshit genoemd ) zou ik nooit kopen, Zanussi ook liever niet, kijk eens naar AEG of Bosch.

Ik zou ook even kijken op de diverse vergelijkingssites, daar kun je ervaringen lezen van andere gebruikers.
Ik zou ook voor een AEG, Bosch of Siemens gaan, deze hebben een langere levensduur en vaak zuiniger als de merken die jij noemt.

Mijn zus koopt ook altijd goedkope drogers en nu op zoek naar de 3de terwijl ik al 16 jaar met mijn eerste AEG doe!
Ik had voorheen een Zanussi die bijna 21 jaar is geworden, nu heb ik een Bosch (condensdroger), een jaar of negen dacht ik.
verba volant, scripta manent.
quote:Miss-Colorado schreef op 22 juni 2015 @ 11:39:

Beko kwam ik inderdaad ook tegen maar die had ik overgeslagen wegens onbekend merk. Maar als het hetzelfde is als Bosch dan is het inderdaad een overweging.

Het liefst een condensdroger zodat ik hem normaal kan plaatsen, ik kan maar op 1 plek een afvoerdroger kwijt en daar wil ik em liever niet hebben. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik, gezien de lagere prijs, nu wel weer twijfel.Condensdroger kan prima, ook een indeshit kan. mijne deed het 6 jaar.. niet heel lang maar wel langer dan de indeshit wasmachine... Ik zou dus minimaal een prijscategorie hoger gaan zitten.
quote:Miss-Colorado schreef op 22 juni 2015 @ 12:14:

[...]

In huis heb ik geen ruimte om te drogen, zeker niet voor beddengoed. En als het hier regent wordt het buiten toch echt niet droog. Ik ook niet en waarom zou je je huis vol hangen met was als er drogers zijn uitgevonden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven